BEG airport status
Pad vazdušnog saobraćaja u Srbiji usled Korone: Konačno domaći podaci za kvalitetniju depresiju od IATA-ine Praznina na tri međunarodna aerodroma u Srbiji za prvih 6 meseci ove godine konačno ima i svoj zvanični procenat / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Pad vazdušnog saobraćaja u Srbiji usled Korone: Konačno domaći podaci za kvalitetniju depresiju od IATA-ine

Dok niko ne kaže da IATA-i ne treba verovati kada iznosi podatke o padu brojki u globalnom saobraćaju vazduhom usled Korone, svakako ne treba zaboraviti da se radi o industrijskoj lobi grupi koja predstavlja interese avio-kompanija. Zvanični podaci o uticaju globalne pandemije na avio-saobraćaj ka i iz Srbije objavljeni su prošle nedelje od strane Republičkog zavoda za statistiku što nam konačno daje lokalni depresivni sadržaj, ne samo globlani.

Pomenuta IATA takođe je pre šest dana ispravila svoje projekcije za 2020. godinu usled, kako kažu, „slabijeg oporavka nego što je to bilo očekivano“. Naime, letnja avio (pre svega avio-čarter) sezona bila je jeziva. IATA sada očekuje da će ukupan pad avio-saobraćaja u 2020. godini iznositi 66% u poređenju sa 2019. godinom. Ranija procena iznosila je 63%.

Stajanka beogradskog aerodroma 4. maja ove godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Za fanove procenata i statistika tu je i srpski zavod koji kaže da je, za prvih šest meseci ove godine, ukupan broj prevezenih putnika svim vidovima saobraćaja, u odnosu na isti period prošle godine, manji za 43,0%. U vazdušnom saobraćaju došlo je do pada od 57,3%. Ostvareni „putnički kilometri“ manji su za 56,6%. Prevoz robe u vazdušnom saobraćaju pao je (posmatrano u količinama prevezene robe) za 29,8% a u obimu rada, posmatrano u tonama po kilometru, zabeležen je rast od 1%.

Svi podaci za Srbiju predstavljaju podatke vezane za međunarodni vazdušni saobraćaj budući da domaći ne postoji.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

OpFor777 na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Znao je NATO sta ih moze čekati ako stelt F-117 svaku noć šalju istoj ruti, pa su opet poslali. I oni prave greške, nisu bezgrijesni. Ja lično ne verujem bas nešto u ovoj Kubovskoj teoriji, već više u teoriji da je ovaj bivši pilot, malo ili puno našminkao njegove memoare, čisto zbog lične reputacije i…

19. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Za one sto su pitali "sta ce nam?", eto sta ce nam. Treba nam i dva veca. Nego, jesu se i ostali predsednici slikali sa unesrecenima?

19. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

Bas bravo. Poksavamo da nabavimo Meteor rakete koji imaju dupo manji domet od ruske R37M, a ni to ne mozemo. Jos jedan dokaz o epskom promasaju nabavke preskupih, a vec zastarelih francuskih krseva

19. Mar 2025.Pogledaj

Zare na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Ovo znaci samo jedno , da drzava mora da ulozi u kupovinu novih aviona , helihoptera , obuku novih pilota. Ali i da izgradi nove heliodrome pri svakom vecem gradu , obnovi unustene aerodrome poput Sjenice ili adaptira sportske . Da mogu da prihvate helihoptere i avione u slucaju potrebe.

19. Mar 2025.Pogledaj

Sunny Boy na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

Evropska namenska industrija ce sledecih godina imati ozbiljno povecane narudzbine, koje sadasnji kapaciteti nece moci da ispune. Mozda tu treba pokusati da se udje kao isporucilac komponenti, licencni proizvodjac opreme ili u zajednicka ulaganja, a sto da ne, i ponuditi svoju opremu kako evropskim zemljama, tako i onima koje ce na ovaj nacin imati manji…

19. Mar 2025.Pogledaj