BEG airport status
Erbasov A330neo dobio sertifikat za ETOPS od 180 minuta Dobijanje odobrenja znači da će operatori aviona A330neo imati benefita od direktnih long-range ruta / Foto: Erbas

Erbasov A330neo dobio sertifikat za ETOPS od 180 minuta

Erbasov A330-900 dobio je odobrenje za produženo saobraćanje u trajanju od 180 minuta (Extended Diversion Time Operations – nekada ETOPS sad EDTO) od Evropske agencije za bezbednost avio-saobraćaja (EASA), saopštio je taj evropski proizvođač.

Kako objašnjavaju, dobijanje ovog odobrenja znači da će operatori aviona A330neo pre svega imati benefita od direktnih long-range ruta:

– Odobrenje, koje uključuje ETOPS od 180 minuta, sada uključuje i opciju za ETOPS od 285 minuta. Time se produžava potencijalna udaljenost preusmerevanja aviona na oko 2000 nm. Uskoro se očekuje i sertifikacija ETOPS amerčkog FAA.

Operatori A330neo koji izaberu opciju ETOPS od 285 minuta, moći će da opsluže nove direktne neograničavajuće rute. Operatori koji lete na postojećim rutama (koji trenutno saobraćaju do 180 minuta sa preusmeravanjima) će moći da pređu put koji je direktniji, brži i efikasniji kada je reč o potrošnji goriva, a takođe da imaju i pristup većem broju (a verovatno i bolje opremljenim) aerodroma za preusmeravanje ukoliko je to potrebno.  –

 

Erbasov A330neo je nova generacija porodice aviona kojoj pripadaju A330-900 i nešto manje A330-800 letelice, ističu iz te kompanije i dodaju:

– A330-900 je konkretno najekonomičniji avion (seat-mile cost) sa 300 sedišta, koji je opremljen visoko-efikasnim Rollce-Royce Trent 7000 motorima, novom 3D optimizacijom krila većeg raspona i lakšim kompozitnim materijalima, kao i novim Sharklets zakrilcima.

Ovi pomaci omogućavaju veći domet (oko 7,200nm sa kabinom od tri klase) i 25% manju potrošnju goriva u poređenju sa starijim avionima slične veličine. –

 
Prema njihovim rečima, A330 porodica do sada je primila 1.700 narudžbina od 120 kupaca, a trenutno više od 1.400 A330 aviona let sa preko 120 operatora širom sveta.

– Erbasovi A330-200/-300 je 2009. godine bili su prva porodica aviona koja je od EASA-e dobila ETOPS sertifikat za saobraćanje od 180 minuta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Б

Мој број!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj