BEG airport status
Srećan Top Gan dan: Vreme je da pričamo o drugom delu Još samo 7 meseci

Srećan Top Gan dan: Vreme je da pričamo o drugom delu

Ukoliko izuzmemo činjenicu da se nalazimo na početku kraja najtragičnije globalne pandemije u modernoj istoriji, najpotresnija vest koja nam je stigla iz Amerike svakako je bila odlaganje premijere drugog dela filma Top Gan. Premijera „Maverika“ pomerena je za 23. decembar, produžavajući tako anksioznost fanovima za još 6 meseci. Ukoliko ste u grupi onih koji ne veruju da Holivud može napraviti kvalitetan nastavak (uopšte) i ako smatrate da je drugi deo Top Gana svetogrđe koje će „doživeti udes i izgoreti“ prekinite sa čitanjem ovog teksta.

Jer ja sam više nego uzbuđen. Više nego ubeđen da smo na pragu savršenog filmskog spektakla i jednostavno – jedva čekam. Količina pozitivnog uzbuđenja u redovima koji slede biće, tipično za moje tekstove, neukusna i preterana. Ready 5 i ne lansirajte Vilarda i Simkina.

Praznik

Da, tu je i Mustang. Kruzov lični avion

Dozvolite da na početku, svima koji slave, čestitam današnji dan.

Top Gan dan slavi se svake godine 13. maja. U pitanju je svetkovina kojom se čuva sećanje na prvi deo globalnog filmskog fenomena koji je svoju premijeru imao 16. maja 1986. godine. Danas je dan kada se ta činjenica deli na društvenim mrežama (#TopGunDay) i kada se pišu ovakvi tekstovi.

So na ranu današnjeg dana svakako predstavlja i plan srpske kompanije Taramount film (zvaničnog distributera filma za ex-YU region). Plan koji zbog Korone na žalost nije mogao da bude realizovan a koji je trebalo da predstavlja uvod u hajp dostojan Top Gana. Ne mogu odati detalje ove izvrsne ideje ali sam ubeđen da će ona uskoro biti realizovana. Jednom kada nam povratak u bioskope ponovo bude dozvoljen. Sve o planu saznaćete, kao i uvek, prvo na Tango Sixu.

Serija preterano emotivnih naklapanja i hajp o filmu na ovom portalu trebalo je da započne već nakon premijere prvog trejlera. Tog dana smo na žalost izgubili našeg prijatelja Vladu Bulata i jednostavno nije bio trenutak. Bulata koji je bio jedan od ljudi koji bi se podjednako, ako ne i više, radovao tom trenutku koji je zaista bio neponovljiv. Nakon 33 godine videli smo Maverika. Znali smo da se film uveliko snima ali smo prvim trejlerom videli kako će to izgledati.

Izgleda savršeno.

Može li „Maverik“ ponoviti uspeh prvog dela?

Neki fanovi će svakako biti ubeđeni da golobradi reditelj Diznijevih filmova ne može ponoviti remek-delo pokojnog Tonija Skota sve i da uradi ceo film u CGI-u. Međutim, Top Gan 2 će samo formalno biti režiran od strane Džozefa Kosinskog. Svi znamo ko je glavni i ko će upravljati svakim poslednjim detaljem drugog dela.

Ako izuzememo vest koju je on pre par dana očigledno odobrio, da će biti prvi glumac koji će zaista snimati film u svemiru, priznajmo mu da je trenutno najveća akciona zvezda planete, jedan od najiskusnijih glumaca-kaskadera i posebno mu priznajte da ima veće intimno poznavanje avijacije (pilotaže minimum) od većine vas koji ovo čitate. Rejtovan ne samo u warbird i (H) kategorijama voli i dvomotorno. American made,  poslednji film u kojem je bio za poluvolanom, pridružio se prvom delu Top Gana u crnoj seriji pogibija pilota koji su učestvovali u snimanju.

Garant uspeha drugog dela je i formalni nosilac prava na film, legendarni producent Džeri Brukhajmer, koji je u kameru rekao da će u pitanju biti „love letter to aviation“ i da verovatno ovakav film više nikada neće biti snimljen. Govoreći o najskupljem i najizazovnijem segmentu – letačkim sekvencama snimljenim sa pravim avionima, u vazduhu.

Paramaunt je ponovo distributer ali pare za ovogodišnju ekstravagancu, verovatno najkvalitetnije snimljene realistične vazduh-vazduh sekvence u istoriji filma, daje kompanija Skajdens. Američko Ministarstvo odbrane je ponovo dalo avione i nosač ali to sve treba snimiti ne kako treba, već na najspektakularniji mogući način. „Odrešenje kese“ Skajdensa dolazi zbog toga što je kompanija u vlasništvu sina osnivača kompanije Orakl Dejvida Elisona. Elison je pilot sa velikim iskustvom a sa samo 20 godina nastupao je sa čuvenim Šon Takerom u njegovoj akro-grupi na Oškošu. Njegova ljubav prema akrobatskom letenju je verovatno zaslužna za ime kompanije – ples na nebu.

Ako prema navedenom budemo pošteni možemo zaključiti da su u pitanju avio-entuzijasti visokog kalibra. Ubeđen sam da Kruz ovo ne radi zbog para. Ima ih. Snimio je drugi deo isključivo zbog zaostavštine prvog, zbog dobrog zezanja, letenja, i činjenica da konačno u Elisonu ima partnera koji će sve ispratiti na najvišem mogućem (meterijalnom) nivou.

Marketing

Samo dovoljna, minimalna, količina CGI-a

Indikacija da iza drugog dela stoji preozbiljna marketing i PR ekipa Paramaunta i Skajdensa praktično je dokazana za jedan dan. Naime, kada je prikazan drugi trejler viđeno je i par CGI sekvenci. Reakcije na ovo svetogrđe bile su intenzivne na društvenim mrežama. Jer bože moj, sam Kruz je obećao da će i drugi deo biti snimljen u potpunosti sa pravim avionima u vazduhu. Nekoliko YouTube „reaction“ video klipova bilo je snimljeno, hajp je zajahan i hejt je potekao.

Ispostavilo se da je sve bilo planirano. Dan nakon drugog trejlera pušten je treći, BTS (Behind The Scenes) video koji je utišao hejtere dokazavši da je video tehnologija savršena, da su brojevi kamera i njihove lokacije ekstravagantni, da se koristi zavidna flota vazduh-vazduh aviona za snimanje, da Kruz uvodi svoje zelene glumce u zeleno izlučivanje po instrument tablama (tobož pripremajući ih za G iskustvo) leteći ih njegovim ličnim Mustangom. Ja lično ne bih smislio perverzniju filmsko-vazduhoplovnu fantaziju od ove.

Sadržaj

Tango Six će od danas početi intenzivnije da izbacuje sadržaj u slavu drugog dela. Postoji toliko toga o čemu moramo pričati, toliko detalja, ličnih doživljaja, memorabilija i malo poznatih stvari vezanih za prvi deo koje moramo obraditi.

Do tada, naviknite svoj Instagram-skrol-palac na dve obavezne lokacije za svakog Top Gan fana. Zapratite Skid Vudua i top.gun.movie. Ukoliko ih ne pratite budite zapanjeni nivoom nepoznatih detalja i iznenađeni koliko vi, kao posvećeni fan, zapravo niste znali o filmu.

Želim vam da u miru, blagosti, ličnoj i porodičnoj sreći obeležite današnji dan i da verujete. Iskreno verujete da će drugi deo biti dovoljno dobar i da se kao i ja ponašate što neprimerenije kako se njegova premijera približava.

Sve i da Maverik ili Ajsmen u drugom delu poginu (neko sigurno gine – kadrovi sahrane) biće ovo spektakularan let kroz izduvne mlazove aviona na 12 sati.

Slažete li se?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

lj

Prvo skoci pa reci hop. Bilo je i drugih filmova gde je okupljena ekipa iz snova, pa nisu uspeli, dok su neki drugi filmovi radjeni manje pretenciozno postigli uspeh. Pravila nema, a sta su uradili videcemo kada film bude prikazan publici. U svakom slucaju, iz prethodnih najava se vidi da je scenario bitno menjan tokom snimanja, sto znaci da su se mucili sa pricom. Iako je i prvi film bio bajka, ipak je toj prici verovano, a ova tek treba da se pokaze i dokaze.

Odgovori
Bu

Čisto sumljam da će ponoviti uspjeh prvog dijela koji je svakako kultni film.Primjer je Terminator koji je odličan naučno-fantastični film, isti pokazuje kako se sa malo može reći mnogo.T2 koristi mnogo više filmskih efekata, mnogo je skuplji, nastavak je priče iz prvog dijela i uveliko reciklira materijal prvog dijela.Svaki dalji nastavak je besmislen, gledalac se gubi u scenariju, to više ne biva to. Mislim da bi zakonom o filmskoj indutriji trebalo biti zabranjeno snimanja nastavaka filmova ako se ne radi o serijama.Ili jedan ili serija.A ne ovako, reklamiraš ga kao film a on ima više nastavaka nego serija Dinastija.Lopovluk, pohlepa za novcem.

ID

Nikada neću shvatiti toliko loženje oko najobičnijeg propagandnog filma. Film ranga i kvaliteta Mirotvorca.
Skup film i jeftina propaganda.

Odgovori
Sp

Vjerovatno ga nisi gledao kao dijete…

Ik

ID@
Ako se odmaknes od politike i strane izbora(bilo zapad ili istok), ovo je film za kojim je omladina doslovce ludila(pogotovo cure). Koji su likovi bili Maverick i Ice …:)) Zbog Top Gun filma su svi htjeli postati piloti, mislim da je Kawasaki GPZ900R bio ubjedljivo najprodavaniji motor u to doba. Kad se sjetim skoro cijeli svoj studentski dzeparac sam potrosio na one Ray-Ban Aviator naocale…..)))
Iskreno jedva cekam drugi dio

Н

U gtome i jeste stvar , delovao je na klince toga vremena i promovisao US Navy tj USA avijaciju kao dobrog momka naspram SSSR .

Mi

@Nebojša
Jeste, delovao je na klince i na neke starije onog vremena. Danas sigurno neće. Promovisao je mnogo štošta da bi se prodao kao hit. Ne u glumi ili dobru priču nego utisku koji je ostavio na drugima. Što zbog strava muzike u kombinaciji sa kul scenama aviona, nosača, što zbog atraktivnik karaktera, super naočar, jakni..
Nema tu formule, ili ubodeš ili ne.
Današnji Top Gun 2 nema šanse da postigne takvu reakciju na ljudima. To se više ne dešava. Ostaje im da zadovolje nešto drugo kao recimo bolju proču i scene.
To što su reklamirali US NAVY kao dobrog momka naspram SSSR je sasvim normalno. Sredine osamdesetih, alo! Normalna stvar i danas, a kamoli onda. Uzdizali sebe. Nisu pljuvali ni po kome u tom filmu.

Ma

>> promovisao US Navy tj USA avijaciju kao dobrog momka naspram SSSR.

Kao neko ko je kao dete film gledao u SFRJ i u tadasnjem kinu malog provincijskog gradica mogu da vam kazem ta ama bas niko nije razmisljao o tome! Pre je bilo svima glavno to super isceniranje sa muzikom, avionima kul tipovima i ribama, akcijom itd. Niko nije kriv Sovjetskom Savezu sto umesto sto su davali Tarkovskom milione da se izivljava sa nekim glupostima nisu snimali komercijalne filmove o zestokim momcima. Salim se naravno… :-)

Fl

Film kao film…Naravno da Ujka Sam kroz film pokusava uvaliti i svoja shvatanja,nacin zivota i sl.-kao i svi drugi u svetu.Harley-Davidson je ikona zahvaljujuci filmu,a ne tehickim karakteristikama-japanski coperi su kvalitetniji.F-14 u filmu je bio zvezda,a znamo da je za dogfigt nula.Cak je i penzionisan,a nasledio ga je njegov ,,pomocnik’’ F-18 (doduse posle toga Superhornet). Muzika u filmu-odlicna.
Ali nesto sa strucne strane (nisam strucnjak,ali ni laik).Kako to u prvom delu (final dogfight),uljezi (,,glume ih ’’ F5) se priblizavaju floti noseci protivbrodske rakete sa dometom od 160 km (znaci velike),a posle toga bez problema vode dogfight?A raketa u sceni i nemaju-samo dve v-v kratkog dometa na krajevima krila.
Ipak volim ovakve filmove-o avijaciji,svemirskim letovima…

Pe

@Mayer Slazem se sa Vama.
FIlm“Top Gun“ je odlicno napravljen: sadrzi dramaticni naboj, prijateljstvo, i emotivnu pricu.Glavni junak je harizmatican, prikazan kao problematican i td, majstorski odradio Tom Cruise..
Uklopljeno sa fenomenalnim scenama prelepog F-14, i odlicnom pop muzikom, je zaista bomba.
Od svih filmova o avionima, mislim da nema boljeg.
Doduse, u Rusiji je popularan „U rat idu samo iskusni“ (@Mayer Slazem se sa Vama.FIlm Top Gun je pre svega odlicno napravljen, ima dramaticni naboj, i prijateljstvo, i emotivnu pricu, a posebno harizmatican je glavni junak,koji je problematican i td.
Sve ovo uklopljeno sa fenomenalnim scenama prelepog aviona F-14 i odlicnom pop muzikom, je zaista odlican paket.
Drugi slican film je Oficir i dzentlmen, ali je Top Gun za klasu vise.
Od svih filmova u avionima, mislim da nema boljeg.
Doduse, u Rusiji je najpopularniji „U rat idu samo stariki“ (В бой идут одни «старики») .Ali nema scena letenja,vise je to jedna ljudska prica sa marksisticko-lenjinistickim naravoucenijem.

De

Film je promovisao USA kao onaj čuveni Tarmirićmijev hit: „….ne može nam niko ništa, jači smo od sudbine, mogu samo da nas mrze, oni što nas ne vole….“
Film je imao odlične specijalne efekte za to vreme i odličnu muziku i to bi bilo to. Skupa dvosatna reklama – ništa više. Verovatno i ovaj drugi će biti u istom maniru.
Što se tiče samog članka o filmu gde pokupiste ono hajp, hejt, rejtovan, warbird kategorije i slično. Jel mi to uvodimo srpsko-engleski kao maternji jezik?

Ma

NIje iskljuceno da cemo uskoro gledati visokobudzetne ruske filmove sa avijacijskom tematikom (ja sam slucajno naleteo na par takvih, recimo Salyut 7). Onda ce deo komentatora ovde da dodju na svoje. Nece nama Ameri poturati svoj, nama jako stran (sic), american way of life nego cemo imati i ruski, negde u Sibiru. Kadar ide ovako: hrabri mladi pilot Mig-21 turira Ladu 1600 specijal i juri kroz nepregledna sibirska prostranstva… Prvi koraj je vec napravljen 9. maja kada nam je prikazana CGI animacija u sred live prenosa aeromitinga u Moskvi…

ID

@ FlyKu
Harley Davidson je promovisao film Divljak iz pedesetih sa Marlom Brandom. Tj. promovisao je bajkerski život. Od tada je prodaja Harleja eksplodirala. Ironija je što je Brando vozio u filmu Trijumf.
Za film se neću raspravljati gledao sam ga kad se pojavio. Realno je klasični kliše scenarija za takve filmove. Atraktivna muzika scene, glavni dasa je baja kupi najbolje ribe i heroj. Produkcija i muzika vrhunska.Napravljen da se lože i momci i devojke. U finansiranju učestvovao Pentagon.
Prosto propagandni film, dobro izrađen, gluma solidna scenario ispod proseka.Kome se sviđa, ne branim. Svaka generacija ima neki svoj film, to je OK . Za ovo je Apokalipsa danas nedostižni cilj filma. Ali govoriti da je film Top Gun vrhunski je komično. Meni lično tipično Američko Potpuno ista fora kao Rambo, Roki…

De

@ Mayer
Pa u poslednjih nekoliko godina i rusi su se navukli na foru Top Gun-a samo su krenuli to ne sa avijacijom već sa kosmonautikom. Tako je „Салют 7“ tematski vezan za spašavanje orbitalne stanice i posvećen je ustvari kosmonautima Džanibekovu i Savinihu koji su je i spasli na početku filma i Savickoj, zatim „Гагарин“ već sam naslov kaže o kome je reč, kao i u filmu „Королев“ a tu je i „Время первих“ koje je posvećeno Leonovu i prvom izlasku u otvoren kosmos. Filmovi su u tehnološkom smislu sasvim solidno odrađeni, a teme su stvarni istorijski događaji i činjenice.

Sl

@Mayer Niko nije kriv Sovjetskom Savezu sto umesto sto su davali Tarkovskom milione da se izivljava sa nekim glupostima nisu snimali komercijalne filmove o zestokim momcima. Salim se naravno… :-)

Nije tačno, SSSR je sredinom osamdesetih napravio odgovor na Ramba . Film je o sovjetskom marincu koji se zvao Major Šatohin ili tako već nekako. I za razliku od Ramba glani junak gine na kraju filma pošto je sprečio tupave amere da izazovu Treći svetski rat !

Si

Mayer, kad ste već nabasali na Salyut 7, nabasajte i na Vreme prvih i Gagarin prvi u kosmosu. Uz Apolo 13, The right stuff i First man to su najbolji visokobudžetni filmovi o aerokosmonautici. Od dokumentaraca Apollo11 iz 2019. To i Gagarina prvog u kosmosu treba prikazivati deci u školama, deca i onako ne čitaju knjige niti ih gradivo nešto zanima.

Ma

@ Sinko11

Pa ok, hvala vam na informacijama, ja sam „nabasao“ i slazem se da je film veoma kvalitetno uradjen, zasigurno sa velikim budzetom. Ne znam u cemu je problem, ja nisam nikada hejtovao nesto sto valja!

Pe

@ Sinko Niko ne osporava velike uspehe SSSR u osvajanju kosmosa, ali dramatski i tehnicki aspekt kinematografije im je ocajan.
Ovi novi Ruski filmovi koje navodite nemaju glavni elemenat-prave avione, vec je sve kompjuterska animacija, uz slabu glumu i los scenario.
Jedino ih vadi to sto je zasnovani na istinitim dogadjajima, ali cak i tako je nemoguce porediti sa pravim avionima US Airforce i Tom Cruise,uz vrhunsku prodikciju Holiwood-a…

Ma

>> Za ovo je Apokalipsa danas nedostižni cilj film

Mislim da je to neupitno i zaista se nadam da ovde niko nije pomisljao da Top Gun svrstava u istu ravan sa recimo Apokalipsom. Ja sam pre stekao utisak da vecina ispravno zakljcuje da se radi o avionima, pilotima itd. Dakle taj neki macho klise koji se vecini dopada.

De

@Petrović Dušan
Petroviću Jevgenij Mironov i Konstantin Habenski slabi glumci ???!!!!! Ne znam šta reći !!!!!! Onda je očigledno da je kinematografija (osobito ruska) za vas vrlo vrlo stran pojam.

Be

Nisam bas upoznat s ruskom filmografijom.

Neki dan nabasao na T34…..odusevio se.
Jucer pogledao Brest, fantastican film.

Dejane, dobaci par preporuka

Ma

>> Kad se sjetim skoro cijeli svoj studentski dzeparac sam potrosio na one Ray-Ban Aviator naocale…..)))

Hehe, da, tada je meni to bilo nedostizno dok danas posedujem kolekciju od nekih 10 pilotskih jakni i isto toliko naocala :-). Neke stvari mozes da si priustis tek posle 20-30 godina…

Fl

ID
Tako je.Film ,,Divljak’’-na njega sam i mislio,ali nisam napisao.Hvala.
Ali o protivbrodskim raketama-nijedan komentar!A to je interesantna tema.Prete raketama-a raketa nema!

De

@Beduin
Bitka za Sevastopolj (Битва за Севастополь) o čuvenoj snajperistkinji Ljudmili Pavličenko. Sobibor (Собибор) o jedinoj uspešnoj pobuni i begu logoraša iz logora na čelu sa lajtantom Crvene armije Aleksandrom Pečerskim. 28 Panofilovaca (28 Панофиловцев) kada 316 streljačka divizija pod komandom I.V. Panofilova zaustavlja nemce da uđu u Moskvu. Nesalomivi (Несокрушимый) o posadi tenka KV-1 na čelu sa komandirom tenka Kovalovim i njegovom istinskom podvigu kod Njižnjetamjina u Rostovskoj oblasti. . Obavezno Admiral (Адмиралъ) o admiralu Aleksandru Vasiljeviču Kolčaku i njegovoj borbi u I sv. ratu kao i u dve revolucije, građanski rat i borba do poslednjeg daha za očuvanje ruske imperije (period 1916-1920). Ovo su ti sve filmovi snimljeni na osnovu stvarnih događaja. Od „Avganistanskih“ bi preporučio Grozova vrata (Грозовые ворота) i 9 odred (9-я рота)

mi

@Beduin
Legend 17, platoon 9, saliut 7.
Probajte

Pe

@Dejan sa istorijske tacke, ti filmovi imaju vrednost.
Kao kinematografija, ocajni su i lose uradjeni,ne moze do pola da se gleda.
Jedino „9 rota“ – koji je totalno netacan,istorijski, nije los,moze da se gleda….ali nista posebno.

Mi

Film je obogacen odličnom muzikom bez koje ne bi bio to što jeste. Za ono vreme to je bio savršen paket za mlade, a ponaručito ljubitelje vojne avijacije! Ja sam gledao taj film u bioskopu i instantno bio zaražen vojnim avionima. Jos ako su imali dva vertikalca!!! Zbog toga sam poceo i sa maketarstvom ubrzo posle gledanja kupivši Tornada kao prvu maketu u dugome nizu. Nije imao dva „repa“ ali je imao promenjivu geometriju krila kao F-14. Od tada pa sve do danas zurim u nebo, a ponekad sklapam sa sinom makete kad imam vremena. I on obožava vojne avione.
Sećam se kada je prvi MiG-29 preleteo iznad moje kuće u Novom Sadu 87/88 kao desetogodišnjak. Nije još u novinama bilo objavljeno da smo ih nabavili! Odmah sam primetio dva vertikalca i drugačiji zvuk motora od 21ce! Morao sam da nazovem telefonom starijeg komšiju koji mi je potvrdio tada još nezvaničnu vest! Nikad tu scenu na nebu i osećaj neću zaboraviti.
Gledao sam Top Gun više puta posle i kao mnogima (ne svima) svaki put mi se malo manje svidjao. Zadnji put sam ga gledao sa sinom početkom ove godine kao pripremu pred Top Gun 2 jer ga on nije jos bio gledao do tada. Nisam baš bio oduševljen. Mom sinu se svideo ali je rekao da je „Final Countdown“ mnogo bolji :-)
Ja isto mislim da jeste. Mislim da je prevod na našem Konačno Odbrojavanje. Glumačka ekipa, muzika i ideja su super a scene aviona i radnji na nosaču po meni daleko bolje nego Top Gun.

Verujem da će Top Gun 2 biti bolji kao film od prvog dela, ali sigurno neće prouzrokovati toliku popalu kao sto bi u osamdesetima.

Odgovori
ve

Mnogo je filmova koji su 80-tih promovisali ideju o Amerima kao dobrim momcima a da mi koji smo ih gledali nismo bili svjesni koja je to propaganda.Recimo serijal filmova o Rambu posebno onaj dio u kojem se bas pljuje po Sovjetima u Avganistanu.Danas se nasmijem svaki put kad u odjavnoj spici procitam Dedicated to the brave people of Afganistan.U to vrijeme mudzahedini su bili Americki saveznici,a onda su iskorustili talibane da skinu mudzahedine sa vlasti,tipicno americki.

Ma

Da Vesko ja sam ceo zivot propatio zbog te americke propagande i jos uvek ne mogu da se oporavim. Naravno da su ti filmovi propaganda ali citaj gore, nikoga to tada nije zanimalo. Realno tesko bi bilo napraviti propagandni film o Sovjetskom Savezu, zemlji koja je bila gora od SFRJ i ako supersila. Ono kao, cekas u redu da kupis neke kobasice i dobijes ih zamotane u papir od starih novina. Pricao mi moj cale koji je poslovno putovao vise puta u SSSR i izmedju ostalog boravio u Akademgorodok-u (a ti se informisi ko je tamo mogao da bleji krajem sedamdesetih)…

Da

Odrasli covjek se tako zagrijao za akcijski film. :-) Get a life! :-)

Odgovori
Mi

Odrastao i još uvek zagrejan!
A kad ćete vi?

Da

Milose, Vasa prva recenica je za psihologa, a druga za psihijatra. :-)

Mi

A vaš humor za treći razred osnovne škole.

U dva kratka komentara tri uvrede. Postoji ime za one što to rade na netu.
..čestitam.

Ako vam se film il tema ne svidjaju pustite druge da uživaju. Jednom se živi.

Mi

@Danilo

..a vaš humor za treći razred osnovne škole.

U dva kratka komentara tri uvrede. Postoji ime za one što to rade na netu.
..Čestitam.

Ako vam se film il članak ne svidjaju pustite druge da uživaju. Jednom se živi.

Be

Milose,
Bas jucer…upogonio nivi TV, 55“ s dolby surround…..ja i moj 10 godisnji sin, premijera TOP GUN za njega…kokice i puni dozivljaj……

Zena i kcer dobile zapovijed da se ne pojavljuju u kuci sljedeca 2 sata…

Sta reci, ja i moj sin…2 djeteta i uzivancija.

Ne obaziiri se na likove tipa Danila.

Mi

@Beduin
Hahaha moj isto 10.
Bravo za novi tv Tako se to testira 🍻

Da

Milose, ono nije bio humor nego dijagnoza. :-) Neka Vas smiley na kraju ne zbunjuje.

ma

Tesko je ponoviti uspeh prvog dela. Mozda ce scene biti atraktivnije, verovatno sa jos vise specijalnih efekata u doba digitalne tehnologije. Jedno je sigurno da legendarnu muziku iz prvog dela Top Gun nece moci nista da zameni jer je neprevazidjena. I dan danas se slusaju hitovi iz tog filma nesmanjenom popularnoscu.
Voleo bih da mi napravimo jedan domaci Top Gun o nasem RV. Dogadjaja za pricu filma ima napretek.

Odgovori
Me

Pricajte sta god zelite ali iako odavno nisam dete, i ja jedva cekam!
Nece prevazici prvi deo jer je prvi stekao status kultnog filma, ali ja to i ne ocekujem.

Mi

možda posle modernizacije ako ih sveže ofarbaju :-)
Nadam se da hoće.
Bilo bi lepo i da se po novoj šemi vidi koji je modernizovan.

ve

Pa imamo Partizansku eskadrilu.

Fa

Čini da će srž filma biti dobri kadrovi sa avionima, nadam se bez previše odvratnih CGI scena. Manje-više su svi američki akcioni filmovi protkani njihovom propagandom, isto se može očekivati i za Mavericka. Gitarska rock muzika više ne postoji, tako da nema šanse da se ponovi taj momenat kao iz prvog dela.

Što se mene tiče zvezda filma je Hornet, a ne Tom Cruise i njihova ratna propaganda. Jedva čekam da ga pogledam.

Već zamišljam domaći mirnodopski Top Gun sa MiG-29. 4/5 filma ih štemuju u hangaru, krpe rupe i oživljavaju radar da bi na kraju poleteo uz „Lepi grome moj“ i obogatio njive oko Batajnice PM10 česticama. Ni CGI mu ne pomaže da obori nešto ali se barem vraća čitav na aerodrom, što je uspeh. Film vade kadrovi sa BARS-a gde 29-ka suvereno ore njive saćastim lanserima i uliva strah u kosti kratkodlakim krticama i glistama…

Dokumentarac „Niko nije rekao neću“ je naša verzija Top Guna koju bih pre nazvao „Top Pilot“. Hrabrost i požrtvovanje naših pilota ne mora da farba ni jedan specijalni efekat da bi bilo „više uzbudljivo i dramatično“…

AL

@Falcon
Chris Cornell je snimio poprilicno mocnu temu za Casino Royay(2006), kao i Jack White za Quantum of Solace(2008). Sto ne bi mogli sad da se snimi tako nesto? Poslednji album Metalike je pokidao(barem meni), kao i Megadeth-a par godina pre toga. Ako si za neki blazi zvuk gitare, tu je svakako meni omiljeni Joe Bonamassa.

Cak i u komercijalnijoj pop muzici(Adele, LP, John Newman, Artic Monkeys itd.), vracaju se zvuci pravih instrumenata, a ne da je sve pro-tools kompjuterika.

Ima svakako materijala, samo se treba malo drugacije upakovati. Jedino sto ja licno ne ocekujem nista novo, samo remaster starih hitova(sto je prihvatljivo).

Fa

@ AL-41F

U prvom delu je dominirao melodični pop-rock 80-ih, pored Tomcata to je bio drugi zaštitni znak filma. Chris Cornell je mrtav, Megadeth je pokidao sa „Dystopia“ ali je previše heavy za Top Gun, baš kao i Metallica.

Matori Tom Cruise sa HM/trash metal muzikom u pozadini? Pa možda bi i moglo da prođe mada bi malo podsećalo na Mission Impossible. U svakom slučaju što više gitare to bolje, jednostavno ide uz ovaj film.

Kupio sam početkom godine karte za Dream Theater i Joe Bonamassu u Frankfurtu. Joe je zbog pandemije otkazan, srećom DT je pokidao :)

AL

@Falcon
Uf, zavidim ti! Srbiji je Bonamassa najblize prisao u Zagrebu tamo 2012/13. Znam samo da nisam mogao otici i nikad prezalio.

Znas kako, Take my breath away tesko da je pop-rock, to je klasicna balada kao sto danas radi Adele recimo. E sad za Danger Zone, nesto slicno hmmm, Leny Kravitz, a Kevin Sherley za konzolom? To bi sigurno bilo top. Dovoljno moderno, a dovoljno „sirovo“.

Samo koliko sam upratio, zvali su Kenny-a. Valjda ce biti neki remake i pesme? U svakom slucaju, ne sumnjam da ce biti super film. Cesto ljudi pljuju nastavke filmova ili nove albume grupa, jer imaju neku svoju „viziju“ kako bi to trebalo da izgleda/zvuci, pa kada se to ne poklopi sa realnoscu ispadne „lose“, a uopste nije. Nadam se da Top Gun 2 nece doziveti tu sudbinu.

Ma

Znaci Partizanska eskadrila… Smiljo, ja letim… Za Eskadrilu je Dan nezavisnosti realistican film, tu dva dvokrilca sa par bombi totalno razbijaju celu nemacku avio bazu sa desetinama aviona i stotinama u ljudstvu. Ko je imao album sa slicicama?

Ma

>> Dokumentarac „Niko nije rekao neću“ je naša verzija Top Guna

Haha, ma da, tu se opisuje kako neki likovi sa 20-30 sati naleta sedaju u sovjetske krs avione bez ispravnih radara u samoubilacku akciju da bi neki generali/politicar mogli da ih upotreba u propagandne svrhe. Pri tome jednog cak obara njegov PVO, onaj slavni koji je rusio nevidljive avione. Interesantno da niko da se pohvali tim Mig-29 pogotkom.

Ma

Artic Monkeys komercijalna muzika??? Mislim da je bolje da se vratimo na temu Mig-21 dvosed ponovo reaktiviran. Celicna krila nase armije. I bet you look good on the dancefloor…

Pa

mayer
najbolje ostani u pljuvackim vodama, nisi za bolje, a to ti lepo ide.

Pe

@ Pavle Sta je tu“pljuvacki“,covek je sazeto prepricao sustinu koja je tacna.Jedino,nije „rusio nevidljive avione“ nego su jednom jedan srusili, ocigledno pocetnicka sreca.

Pi

Dobićemo cool akcione scene, neverovatne uglove kamere, ali onaj momenat u vremenu i prostoru 86/87 je neponovljiv!
Ona muzika, entuzijazam (videli ste scene snimanja prvog dela,makete, spec efekte…trebalo je to sve osmisliti, muzika osamdestih)…
Današnja tehnologija to sve pruža na gotovs i zbog toga će biti „consumer electronics“, za jednokratnu upotrebu…
Drago mi je da ćemo dobiti broj dva al sam ubedjen da neće postići tu magiju kao kec!

Odgovori
Pe

Sporno je, da li ce pogoditi raspolozenje pravog Top Gun.
Okolnosti koje su postojale tada su bile drugacije.
Setimo se – Amerika je zivela u stalnom strahu od vojne i ekonomske supersile SSSR.
SSSR je imao priblizno iste vojne mogucnosti kao USA, svake godine izbacuju nesto genijalno novo, te SU-27, TU-160, podmornice „Alfa“, Typhoon, pa Buran koji prevazidje Space Shuttle…
Danas je sve drugacije, nijedna armija sveta nema ni priblizno brojcane,a posebno tehnoloske mogucnosti koje ima americka vojska.
Samo se nadam da u ovom filmu Tom Kruz nece ratovati protiv islamske drzave ili nekih terorista…

Odgovori
Mi

U vodama oko Kine može svašta da bude a Kina je upravo zemlja sa stotinama Suhoja is Flanker familije i novih stelt aviona. Imaju i par novih nosača!
Za Top Gun 2 film je moć njihove avijacije kao opasnost po američku flotu više nego realna tema kad bi usijane glave krenule.

U realnosti danas bi jedan Američki nosač aviona verovatno nadrljao u prvim danima nekog pravog konflikta na tamo. Amerikance nemaju toliko nosača na raspolaganju da dovuku dva tri brzo! Svega 5 mislim trenutno za u upotrebi. Ostali su ili na remontu ili testiraju nove stvari. Sa druge strane na tudjem su terenu i Kina se vojno jasno i glasno tamo širi. Da ne ulazim u detalje nihovih podmornica, i arsenala protiv brodskih raketa sa kopna ili brodova.

Ma

>> SSSR je imao priblizno iste vojne mogucnosti kao USA

Dok se generalno slazem sa vasom opservacijom, moram da primetim da SSSR nikada nije imao „priblizno iste mogucnosti“. Setite se samo kao ih je Regan osamdesetih zestoko nagazio kombinacijom ekonomske premoci i superiorne, pre svega, elektronike, posle cega su se krajem osamdesetih raspali kao bundeva bacena s 5 sprata da se vise nikada ne sastave…

Pe

@ Miloš77 Flankeri nisu match za F-15,F-16 a kamoli lovce pete generacije.
A oko nosaca aviona-ne znam zasto ljudi misle da se to moze potopiti.
Smatra se da u vreme najvece moci SSSR nikako nije mogao da potopi americki nosac aviona, izuzev direktnim pogodkom atomskom bombom (cime bi otpoceo nuklearni rat).
Amerikanci su sami gadjali jedan svoj zastareo nosac aviona da vide koliko mu treba da potone.Ispostavilo se da je izdrzao preko 24h pogodaka iz svih mogucih vrsta oruzja,i dalje nije potonuo.
A nije bio ni branjen.Kvalitetan americki celik.
E sad, zamislite nosac aviona koji brani cela grupa brodova, jos ima i svoje naoruzanje.
Tesko je to potopiti, i danas niko ne moze.

Mi

@Dušan Petrović

Pa dobro vi mislite da je nosač aviona nedodirnjiv i da ga niko ne može potopiti. Ja mislim da je to daleko od realnosti i krajnje naivno. To je kao kad bi šampion u boksu ili UFC rekao da niko ne moze da ga dodirne i da sve moze da blokira. Ni na papiru ni u ratu taj nosač nije nedodirljiv.

Mema F-16 i F-16 i F-22 nisu na nosačima. Jedna sama flota tamo blizu Kine, u dometu velikog broja duge liste raznih kineskih aviona koji decenijama treniraju upravo napad na istu. Govorim o provokaciji od strane Kine na americku flotu jer su recimo prisli blizu i nesto krene nizbrdo…
Ne govorim o totalnom okršaju svih američkih aviona i svih bombardera iz Guama, Japana, Južne Koreje zajedno. To bi vec bio totalni rat naravno.

Rusija i Kina nisu pravili nosače nego taktike i oružije tojest rakete da ih potope ! Takve rakete Amerika nema jer im ne treba, ali ignorisati njihovo postojanje u znatnim brojevima je suludo. Čitava strategija oko toga već više decenija je da se flota zaspe tim raketama od dole i od gore (skoro vertikalnimm pikiranjem i skoro hipersonicnim brzinama) Ako niste upoznati sa takvim oruzijima predlazem vam da procitate sta su ustanju. Ja smatram da je i Iran u stanju da pogodi nosač sa daleko inferiornijim raketama, a kamoli Kina i Rusija.

Ponaručito je opasno u prvom napadu kad jedna strana ne želi konflikt recimo i ne zna dokle je druga strana spremna da ide tog prvog dana.

Idealno za filmski scenario :-) da se ne daljimo previse od teme.

Za ostalo…
Rekao sam realna opasnost. To znači pogodak jednog ili više projektila od ispaljenih desetak (ili daleko više). Znači vatra, rupe, žrtve, moguci oštećeni ili unisteni broj aviona, oštećenje ili nestabilnost pgonske grupe (nuklearne!).

Nije to pucaj na trebningu da vivimo kad ce da potone.

Po meni uopste nema veze da li je potopljen ili izbusen u plamenu! Ista stvar u smislu sposobnosti tog nosaca da nastavi da sluzi. Dovoljno ga je pogoditi da se napravi haos i verovatno zbog sigurnosti hiljade ljudi na njemu vrati kući. Svasta moze da se desi zbog jednog ili dva pogotka iako još pluta. A da ne govorim više pogodaka! Bio bi evakuisan , a mozda i skroz paralizovan.

Ali naravno to se na papiru nece desiti jer niko ne moze da ga pipne, jel :-)
Sve rakete može da obori i sve avione moze da obori pre nego sto ih i ispale.
Malo sutra :-)

Vaše je pravo da tako mislite. Ali to nije realno ni na filmu ni u video igrici, a kamoli u realnosti!

Mi

Ne zaboravite da Kina ima i veoma razvijene dronove svih kategorija, a i vojne satelite kojima prati svaki američki brod, i avion u svom komšiluku. Ako u to ne verujete, ili smatrate ne važnim onda to nije dobro :-)

Lično bih voleo da je tema Top Gun 2 tenzije sa Kinom u Juznom kineskom moru. Videćemo uskoro da li sam pogodio.

Be

Jao…..Kina i mitovi o Kini….
Ako niste znali, upravo Kina je prime meta bas u vodama koje smatra svojima

Mi

@Beduin
Svako je tamo meta. U tome je moja poenta. Sve ostalo je upravo to, Mit!

Be

Dusane, a jel znas kako je decommissioned brod teze potopiti nego onaj u punoj borbenoj spremi?

Be

Milose,
Kinezi su na meti sviju u tom dijelu svijeta.
I Vijetnama, i Indonezije i Filipina i Taiwana…..a tu su jos i nerascisceni racuni s Indijom.
Kina je u jako zafrkanom polozaju.

A uz Filipine, Taiwan i Koreju, amerika nema potrebe za slanjem nosaca aviona na domet Kini.

Ma

@Beduin

Ja bi jos dodao Vijetnam, ako neko misli da su oni prijatelji Kini taj se grdno vara. Vijetnamci su veoma ponosan narod a Kina upravo pokusava zapisavanje terotorije ispred vijetnamske obale. Sumnjam da ce taj deo Azije da se dobrovoljno preda na upravljanje pekinskom politbirou. Ko sto sam vec pisao, zbog komunizma Vijetnam je ratovao protiv Amerike u tom cuvenom ratu ali njihovi realni neprijatelji su upravo Kinezi.

Pe

@Miloš77 Nosac aviona (klasa Nimitz, Ford) ima istisninu od 100000 tona, sa svim nepropusnim komorama.
Raketa sadrzi: motor, i gorivo, navodni sistem i bojevu glavu.
Izracunajte koliko treba da ima eksploziva da bi nosac aviona izgubio „buoyancy“ (pogucnost plutanja na vodi) pa potonuo.
Nosac aviona uvek prati zastitna grupa brodova koja ima najsavremenije AESA radare (vidi tenisku lopticu na 300km) i presretace, a za blisku borbu desetine phalanx CIWS (Gettling 6 cevni top sa 3000 metaka 20×102 mm u minuti).
Vecina raketa koje su ikada pravljene ne mogu da prodju ovu odbranu, iako u slucaju da neka zemlja lansira vise stotina raketa, nije isljucen i pogodak.
Samo, pored oruzja, nosac aviona se brani takozvanim „deterrence“ – odvraćanjem,ili zastrasivanjem posledicama napada na nosac aviona. Lansiranje vise stotina raketa ka nosacu aviona US NAVY je objava rata Americi.
Postoje samo dve zemlje, Rusija i Kina, koje bi u teoriji mogli da izvedu ovakav napad.
Sledila bi vojna odmazda, a Amerika je vojno i brojcano daleko jaca i od Kine i od Rusije zajedno.
Tesko da Kini,a posebno slabasnoj Rusiji, treba da cackaju najjacu vojnu i nuklearnu silu, koja ima i 8500 atomskih bombi.Jedino u slucaju da Amerika na njih napadne, ali je i to nemoguce, jer sigurno ne bi poslali nosac aviona.
Tako da zaista danas na svetu nema drzave koja bi mogla da pogodi americki nosac aviona.

Be

Ne jednom su se i kinske i ruske podmornice prikrale americkim nosacima na udaljenost u efekticnom dometu svojih torpeda.

A pogodak ispod vodene linije u plovilo u punoj borbenoj spremi je game over u 2 minuta.

Pe

@Beduin
Ukoliko niko ne bi branio nosac aviona, pa mu prislo jedno 10 podmornica i ispalili po njemu sva torpeda koja imaju,mozda bi ga potopili.
Nosac aviona nije isto sto i teretni brod.
Oni su projektovani da izdrze udar desetina i desetina torpeda,imaju ojacane nezavisne nepropusne komore.Udar jednog ili nekoliko torpeda ne bi izazvao nikakvu stetu.
Osim toga,momentalno bi bila unistena od strane pratece grupe,helikoptera,i aviona za protivpodmornicku borbu.

Da li ste nekada pomislili,kako to da je Amerika najjaca vojna,tehnoloska, i ekonomska sila,ako imaju broodve koji tonu od jednog torpeda?

Pe

@moguce je da niste upuceni u mornaricke teme.Jos u prvom svetskom ratu, bojni brodovi (linijski prodovi) nemacke i engleske imali su zastitu od torpeda,i bili su pogodjeni, i vracali se u luke.
Osim nepropusnih komora, (koje je imao jos „Titanik“ davne 1912). njihov trup je ojacavan sa slojem celika ogromne debljine.
Ova tehnologija je unapredjivana.U 2 svetskom ratu jesu potopljeni americki nosaci aviona, ali iskljucivo gravitacionim bombama, i kao kombinacija svih mogucih pogodaka (a imali su drvene palube).
Skoro citav vek kasnije, (75 godina) na savrmeenim nosacima aviona, neuporedivo je ojacan trup, legure celika,sve to je odavno ispitano i testirano. Prakticno, nosac aviona je plutajuce ostrvo,a ide ogromnom brzinom,preko 35 cvora, jer ima nuklearni pogon.
Na primer, rekord brzine za ratno plovilo je 60cvorova (i to je lagana norveska korveta Skjold).

Mi

@Petrović Dušan

“ Ukoliko niko ne bi branio nosac aviona, pa mu prislo jedno 10 podmornica i ispalili po njemu sva torpeda koja imaju,mozda bi ga potopili.“

Zju Dušane koji si ti ekstremista 😁
Earth to Dušan, calm down..

Previše ste nerealni kad su mogućnosti američkih proizvoda u pitanju. Pa da je oklopljen kao tenk pa bi ga izbušili tim raketama i torpedima. Govorite kao da je nosač aviona nuklearno sklonište zakopano pod brdom. Alo !😁

Ja ti ti garantujem da bi 1-2 od 6 raketa prošla i napravila haos na nosaču u slučaju da neko to uradi iznenada bez objave rata. I to onih kineskih ispaljenih iz aviona sto lete malo sporije od najbokjih. U odlučnom napadu naravno da bi ispalili u koordinaciji sa više aviona i torpeda pod vodom nekokiko desetina od svega. Ponavljam, ni na filmi, ni u video igrici to se sve ne može eskivirati. A kamoli u realnosti.

Da ne govorim o ruskim Kh-32 koja leti 5000km\h. Pogledajte joj samo orofil leta. Pa Kindžal još skoro duplo brži od Kh-32. Sve se to lansira sa 600-800 kilometara daljine ako ne i više. A da ne govorim o novim kineskim balističkim raketama zemlja more.

„United States Naval Institute in 2009 stated that such a warhead would be large enough to destroy an aircraft carrier in one hit and that there was currently … no defense against it“

„The US Department of Defense stated in 2010 that China has developed and reached initial operating capability (IOC)[16] of a conventionally armed[17] high hypersonic[18] land-based anti-ship ballistic missile based on the DF-21. This is the first ASBM and weapon system capable of targeting a moving aircraft carrier strike group from long-range, land-based mobile launchers.“

Proslo je 10 godina od tih vesti…

Vaše mišljenje i način na koji branite američke nosače aviona je ravan onim govorima Apolo Krida iz Rokija 1 i 2 kad je sebe promovisao kako je nedodirljiv u ringu . Krajnje ne realno. Morao sam malo na filmove da se osvrnem.. ipak je to tema.

Podsetiću vas opet da govorim o početnom napadu na nosač od strane Kine a ne ratu Amerike, Japana, Australije, Guam, Koreje, Tajvana, Indonezije, Vinetnama.. itd protiv Kine.
Takodje ima to u kineska flota zar ne? Pa nosači i Suhoji…..idite bre…..
Bili bi itekako u problemu.

Ideala za Top Gun 2 scenario
🍻

PeDu

Osim nepropusnih komora, (koje je imao jos „Titanik“ davne 1912)

A svi znamo kako se to zavrsilo…

Mi

@Mayer

,, Vijetnamci su veoma ponosan narod a Kina upravo pokusava zapisavanje terotorije ispred vijetnamske obale. Sumnjam da ce taj deo Azije da se dobrovoljno preda na upravljanje pekinskom politbirou “

To je upravo dodatni razlog zašto je to realan konflikt, i dobar scenario za film o kojem govorimo.
Inače šta… Persijski zaliv, Hormuz i iranski F-14? …nema šanse.

Pe

@ Miloš77 Vrlo jasno sam naveo da je jedan od nacina zastite americkih nosaca aviona „deterrence“ ili odvracanje na srpskom.
Rusija TVRDI da ima te nove rakete.
Ali, udar na Americki nosac aviona takvom raketom bi odmah bio identifikovan kao napad Rusije,i sledila bi direktna odmazda po Rusiji,za sta Amerika i te kako ima vojne mogucnosti.
Detterece radi i danas, kao i 1970, i te hiperzvucne rakete nemaju nikakvu ulogu.
Rusija ne sme,niti ce ikada smeti da napadne americki nosac aviona zbog veoma realne vojne mogucnosti Amerike da jednim udarom zbrize kompletnu Rusiju sa lica zemlje.
A ako bi pogodili nosac aviona sa nekoliko raketa bez nuklearne bojeve glave, sigurno bi bilo zrtava, i materijalne stete, samo ne bi potonuo 100%, jer je konstruisan tako, da moze da izdrzi ovakve udare.
Ako Vi ne verujete u tehnologiju jedine zemlje koja je poslala 6 puta coveka na Mesec i nazad pre pola veka, nego u Rusiju koja ne moze od 1991 jedan novi avion da napravi-to je Vas izbor.

Pe

@ Paqe „Titanij“ nije bio bojni brod, vec civilni, pravljen da sto pre moze da preveze ljude iz Evrope u Ameriku.
Dakle, nije imao oklop kao vojni brodovi perioda 1914-1918.
Da su ga napravili oklopljenog morali bi ili da:
1/ znatno smanje brzinu
2/znatno pojacaju snagu motora.
Zasto, ako je civilni brod?
Imao je komore koje se nezavisno zatvaraju, ali je ledeni breg napravio vrstu steta koja nije planirana.
Kako je to bilo jos pre 108 godina, greske su usvojene, i danas se brodovi prave sasvim drugacije.To se odnosi ne samo na konstrukciju, vec na smesu metala „leguru“ koja se koristi,a jaca je od bilo cega, sto se pravilo pre 100 godina.
Ukratko-torpeda sa konvencionalnom bojevom glavom (ne nuklearnom) ne mogu potopiti nosac aviona cak i u takvom malo mogucem scenariju da neprijateljaka podmornica zaista prodje sve pojase odbrane i priblizi se nosacu aviona.
Za sada Rusija i Kina nemaju ove mogucnosti, i dosta zaostaju u tehnologijama podrmornica za Amerikom, Britanijom,Francuskom, ali i za Svedskom.
Na primer, najnovija Borej-A podmornica Ruske mornarice nije uspesno prosla testove 2017 i vratili su je u gradiliste.Sad je ponovo ispituju.Uzasno kasne i jako malo proizvode..

PeDu

Primer Titanika ste sami naveli pa sam Vam na to i odgovorio.
Ne postoji brod koji se ne moze potopiti. Postojali su mnogi brodovi u odredjenim vremenskim etapama za koje se tvrdilo da su nepotopivi pa se danas snimaju dokumenatrci o njihovim olupinama.
Proguglajte malo o Tirpicu, Ark Royalu, Jamatu, Bizmarku, Hudu, USS America, Saratogi…
Kao sto Vi rekoste/napisaste uvek se moze desiti: „vrsta stete koja nije planirana“
Deo teksta u kojem pljujete Rusiju koja nije ni pomenuta u mom komentaru ne bih komentarisao. To je vec do Vas.

Mi

@Petrović Dušan

Odakle vam ideja da ja ne vidim ništa dobro u američkoj tehnologiji. Baš živite u crno belom svetu. Zbog toga verovatni i mislite da svi koje kritikuju F-35 misle da je sve američko sranje a sve rusko najnaj. Gluposti! Svet je siv a ne crno beo.
Ne vidim ništa dobro samo u potcenjivanju oružija koji mogu da rade BUM kad opale.

I ja sam jasno navo da govorim o izenadnom napadu na jedan nosač bar dva puta do sada a ne o trećem svetskom ratu. Sad odjednom nosača spašava deterent nuklearne anihilacije. Menjate temu Dušane.
Rusija neće nikad napasti Ameriku na takav načina osim u slučaju nuklarnog rata naravno. To stoji.
Ali neke druge zemlje možda hoće, kao recimo Iran ako bi ga Amerika napala sa nosača. Ili Kina u ograničenom sukobu na moru sa Američkom flotom.

Zato i govorim samo o ograničenom sukobu!

p.s.
Rakete Kh-22 i 32 i druge veće pritiv brodske rakete postoje i imaju dugu istoriju.

Novije rakete nisu ništa magično i misteriozno. Samo su preciznije i brže.
Sumnjati u njih naivno. Kao recimo sumnjati da li je Aim-120 korisniji od Aim-7. Ili da li će Aim-260 biti ubojitiji od Aim-120.

Nosači aviona su svake godine u sve većoj opasnosti od raketa. To je jednostavno tako i to amerikanci znaju. Zato menjaju taktike, povlače ih dalje i dalje od granica, i dogovaraju se politički sve više i više umesto što idu da bombarduju zemlje sa ozbiljnijim raketama. Amerika trenutno nema sposobnost da se odbrani od najnovijih ruskih i kineskih hipersoničnih raketa tipa Zirkon, Kindžal, Kh-32, YJ-92, DF-21D, a verovatno ni indijskog BRAHMOS koja je nešto sporija al dosta brža od svih američkih protiv brodskih raketa u upotrebi.

Vi

Ne verujem da će film ostvariti naročiti uspeh kao delo, jer je vreme tolikog uticaja filma prošlo. Konkretno, navikli smo na visokobudžetno i prepucano (Avangers) i tu avioni nemaju šta puno da ponude. Stealth, Shemagh i onaj korejski, sve propasti. Ono što može da izvuče film (umetnički, ne finansijski) je priča. Skeptičan sam, jer apsolutno svim filmovima ovog žanra fali priča. Meni je to ne shvatljivo, da se toliko para spuca na avione, cgi, logistiku, ali ne i u par pisaca kojima je skoro dovoljan Word da ti učine film boljim.

Jedini svetliji primer je Chevaliers du Ciel, predivni snimci, nepotrebno očajna priča. Ipak, iznad svih ostalih.

Top Gun će izvući dobar 3 samo na staru slavu, popuniće bioskope ljudima koji su odrasli uz keca i njihovom decom. Zaradiće ok. Avioni će biti super, biće totalno nerealnih scena, ako priča i muzika budu dobri, biće ok. Nadam se da se film neće izgubiti u želji da svima udovolji. Nadajmo se najboljem.

Odgovori
Mi

Slažem se sa svim osim da danas fale dobre priče u filmovima. To definitivno nije tačno. Mislim da je problem u drugačijem vremenu i što stariji filmovi usewku neki mitski kultni zarez u glavi koji daje sećanje da je bolji nego što jeste. To je pomalo kao što je neko ovde napisao da nema rok muzike sa električnom gitarom više. Pre će biti da oni koji imaju taj utisak ne prate ili ne nadju danas te dobre stvari. Ili ih ne zanima da nadju nešto novo a dobro.
Odličnih priča, odličnih glumaca, scena, tekstova ima itekako. Odličnih filmova a naručito jakih priča i glume u serijama danas ima više nego ikad.
Problem sa akcionim filmovima današnjice jeste da se ne prave za odrasle koliko za decu i roditelje.
Veliki razlog manjku kultnih akcionih filmova danas jeste baš to što ste spomenuli da se danas pravi većinom u paketu za sve, sa nadom da svima udovolji.

Vi

@Miloš77

Nisam se dobro izrazio, mislio sam na priče u „avio-filmovima“. Svakako ima modernih filmova i serija sa dobrom pričom.

Ma

>> To je pomalo kao što je neko ovde napisao da nema rok muzike sa električnom gitarom više. Pre će biti da oni koji imaju taj utisak ne prate ili ne nadju danas te dobre stvari. Ili ih ne zanima da nadju nešto novo a dobro.

Apsolutno tacno! Interesantno je da mnogi lamentraju nad propascu muzike a dovoljno je malo izblejati na YT i otkriti super mix starih i novih radova. Ali to je ljudski izgleda, navodno je Aristotel pre 2.5K godina tvrdio kako ondasnje generacije nisu ni za sta i blabla, svet je osudjen na propast itd. :-)

Mi

@Vivid
To jeste. Eto zbog toga sam i glasao da mislim da će Top Gun 2 biti bolji film od prvog dela. Ovo je orilika da se napravi bolja priča, gluma, scene. Mislim da se ni stvaratelji istog ne nadaju reprizi popularnosti koju je prvi deo stekao, nego će morati da dignu priču i kvalitet scenografije na viši nivo.

@Mayer
Jeste, teško je udovoljiti starijim generacijama. Danas što se muzike tiče moraš prvo i da gledaš video dok slušaš nove pesme i gledaš svKu poru i grinasu pevača. Po meni je to veliki faktor kad se pesma sluša po prvi put. Ja ako želim da joj dam fer šansu, zatvorim oči i poslušam je bez gledanja.
Radije bi buljio u sliku albuma i slušao pesmu nego live video ili spot nekog novog hita.
Pre se uglavnom slušalo i daleko manje videlo nego danas. Kod muzike, vizuelni efekat po meni skoro uvek oduzima od zvuka. Obrnuto je kod filmova, gde muzika dodaje pozitivan efekat.

AL

Pored Top Gun-a, jedva cekam i novog Bonda koji je takodje odlozen. Bonda volim da gledam(pogotovo ove poslednje), ne zato sto verujem da britanski tajni agenti spasavaju svet(smesno na granici apsurdnog), nego zbog zena, automobila, odela, lepih kadrova raznih delova sveta, luksuza i svega sto nama svima po nekad malo fali(zato je i originalna knjiga dobro prodavana u ratom osiromasenoj Britaniji).

Tako isto i Top Gun. Niko to ne gleda jer veruje da americki nosaci aviona spasavaju svet(barem ne krajem 20. i pocetkom 21. veka), nego se gleda zbog aviona, zena, motora, kul scena, zvuka forsaza, pilotskih naocara i jakni(na koje cemo dati previse para) itd.

Da rusi snime film, primera radi, kadet iz siromasne porodice , muku muci da postane pilot, i u nekom trenutku film kulminira scenama letenja SU-35 i nekakvim nenormalnim manevrima, pri situacijama koje se nikad nisu desile(obara F-22), i to bi gledao. Ne zbog kadeta i propagande, nego zbog SU-35 i neke lepe ruskinje koja bi se tu nekako nasla.

Filmovi ove vrste su razonoda. Tu su da nam poprave raspolozenje, mozda inspirisu nekog klinca da pokusa da postane pilot(trenutno u USAF i Navy fali kadrova). Tom Kruz i cela ekipa su letaci, tako da ce sigurno odraditi dobar posao.

Odgovori
Be

Svi filmovi su razonoda

Ma

Rusi definitivno ulazu mnogo u film zadnjih godina tako da moguce je da cemo videti nesto slicno. Ja sam veliki ljubitelj podmornickih filmova. Rusi su, doduse u zapadnim produkcijama, tu nenadmasivi kao tema. Ok, Das Boot je najjaci film u tom zanru ali kad u Lov na Crveni Oktobar izdaju naredjenje da se predje na besumni fuzioni pogon i posada krece da peva sovjetsku himnu, to je tako jaka scena…

Jo

Da li je moguce da se iko i tada i sada lozi(o) na tehnologiziranog Ramboa – sto film jeste, na stranu sva prateca holivudska limunada…
Na Ramboa koji je posadjen u avion buduci da se pokazalo da na tvrdoj majcici zemlji mlatiti zle momke svih boja nije bas lako.
Film koji je, sva holivudska sminka na stranu, bio i ostao samo uvod i opravdanje za propagiranje tehnoloske nadmoci kao resenja svih problema.
Nadmoci koja je sramno omanula, recimo – 9/11…

Uostalom, da se podsetimo aviona koji je bio tata topganu..
Hommage:
https://zidnenovine.wordpress.com/2015/11/10/mig-17-ili-fizikalac-hladnog-rata/

Odgovori
Mi

Mislim da se na Rambo filmove najmanje ljudi palilo. To je akcioni film koji nema nikakvu tezinu niti trend ni u cijoj generaciji nigde. Nikakav efekat ni po koga nije imao po meni, za razliku od Rokija, Top Gun, i sličnih holivudskih hitova. Ni stil, ni muzika, ni priča.

Greska Amerike koja je prouzrokovala 9/11 je čista politička, anti-sovjetska perverzija, i ne shvatanje tamošnjih glavoseča.
Niko na svetu nema više iskustva sa Talibanima od Amerikanaca ni kao saveznici ni kao krvavi neprijatelji. I dalje je nemoguće protiv njih ratovati, niti sklopiti primirje. To se u vreme Ramba i Top Gana nije moglo ni pretpostavii a kamoli predvideti.

Cr

Meni je od svih pilota u Top Gunu ubedljivo najupečatljiviji bio Hollywood :) Ne znam zašto, lik se čak i ne pojavljuje nešto preterano ali sve što uradi ili kaže je bilo za desetku.

Bilo je tih godina još filmova slične tematike (Iron Eagle, Into The Sun…) ali sve je to bilo daleeeeko od Top Guna. „Supercarrier“ je bio zanimljiv jer je glavna metalna zvezda u njemu F-18, iako u suštini nema bilo kakve akcije biti borbe.

Filmovi sa helikopterima, po meni rame uz rame sa Top Gun, ako ništa drugo onda zbog boljih glumaca. Roy Scheider u „Plavom gromu“ i Nick Cage u „Vatrenim pticama“ su bili apsolutno fenomenalni.

Odgovori
Ik

Crni@
Mozda si zaboravio na Firefox ili The Final Countdown dva classic-a koji su posle Top Gun-a vrijedna gledanja (bar za ljubitelje zrakoplova).

Cr

Firefox baš i ne računam jer je sve nacrtano a avion nikada nije postojao čak ni kao prototip. Kao špijunski triler bi mogao da prođe ali u tom slučaju biram „Gorky Park“ :)

Za Final Countdown si u pravu, nije mi pao na pamet.

Be

Firefox je bzvz….final countdown katastrofa.
Ali, flight of intruder je 👍

Mi

A vaš humor za treći razred osnovne škole.

U dva kratka komentara tri uvrede. Postoji ime za one što to rade na netu.
..čestitam.

Ako vam se film il tema ne svidjaju pustite druge da uživaju. Jednom se živi.

Odgovori
Ko

Odgledao sam film u bioskopu i posle tri dana otišao na zakazane preglede u Vazduhoplovnu opštu srednju školu „Maršal Tito“ Mostar.
Imao 14 godina.
Kako da ga ne volim ?

Be

Ali, nema Kelly 😪

Odgovori
Ma

>> Ali, nema Kelly 😪

Joj, nema niti ce biti :-).

Pe

Kelly McGillis danas ima 62 godine,i snima se u seriji „L word“ o lezbejkama.Zaista,ne vidim kako bi je uklopili u Top Gun-2, osim kao „cameo“pojavljivanje u vidu prodavacice cveca,i td

Zo

1982. Kod nas je snimljen film i serija Daleko nebo. Neki delovi scenarija indentični, da ne kažem ukradeni. Kao recimo priča o ocu pilotu i njegovom starom drugu koji glavnom liku otkriva istinu o tome kako je poginuo. Ima toga još, samo se ne sećam detalja. Pogledajte ako budete imali prilike.
Ne verujem da drugi deo Top Gana može da ima toliko magično dejstvo na današnje klince prezasićene video igricama kao što je bio na nas, ma koliko bio savršen. Iako će sigurno biti veliki komercijalne uspeh. I još jedna uspomena iz lepih vremena koja danas ostavljaju samo gorak ukus u ustima.

Odgovori
Du

A ja već odavno ne gledam bajke!

ma

I ako sam Top Gun gledao oko deset puta jos uvek mi nije dosadio sto se kod mene cesto desava za neka druga filmska ostvarenja. Isti slucaj je i za film Terminator gde su svi nastavci opravdali moje poverenje a verujem i mnogih drugih. Jednostavno film za sva vremena.
Ta dva filma bih mogao da gledam jos desetak puta u odredjenim razmacina.
Ako u ovom nastavku Top Gun bude dominirala neka elektronska rep ili neka slicna muzika bice to veliki minus za ovaj nastavak. Rambo je za mene jedan od najglupljih i najnerealnijih filmova zato sam samo jednom gledao prvi deo ostale nijednom. Propaganda do 101 i nazad.
Mig29 je sjajan avion samo mu je potrebna elektronska oprema na visem tehnoloskom nivou. Primer za to je Mig35.

Odgovori
Pe

@mateus Koje sad veze ima MiG-29?Mada se slazem sa Vama da je, u momentu kad je izasao, imao fenomenalan potencijal.
Da su se stvari drugacije dogadjale, imali bi MiG-35 negde 1990-ih, a danas i nesto mnogo bolje od MiG-35.
Ovako, na nivou konstrukcijskih resenja 1970. u sukobima sa najmodernijim F-15/F-16 je uvek rusen,i nikada nije ostvariovazdusnu pobedu.Zbog slabih legura i elektronike, uzasno je nepouzdan, malih resursa, i tezak za pilota, cime mu odvlaci paznju i smanjuje eksponencijalno sanse u borbi.
Nazalost, necemo videti reinkarnaciju ovog aviona, ni u MiG-35 ni u 135.Danasnja Rusija niti ima finansija niti znanja da to napravi kako valja, a gde su otisli F-16 od 1970-ih…

su

Pa Firefox film nije bio bas bezveze.
Prije tog filma je postojao i letio mig144. Ovdje negdje (tamo o f35) imate video.

Samo Ameri nisu imali punu informaciju unatoč ruskim pijancima tada na vlasti.
A nemaju ni do danas.

Odgovori
Mi

Opet problem sa godinama:-)
Firefox film „Vatrena Lisica“ je izasao 1982
MiG-1.44 je pravljen 15 godina kasnije i poleteo 2000te godine.

Sve je stvar ukusa. Meni je „Firefox“ dobar film. Takodje The „Final Countdown“ koji sam gledao kao klinac i posle 20 godina ga nedavno ponovo pogledao i svideo mi se daleko vise nego pre. Scene radji na nosacu, detalji raketa , aviona letovi, pa cak i onaj scenirani „duel“ Japanskog Zero i F-14 je fantasticno uradjen.

Su

Pa letio je po ruskim biroima od početka ’80. A prije toga je morao postojati koncept. Meni je zanimljivo da je Hollywood dobio informaciju sto se to u SSSRu sprema kao odgovor na f22 koji je tada letio po slicnim institucijama.

Su

Pa, sad se ponavljam jer prosli post nije prosao, ja nisam od onih koji sjede dugo na rukama.
Ja sam 1980 (ljeto) diplomirao na Tehničkom fakultetu u Rijeci radom o mlaznim motorima, plinskim i parnim turbinama.
U svrhu toga sam upao u sred predavanja tada vodećeg stručnjaka za te stvari na fakultetu u Ljubljani, koji je morao otići u svoj ured da mi pokloni svoju skriptu, jer bi ga, u protivnom, studenti lincovali.

Poslje sam otišao u SSSR po dodatnu literaturu.

Moj mentor iz Jugoturbine je sizio sto nikad nisam dosao na konzultacije, no negirao je bilo kome da ima pravo da me ispituje za obranu rada.

Su

Da pojasnim.

U to doba moji roditelji su radili u Elektrogatima Koncar od početka.
Ja sam imao stipendiju od centrale u Zagrebu od prvog dana studija i, prema potrebi i vise. Tako sam bio najmlađi delegat kod Markovića (ili kako se on ono zvao) dok je on bio direktor Koncara.

Poslje je bankrotirao sve nas u jugi (ona inflacija).

No ovome nema mjesta na ovom sajtu (tehnicki).

ma

Mig29 ima veze sa komentarom @Falcon.
Pored velike strucnosti iz vazduhoplovstva postade strucnjak i za mornaricu i nosace aviona.
I sta rece nosac aviona se ne moze potopiti?
Zato sto je to americko tehnolosko cudo.
Neka strucnjak za sve i svasta pita pilote sta misle o tom avionu jer nije kompetentan za davanje strucne analize tog aviona. Kako to da danas Rusija razvija najsofisticiranije oruzje i u domenu elektronike ono u cemu je SSSR bio najslabiji kada ovde nekakav amater tvrdi da danas Rusija nema znanja to da ostvari?
Neka kvazi strucnjak malo bolje proceslja o ruskim torpedima i raketama i njihov odgovor na nosace aviona.

Odgovori
Pe

@ mateus Rusija ne moze da proizvodi „najsofisticiraniju elektronsku opremu“ kad ne mogu ni jedan kompjuter da proizvedu.
Danas Rusija proizvodi borbenu opremu koja je u potpunosti razradjena jos u SSSR, uz modifikacije (su-27 na su-30, i su-35, s-300 na s-400 i td).
Do dan dana ni jedan ruski avion nema AESA radar, a vecina leti sa jedva modifikovanim kompjuterom (MiG-31) iz 1982.
I zaista se smatra da je u vreme najvece moci SSSR mogao da potopi nosac aviona iskljucivo direktnim nuklearnim pogotkom, jer nisu imali mogucnosti da prodju odbranu nosaca aviona.A SSSR je bio super sila i hiljadu puta jaci od danasnje Rusije…

Pe

@mateus u vreme snimanja filma Top-Gun SSSR je bio na vrhuncu vojne moci.
Tokom 1980-ih SSSR je:
-Izveo sletanje na Veneru,gde je njihova letelica napravila prve slike i prezivela ogroman pritisak. i temperature te planete
-proizveli MiG-31 sa radarom „Zaslon“karakteristiak ispred Amerike -proizveli Jak-141 – prvi VTOL aviona da ima nadzvucnu brzinu
-izbacili Tu-160, AN-225,podmornice klase „Akula (Typhoon) i Victor 3, prvi put dostigli nivo tisine kao kod zapadnioh podmornica
-napravil „Energija-Buran_ duo, space-shuttle, koji je na automatskom modu,bez pilota, obleteo planetu, i vratio se na zemlju sa preciznoscu od 10 metara.
-lansirali su svemirsku stanicu MIR
Nece biti da je „SSSR bio najslabiji u elektronici“?Jesu nesto zaostajali za prvima u svetu, Amerikom,ali su bili ili drugi, ili izjednaceni.
Danasnja Rusija ne moze da sanja ni i jednom aspektu dostignuca SSSR,a zive od prodaje nafte i gasa i sektora usluga,a ne proizvode ni rusku ves masinu (sva tehnika se uvozi ili sklapa po licenci u Rusiji) a kamoli neke sofisticirane elektronske komponente….

Odgovori
ma

Zasto bi Rusija iz cista mira gadjala nosac aviona kako tvrdi ovaj americki hvalisavac. Jer bi tada usledlla strasna americka osveta i Rusoju pretvorili u prah i pepeo. A za to vreme rusi bi cesljali vunu. Rusija bi gadjala nosace aviona (i ona ima sredstva za to) u slucaju napada na RF ili njene iskrene saveznike. Neka se doticni zapita koliko sredstava ima Rusija u tajnosti koja se cuvaju kao stroga vojna tajna. Ni jedna armija na svetu ne stavlja sve svoje kapacitete na izvolte da bi to procitao neki amater i diletant Du Pe.

Odgovori
Pe

@mateus Poenta mog komentara je vezana za film Top-gun 2, odnosno, da danasnja Rusija nije ni bleda senka SSSR 1980-ih, kada je SSSR zaista bio vojna pretnja Americi.
Prvo ste tvrdili da „Rusija lako moze potopiti nosac aviona“,a sad „zasto bi Rusija iz cista mira gadjala nosac aviona“?Naravno da nece, i ne moze.
Zemlja koja ima dobro cuvane vojne tajne, nije Rusija, vec Amerika….nista ne pricaju, ne hvale se, ne pokazuju novo oruzje,a imaju 14 puta veci vojni budzet od sveta, i najbolje naucnilke na svetu?Nedavno je izaslo ono oko NLO…koji su najverovatnije projekti americke vojske,neke nove tehnologije,koje su tajne…
Tokom 1990-ih vlada Amerike je placala Rusiji, i slala svoje naucnike da naprave skladista za nuklearni potencijal SSSR kako ne bi pao u ruke teroristima, i td. (Noon-Luger dogovor). i sad tvrdite da oni „ne znaju“sta ima Rusija?Znaju, u komad.Osim toga, imaju toliko satelita, da znaju kad pojedini naucnik ide da kupi novine,a ne nesto drugo…

ma

Rusija danas ima mnogo ubojitije i usavrsenije oruzje u odnosu na SSSR. SSSR je imao moc vise po kvantitetu nego po kvalitetu. Bilo je dosta kvalitetnog oruzja u to vreme ali su vise isli na brojcanu prednost u odnosu na kvalitet. Sada su se okrenuli kvalitetu a smanjili kvantitet.
Sateliti jos uvek ne mogu da zavire u tamo nekom sefu i procitaju sta tamo pise. Zato su potrebni spijuni i obavestajci na licu mesta. Jos uvek sateliti nisu svemocni. Ako je amerikancima zanimljiva neka drzava oni salju ambasadore koji su uz to i vrhunski spijuni-obavestajci koji su povezani sa CIA.
NLO i ostale gluposti?
No coment.
Napad na neki brod veceg deplasmana se uvek vrsi sa vise raketa i iz vise pravaca. Koliko ce protivbrodskih raketa biti upotrebljeno zavisi od razorne moci rakete. Nosac aviona ne mora da se potopi vec moze da se napravi takva steta da je poletanje aviona nemoguce.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

12. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

12. Dec 2024.Pogledaj