BEG airport status
Kina naručila 300 novih Erbasovih aviona; Do kraja januara 2019. više od 1.700  letelica tog proizvođača u službi kineskih operatora Potpisivanju sporazuma prisustvovali i predsednici Kine i Francuske / Foto: Reuters

Kina naručila 300 novih Erbasovih aviona; Do kraja januara 2019. više od 1.700 letelica tog proizvođača u službi kineskih operatora

Proizvođač aviona Erbas i kompanija China Aviation Supplies Holding Company (CAS) potpisali su juče u Parizu sporazum (General Terms Agreement) o kupovini 300 novih Erbasovih aviona za potrebe kineskih avio-kompanija, saopštio je taj proizvođač.

Kako navode, ugovor koji podrazumeva nabavku 290 Erbasovih A320 i 10 aviona iz porodice A350 XWB, potpisali su predsednik Erbasove divizije za putničke avione i budući direktor kompanije Gijom Fori (Guillaume Faury) i direktor CAS-a Đia Bađin (Jia Baojun) u prisustvu predsednika dve zemlje Emanuela Makrona (Emmanuel Macron) i Si Đinpinga (Xi Jinping).

17 Erbasovih letelica familije A350 XWB u službi kineskih operatora / Foto: Erbas

Kako pokazuju Erbasove najnovije prognoze za Kinu, toj državi će u narednih 20 godina (od 2018. do 2037.) biti neophodno 7.400 novih putničkih i teretnih aviona što predstavlja više od 19% u ukupnoj svetskoj potražnji koja obuhvata oko 37.400 novih vazduhoplova:

– Do kraja januara 2019. godine Erbasova flota u službi kineskih operatora iznosila je oko 1.730 aviona, od kojih je 1.455 iz porodice A320, a 17 su A350 XWB modeli.

Sa više od 14.600 naručenih i više od 8.600 isporučenih Erbasovih A320 letelica, A320 je najuspešnija uskotrupna porodica aviona na svetu. Od toga, model A320 neo je najprodavaniji avion na svetu od početka njegove proizvodnje 2010. godine, sa više od 6.500 narudžbina od preko 100 kupaca. On je i prvi koji je inkorporirao najnovije tehnologije, poput nove generacije motora, postižući uštedu od 20% u troškovima goriva i smanjujući buku za skoro 50% u odnosu na avione prethodne generacije. –

A320 neo najprodavaniji avion od početka njegove proizvodnje / Foto: Erbas

Podsetimo, Erbas i ta kineska kompanija su još 2015. godine potpisali sporazum o nabavci 30 aviona iz A330 porodice i 100 A320 letelica, a tada je evropski proizvođač prognozirao da će u narednih 10 godina kineski avio-saobraćaj postati najveći na svetu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    BB

    Da li su ugovoreni neo ili ceo?

    Odgovori
    Br

    Isti dolazi kod nas ovog jula a Air Serbia ima potrebe za prosirenjem flote i dodatno opterecuje kapacitete prosirenjem ponude. Jeste da je ostatak grupe u problemima i lizing ili otkup bi bila najverovatnija opcija sad ali mozda se razmislja i o nekim CEO avionima

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

    16. Mar 2025.Pogledaj
    16. Mar 2025.Pogledaj

    Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

    16. Mar 2025.Pogledaj

    goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

    Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

    15. Mar 2025.Pogledaj