BEG airport status
Burže: Kakav komunikacioni uređaj imaju srpski helikopteri H145M? Rohde & Schwarz MR6000A SOVERON kakav se nalazi u srpskim H145M / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Burže: Kakav komunikacioni uređaj imaju srpski helikopteri H145M?

Kada Vojska i MUP Srbije budu dobili helikoptere H145M, biće to najsavremenije letelice u njihovom inventaru. Ne samo da će to biti najmoderniji nego i najopremljeniji vazduhoplovi kakvi nisu nabavljani više decenija. Kupljeno je 9 helikoptera u 5 verzija i to za medicinsku evakuaciju (HEMS) jedan primerak, borbeno traganje i spasavanje (CSAR) takođe jedan helikopter, klasično traganje i spasavanje (SAR) dva H145M, borbenu primenu (Combat) 4 helikoptera i još jedan opšte namene (Utility).

Njihova dodatna oprema razlikovaće se u odnosu na to za šta su namenjeni ali će osnovni paket uređaja za sve njih biti isti. Jedan od njih biće sistem za komunikaciju renomiranog nemačkog proizvođača Rohde & Schwarz, taktički radio uređaj R&S MR6000A SOVERON koji predstavlja najmoćniji radio familije R&S M3AR a koristi se za direktnu (line of sight) komunikaciju. MR6000A je poslednja generacija softverski definisanog UHF/VHF radio uređaja sa talasnim oblicima signala koji se mogu razmenjivati u mreži.

Najsavremeniji radio uređaj kojim se istovremeno mogu prenositi glasovne poruke i podaci / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

U tzv. network centric operacijama omogućuje širokopojasnu i zaštićenu glasovnu komunikaciju kao i razmenu podataka velikom brzinom. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji ovaj radio ima sposobnost istovremenog prenosa podataka i glasovnih poruka, superiorne procedure frekventnih skokova, visoko zaštićene šifrovane algoritme i radiokomunikacione mreže koje se prilagođavaju uslovima mrežne topologije kao i mobilno ad hoc umrežavanje (MANET). Mrežna sinhronizacija omogućena je primenom satelitske navigacije (GPS, ToD – Time of Day, HAVE QUICK intefrace).

Kako bi bez ograničenja vojni vazduhoplovi mogli da lete kroz vazdušni prostor koji se većinom koristi za civilni saobraćaj, Rohde & Schwarz su MR6000A proizveli kao jedini radio na tržištu koji takođe zadovoljava standarde civilne bezbednosti (EASA standardi), omogućujući punu nezavisnost za neograničene zajedničke civilno-vojne operacije. Jedna od bitnih odlika ovog radija je to što je tako dizajniran da se što lakše i brže može integrisati na različite vazduhoplovne platforme a takođe su moguće i različite dorade kako bi se zadovoljile potrebe korisnika.

Uređaj je kompaktan i male težine, smešten u kućištu koje zadovoljava sve ARINC 600 specifikacije konektora, radi u frekventnom područiju od 30 do 512 MHz i može se kontrolisati ili preko magistrale podatka MIL-STD-1553B ili preko interfejsa RS-485. Pogodan je za ugradnju na mlazne i elisne avione kao i na helikoptere i bespilotne letelice. Do sada je isporučeno preko 8000 radio uređaja iz porodice M3AR koje su integrisane na veliki broj tipova vazduhoplovnih platformi.

 
Tango Six izveštavanje iz Pariza već četvrti put omogućava prvi srpski privatni handling operator kompanija „Sky Partner“.

Komentari

V

Petre,daj molim te ,posebno kacigu.
Hvala unapred!

Odgovori
P
t

Po hiljaditi put da pohvalim portal kao pojam novinarstva o cijem kvalitetu neki drugi, ukljucujuci i glavne medije mogu samo da sanjaju.

Odgovori
A

Mozda i najbitniji komad opreme, koji ce ostati u senci raketa, topova, mitraljeza itd(svega sto vec znamo sami da napravimo godinama)

Odgovori
Z

Lep heli. Ja bi ga ipak preradio da bude srpski, ako ima mozgova jos: sto se tice algoritmike zastite signala, gps na glonass, sto se kaze kuciste zadris, a ostalo preradis..Posluzice sigurno..i u sigurnim je rukama.

Odgovori
S

I izgubis EASA sertifikat.

V

Ok al ne znamo šta nude drugi u odnosu na njega, tek se tad vidi razlika. Al meni se posebno dopada deo koji ako sam shvatio da uređaj bez problema funkcioniše i u civilne svrhe. Mi smo mala zemlja i prostor nam je mali pa je to dobar izbor.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Milers na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Uhhh kakav članak, svaka čast. I ja uvijek maštah i svima mlađima govorih da je to poziv koji treba da izaberu a sad poslje ovog teksta baš ima nad čim da se zamisli! Još jednom svaka čast za tekst.

10. Aug 2020.Pogledaj

Tedy na: [POSLEDNJA VEST] Balkanska bezbednosna mreža: Jugoimport SDPR potvrdio u svom godišnjem izveštaju – Srbija kupila kineski PVO sistem srednjeg dometa FK-3

Dead1, Ro will hardly remain with only 17 F-16s. Aerostar was designated maintenance center for the F-16 and will do all the maintenance and upgrade to Tape M6 for the RoAF's F-16s. https://m.defenseromania.ro/e-oficial-aerostar-bacau-devine-centru-de-mentenanta-pentru-f-16_604689.html

10. Aug 2020.Pogledaj

JumboJet na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Odlična, vrlo zanimljiva priča! Svaka čast T6 i autoru na ideji! Verujem da će biti puno komentara, kao što to obično bude ispod ovakvih tekstova. Inače, zanima me jedna stvar, pa je cenim ovo dobro mesto da pitam: da li je tačno da piloti generalno više vole i cene Boing od Airbusa? Ako jeste, zašto?

10. Aug 2020.Pogledaj

Sremac na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Сјајан чланак. У принципу то је капитализам, неумољив, немилосрдан, нехуман. профит и само профит. Било где да радите. Човек који ради за компанију ( газду) је место трошка, а не особа ( у већини случајева). Глад за профитом је донела и потенцијалне проблеме за те исте фирме. Виши менаџмент гледа да узме бонусе и планира…

10. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend