BEG airport status
LYBE 1907:00 Z 030°03KT 360V060 CAVOK 12/06 Q1024 NOSIG=
Nakon 15 godina odškolovani prvi podoficiri za vazduhoplovnotehničku službu Deo učenika koji su stažirali u 101. lovačkoj avijacijskoj eskadrili / Foto: Ministarstvo odbrane

Nakon 15 godina odškolovani prvi podoficiri za vazduhoplovnotehničku službu

Kako prenosi Ministarstvo odbrane, ministar odbrane Aleksandar Vulin je u pratnji zamenika načelnika Generalštaba Vojske Srbije general-majora Petra Cvetkovića, komandanta RV i PVO general-majora Duška Žarkovića i načelnika Vojne akademije general-majora dr Bojana Zrnića,  u petak 23. avgusta obišao učenike završne godine Srednje stručne vojne škole koji stažiraju u jedinicama na vojnom aerodromu “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici.

Prema rečima ministra odbrane, teško je objasniti zašto je ukinuta Srednja stručna vojna škola i zašto Vojsci Srbije, odjednom, više nisu trebali školovani podoficiri, ljudi koji su stručni i u stanju da održavaju našu tehniku.

– Odlukom ministra Gašića iz 2015. godine, to je zaustavljeno i vraćeno, i sada imamo prvu generaciju školovanih podoficira, prvu nakon 15 godina. Jako je teško nadoknaditi ono što nije urađeno u prethodnom periodu i nadoknaditi 15 godina nerada i neulaganja u podoficire, u stručno osposobljavanje ljudi, ali sistem će dati sve od sebe da obezbedimo da vojni poziv bude atraktivan, isplativ i da možete da služite svojoj zemlji zato što svoju zemlju volite – naglasio je ministar Vulin.

Načelnik Srednje stručne vojne škole pukovnik dr Stevan Mušicki: odličani rezultati klase sa prosekom preko 4,60 / Foto: Ministarstvo odbrane

Ministar je podsetio da imamo sve više tehnike, da se modernizujemo i opremamo, da se ulažu ogromna sredstva u opremanje našeg Ratnog vazduhoplovstva ali da bez stručnih podoficira, dobro osposobljenih i obrazovanih, ništa od toga ne bi bilo moguće. Zato se sistem trudi, zato će sistem dati sve od sebe da se poziv učini još atraktivnijim, a da oni koji su završili srednje stručne vojne škole budu zadovoljni što su to uradili. Ministar je dalje naglasio da se u ovom trenutku u Srednjoj stručnoj vojnoj školi školuje 195 dečaka i devojčica i da su to budući podoficiri koji će obezbediti nesmetan tehnički razvoj i održavanje čitavog sistema.

Načelnik Srednje stručne vojne škole pukovnik dr Stevan Mušicki izrazio je zadovoljstvo jer je nakon decenije i po odškolovan najmlađi kadar Vojske Srbije, koji će za nekoliko dana stupiti u profesionalnu vojnu službu.

– To su najmlađi pripadnici Vojske Srbije koji su završili četvorogodišnje školovanje u našoj školi, smer RV i PVO i koji su postigli odlične rezultate, a prosek klase je više od 4,60 – istakao je pukovnik Mušicki, dodajući da su, sada uskoro i vodnici Vojske Srbije, najuspešniji bili u opštevojnim i stručnospecijalističkim predmetima.

Prvi podoficiri završili su smer avio-oružar / Foto: Ministarstvo odbrane

Komandant 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile potpukovnik Boško Šerbedžija naglasio je da su u proteklom periodu u jedinicama 204. vazduhoplovne brigade – 101. lovačkoj avijacijskoj eskadrili i 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili, učenici 46. klase boravili na stažiranju i obuci po temi vazduhoplovno naoružanje.

– Posle više od 15 godina, u jedinice ćemo primiti podoficire koji su se četiri godine školovali u Srednjoj stručnoj vojnoj školi, što je za nas napredak, jer ćemo dobiti kvalitetne i motivisane momke. Time će naša jedinica i RV i PVO u celini, dobiti i na stručnosti i na povećanju operativnih sposobnosti – naglasio je potpukovnik Šerbedžija.

Prvi podoficirski čin uskoro će dobiti i učenik Andrija Nikolić, koji je na stajanci i hangarima batajničkog vojnog aerodroma, sa ostalim učenicima završne godine 46. klase tog smera, u danima za nama usavršavao znanja stečena u klupama Srednje stručne vojne škole.

– Ovde usavršavamo znanja sa smera avio-oružar, koji se bazira na naoružavanju raznih tipova vazduhoplova. Upisao sam ovu školu jer sam to voleo, i napravila je od mene mladog čoveka koji je samostalan – istakao je Andrija koji je izrazio zadovoljstvo nastavnicima i oficirima koji su sa njima radili tokom školovanja i da su od njih mnogo naučili, a dodao je da bi u budućnosti voleo da radi na aerodromu u Nišu, kako bi bio bliže porodici.

 

Komentari

I

Na žalost vazduhoplovnotehnicka služba ne postoji, već je to tehnička služba specijalnost vazduhoplovno naoruzanje.
Zanimljivo da je nacelnik škole u SMB uniformi….
Tek po povratku vtsl kao samostalne sluzbe može se očekivati boljitak u rvipvo

Odgovori

Sama vest je takodje netacna. Poslednja klasa SVS RV i PVO (45.klasa) je zavrsila skolovanje 1995.godine pa ne znam kojom matematikom su dosli do cifre od 15.godina.
Postoji u vojsci VtSl…veterinarska sluzba. Ukidanje VTSl nije smelo da se dogodi. To je isto, bez uvrede za specijaliste tehnicke sluzbe, kao kada bi se ukinuo smer pilot i svi postali vozaci, sto autobusa, sto tenkova, aviona, helikoptera…

P

@Paqe

Zadnja generacija podoficira koja je promovisana u čin vodnika bilo je 2003 god. 10 klasa JSŠP (jednogodišnje specijalističko školovanje) za podoficire po specijalnostima i rodovima a bila je i srednja vojna škola, iz civilstva su dolazili đaci u 3. i 4. SVŠ za podoficire takođe za čin vodnika.Tadašnji đžeparac je bio 5000din/mjesečno za đake u JSŠP a, u SVŠ je bilo oko 800din.Imali ste polaganje za C kategoriju,radno mjesto sigurno tako da je to bio motiv za mnoge da se prijave tada.

M

Mislim da neko treba da odgovara sto je VS unistavana toliko godina unazad! Divne vesti konacno!

@Pro
Moje pisanje se odnosilo iskljucivo na SVS RViPVO, tj na cetvorogodisnje skolovanje koje je i iznedrilo najkvalitetniji kadar. Razne „trudnicke“ klase ne bih poredio kvalitetom sa SVS RViPVO (VTSVS). Takozvane A klase su bile nesto izmedju, medjutim i one su bile daleko kvalitetnije od trudnickog a pogotovo od danasnjeg kursistickog skolovanja.

P

@Paqe

Četri godine školovanja da bi održavao vazduhoplov je nepotrebno i skupo.Sama tehnika uopšte ne zahtjeva toliko školovanje,ali da napraviš od njega vojnika treba najmanje godinu dana po mogućnosti dvije.

@Pro
Prve dve godine u SVS su i bili opsti i vojni predmeti. Treca je bila prelaz a cetvrta strucna obuka. Takav podoficir je nakon par meseci u jedinici mogao samostalno da radi. Danasnji podoficir tehnicke sluzbe pogotovo vazduhoplovni smerovi nakon dobijanja cina vodnika nije osposobljen nizasta. Mora da ide na staziranje, pa centar za obuku na tehnicke ucionice, pa preobuka za tip, pa rad uz nadzor i jednog dana da se nadas da ce od njega biti nesto i to ako je bilo neke srece pa je zavrsio u civilstvu neku tehnicku skolu.
A sve to vreme dok je bila ukinuta SVS, koja je bila skupa po Vasim recima, je funkcionisala Vojna gimnazija ciji je produkt bio svrseni gimnazijalac koji cak nije ni morao da bude upisan na Akademiju, a ako nije prosao na Akademiju morao je da bude ponovo poslat na razna skolovanja u trajanju od par godina i tek onda bi od njega nastao kakav takav podoficir. I to nije bilo skupo?
Sva sreca pa jos uvek u RV postoje podoficiri iz Rajlovca i nesto oficira iz Zarkova koji se nisu poskidali i otisli u beli svet. Na njihovim ledjima je trenutno RV. Kada odu u penziju a ne dodju neki novi klinci kao ovi iz teksta, dzabe ce biti i tehnike i pilota i svrsenih oficira smera logistike i odrzavanja po Bolonji i podoficira iz Panceva

V

@Paqe
Zašto podcenjujete stručnost tehničkih škola u civilstvu?
Da li mislite da postoje razlike u navojnim parovima, hidrauličkim ili pneumatskim sistema u civilstvu i vojsci? Da li mislite da neko ko je osposobljen za upravljanje CNC mašinom u civilstvu to neće moći u vojsci?
Učenik je osposobljen nakon završenog školovanja onoliko koliko je kvalitetan i sposoban kadar škole koju pohađa. Treba samo postaviti prave kriterijume za prijem u radni odnos.
Godina, dve su potpuno dovoljne za dodatnu stručnu obuku. Pa nakon 3 godine na falkutetu, akademijama ili visokim školama ta ista deca promovišu se u inženjere.
Što se tiče samostalnog rada po zaposlenju, upoznati ste da po zakonu lice koje je zasnovalo radni odnos mora proći pripravnički staž i položiti pripravnički ispit. Zbog toga je nemoguće da neko (kome je to prvo zaposlenje) počne sa samostalnom obavljanjem radnih zataka nakon mesec ili dva od zasnivanja radnog odnosa.

B

U pravu ste, medjutim ovi momci se nemogu usporedjivati sa nekakvim standardom jer onaj stari standard vise nepostoji. A nepostoji ni potreba za tehnicarima posto mozemo na prste izbrojati tehniku na kojoj bi oni potencijalno radili. Istina je da su ti momci 4 godine ispred zapada u ovoj struci. Nema vojnih tehnicara sa 18 godina bilo gde na svetu. Prema tome malo je neprilicno razgovarati sta treba I kako. Hajde da se avijacija brojcano osposobi pa ce i tehnicki kadar morati da se stvori.

@Vlad
Ne podcenjujem nikoga. Poenta mog posta je da si nakon 4 godine u SVS dobijao podoficira spremnog da odmah radi na tehnici. Gasenjem te skole se islo iz greske u gresku. Prvo sa selekcijom sa jednogodisnje vojno obrazovanje gde nisu primani momci sa zavrsenom masinskom ili elektrotehnickom skolom vec oni koji su se prijavili. Nakon toga se preslo na slanje na „liderske“ i „osnovne“ kurseve gde je selekcija bila jos gora. A sve to vreme je radila Vojna gimnazija koja nije proizvodila nista. A sada 25 godina kasnije stize tehnika, popunjenost jedva pola, treba obuciti nove kojih ima na kasicicu, centar za obuku RViPVO u raspadu jer su popunjeni kadrom koji nije bio dovoljno dobar za jedinice pa je poslat kod njih da obucava nove? Ovo sto trenutno leti, leti na entuzijazmu onih matorih podoficira iz Rajlovca i nesto mladog kadra koji valja. A motivacija za zaposljavanje novih je nula. Plata ispod proseka u Srbiji makar do cina starijeg vodnika 1 klase. Letacki dodatak tehnicara do skoro 50 evra…O inzenjerima ne bih diskutovao. Skoluje se „menadzeri“ iz oblasti logistike i odrzavanja. Nekada je bio prestiz skolovati se u Zarkovu. Onda se vojna bratija potrudila da inzenjeri koji su se tamo skolovali prvo ne dobijaju vise pored vojni i civilne diplome, pa su im sredili i Bolonju i smanjili skolovanje na 4 godine. A pilotima povecali na 5 jer za 4 godine ne mogu da ostvare potreban nalet jer nema dovoljno tehnike, nastavnika i tehnicara. I sada je to predstavljeno kao napredak? Pa pobogu nekada je posle 4 godine iz Zadra izlazio skolovan i osposobljen pilot lovac…

M

Momcima svaka cast, i puno srece u daljem radu. Ali moram napisati i moju kritiku u pogledu aljkave opreme. Bas traljavo izgleda nanosenje masti golom rukom, bez ikakvih zastitinih rukavica, ciscenje sklopova krpama od pocjepane stare vojne uniforme, kao i ciscenje lanesra obicnom molerskom cetkom. Ipak je to avijacija i treba da bude sve pod konac!

Odgovori
2

To se tako radi od uvek, naročito na „migušama“. Jedno je gledanje lepih fotki i klipova sa avionima i oduševljavanje TT podacima, a nešto sasvim drugo je održavanje tehnike u prvom i drugom stepenu.

L

22201 gde bre oduvek radi. Pa na traktoru ljudi imaju bogatiju opremu za odrzavanje. Zaista jadno i smesno izgleda nacin na koji demonstriraju odrzavanje vazduhoplovne tehnike.

2

Čitao si na netu da se radi drugačije?! :)

D

A radna odela im čista. Ja sam radio u Momi, bilo fleka onoliko.
Nešto mi deluje kao da je za slikanje.

Odgovori
B

Dobro mislim da prilici i dolikuje da je uniforma cista.

P

Zašto ovi momci nisu u uniformama i sa istaknutim činovima?

Odgovori
M

Čestitamo. 🍻

Odgovori
Z

Generali sve vreme ćutali…zar ne ?

D

Sadimo sadnice a imali smo šumu koju smo svojom glupotom isekli.

B

Cestitam! Vi ste buducnost nase nacije, I ako citate ovo, znajte da smo ponosni na vas.

Odgovori
A

Puno srece momcima! Vest lepa, odluka odlicna, izjava ministra po obicaju glupa, ali sta je tu je.

Odgovori
S

Svaka cast momci! U moru danasnjih sega-mega skolica sa kupovinom bezvrednih diploma, vi ste se odlucili za tezak i castan posao.
Pomalo boli sto vas je samo sedmorica, ali posle decenija idiotskog razaranja sopstvene drzave, ulivate nam svima veliku nadu da ce doci neko bolje vreme za nasu Srbiju.
Hvala i onima koji su vratili ovaj smer u nase skole.

Odgovori
k

„Ikar i Paqe“, u potpunosti se slažem sa Vama, dok se ne vrati VTSL nem napred…ovi što su završavali jednogodišnje školovanje je ravno katastrofi, više znanja su imali vojnici na odsluženju vojnog roka koji su dolazil iz centra za obuku u Somboru.

Odgovori
D

Veliko je zadovoljstvo i pametno da se sistem obnavlja.
Ne zaboravimo,svi koji se iole malo razumemo u tehniku,da avione i tehniku uopste odrzava srednji kadar,MAJSTORI,ne piloti.
U drugom svetskom ratu u Luftvafe su te ljude zvali ljudi u crnom,ali su oni podneli ogroman teret da odrzavaju tehniku ispravnom,bili su im veoma vazni.
Tako trebamo i mi,da pazimo ko ce tehniku da odrzava ispravnom,da bude sigurna,da bi piloti mogli da uspesno obavljaju svoj deo posla.
Zivela vojska Srbije i RV I PVO!!!

Odgovori
J

Mladi ljudi, nek im je zadovoljstvo i da bude kvalitetan rad. Potrošne rukavice obavezno! Vidi se da su ozbiljni.

Odgovori
К

Питање је колико ће промовисаних подофицира техничке службе смера ваздухопловно наоружање доћи у јединице, а колико ће их наставити школовање у Војној академији. Обзиром на висок просек, рекао бих да ће велика већина отићи на ВА те ми ово и даље изгледа као гашење пожара чашом.
Квалитет кадра који је изашао из СШП (без Ј) зависио је од школа из којих су кандидати дошли и њиховог мотива да усвоје знања. Један (мањи) део је дошао из четворогодишњих школа, један из трогодишњих а скоро половина од оних који су из разних разлога напустили ВА. Нажалост, због лоше селекције тада, сада имамо међу нама и подофицире који су функционално неписмени…
Мислим да је ово прави начин да се „направи“ подофицир али такође мислим да би за превазилажење тренутног стања требало поново увести бар 2-3 класе СШП, наравно, уз адекватну селекцију…
И обавезно вратити ВТСл!

Odgovori
d

Na pitanje zašto nema novih podoficira u Vojsci Srbije školovanih u vojnim školama – odgovor je jednostavan: naši poslušni generali su sprovodili u delo akcije britanskih savetnika koji su radili u Ministarstvu odbrane. Bilo ih je od pet do četrdeset u različitim periodima. Počeli su sa Tadićem kao ministrom odbrane, pa na dalje.

Osnovu borbene grupe (manje od odeljenja) u američkoj kopnenoj vojsci čini podoficir, koji može biti na komandnim dužnostima do voda (generalno, zavisi od rodova…) i diretno učestvuje u izvođenju borbenih akcija. Zato je to kičma komandovanja koju su uspešno uništili naši poslušnici. Ništa bolje nije ni u tehničkoj službi (KoV, avijacija…),.

Posebno bih se osvrnuo na najbolniju tačku za KoV i avijaciju – inžinjerija je potpuno devastirana i nije u stanju obezbediti inženjersku podršku borbenih operacija. Tu je potreban veliki broj podoficira, jer ovaj rod zahteva puno tehnike i veština koju jedino mogu dati podoficiri.

Nadam se da je svest o ovom konačno pronašla put u ministarstvu odbrane.

Odgovori
P

Zar nije i danas kancelarija NATO u generalštab u.Kad izađu iz partnerstvo za mir,i raskinu sve ugovore sa alijansom tek onda možemo pričati da imamo vojsku.

d

Trenutno mi nije poznata situacija oko stranih savetnika u ministarstvu odbrane ili generalstabu. Zato nisam u stanju to komentarisati, ali znam da smo u ozbiljnom problemu jer smo izgubili barem 5 generacija podoficira. Za uspesno stvaranje vojnog kadra, pored materijalnih uslova, potrebno je i vreme (doobuka, iskustvo, obuka za novouveddna sredstva..).

A

Vidite kako nasi vole da slusaju „eksperte“ gde nam ne trebaju npr. u vojsci, ali gde nam trebaju npr. u suzbijanju korupcije ili stvaranju nezavisnijeg sudstva, tu evo 20 godina nece zahteve EU da ispune.

V

Momcima želim svaku sreću.
Lepo je videti mlade ljude u velikim sistemima. To je i jedini pravi način …

Odgovori
2

Poslednja četvorogodišnja klasa je završila 1995.g, nakon toga su bile neke jednogodišnje, ali je iz njih izlazio uglavnom škart. Ovih par dečaka će se u narednih par godina razbežati okolo. Vojska nam je tako mudro vođena da se iz nje skidaju zastavnici i potpukovnici pred penzijom, a o mlađima da i ne govorim.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Hvala na opširdnom odogovoru. Iskreno sam uživao u čitanju. Prvo par detalja: Ljubljana i Brač nisu u koncesiji nego su prodani, Ljubljana je u vlasništvu strane kompanije, Brač domaćeg turističkog poduzeća. Jednako tako u privatnom vlasništvu je i Lošinj. Istinski shvaćam vaše oduševljenje liberalnim kaptializom. Ja sam kapitalista već skoro 30 godina, nemam dana rada…

19. Sep 2019.Pogledaj

Slobodan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Nadao sam se da Vam je moja poenta jasna ali ako nije evo objasnjenja: Problem je u Vasim dvostrukim standardima. Dakle, ukoliko prezentujete grafikon gde se govori o broju sirokotrupnih aviona koji slecu na aerodrome u regiji onda Vam nije problem da jedan kratki let (koji bi se obavljao da je odobren) IST-BEG vodite kao…

19. Sep 2019.Pogledaj

Beduin na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Pavle, ja koji vec 20 godina svoje kruhe zaradjujem sirom svijeta...ja sam jos uvijek porezni obveznik RH. Sad jasnije od kud zarada?

19. Sep 2019.Pogledaj

Beduin na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

a jest ti primjer. mislim, primjer je odlican...ali kao primjer kad se uzima sto se sve moze postici kad se mobiliziraju svi resursi u borbi za ostvarenjem cilja protiv daleko superiornija neprijatelja. pravi primjer kako drzave odlaze u ropatarnicu su upravo one koje su se raspale a ne one koje su nestale. vidim kako bacas…

19. Sep 2019.Pogledaj

Beduin na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

BL, glavna tema trenutno je kud za nadolazece praznike.....4 dana u komadu. Opcije su raznorazne. Eto koliko su/smo zabrinuti oko toga.

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend