BEG airport status
LYBE 1908:30 Z VRB°02KT CAVOK 14/06 Q1024 NOSIG=
Do sada najbolji rezultat studentskog tima Beoavia na takmičenju u Štutgartu Ponosno u Nemačku / Foto: Beoavia

Do sada najbolji rezultat studentskog tima Beoavia na takmičenju u Štutgartu

Studenati Katedre za vazduhoplovstvo i njihove kolege sa drugih smerova Mašinskog fakulteta u Beogradu u ponedeljak su se vratili iz Nemačke sa sedmog po redu takmičenja „Air Cargo Challenge“ u organizaciji evropskog udruženja studenata vazduhoplovnog inženjerstva Euroavia. Beoavia je osvojila 19. mesto u ukupnom plasmanu u konkurenciji 27 takmičarskih timova sa evropskog kontinenta.

Kako su iz Beoavie po povratku rekli za Tango Six, takmičenje je proteklo u izazovima, popravkama letelice na licu mesta a  sudije, kako kažu, nisu bile naklonjene našem timu. Slađana Matić, marketing koordinator Beoavia tima kaže za naš portal da je u ključnim trenucima takmičenja radio i inat:

Srpska ekspedicija u Štutgartu / Foto: Beoavia

– Prvog dana takmičenja imali smo dva leta. Prvi let nam je prošao besprekorno. Drugi let nam se nije računao jer smo, navodno, preleteli preko safety zone. Kažnjeno je samo par timova, dok se Nemcima, Italijanima i Česima sve praštalo i gledalo kroz prste. Otpadali su im delovi, pucale su konstrukcije, što po pravilima takmičenja znači da se za taj let ne dobijaju poeni. U želji da nadoknadimo izgubljene poene, stavili smo veći teret. Letelica je odlično podnela teret, vrlo brzo je uzletela ali smo ubrzo izgubili kontrolu nad njom, srušila se i pala na tlo.

Razlog za pad letelice je otkaz elektromotora. Polomio nam se trap i letelica se rastavila. Uspeli smo za jedan dan da popravimo celu letelicu, srpski inat nam nije dao da odustanemo.

Sastavljanje / Foto: Beoavia
Raven spreman za let / Foto: Beoavia
Čista aerodinamika i korisni teret / Foto: Beoavia

Popravka je bila uspešna i naša letelica je ponovo poletela i imali smo dobro vreme. Zbog loše organizacije organizatora takmičenja, samo jedan let smo imali poslednji (treći) dan, jer je poljoprivrednik sređivao njivu pored nas i nije bilo sigurno leteti. Takođe, drugi dan takmičenja je otkazano letenje jer su vremenski uslovi bili veoma loši. Takmičenje je prekinuto kada su stigli do polovine spiska takmičara. Trećeg dana takmičenja, spisak za letenje je započet iz početka, umesto da se nastavi od prethodnog dana. Što nije bilo fer prema timovima koji nisu stigli da lete zbog vremenskih uslova.

Modularna konstrukcija, trud i osmesi / Foto: Beoavia

Mislim da je ovo baš veliki uspeh za naš tim. Svi timovi projektuju letelicu dve godine, imaju mnogo više vremena da ispravljaju greške i da vežbaju letenje. Mi smo sav posao uradili za godinu dana. Letelica nam je bila havarisana, nismo potonuli. Svi smo bili složni i sastavili smo je ponovo i ona je opet poletela. Mnogo smo naučili, videli smo greške koje smo napravili i sigurna sam da će naš tim napredovati i da je već mnogo napredovao. – kaže Slađana.

Podsetimo, Beoavia je u poslednjim danima pred odlazak u Štutgart doživela peh sa jedinom od generalnih sponzora. Vazduhoplovna javnost se mobilisala i pomogla im da ostvare svoj višemesečni san. Zahvaljujući uplatama trinaestoro osoba i kompanijama Vansi (Aerodrom „Nikola Tesla), pivari Dogma, kompaniji Mejnstrim, Everest, Koneleku i Nezavisnom sindikatu Vodovoda Beoavia je bila u prilici da se takmiči sa svojim kolegama iz Evrope.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

V

Dakle, i u pitanja vezana za znanje i tehniku se ubacuju klasični elementi našeg mentaliteta („inat“, „najbolji rezultat“,“nenaklonjene sudije“, „marketing menadžer“,…..).
Treba reći da su naši studenti učestvovali na 3 takmičenja od ukupno 9 koji se održavaju svake druge godine počevši od 2003. godine.
Uspeh je takav da smo 2009. bili 20.-ti od 22 ekipe, 2015. godine 22. od 23 ekipe i ove godine 19.-ti od 27 ekipa. Tačno najbolji rezultat do sada, ali veoma loš rezultat.
Potsetimo da naše komšije Hrvati imaju 4 učestvovanja i to 2011. godine kad su bili 18.-ti od 21 ekipe, 2013. godine su bili 4 od 21 ekipe, 2015. godine su bili prvi, a ove godine su zauzeli 14.-to mesto. Pri ovome je tradicija vazduhoplovnog školovanja, koja seže i pre drugog svetskog rata, ubedljivo na srpskoj strani.
Godinu dana za projekat RC modela sa ovako impozantnim timom, dakle ne bespilotne letelice, je više nego dovoljno. Dakle RC model je daljinski upravljana letelica, odnosno letelica čiji se pilot nalazi na zemlj a letelica je u vidokrugu pilota.

Odgovori
G

Svaka cast za komentar! Potpisujem.

L

Najlakši posao na svetu je onaj – koji se posmatra sa strane.

P

+1

B

Izvini Vojo ali i taj tvoj komentar je takodje tipican balkanski mentalitet. Smeta ti sto se osecaju prevarenim. A da se nisi upitao dali je to stvarno tako. Na kraju krajeva, da si zapadni mentalitet onda bi umesto tvoga kriticnoga komentara, napisao komentar podrske. Mozda nisi svestan koliko nas vole i koliki su prevaranti na zapadu.

Odgovori
D

Zaista je suvišan svaki komentar koji ne sadrži pohvale upućene ovim mladim ljudima.
Svaka čast! Puno uspeha u daljem profesionalnom razvoju!

Odgovori
B

Da vam ivo bude podstrek da budete što bolji. Problema je uvijek bilo i biće. Ne trebaju da budu kamen spoticanja već izazov za rješavanje. Opremite vaš avion kako treba pa izvan takmičenja dokažite da može da uradi to što treba (stavite na yt). A Voja bi mogao da da’ i neki konstruktivan komentar…

Odgovori
Ž

Svaka čast za decu , samo što treba da shvate u kom sistemu žive !

Odgovori
N

Bravo i u narednom periodu želim vam uspeh na svim poljima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Ja istinski ne znam jel vi uoće čitate što sam vam napisao ili slijepo vidite samo ono što vjerujete i do vas ne dolaze riječi. Ajde pokušat ću još jednom: Širokotrupni avion, pa bio on i na liniji od sat vremena, jest analitički argument sam po sebi. On znači bitno veće kapacitete na pojedinoj liniji,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Sergej na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Upravo zato je Turska uvidevši o kakvoj se prevari radi na elegantan način izašla iz programa F-35. Can not run, can not turn can not hide.... Usput im ponude po paprenoj ceni dokazano loš patriot. Pa su turci brže bolje da zakrpe rupu i koliko toliko zaštite svoje nebo otrčali i kupili stvarno…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Drugo, svaki marketing strucnjak ce Vam reci da su sanse da Ruski avion bude konkurencija Airbus i Boeing-u nepostojece,ne samo, ali i zbog lose reputacije Rusa u postprodaji i bezbednosti (gledaj Sukhoi superjet). Нема то везе са маркетингом него са слободним тржиштем, слободним протоком људи и идеја и осталим глупостима.И Хитлер се својевремено…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Mayer SRJ je posedovala rakete zemlja zemlja, zasto onda nisu gadjali Budimpestu, Tiranu i Sofiju? СРЈ није поседовала балистичке пројектиле имали смо само артиљериску ракету луну домета 70 км ,СФРЈ је имала 12 лансирних возила 6 је остало у Републици Српској ,а 6 је у Србији. У току рат у Босни испаљено је око 100…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend