Kompanija Erbas objavila je nove planove i mere za, kako su to opisali, „prilagođavanje“ svoje globalne radne snage i „promenu veličine svojih aktivnosti“ u oblasti komercijalne avijacije kao odgovor na krizu izazvanom virusom COVID-19 a u cilju osiguravanja budućnosti firme. Očekuje se da će pomenuto „prilagođavanje“ rezultirati smanjenjem za oko 15000 radnih mesta najkasnije do leta 2021. godine. Proces informisanja i konsultacija sa socijalnim partnerima je započeo s ciljem postizanja sporazuma koji bi se počeli primenjivati od jeseni ove godine, saopšteno je iz evropskog konzorcijuma.
Poslovna komercijalna aktivnost je u proteklim mesecima opala za 40 procenata jer se industrija suočava sa do sada neviđenom krizom. Stope proizvodnje komercijalnih vazduhoplova su stoga morale biti usklađene sa trenutnim stanjem, saopštavaju iz Erbasa i dodaju da su zahvalni za podršku vladama koje su kompaniji omogućile da ograniči ove neophodne mere prilagođavanja. Međutim, pošto se oporavak vazdušnog saobraćaja, prema Erbasu, na nivo pre pandemije COVID-19 ne očekuje pre 2023. a moguće i do 2025. godine, kompanija već sada skalira svoju neposrednu budućnost.
Nakon detaljne analize potražnje kupaca koja ja obavljena poslednjih meseci, Erbas predviđa potrebu za prilagođavanje globalne radne snage odnosno smanjenje usled COVID-a 19 za otprilike 5000 radnih mesta u Francuskoj, 5100 u Nemačkoj, 1700 u Ujedinjenom Kraljevstvu, 900 u Španiji i 1300 u Erbasovim pogonima širom sveta. Ovi podaci uključuju Erbasove podružnice Stelia u Francuskoj i Premium AEROTEC u Nemačkoj. Međutim, u smanjenje broja radnih mesta nije uključeno oko 900 radnih mesta koje su pre Kovida-19 prepoznata kao potreba za restrukturiranje podružnice Premium AEROTEC, što će se sada primeniti u okviru ovog sveopšteg plana prilagođavanja.
Detalje ovog „plana prilagođavanja“ je potrebno usaglasiti sa socijalnim partnerima. Iako se u ovoj fazi ne mogu isključiti prinudni postupci, iz Erbasa su saopštili da će sa svojim socijalnim partnerima raditi na ograničenju uticaja ovog plana oslanjajući se na sve dostupne socijalne mere, uključujući dobrovoljne odlaske, rano penzionisanje a tamo gde je moguće i na dugoročne delimične planove podrške nezaposlenima.
BB
Kako A400 usjpješan projekt (komentar ispod slike). Zar nije Airbus-ov „Skadar na Bojani“ koga se svi odriču i koji je odveo u minus firmu u godini kada je imala najveći prihod ikad?
Živojin Banković
Тешко да би се могло рећи да је то неуспели пројекат ако знамо да је испоручено око половине уговорених авиона.
Slobodan
https://www.arabianaerospace.aero/airbus-reports-first-quarter-2020-results.html
Clanak opisuje stanje u prvom kvartalu 2020 airbus a ima posebna nota koja kaze da je u prvom kvartalu isporucen samo 1 a 400m.
Ceo program je imao dosta problema i promena, pa ne bi rekao da je uspeh ali nije ni problematican da bi napravio velik problem airbusu.
Živojin Banković
Slobodan
Многи програми развоја савремених ваздухоплова имају проблема. Мањих или већих.
Навешћу само примере америчке цистерне КС-46А, руског транспортног авиона Ил-112 и европског вишенаменског хеликоптера NH90.
Pera
Moje neko vidjenje je da bi Srbija bi u ovom politickom trenutku (ne mislim na unutar politicku situaciju) trebala da potpise ugovor za jos 10tak komada H145
Ivan Uzice
Jadan Erbas, bas sam se sazalio. Treba ih pomoci. A sta cemo sa malim proizvodjacima, oni kao da nepostoje. Valjda su svi na gubitku. Samo koriste situaciju i da se oslobode viskova rande snage a uzmu pare od drzave
Amater
Lepo vam Amater govorio, EU uvodi komumnizam.
Nema leba od velikih evropskih firmi, postaće Zastava, Svederevo, nastavite niz.
Grafici ne lažu, pogledajte na šta liče svi EU indexi i GDP-ovi…
Uostalom, Airbus, otprilike
– 70% civilni avioni
– 20% vojni
– 10% helići
Boeing, otprilike:
– 50% civilni avioni
– 20% vojni
– 15% svemir
– 15% usluge i čuda
Crkne aviosaobraćaj, AirBus, šta će?
Crkne aviosaobraćaj, USA isforsira neki space-force, X-37 ili nešto što ćemo da čujemo šta je za 20 godina, možda
Pa dodaju neki F15, F18, F22…
Pošto je F-22? Pošto hoćeš…
Pa dodaj Loyal wingman…
E zato je neki Amater vikao kupite ljudi akcije i lepo zaradite.
DW
Kovid-19 je samo lep izgovor za krizu koja bi svakako usledila i bez virusa. Da je pravi uzrok krize korona, oporavak bi se očekivao mnogo ranije, a kriva krize bi bila u obliku slova V. Ovako sve manjkavosti trenutnog ekonomskog modela pokriva korona.
Amater
Nije V jer pro-komunisticki politicari nastavljaju sa uprapascavanjem ekonomije time sto zatvaraju Evropu.
I da ispravim, NASDAQ indeks je Prerastao.
Ne da je V, nego je bolje od V
Ukucaj NASDAQ 100, pa vid
Biotek je napravio V, ukucaj ABT Stock, V kao Vrata
Nafta i energija je napravila nesto sto lici na V,
ukucaj CVX Stock
Oni koji kasne, potpuno ocekivano, su „turistički nastrojeni“
kruzeri: NCLH, RCL, CCL
avioni: BA
i prevoznici: DAL, AAL i slični
Sve u svemu, DOW Index je napravio V:
15. Feb, 29.000 dolara
20. Mar, 19.000 dolara
17. Apr, 24.000 dolara
To je pola V…
—————
5. juni, 27.000 dolara
i sada je na 25.000
Evo još malo nafta, Chevron i Exxon, da porastu, Boeing i Rayethon i eto ti rekorda
Ekonomiji ne fali ama baš ništa, ma šta kominusti-nostalgičari pričali već 70 godina