BEG airport status
Mirjana Čizmarov: „Jedna od najuspešnijih godina u istoriji civilnog vazduhoplovstva Srbije“ "Navedeni rezultati čine me neizmerno ponosnom na uspehe koje je Direktorat postigao u poslednjih pet godina." / Foto: DCV

Mirjana Čizmarov: „Jedna od najuspešnijih godina u istoriji civilnog vazduhoplovstva Srbije“

U novogodišnjem intervjuu za Srpski Telegraf, reizabrana direktorka Direktorata civilnog vazduhoplovstva Mirjana Čizmarov osvrnula se na rad ove institucije u prethodnih godinu dana.

– Godina koja je na izmaku, bez sumnje je bila jedna od najuspešnijih u istoriji civilnog vazduhoplovstva Srbije. O neverovatnom uspehu koji smo postigli ove godine govore rezultati izvršene provere rada DCV-a od strane Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva (ICAO) u proceni sistema bezbednosti civilnog vazduhoplovstva.

Tom prilikom, ICAO je utvrdila stepen usaglašenosti sistema od 93,33 procenta, a takav rezultat predstavlja poboljšanje od čitavih 27,31 posto u odnosu na proveru iz 2009. godine.

Ovakav uspeh svrstava našu zemlju među deset najboljih na svetu. Pomenuti rezultati, verifikovani od ICAO-a dodatno su potvrđeni jesenjim uspesima na temu traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu. Direktorat je zajedno sa ICAO-om organizovao najveću međunarodnu radionicu u Evropi u toku 2019. godine, na temu traganja i spasavanja i regionalnu vežbu traganja i spasavanja „SAREX 38-19“ na aerodromima u Beogradu i Vršcu, na kojoj su predstavnici preko 35 zemalja sveta imali priliku da vide kako funkcioniše sistem traganja i spasavanja u Srbiji. Tokom trodnevnih aktivnosti okupili smo preko 150 profesionalaca iz celog sveta i u kompleksnim i zahtevnim uslovima, predstavljen je integrisan sistem traganja za vazduhoplovom i spasavanja lica u civilnom vazduhoplovstvu.

Dodela ICAO plakete / Foto: DCV

Nema sumnje da će aerodrom „Morava“ u Lađevcima značajno unaprediti život u centralnom delu Srbije jer omogućava nove investicije, brži razvoj i kvalitetniji život. Direktorat je zajedno sa Predsednikom Republike i Ministarstvom građevine, saobraćaja i infrastrukture  učinio sve da ovakav infrastrukturni projekat što pre bude na usluzi građanima i privredi Republike Srbije.

Navedeni rezultati čine me neizmerno ponosnom na uspehe koje je Direktorat postigao u poslednjih pet godina. Strateški gledano, period pred nama otvara nove izazove za dodatno unapređenje i razvoj vazduhoplovne industrije u Srbiji, povećanje kvaliteta usluga u civilnom vazduhoplovstvu od čega će najviše benefita imati privreda i građani Republike Srbije. – istakla je Čizmarov.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Uspeh???
80% mehanicara ima dozvole EASA PART66 izdate u Bugarskoj,Sloveniji,Madjarskoj,uskoro nece imati kome da izdaju Srpske dozvole,pa ni da ih poklone,slicno je i sa pulotima,Estonija ,Irska..
Pravi uspeh…

Odgovori
Ne

Tako je. Kad bi objavili sve statistike shvatili bi koliko je zapravo ova zemlja u gubitku. Ali ovde je sve samo pr i marketing.

Sl

U 2019, najveći uspeh zaposlenih u civilnom vazduhoplovstu i države je prodaja Aerodroma Nikola Tesla.
Srećna Nova Godina i puno uspeha u Novoj 2020.
Da prodamo sve što je preostalo i da se potom odselimo u zemlje naših novih vlasnika.

Odgovori
zo

Da nije tragicno bilo bi komicno.Od ugledne istitucije napravili su udruzenje ribolovaca.

Odgovori
Ma

Sve to uz novo radno vreme aerodroma Morava, od 3 sata nedeljno : https://novaekonomija.rs/vesti/vesti-iz-zemlje/aerodrom-morava-ima-novo-radno-vreme

Odgovori
Mi

Smatrate da nas Vazduhoplovni Direktorat nije uspesan Pa on nije da poklanja licence i da trazi posao za pilote i mehanicare on je regulaciono telo Koji sprovodi zacrtane propise EASA a sve u skladu ICAO i tu je napravljen veliki uspeh jer smo nase propise skoro sve usaglasili /93%/ Sada je na Vazduhoplovnoj privredi i Biznismenima da razvijaju posao Znam licno da po belosvetskim konpanijama radimo za znatno vecea primanja ali bez ikakvi prava Nazalost nasi ljudi nikad nisu sagledavali konpaniju kao svoju vec iskljucivo po primanjima sto i razumem Pa onda drage kolege ko nije zadovoljan svet vas ceka Svi bi da imamo svetske plate i jos da samoupravljamo To vise nigde nepostoji

Odgovori
Ik

Mogao bih direktorat malo iz toplih kancelarija da izadje na teren.
Pa da se uvere sa kolikim brojem mehanicara se odrzavaju avioni domace avio kompanije.
Situacija je kriticna, i ukoliko nedaj Boze dodje do….
Hoce li se i to smatrati uspehom?

Odgovori
Mi

Upravo to sam rekao Direktorat je dao zakonske okvire kojih moramo da se pridrzavamo Na konpanijama je odgovornost za sprovodjenje datih zakonskih okvira Oni moraju da stimulisu svoje radnike i da ih uslovima i platama privuku Znaci privrednici i biznismeni su na potezu Direktorat trepa samo da vrsi inspekciski nadzor dali se postuje zakon ili ne Samim tim da ih sankcionise do najgore zakonske mere da im zabrani rad

Odgovori
Sk

Ajd malo poradi na gramatici…

Mi

Mozda Skzmasteru neodgovara moje neznanje gramatike On je verovatno covek za znanjem vise jezika zna Hrvatski Bosanski Crnogorski Ja te jezike neznam samo znam moj Srpski U ovom portalu treba da iznosimo vazduhoplovne cinjenice a ne gramaticke greske Tu se vidi ko koliko zna

Odgovori
Me

Srbislave, pod broj jedan naucite gramatiku, gde ide tacka a gde zarez u recenici posto mi treba pola sata da skapiram vase komentare. Pod broj dva, ja radim u jednoj od najvecih i najboljih MRO kompanija na svetu, imam veca prava nego u Srbiji, a plata, radni uslovi i mogucnost napredovanja ne mogu da se porede, tako da ne lupajte molim vas. Pod tri, DCV obecava izjednacavanje srpskih i EU dozvola i licenci za mehanicare i pilote vec 15 godina i nista od toga nisu uradili. Zato svi mladji mehanicari idu u Sloveniju, Bugarsku, Madjarsku ili Poljsku da vade licence i tamo placaju takse umesto u Srbiji.
Pod cetiri, kakvi privrednici i biznismeni kad su dve najvece kompanije u Srbiji u sektoru avijacije drzavne? A uslovi su katastrofalni.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Leopold na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Šta je tačno vizionarski u situaciji kad ne možeš kupit američko, rusko, švedsko ne daju Šveđani, a kinesko je suludo i razmatrati? Da nismo možda trebali da se okrenemo Indiji ili Pakistanu (pogledati pod kinesko)

28. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Mirni 30 godina?!? Mozda i 40! Samo da te podsetim da su nasi MiG 29 proizvedeni krajem novembra i pocetkom decembra 1987. godine. Nepunih 12 godina kasnije docekali su NATO agresiju neispravni, nekompletni i bez rezervnih delova pa su neki kanibalizovani. Nema sigurnosti ako nemas mogucnost da to sto si nabavio i odrzavas kako treba.

28. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Mi znamo tacno kada ce doci Rafali. Postoji dinamika isporuke i, osim u nekim vanrednim okolnostima, postovace se do detalja. Jer svaki ugovor predvidja odredjene penale za kasnjenje. Ako mi ne platimo na vreme zna se kolika je kamata a ako oni ne isporuce avione na vreeme zna se koliko i oni moraju da plate.…

28. Mar 2025.Pogledaj

Zoka na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Bravo za komentar. I bravo za Tangosix za ovu ekskluzivu. Dobar tekst. Nekako izgleda da znamo sta radimo i da imamo plan, cilj i visoko podignutu lestvicu.

28. Mar 2025.Pogledaj