BEG airport status
LYBE 2112:30 Z VRB°01KT CAVOK 26/10 Q1022 NOSIG=
Adrija Ervejz „privremeno“ obustavila sve letove za danas i sutra Kompanija se nada da je prekid rada privremen

Adrija Ervejz „privremeno“ obustavila sve letove za danas i sutra

 

Nacionalna avio-kompanija Slovenije Adrija Ervejz objavila je sinoć da će „privremeno“ obustaviti sve operacije iz svojih baza u Ljubljani, Prištini i Tirani u utorak i sredu.

– Odluka da privremeno obustavimo letačke operacije je posledica neobezbeđenog pristupa svežem novcu koji je avio-kompaniji potreban za dalje operacije.

Kompanija u ovom trenutku intenzivno traži rešenja u saradnji sa potencijalnim investitorom. Cilj svih uključenih u ovaj proces je da Adrija ponovo poleti i da je prekid operacija zaista privremen. – stoji u saopštenju kompanije.

Tango Six je detaljno analizirao stanje u slovenačkom avio-prevozniku početkom septembra.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

m

Ova neocekivana vijest je potpuno zatekla Croatiu koja nije mogla znati da ce se ovo dogoditi i sad nema spremne kapacitete ni prijevoz do Zagreba da preuzme putnike…

Odgovori
A

Nema veze što sam ja napisao nekoliko tekstova i dao brdo intervjua u kojima sam jasno naglašavao da Adrija neće dočekati listopad.

Zatečeni kao i svaki puta.

D

To vam je ona standardna vest iz doba SFRJ. Na dnevniku gledate vremensku prognozu pa je u okviru iste deo bio posvećen stanju na putevima. A Taj izveštaj je počinjao sa rečenicom: „Putare je iznenadio sneg u …. (u decembru).
Za tu priču su se trebali spremiti svi i Air Serbia i Croatia pa i Montenegro a zašto da ne i Trade Air (svi u saglasnosti sa svojim kapacitetima i mogućnostima).

C

Dejane, nisu baš svi sedeli na laktovima:

Air Serbia launches rescue fares for Adria passengers

Air Serbia has put on sale rescue fares for Adria Airways passengers. In a statement, the airline said, “Due to the temporary suspension of Adria Airways’ operations, Air Serbia has enabled the Slovenian airline’s passengers to fly to their destinations of choice at rates lower than average for this type of year. Passengers who are at risk of having their travel plans partly or completely disrupted by the flight suspension, will be able to use Air Serbia’s network and fly to cities in the neighbouring region and Europe. Ticket prices for these flights, depending on destination, will start from 74 EUR for a return trip via Belgrade. Passengers can also opt for one-way tickets, at half the rate of a return ticket”. Destinations from Ljubljana include Sarajevo, Skopje, Sofia, Podgorica, Tirana, Vienna, Zurich, Prague, Copenhagen, Brussels, Paris and Frankfurt.

J

Da su samo pročitali šta je Alen napisao!

B

ode mojih 20 ojra

Odgovori
A

Ok, može i večera.

m

Jel sad krecemo sa okladama u croatiu?
Postoji 35mil razloga zasto nece tako brzo :)

B

Max, da je s tih 35 milky stiglo nekoliko svijezih glava a sadasnje glavetine otislo….onda bi imalo nekog smisla.

30 ojra da je do proljeca 2021. Croatia uspokojena

m

Beduin – može 30 ojra (hoće biti dosta za ćevape?).
Ja tvrdim da će naši pronaći način za baciti još para u CA samo da se održi privid.

V

Pretpostavio sam da ce se ovo desiti, istina mislio sam i mnogo ranije. Nazalost samo dan posle Tomasa, ode jos jedan prevoznik u zaborav. Steta, jer mislim da za 10 godina necemo imati ni jednog prevoznika u regiji.

Odgovori
A

Regija je trebalo da misli o nekim stvarima unapred pre nego što je počela da pravi gluposti tamo negde ’89. Ali šta je tu je…

V

Hm, pitanje je ko je pravio te gluposti. Slozio bih se sa tobom u smislu ekonomije, ali u smislu gluposti duboko verujem da su nametnute glupom narodu.

B

Nije dan poslije već isti dan. Thomas ujutro a Adria uveče, kao u onoj narodnoj Po jutru se dan poznaje…

Eto Laudi, Ryanu i ostalima izvor aviona i pilota kao zamjene za Max (Thomas prvenstveno).

Ž

Game over!!!

Odgovori
b

Alene jedva čekam vaš članak

Odgovori
d

Tomas + Adria u 2 dana.
A AS strani menadžment i CA domaći sasvim iznenađeni. Idemo radimo.

Odgovori
C

AS strani menadžment je u roku od par sati ponudio i na sav glas objavio „rescue fares“ za putnike Adrie, plus suspendovao codeshare sporazum u dogovoru sa Adriom sa kojom su bili u kontaktu. Prethodno su povećali broj nedeljnih letova BEG-LJU sa 12 na 14. Odreagovali su i anticipitali čitavu stvar profesionalno i kako treba. Informišite se malo pre nego što krenete da lučite pljuvačne žlezde onako reda radi.

d

Crni, da li mislite da nije moglo/moralo više i bolje? Pa za Adriu svi već mesecima znaju šta će biti.
70% load faktor sve govori. Primera koliko hoćeš.
Uostalom zašto nama treba prosečan stranac za ogromne pare koji AS vidi samo kao prolaznu tačku svoje karijere. Bolje neki naš vrhunski kadar koji je životno vezan za ovaj prostor.

C

Pa evo recite vi, šta biste uradili preko ovoga što je JU uradila? Poslali pet aviona u Ljubljanu da preuzmu sve letove JP? Reakcija JU je sasvim pristojna i pravovremena, i nema joj se šta zameriti. Svima je jasno da će Lufthansa pokupiti kompletan kolač ka zapadnoj Evropi dok će Air Serbia tražiti šansu sa slovenačkim putnicima koji idu na jugoistok. Nema tu neke velike mudrosti.

Što se tiče kadrovanja u JU, ono je sada u mnogo većoj meri lokalno nego što je to bio slučaj na početku partnerstva sa Etihadom kada su kompletno planiranje i strategija bili izmešteni u Abu Dabi. Sada su vraćeni u Srbiju i čitav ovaj „bounce back“ koji je Air Serbia napravila sa masom novih linija, povećanjem frekvencija i PSO linijama upravo je rezultat tog povratka i ponovnog uključivanja lokalnog kadra. To što je generalni direktor stranac ne govori puno – pogotovo ako je spreman da sluša i prati svoje lokalne direktore. Mnogi strani direktori jesu spremni na takav pristup jer nisu svi dovedeni da unište firmu kao što je bio slučaj sa ovim nemačkim fantomima koji su „privatizovali“ Adriju.

d

Crni, hvala vam što ste mi ipak dokazali da su domaći vrhunski kadrovi pravo rešenje, i da se već vide prvi znaci poboljšanja. Još da i na vrh stignu a ne da troše po pola dana strancima da očigledne lokalne specifičnosti objašnjavaju.
Svašta bih uradio bolje unazad 5 godina a pogotovo u slučaju Adrie zadnjih par meseci. Mada moram da priznam da nisam iz struke. Ali ja njih mojim parama finansiram, a ne oni mene, Te stoga ima oni da smisle nešto vrhunsko a ne ja, ili neka se sklone i puste nekog boljeg. Tako je bar u mojoj struci.

C

Vi konstantno pomerate stative a to baš i nije fer igra.

Prvo kažete da su strani kadrovi nespremno dočekali propast Adrie. Ja vam ponudim nekoliko kontraargumenata.

Onda kažete, to isto su mogli da urade domaći kadrovi za manje pare. Ja vam ponudim nekoliko argumenata da domaći kadrovi zapravo dosta toga rade u Er Srbiji u poslednje vreme i da je vidljivo da firmom više ne upravlja neka tašna-mašna ekipa iz Abu Dabija.

Sad kažete da ti domaći kadrovi ne valjaju, da treba da se sklone, i da biste vi svašta nešto uradili bolje.

Možemo li barem da pročitamo šta biste vi, da vodite Er Srbiju, uradili drugačije u slučaju Adrie? Kako biste se spremili za njihov bankrot? Šta bi Er Srbija pod vašom palicom danas radila na slovenačkom tržištu, što ne radi pod palicom ovih koji treba da se sklone?

Hajde za početak to da utvrdimo, pa onda možemo da ocenjujemo kvalitet kadrova koji nisu došli na istu ideju.

d

Crni, niste me razumeli. Nisam protiv nego ZA DOMAĆE vrhunske kadrove. Već se vide rezultati. Oni nose firmu svuda. A stranci su ok, da donesu neko retko dostupno ekspertsko znanje.
A rekoh vam da nisam iz struke i da ne mogu paušalno tek tako da kažem nešto, bez detaljnog poznavanja AS operacija.

D
M

Da li bi kraj bio ovakav da je Air Serbia kupila Adriju? Recimo da se ostvarilo ovo, A Vučić citat iz 2013:
Ekonomski zakoni su neminovni. Ovako ili onako u roku od dve godine pokupovaćemo sve u regionu

Odgovori
D

Ko je sledeći Air Serbia ili Air Croatia ? Sve nas jedu na tenane bez hleba i soli.

Odgovori
Y

Nažalost samo je pitanje dana kada će isto zadesitii i AS i Kroaciju. Ovo je scenario kad prepustiš kompaniju tržištu a kad je u državnim rukama onda imamo opet rupu bez dna. Kako god okreneš rezultat je porazan za nas male države. Rešenje je naravno da reformišemo državu i imamo domaćinsko upravljanje strateškim preduzećima, ali ako to nisu uspeli ni Slovenci koji su kud i kamo odmakli od ostatka Juge, bojim se da za ostale nema nade. U fer slobodno tržište i poštenje stranih kompanija danas veruju još samo ljudi sa IQ ispod 80 jer evo vam rezultata te priče. Povukla se „neefikasna“ država, skinula „parazita“ sa vrata i dobiće sad pad konektiranosti, krizu na aerodromu, negativan uticaj na biznis na turizam i privredni razvoj.
Nisam više pametan šta je pravo rešenje. Adria je meni bila nekako ogledni primer za mogući scenario šta raditi sa nacionalnim prevoznicima ali ovo izgleda gore nego sve dotacije države i svi politički menadžmenti u JAT i AS. Ovo je do te mere šarlatanski izvedeno da počinjem da sumnjam da je urađeno namerno za račun nekoga ko bi da se raširi na tržištu (čitaj Lufthansa). Stari oprobani model po kom je već odavno sva ostala industrija istočne Evrope počišćena. Ali, kad se podvuče crta, „To je nama naša borba dala…“. Biće nam super da nas prevoze strane kompanije, da pijemo nemačko mleko, radimo u njihovim fabrikama za 300€ mesečno i školujemo našu decu da rade po njihovim bolnicama. #svetlaevropskaperspektiva

Odgovori
H

Nisu Slovenci med i mlijeko. Firma je bila na slabim temeljima zadnjih 20 godina. Strankarski ljudi, izvlačenje para preko drugih firmi.. piloti da Malte.. plate na keš.. itd itd… Nama trebaju biti Cesi uzor a ne Slovenci.. Cesi si iz svoje države u zadnjih 30 godina napravili čudo ali istorijski gledana za to su imali i temelj.

C

Česi su od države napravili čudo ali ČSA im je na rubu propasti već duže vreme. Priča sa avio prevoznicima nije uvek uporediva sa pričom o državi, mada često ima podudarnosti.

Air Serbia i Croatia Airlines nisu u istom čabru kao Adria, štaviše. Adria je završila svoju priču onog dana kada je prodata sumnjivom investicionom fondu iz Nemačke koji je od prvog dana predano radio na gašenju kompanije. Predati su im zbog toga što država više nije imala snage da drži firmu iznad vode tj. ruke su joj bile vezane pravilima EU. Evropska komisija ih je pre nekoliko godina zamalo ugasila na isti način kao i mađarski Malev. Geografija im je bila najveći dušmanin jer su opsluživali veoma malo tržište u Luftikinom dvorištu. Transferni putnici iz Crne Gore, Makedonije i Kosova su bili više nego nedovoljni, na kraju se Air Serbia povampirilia i utrčala im na exYU tržišta plus u samu Sloveniju.

U takvoj situaciji je jedino državna pomoć bila opcija. Ali cvrc Milojka – ne dozvoljava Evropska komisija. Onda se prešlo na očajnička partnerstva sa Luftikom, otvaranje baza u Poljskoj, ništa od toga nije bilo održivo na duži period. Privatizacija bi možda bila spas da su našli ozbiljnog investitora koji se bavi avio biznisom – a oni umesto toga pronašli profesionalne likvidatore.

Croatia Airlines će imati sličan problem (EU) za par godina. Država neće moći da ih dokapitalizuje i moraće da proda kompaniju. Tada će sve zavisiti od toga kome će je prodati.

Air Serbia nije pod jurisdikcijom EU tako da može da opstane sve dok je država spremna da joj pomogne.

P

Crni,
slazem se sa vasim odgovorima.
Znate li samo odakle hrvatskoj Vladi pravo da sponzorise OU s obzirom da EU pravila to zabranjuju?
OU je 2013 primila od Vlade Hrvatske 106 milion evra i sledecih 10 godina nema prava na finansijsku pomoc

C

Mislim da je dokapitalizacija bila 2012. godine tako da je nova moguća 2022-ge. To verovatno nije dovoljno blizu jer su slotovi na LHR prodati i malo je toga ostalo što bi moglo da obezbedi „vazduh za disanje“ još dve i po godine. Zbog toga je država sebi zacrtala da sledeće godine pronađe strateškog partnera – ali to neće biti nimalo lak zadatak.

Tako dolazimo do potencijalne nagazne mine: ako se ne javi ozbiljan kupac koji se bavi avio biznisom a ne lešinarenjem, a prevoznik zbog Superhik-pravilnika EU ne može da preživi do 2022. godine, javiće se neki fantomski „investicioni fond“ da otkupi većinski paket i onda ćemo u naredne dve godine gledati sve isto kao u slučaju Adrije.

x

Superhik pravilnk :))
Odlično :))

z

Nema JATa da preuzme sve dugove kako je to cinio u proslosti.Trans adrija.Evropa zdaj.Danke dojcland.

Odgovori
B

U Britaniji kukaju zbog Tomasa Kuka, u Sloveniji kukaju zbog Kukemelka, a u Hrvatskoj kukaju zbog zaostavštine Kučka…
Ima li još koji kukavac u avio svijetu?

Odgovori
M

Gospodo jos ranije sam govorio da sansu imaju sedino Air Srbija i Kroacij Cinjenisa da je u Air Srbiji strani menadjment ali zato nema vise da piloti i stujardese vode politiku konpanije kao sto je bilo u Jatu Danas niko nije siguran za svoje radno mesto u ostalom kao svuda u kapitalistickom svetu A sta je ranije bilo setitese ne samo u Jatu vec u svim konpanijama bivse Jugoslavije Savremeni trendovi poslovanja traze danonocnu mobilnost menadjmenta kao i trenutna prilagodjavanja u zavisnosti od trzisna ktretanja Mislim da je gospodin Alen u svojim analizama indirektno davao do znanja svima za ovakve trendove poslovanja Naravno posto svako hoce svoje ogradjeno dvoriste kad su nase konpanije u pitanj nije cudo sto se ovo desilo Adriji

Odgovori
D

Eh Srbislave,

Ja skoro nisam video ovoliko pravopisnih grešaka u jednom komentaru: konpanija, menadjment, nigde tačke ili zapete…

Odgovori
M

Gospodine Dragane meni je vazno da se razumemo a o pravopisnim greskama mozmo komentarisati na nekom drugom portalu U svakom slucaju hvala na uocenim pravopisnim greskama Naravno nadam se da nikoga ne boli ova istina koju sam u svom komentaru izneo pa su mu pravopisne greske vaznije od sustine

Odgovori
П

Да ли постоји неко предузеће које најпоузданији авион на свету, Сааб 2000, још увек користи?

:))))))

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

blokowski na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

Upravo je izasla informacija da je IMR prodat. Nadam se da je MO uradilo nesto sa alatima za motore gazela. Ako nisu, novi vlasnik ce to sve da pretopi u staro gvozdje. Kako sve funkcionise siguran sam da je to zavrsena prica i da ce alati biti istopljeni.

21. Oct 2019.Pogledaj

Marko na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

Verovatno je ovo tenk koji će biti doniran od Rusa 30 komada.Iskreno ovo je tri koplja ispred naših M-84 .Upareno sa M-84 srbija će imati ozbiljne oklopne kapacitete.Ako da bog samo da ih ne koristimo ali valjda se zbog toga i naoružavamo.

21. Oct 2019.Pogledaj

Slobodan AR na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

MJ ništa nego - Svaka čast!!! Ipak nije ovo npr. "prerada graška", pa da senior, junior menadzment može pomoću MS Office Excel-a i solidnih oratorskih perverzija ubediti nekoga da leti gde vajde nema. Još jednom svaka čast i pozdrav svima

21. Oct 2019.Pogledaj

Marko na: Rumunija će uložiti 2,5 milijarde evra u rekonstrukciju crnomorske vazduhoplovne baze

Fabrikovanje lažne ruske pretnje kako bi se praznili budzeti.Za neupućene Rumunija ima manje auto puteva nego Srbija toliko o snazi Rumunije.

21. Oct 2019.Pogledaj

SINGAPURCANAC na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

@alen, Ne znanje- je kada me duolingo pita za konstrukciju u nemačkom "...obwohl...." a ja ne znam. A ovo što oni rade je narudžba. I rade tačno po njoj.

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend