BEG airport status
Do sada najbolji rezultat studentskog tima Beoavia na takmičenju u Štutgartu Ponosno u Nemačku / Foto: Beoavia

Do sada najbolji rezultat studentskog tima Beoavia na takmičenju u Štutgartu

Studenati Katedre za vazduhoplovstvo i njihove kolege sa drugih smerova Mašinskog fakulteta u Beogradu u ponedeljak su se vratili iz Nemačke sa sedmog po redu takmičenja „Air Cargo Challenge“ u organizaciji evropskog udruženja studenata vazduhoplovnog inženjerstva Euroavia. Beoavia je osvojila 19. mesto u ukupnom plasmanu u konkurenciji 27 takmičarskih timova sa evropskog kontinenta.

Kako su iz Beoavie po povratku rekli za Tango Six, takmičenje je proteklo u izazovima, popravkama letelice na licu mesta a  sudije, kako kažu, nisu bile naklonjene našem timu. Slađana Matić, marketing koordinator Beoavia tima kaže za naš portal da je u ključnim trenucima takmičenja radio i inat:

Srpska ekspedicija u Štutgartu / Foto: Beoavia

– Prvog dana takmičenja imali smo dva leta. Prvi let nam je prošao besprekorno. Drugi let nam se nije računao jer smo, navodno, preleteli preko safety zone. Kažnjeno je samo par timova, dok se Nemcima, Italijanima i Česima sve praštalo i gledalo kroz prste. Otpadali su im delovi, pucale su konstrukcije, što po pravilima takmičenja znači da se za taj let ne dobijaju poeni. U želji da nadoknadimo izgubljene poene, stavili smo veći teret. Letelica je odlično podnela teret, vrlo brzo je uzletela ali smo ubrzo izgubili kontrolu nad njom, srušila se i pala na tlo.

Razlog za pad letelice je otkaz elektromotora. Polomio nam se trap i letelica se rastavila. Uspeli smo za jedan dan da popravimo celu letelicu, srpski inat nam nije dao da odustanemo.

Sastavljanje / Foto: Beoavia
Raven spreman za let / Foto: Beoavia
Čista aerodinamika i korisni teret / Foto: Beoavia

Popravka je bila uspešna i naša letelica je ponovo poletela i imali smo dobro vreme. Zbog loše organizacije organizatora takmičenja, samo jedan let smo imali poslednji (treći) dan, jer je poljoprivrednik sređivao njivu pored nas i nije bilo sigurno leteti. Takođe, drugi dan takmičenja je otkazano letenje jer su vremenski uslovi bili veoma loši. Takmičenje je prekinuto kada su stigli do polovine spiska takmičara. Trećeg dana takmičenja, spisak za letenje je započet iz početka, umesto da se nastavi od prethodnog dana. Što nije bilo fer prema timovima koji nisu stigli da lete zbog vremenskih uslova.

Modularna konstrukcija, trud i osmesi / Foto: Beoavia

Mislim da je ovo baš veliki uspeh za naš tim. Svi timovi projektuju letelicu dve godine, imaju mnogo više vremena da ispravljaju greške i da vežbaju letenje. Mi smo sav posao uradili za godinu dana. Letelica nam je bila havarisana, nismo potonuli. Svi smo bili složni i sastavili smo je ponovo i ona je opet poletela. Mnogo smo naučili, videli smo greške koje smo napravili i sigurna sam da će naš tim napredovati i da je već mnogo napredovao. – kaže Slađana.

Podsetimo, Beoavia je u poslednjim danima pred odlazak u Štutgart doživela peh sa jedinom od generalnih sponzora. Vazduhoplovna javnost se mobilisala i pomogla im da ostvare svoj višemesečni san. Zahvaljujući uplatama trinaestoro osoba i kompanijama Vansi (Aerodrom „Nikola Tesla), pivari Dogma, kompaniji Mejnstrim, Everest, Koneleku i Nezavisnom sindikatu Vodovoda Beoavia je bila u prilici da se takmiči sa svojim kolegama iz Evrope.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vo

Dakle, i u pitanja vezana za znanje i tehniku se ubacuju klasični elementi našeg mentaliteta („inat“, „najbolji rezultat“,“nenaklonjene sudije“, „marketing menadžer“,…..).
Treba reći da su naši studenti učestvovali na 3 takmičenja od ukupno 9 koji se održavaju svake druge godine počevši od 2003. godine.
Uspeh je takav da smo 2009. bili 20.-ti od 22 ekipe, 2015. godine 22. od 23 ekipe i ove godine 19.-ti od 27 ekipa. Tačno najbolji rezultat do sada, ali veoma loš rezultat.
Potsetimo da naše komšije Hrvati imaju 4 učestvovanja i to 2011. godine kad su bili 18.-ti od 21 ekipe, 2013. godine su bili 4 od 21 ekipe, 2015. godine su bili prvi, a ove godine su zauzeli 14.-to mesto. Pri ovome je tradicija vazduhoplovnog školovanja, koja seže i pre drugog svetskog rata, ubedljivo na srpskoj strani.
Godinu dana za projekat RC modela sa ovako impozantnim timom, dakle ne bespilotne letelice, je više nego dovoljno. Dakle RC model je daljinski upravljana letelica, odnosno letelica čiji se pilot nalazi na zemlj a letelica je u vidokrugu pilota.

Odgovori
Go

Svaka cast za komentar! Potpisujem.

La

Najlakši posao na svetu je onaj – koji se posmatra sa strane.

Pe

+1

Br

Izvini Vojo ali i taj tvoj komentar je takodje tipican balkanski mentalitet. Smeta ti sto se osecaju prevarenim. A da se nisi upitao dali je to stvarno tako. Na kraju krajeva, da si zapadni mentalitet onda bi umesto tvoga kriticnoga komentara, napisao komentar podrske. Mozda nisi svestan koliko nas vole i koliki su prevaranti na zapadu.

Odgovori
Dr

Zaista je suvišan svaki komentar koji ne sadrži pohvale upućene ovim mladim ljudima.
Svaka čast! Puno uspeha u daljem profesionalnom razvoju!

Odgovori
BB

Da vam ivo bude podstrek da budete što bolji. Problema je uvijek bilo i biće. Ne trebaju da budu kamen spoticanja već izazov za rješavanje. Opremite vaš avion kako treba pa izvan takmičenja dokažite da može da uradi to što treba (stavite na yt). A Voja bi mogao da da’ i neki konstruktivan komentar…

Odgovori
Ž

Svaka čast za decu , samo što treba da shvate u kom sistemu žive !

Odgovori
Ne

Bravo i u narednom periodu želim vam uspeh na svim poljima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj