BEG airport status
Pad vazdušnog saobraćaja u Srbiji usled Korone: Konačno domaći podaci za kvalitetniju depresiju od IATA-ine Praznina na tri međunarodna aerodroma u Srbiji za prvih 6 meseci ove godine konačno ima i svoj zvanični procenat / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Pad vazdušnog saobraćaja u Srbiji usled Korone: Konačno domaći podaci za kvalitetniju depresiju od IATA-ine

Dok niko ne kaže da IATA-i ne treba verovati kada iznosi podatke o padu brojki u globalnom saobraćaju vazduhom usled Korone, svakako ne treba zaboraviti da se radi o industrijskoj lobi grupi koja predstavlja interese avio-kompanija. Zvanični podaci o uticaju globalne pandemije na avio-saobraćaj ka i iz Srbije objavljeni su prošle nedelje od strane Republičkog zavoda za statistiku što nam konačno daje lokalni depresivni sadržaj, ne samo globlani.

Pomenuta IATA takođe je pre šest dana ispravila svoje projekcije za 2020. godinu usled, kako kažu, „slabijeg oporavka nego što je to bilo očekivano“. Naime, letnja avio (pre svega avio-čarter) sezona bila je jeziva. IATA sada očekuje da će ukupan pad avio-saobraćaja u 2020. godini iznositi 66% u poređenju sa 2019. godinom. Ranija procena iznosila je 63%.

Stajanka beogradskog aerodroma 4. maja ove godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Za fanove procenata i statistika tu je i srpski zavod koji kaže da je, za prvih šest meseci ove godine, ukupan broj prevezenih putnika svim vidovima saobraćaja, u odnosu na isti period prošle godine, manji za 43,0%. U vazdušnom saobraćaju došlo je do pada od 57,3%. Ostvareni „putnički kilometri“ manji su za 56,6%. Prevoz robe u vazdušnom saobraćaju pao je (posmatrano u količinama prevezene robe) za 29,8% a u obimu rada, posmatrano u tonama po kilometru, zabeležen je rast od 1%.

Svi podaci za Srbiju predstavljaju podatke vezane za međunarodni vazdušni saobraćaj budući da domaći ne postoji.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Čini mi se da je tad uništeno skladište goriva.Baš je bilo gadno,dosta jakih lančanih eksplozija.

17. Mar 2025.Pogledaj

ivan na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Jasno ko dan! Mislim ne znam šta nije jasno ali čovek nije moglo bolje i jednostavnije od ovog da objasni šta se desilo

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Fantastican tekst imenjace! Drago mi je sto se neke zanimljivosti iz tog rada izlaze na videlo, iako tek nakon 26 godina posle tih desavanja. Kao zanimljivost i predlog za neki novi clanak mogu predloziti da pisete o bugarskom radaru mecka na staroj planini, siguran sam da znate o cemu govorim.

17. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li uz svu sposobost naših posada PVO neko stvarno veruje da bi Amerikanci dozvolili da jedan KC-135, ili B-52 avion od gotovo 50 metara da bude u poziciji da primi pogodak. Brzine na kojima izvode pretakanje su između 250 i 300 čvorova. Minimalno za A-10 ...220 - 230 čvorova. Daleko su oni bili za…

17. Mar 2025.Pogledaj