BEG airport status
Rumunska kompanija Romaero novi potencijalni MRO centar za američke helikoptere Black Hawk Od 2010. godine 17 stranih kupaca je nabavilo helikoptere S-70i koji su proizvedeni u poljskoj kompaniji PZL Mielec / Foto: PZL Mielec

Rumunska kompanija Romaero novi potencijalni MRO centar za američke helikoptere Black Hawk

Kompanija PZL Mielec koja je podružnica američke korporacije Sikorsky Aircraft (u sastavu kompanije Lockheed Martin), saopštila je 4. septembra da je istog dana u Bukureštu sa rumunskom firmom Romaero potpisala Memorandum o razumevanju za uspostavljanje novog pogona za održavanje, popravku i remont (Maintenance Repair and Overhaul – MRO) koji bi, kako je navedeno, dodatno doprinelo rumunskoj vazduhoplovnoj industriji i obezbedilo ekonomski podsticaj regionu.

Nadovezujući se na sporazum potpisan između kompanija Sikorsky i Romaero marta 2018, novi Memorandum o razumevanju zadržava originalnu posvećenost obezbeđivanju visokokvalifikovanih radnih mesta, obrazovanih programa zasnovanih na novim tehnologijama, mogućnostima za istraživanje i razvoj, i koristi široj rumunskoj industriji. To bi takođe moglo dovesti do finalizacije izrade, prilagođavanju i nadogradnji helikoptera Black Hawk koji bi bili aktivni u Rumuniji a kasnije u centralnoj i istočnoj Evropi.

Proizvođač helikoptera Black Hawk PZL Mielec, kompanije američkog Lokid Martina i jednog od vodećih poljskih vazduhoplovnih proizvođača, sarađivaće sa kompanijom Romaero na razvoju planova za novi MRO pogon koji će biti uspostavljen u Bukureštu. Taj pogon će Romaeru biti okosnica aktivnosti u održavanju bilo koje buduće flote višenamenskih helikoptera Black Hawk koje bi nabavila rumunska vlada ili drugi kupci za izvršavanje civilnih i vojnih zadataka.

Kompanija PZL Mielec je od 2010. godine do danas isporučila helikoptere S-70i za 17 inostranih kupaca / Foto: PZL Mielec

– Sa našim helikopterima Black Hawk proizvedenim u Poljskoj, Rumunija će imati savršeno rešenje za Ministarstvo unutrašnjih poslove i buduće zahteve za helikopterima – izjavio je Janusz Zakręcki, predsednik i generalni direktor Lokid Martinove kompanije PZL Mielec koji je dodao da u firmi Romaero vide savršenu kompaniju sa iskustvom iz oblasti MRO i infrastrukturom potrebnom za podršku helikoptera Black Hawk ukoliko rumunska vlada izabere ovu dokazanu letelicu koju proizvodi regionalni saveznik u okviru Evropske Unije.

– Romaero je počastvovan saradnjom sa kompanijom PZL Mielec dok Rumunija nastoji da ojača svoju civilnu i vojnu usaglašenost u okviru Evropske Unije i istočnog krila NATO. Naše stogodišnje iskustvo u vazduhoplovstvu i povezanost sa drugim rumunskim vazduhoplovnim kompanijama mogu okupiti nacionalnu kvalifikovanu radnu snagu, obrazovnu infrastrukturu i raspoloživa postrojenja koja će u celini omogućiti ponovno veliko pokretanje rumunske helikopterske industrije – izjavio je Vasile Boicu, generalni direktor kompanije Romaero.

PZL MIelec će ponuditi rumunskom Ministarstvu unutrašnjih poslova početnu isporuku 12 višenamenskih helikoptera kao deo programa rumunske vlade za srednji i teški mornarički i kopneni helikopter višestruke namene. 12 letelica će biti proizvedeno u Poljskoj, gde je PZL od 2010. godine proizvodio helikoptere za 17 međunarodnih kupaca.

Kako je saopšteno iz Kompanije PZL Mielec, helikopter Black Hawk je jedini višenamenski helikopter ponuđen Rumuniji koji se pravi u Evropi i koji je konstruisan prvenstveno za vojne potrebe. Njegov vojni pedigre obezbeđuje poboljšanu pouzdanost, svestranost za brzo prilagođavanje izvršavanju različitih zadataka, lakoću održavanja čak i kada se koristi daleko od baze u uslovima ograničene infrastrukture. Ove karakteristike su od suštinskog značaja za vojne operacije, uključujući borbenu podršku i operacije specijalnih snaga, za različite civilne namene kao što su policijske, medicinske, vatrogasne, potrebe traganja i spasavanja kao i transporta.

Letelice Black Hawk se trenutno koriste u više od 30 zemalja. U Austriji, Poljskoj, Slovačkoj i Švedskoj one izvršavaju važne domaće i NATO zadatke, uključujući humanitarnu pomoć, traganje i spasavanje, transport trupa i reagovanje u vanrednim situacijama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Na

zanimljivo da na obu temu nema komemtara, Poljaci i Rumuni vesto koriste vojne nabavke i uspesno otvaraju visokotehnoloska radna mesta, njihovim stopama idu i madjari, a mi, i onda kukamo da nam je bdp i samim tim vojni budzet nedovoljan

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj