BEG airport status
UAE odobrena prodaja borbenih aviona F-35, bespilotnih letelica MQ-9 i vazduhoplovnog naoružanja ukupne vrednosti od 23,37 milijardi dolara UAE najverovatnije postaju prvi arapski i drugi korisnik aviona F-35 na Bliskom istoku / Foto: Lokid Martin

UAE odobrena prodaja borbenih aviona F-35, bespilotnih letelica MQ-9 i vazduhoplovnog naoružanja ukupne vrednosti od 23,37 milijardi dolara

Agencija za bezbednosnu i odbrambenu saradnju američke vojske DSCA objavila je 10. novembra da je obavestila američki Kongres o tri moguća ugovora sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima u vezi sa prodajom naoružanja i vojne opreme. Prethodnog dana ovaj potencijalni posao odobrio je Stejt Department čime su potvrđene spekulacije i izveštaji iz proteklih nekoliko nedelja da SAD nameravaju da sa UAE potpišu velike ugovore o prodaji borbenih aviona, bespilotnih letelica i vazduhoplovog naoružanja.

Iz dostupnih dokumenata DSCA može se videti da ugovori vrede ukupno oko 23,37 milijardi dolara, da je u pitanju 50 višenamenskih borbenih aviona 5. generacije F-35A, 18 izviđačko-borbenih bespilotnih letelica MQ-9B SkyGuardian kao i na hiljade vazduhoplovnih ubojnih sredstava među kojima su rakete vazduh-vazduh, različite vrste vođenih bombi, protivradarske rakete kao i krstareće rakete vazduh-zemlja.

Deo vazduhoplovnih ubojnih sredstava će svakakao biti i deo naoružanja emiratskih F-16 / Foto : Lokid Martin

Podrazumeva se naravno da sve ovo mora odobriti Kongres, a konačni sporazumi mogu biti izmenjeni što se tiče cene, količina i specifikacije jer to zavisi od daljih pregovora dve strane. Američki državni sekretar Majk Pompeo je istog dana kada je DSCA obavestila Kongres o potencijalnim sporazumima sa Emiratima, izjavio da su UAE dugogodišnji bezbednosni partner SAD i da je ova moguća prodaja naoružanja priznanje produbljivanjа odnosa SAD i UAE kao i da je prepoznata potreba Emirata za naprednim borbenim sposobnostima kako bi odvratili i kako bi se odbranili od pojačanih pretnji iz Irana.

Pompeo je još izjavio i da istorijski sporazum o normalizaciji odnosa UAE i Izraela (poznat kao Abrahamov sporazum) nudi jedinstvenu priliku da se strateški pozitivno izmeni pozicija regiona. Takođe, naglasio je da će ova potencijalna prodaja učiniti UAE još sposobnijim i omogućiti bolju sposobnost za zajedničko delovanje sa američkim partnerima na način koji je u potpunosti u skladu sa dugogodišnjim opredeljem SAD da obezbedi kvalitatitvu vojnu nadmoć Izraela.

Američki državni sekretar je još naveo da su bezbednosna saradnja i trgovina iz oblasti odbrane moćna sredstva američke diplomatije i podsetio na sporazume sa Egiptom koji je postignut u Kemp Dejvidu 1979. godine kao i na normalizaciju odnosa Izraela i Jordana iz 1994. godine.

Emiratska nabavka F-35 neće ugroziti izraelsku vojnu nadmoć u regionu / Foto: Lokid Martin

Najskuplji i najupečatljiviji od tri moguća sporazuma SAD i UAE jeste onaj o prodaji 50 borbenih aviona F-35 za koga su Emirati zainteresovani već godinama. Spominje se cena od 10,4 milijarde dolara, u pitanju je CTOL (conventional take off and landing) verzija F-35A, u paketu se između ostalog nudi ukupno 54 motora F135 (dakle 4 rezervna motora), sistemi za elektronsko ratovanje, komandovanje, upravljanje, komunikaciju, identifikaciju, navigaciju, prikupljanje obaveštajnih podataka (sve to predstavlja sistem C4I/CNI), potom autonomni sistem globalne logističke podrške (ALGS), operativna integrisana mreža za razmenu podataka (ODIN), sistemi za samozaštitu aviona, sistemi za obuku, rezervni delovi, kontrolno-merni uređaji, logistička podrška, usluge održavanja, obuka letačkog i tehničkog sastava, publikacije i tehnička dokumentacija, transport kao i sve ostalo neophodno da bi se posao realizovao.

Krstareći projektil AGM-154C već se nalazi u arsenalu RV UAE / Foto: Wikiwand

Drugi po vrednosti potencijalni ugovor je za vazduhoplovna ubojna sredstva u vrednosti od 10 milijardi dolara a najverovatnije je da su ona upravo namenjena za borbene avione F-35A ali i F-16 koji se već nalaze u naoružanju RV UAE. Među navedenim sredstvima vredno je istaći 802 rakete vazduh-vazduh AIM-120C8 AMRAAM, 650 krstarećih projektila AGM-154C JSOW, 50 krstarećih raketa AGM-154E JSOW-ER, 150 protivradarskih raketa AGM-88E AARGM, 2004 avio-bombe opšte namene Mk-82 sa 2004 pripadajuća seta za nadogradnju u vođene bombe JDAM, 1002 avio-bombe opšte namene Mk-83 sa 1002 pripadajuća seta za nadogradnju u vođene bombe JDAM, 1000 avio-bombi opšte anmene Mk-84 sa 1000 pripadajuća seta za nadogradnju u vođene bombe JDAM, 2500 malogabaritnih vođenih bombi SDB GBU-39/B.

BPL MQ-9B je još jedan vazduhoplov koga su UAE dugo godina želeli da nabave / Foto: General Atomics

Treći mogući ugovor podrazumeva isporuku 18 izviđačko-borbenih bespilotnih letelica MQ-9B najverovatnije u aktuelnoj konfiguraciji SkyGuardian a ukupan paket je procenjen na oko 2,97 milijardi dolara. Paket između ostalog sadrži 25 optoelektronskih nišanskih senzora Multi-Spectral Targeting Systems-D (MTS-D), 19 SAR (Synthetic Aperture Radar) radara Lynx AN/APY-8 sa GTMI (Ground Moving Target Indicator), a od naoružanja treba istaći 515 raketa AGM-114R Hellfire, 12 avio-bombi opšte namene Mk-82 sa 12 pripadajućih setova za nadogradnju u vođene bombe JDAM, 4 kompeta za nadogradnju običnih avio-bombi u laserski vođene bombe GBU-12, 7 kompleta za nadogradnju običnih avio-bombi u vođene bombe GBU-58, 4 vođene malogabaritne bombe GBU-39 Small Diameter Bomb (SDB).

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

I

Prodao bi im sve sa sve rezervnim delovima za dve nedelje. Plus sa softverom koji ima neki ugradjeni bug. Seljosi puni para za koje nikada ne znas da li ce sutra postati isis istan ili ne. Gledam sta su prodali Kataru, majko mila , a drzava najvezi izvoznik radikalnog islama i terorizma.

Odgovori
B

Pa zar nije ISIS, i ostali, američki patent?

M

BB,
Pa nisu ni ameri bogovi majkumu.
ISIS im je virus ili „bug“ u softveru. Jos jedna sramota koju nisu mogli holivudski (sta vise suprotno) ,da rese a za uzvrat nisu nista dobili.

S

@Milos77
Nije to „bug“ nego pravilo posto se ponavlja vec 70 godina. Mislim da je Putin to najbolje objasnio „tesko je pregovarati sa ljudima koji ne razlikuju Austriju od Australije“

W

Мала емиратска државица жели да постане арапски Израел у персијском заливу.Сад су се разишли у интересима са саудијском династијом у Јемену и њихове прокси групе међусобно ратују за превласт око Адена.У Либији су на супротној страни од ГНА и војно помажу Хафтара.У Сирији,пошто нису успели да промене Асада с власти,сад му прилазе,као и Саудијци.Са Катаром,нису добро.Ко ће га знати шта Бин Зајед планира.

m

I sve ovo u rukama Saudijaca. Neki bi sa ovim pola sveta kontrolisali, a oni ni rafineriju ne mogu da sačuvaju.

Odgovori
B

@mr

Saudijaca?

Radi se o Ujedinjenim Arapskim Emiratima a ne o Saudijskoj Arabiji.

m

Greška u brzini. Izvinjavam se Saudicima :)
Što se emirata tiče, njih štite USA, ali ovo je cena zaštite. To je sasvim logično.

Y

Ispade da je jeftinije kupiti F-35A nego F-16V ili Rafal. Ko god ima mogućnost (član NATO ili US saveznik) treba to da uradi.

Odgovori
S

Tesko je to tako porediti, morate pogledati sta paketi sadrze i tesko je porediti cene razlicitih avion za razlicite zemlje jer ulaganja u infrastrukturu su negde velika, a negde minimalna, tako da morate sagledati ponude za istu zemlju.

Tipa za Finsku ponuda za F-35 i F/A-18/EA-18 je kada se podeli skoro ista cena „po avionu“, cak je F/A-18 za nijansu skuplji, mozda 5%. Ali kada pogledate paket za F-35 je ukljuceno svega 2 rezervna motora za flotu od 64 aviona, a za F/A-18 je ukljucuno 22! Sto i kad se podele na 2 po avionu(a malte ne nikad neplanski ne odu oba), ispadne 11 na flotu od 72 naspram 2 na flotu od 64.

Takodje za F/A-18 u paketu ide mnogo vise naoruzanja pogotovo vazduh-zemlja i mnogo vise namenske opreme kao sto su mocni ometaci za EA-18G. Dodatno, posto su vec korisnici C/D Horneta, uvodjenje u naoruzanje ce biti jeftnije i brze(a i to kosta).

Tako da na prvi pogled, ispadne „vidi ista cena“, a zapravo je F-35 mnogo skuplji naravno zato je i logisticki paket manji sto je losije i manje naoruzanja ide sto je takodje losije. „Lifecycle cost“ je najbitnija stvar, tj. koliko taj avion zaista kosta tokom celog svog veka eksploatacije i tu je naravno F-35 daleko skuplji od F-16 ili F-18, ali zato sto je avion 5. generacije.

E zato ljudi kupuju i dalje nove F-16 i ostale avion pored F-35 jer zaista jesu jeftiniji, a nemaju svi operativne zahteve za avione 5. generacije.

A

@Yrraf

Način računanja cene su različiti za F-35 i F-16 i samim tim nisu uporedive.

@Aleksa Radojičić

A šta tu nije uporedivo? Veoma je jednostavno. Sabere se cena: avion(BPL, helikopter…), obuka, ubojna sredstva, tehnička podrška, rezervni delovi, rokovi, uslovi plaćanja… i dobije se cena. Podeli se sa brojem primeraka i vidi se na čemu ste. Neki ovde dodaju i cenu infrastrukture ali je ne bi trebalo ubacivati u jednačinu jer ti troškovi padaju na kupca u svakom slučaju i nemaju veze sa cenom koju zahteva prodavac i ne plaćate je prodavcu. Ovaj podatak uzima u obzir pri kupovini kupac i dodaje ga na ponudu za svaki tip da bi video šta mu je jeftinije ali nema veze sa cenom aviona.

Drugi način je uporediti cenu samih aviona ali je to u praksi neizvodljivo jer ti podaci nisu dostupni a nisu ni fiksni, već uglavnom zavise od broja naručenih primeraka, logistike, ofseta…

A

@Paqe

Upravo u tome je fora. Cena F-35 je samo cena F-35, dok je cena F-16 cena celog paketa. Na cenu F-35 treba dodati i ostale troškove da bi poredili sa cenom F-16.

@Aleksa Radojičić

Niste Vi mene razumeli. Niko ne kupuje F-35 i plaća cenu samo F-35 već kupuje avion i sve što sam gore nabrojao. Isto važi i za F-16. Nema razlike i veoma je uporedivo. Ne znam odakle Vam zaključak da se ugovori za F-35 sklapaju samo za cenu aviona a za F-16 za cenu „paketa“? Cena iz ugovora se podeli sa brojem jedinica i dobijete cenu aviona i onoga što uz njega ide. Moguće je dobiti i cenu samog pojedinačnog aviona ali sam Vam već napisao da ona nije fiksna već je polazna tačka za pregovore.

Ono što je različito iz ugla kupca je: Avion kupujem da bih ostvario sledeće ciljeve: zaštita VaP, dejstvo po ciljevima u dubini protivnika, naklonost zemlje od koje kupujem, želja sa se bezrazložno eksponiram u regionu…Da bih ostvario to što mi treba potrebno mi je toliko F-16, F-35, Gripena….sa sledećim ubojnim sredstvima koje ti specifični avioni mogu da nose. Potrebni su mi takvi i takvi aerodromi, infrastruktura…Da bi se ostvarili željeni ciljevi potrebno je recimo 8 F-35 odnosno 12 F-16 odnosno 16 Gripena (odnos broja aviona sam stavio totalno proizvoljno bez namere da kažem da je jedan bolji od drugog). Pošalje se zahtev za ponudu proizvođačima i ceni odnos ponuđenog, željenog i svojih mogućnosti. Sklapa se ugovor sa najboljim ponuđačem (političari sklapaju uzevši u obzir ocenu neke komisije ali bez obaveze da kupe avion/paket koji je po oceni stručnjaka najbolji) i tada se može zaključiti ta neka jedinična cena po avionu koja u sebi sadrži i obuku, ubojna sredstva, logistiku, mito lokalnih zvaničnika…

d

Nikad mi neće biti jasno kako država sa oko 3 500 000 stanovnika uspije da regrutuje pilote za ovako veliki broj vazduhoplova.

Odgovori
B

dembelan
Ko zna, mozda debelo placaju strane pilote da lete za njih.

T

Danas svakog mladog čoveka, zdravog, pravog i normalnog možete obučiti da leti na F-16. E sad da li će pored toga što zna na njemu da poleti i sleti biti dovoljno umešan i spretan da ga u borbi iskoristi na pravi način to je neka druga priča.
PS dokle se stiglo s najavama da bi i F-22 mogao u izvoz zar nije završena proizvodnja još odavno?

B

@dembelan

Oni imaju dobar deo placenika iz razlicitih drzava, kojima daju dobar novac.

Oko 40-60% ljudi koji zive i rade u Emiratima nisu Emiracani. Znate li samo koliko nasih tamo ima. Preiselili se i rade kao inzinjeri, piloti, itd.

…a mi se bojimo izbeglica iz Sirije i Pakistana. Pa bolje bi bilo da njih naucimo nase kulture i integrisemo u drustvo. I onako imamo problema da nadjemo radnu snagu za zanatske poslove pa dolaze (zidari, varijoci, itd.) iz Ukrajine, Moldavije, Makedonije i Albanije.

A mi svi super skolovani sedimo po kaficima i cekamo kad ce nam nesto pasti sa neba. Do duse, sad je Korona tu, sad cekamo kod kuce.

I

Lete Pakistanci i ostali „pravovjerni“ koji se mogu dobiti za novac. Isto kao i u Saudijskoj Arabiji, vjerojatno i u Kataru.

S

Najcesce pakistanski vojni piloti lete po ugovoru na bliskom istoku. Tu su i privatni kontraktori tj. bivsi piloti USAF/NAVY i raznih drugih zemalja, koje arapske zemlje placaju mnogo vise nego njihove maticne vojske.

Inace koriscenje „privatnih“ stranih instruktora u obuci je cesta praksa sirom sveta, samo sto na bliskom istoku oni budu i deo borbenih jednica.

M

Na wikipedia sajtu stoji podatak da je broj stanovnika 9,890,400 za 2020-tu godinu (procena). Veliki porast od 2004-te godine kada ih je bilo 4,106,427. BDP im je ogroman, više od 987 milijardi US dolara (po kupovnoj moći) odnosno 432 milijarde u nominalnom iznosu.

W

Ne znam tacno brojeve ali recimo da je moguce da drzavljani UAE cine tek cetvrtinu ukupnog stanovnistva, ostalo su razne vrste stranih radnika, od filipinskih kucnih pomocnica do britanskih menadzera. Drzavljani, domaci Arapi iz tog regiona, verovatno ne rade nista produktivno odnosno zauzimaju pozicije u drzavnoj upravi, vojsci i policiji…

S

@Beli
„a mi se bojimo izbeglica iz Sirije i Pakistana. Pa bolje bi bilo da njih naucimo nase kulture i integrisemo u drustvo“

Mi vec imamo pojedine lekare iz raznih arapskih zemalja i ucene ljude ali jako malo jer ih vecina ide u Nemacku. Nama krezube sirotinje ne treba jer je imamo viska! Pogotovo ne krezube sirotinje koja nece da se odrekne svoje bolesne dogme i pritom su privredno neupotrebljivi u nasoj ekonomiji. Pa cemo em imati vise siromasnih ljudi, em ce poceti da bodu ljude po ulici u ime Alaha….

To tvoju logiku nosu u Austriju, a vidim i vama kako se isplatila

d

@Miroslav Da, taj podatak koji ste naveli sa Wikipedie je tačan, ali ste mogli da vidite, takođe na wikipedii, da od ukupnog broja stanovništva samo 16% čine „domaći“. Doduše na drugim izvorima ide do oko 25% što znači da „domaćih“ ima i manje nego što sam naveo.
@Toronto Raptors mou se sa vama složiti da se može obučiti, a da li je realno da može i da leti. Da li njegovo tijelo može da izdži napor koje iziskuje letenje.
@Srbofil To je onda druga stvar. Stvarno nisam znao da piloti (oficiri) mogu biti inostrani građani. To mi je nešto…

B

Wrong!
Borbenim zrakoplovima u drzavama GCCa lete iskljucivo drzavljani tih zemalja.

Obucavaju ih…..a svi.
I pakistanci i indijci i francuzi i britanci i američanci pa i hrvati.

B

@Beli

Vidim, baš su se usrećili u Zapadnoj Evropi sa migrantima iz tog dela sveta. Pola ih je na socijalnoj pomoći ili diluju nešto. Kriminalom se bave deset puta češće nego domaći, a hoće i da seku glave učiteljima zbog karikatura.

Kako bi Vi njih integrisali, kojom magijom?

D

Mala ispravka – drzavljana UAE ima samo oko 500,000 a sve ostalo su radnci.
Najveci deo pilota dolazi iz Pakistana, a svega nekoliko, kao stvar prestiza, iz samih UAE.

B

Pročitajte bolje štacsam napisao…

Pa ovi na zapadu ih nisu naučili njihove kulture, nisu im rekli šta treba a šta netreba i pod kojim uslivima mogu da ostanu, a ako nikom ne zabraniš nešto, on radi šta misli da je pametno.

A ovaj šta je uradio ovo u Austriji je sa naših prostora, tako da to nema ništa sa tim odakle si nego koju ideologiju pratiš!

B

Yok
Emiraćana je oko 1 000 000

M

Mi izgleda jako teško razumemo filozofiju arapa. Osim ako ne nameravaju da udare na nekoga, šta će Emiratima ovi avioni? Ako pogledamo veličinu njihove teritorije ti avioni ne mogu da ispolje ni deo potencijala. Pa bukvalno čim polete na nišanu su PVO. Možda ako neko od komantarora zna da nam prenese kakvu oni uopšte vojsku imaju, kakvu doktrinu razvoja, da li se odbrana zasniva na što većem broju vazduhoplova tj vazdušne prevlasti. Mada do sada se uvek pokazalo da bez čizme i oklopa ne možeš da držiš neku teritorju.

Odgovori
A

Sve zalivske države naoružavaju se da bi
1) plaćale zapadnim državama, pre svega Americi, reket, tj. kupovali njihovu naklonost
2) kontrolisale sopstveno stanovništvo (to su sve autokratije)
3) balansirale sa Iranom.

Rat koji je njima na umu uvek je rat sa Iranom. Trenutno vode dva proksi-rata sa Iranom (u Siriji i Jemenu – a u Siriji su uglavnom izduvali).

B

Sta ce njima ovolike kolicine naoruzanja?

Ko zna koliko jos imaju zaliha iz proslosti, nisu oni juce poceli nabavljati!?

A nisu valjda toliko potrosili u Jemenu i Libiji?

Odgovori
m

Ne treba im, ali realno moraju nesto kupiti za petrodolare koje dobivaju za naftu. Ako odete u te zemlje vidjet cete da se sve nabavlja iz amerike jer s tom valutom drugo ni ne možete.
A onda kad imate hrpe takvih para zasto ne kupiti i nesto za obranu.

B

Ma ne treba im.
Ali, oruzije je sastavni dio njihove kulture.

Vole paradirati.

M

UAE sad kao i Katar! Ameri ce ovim da zaradi GRDNE MILIJARDE i da stvori sebi jos jednu najmoderniju stalnu avio bazu blizu Irana o tudjem trosku.

– 150-300 km od Irana.
– Čuvanje Hormuza
– Trosak ne ide iz americkog budzeta! Sta vise zarada od prodaje je enormna!
– Izrael je 2000km daleko i nije u opasnosti on UAE pilota!

Divota od pazara. Zivotarenje u UAE se nastavlja, Obe strane zadovoljne jer para cveta a neprijatelji okolo su pod vecim pritiskom. Izrael ima korist od toga isto jer su F-35 pod americkom kontrolom i koristice se po njihvok komandi!

Ako bi doslo do rata sa Iranom, ti UAE F-35 bi bili najblizi da se dignu u vazduh, i za to ce biti i namenjeni. Naravno bice i prva meta Zemlja Zemlja i PVO raketa, ali nisu americki piloti!

Tako ja to bar vidim. Fino osmišljeno, i fina lova za amere.

M

Imate kanadske i americke strucne casopise iz 80 god…
Oni kazu sledece:
Genetski materijal pilota iz pakistana pokazuje neverovatne pokazatelje vise merenih parametara u vise modova borbene upotrebe vazduhoplova…
Daju i primer:
U svim elementima upotrebe pakistanski piloti prevazilaze mogucnosti svojih nastavnika …..od 98 simuliranih vazdusnih borbi dobili su 88 ……itd itd

S

@Master
Pre ce biti sto im je standard 170h po pilotu minimum.

D

Miloš77,

Izrael mozda 2000 kilometra od UAE, ali Jordan, Egipat itd su blizu.

UAE vec salje borbene (racunajuci Mirage 2000-9) i placenicke snage u Libiju, Djibouti itd. Cak su slali avione u Grcku kad je bila kriza sa Turcima.

Mozda je sad glavni cilj Iran, ali UAE, Saudi Arabija i Qatar imaju puno vece ciljeve nego da samo sprijecavaju Iran.

A to znaje Izrael pa ipak zadrzava ogromne vojne snage iako imaju mirovne ugovore sa Jordanom i Egiptom a Sirija vise nema ofenzivne snage za konvecijonalan rat.

S

Malo mi je cudna ta logika „ugrozavanja vojne nadmoci Izraela“ kada su godinama u nazad pre F-35 Izrael i arapske zemlje koristili uporedo iste platforme F-16, F-15 itd? Tada nije bio problem, sada odjednom jeste?

No razumem da su po svaku cenu hteli nadmoc u vazdusnoj moci, pa makar trazili i izgovore.

Odgovori
B

Da.
Zanimljiv je taj koncept vojne nadmoci izraela i netrpeljivosti s bogatim arapskim drzavama.

Ali, to je prica za javnost.
Iza zidina i bodljikavih zica vojnih baza je sasvim druga pjesma.

m

Mene čudi da se Izrael nije izborio za f22, što bi im zaista garantovalo vazdušnu nadmoć. Medjutim, moguće je da njihova verzija f35 ima nešto savršeniji i brži softver, a arapska neki bug, potencijalno. Kod Izraelaca se nikad ne zna. Takodje, emirati su ipak daleko od ideje i sposobnosti da ugroze Izrael. Pored Amerikanaca, nema šanse.

M

Ja mislim da se radi o tehnologiji pete generacije, i nista vise kad kazu „ugrozavanje nadmoci“. U smislu da je Izrael zeleo da nabavkom F-35 napravi tehnoloski iskorak (STEALTH, 5 generacija elektronike,elektrooptike, umrezavanje) i da su racunali da ce ostati jedini u sirem regionu ne racunajuci NATO -(Tursku)

Medjutim i to je manje vazno. Mislim da je to sve samo bacanje prasine u oci! Izrael nema zasto da se brine. Šta više!!

Izrael je 2000km od UAE i da su blize ne mogu da se porede izraelski piloti i UAE piloti, tako da nema zime. A Amerika ce to i da garantuje Izraelu da bude tako.

Izraelu ide u korist da postoji jos jedna ili dve F-35 baze koja ce da se koristi u slucaju rata protiv Irana. Ako se taj rat desi, Izrael ce moci da sedi i bude pasivan i da kao do sada ne ulazi u pun konflikt jer inace rizikuje raketiranje od strane Irana. UAE i Katar su tu.

Dobro osmisljena prodaja od strane Amerikanaca i Izraela.

W

Ne razumem zasto toliko vas spekulise sa nekim vojnim konfliktom izmedju Izraela u UAE? Jeste li cu li za Israel–United Arab Emirates normalization agreement?

S

@Wolfgang
Nije stvar konflikta, nego se Izrael bunio da se ne isporuce ti avioni jer po QME zakonu SAD moraju garantovati Izraelu „vojnu nadmoc“ koja bi njihovim recima „bila ugrozena“ ako bi se prodao F-35.

Ja sam samo pitao kako nije bila „ugrozena“ dok F-35 nisu ni postojali, a te zemlje koristile manje-vise identicne avione(znam da nisu bukvalno identicni, ali to je to), dakle sto je onda problem da opet koriste „identicne“ avione ?

Medjutim videli smo po misljenju kongresa da nije problem…..

M

Nema konflikta izmedju UAE i Izraela.
I taj sporazum je potpisan kao uvod u prodaju mega paketa naoruzanja za UAE, i za trampove predizborne politicke poine. Nista vise. Nista revolucionrno u iskrenim odnosima izmedju te dve zemlje.

Jedini konflikt oko ove prodaje F-35 i BPL ja vidim je sa Turskom! NJima to nikako ne ide u korist.
I naravno sa Iranom ako dodje do rata ikad.

M

@ Srbofil

A i ko ovde moze da kaze da ce ti F-35 za UAE bit isti?
Mozda su odobrili „E“ eksportnu verziju i o tome ce da se prica kasnije a samo ce delimicno da se znaju ogranicenja. Posle se sve moze na dugme (software) osposobiti u slucaju potrebe za ameriku da budu „fully capable“ zmajevi.

Isto kao i S400 za Tursku, ili Su-35 za Kinu. Niko to osim prodavca ne mora da zna.

B

Milose, u krivu si

Ugovori su potpisani samo i iskljucivo da se Opera opet ne dogodi.

D

Srbofil.

Amerikanci nisu dozvolili Egiptu da kupe AIM-120 AMRAAM, F-15 ili vece brojeve F-16C/D Block 50 (njihove su uglavnom verzije Block 40 koje su se posebno proizvodile za Egipat nakon sto su svi drugi poceli kupovati Block 50/52).

Saudijiski F-15S su izgubili neke sposobnosti naspram Americkih F-15E a kamli Izraelski F-15I.

UAE mozda dobijo F-16E/F Block 60, ali je zato (i za Saudijske F-15SA) Israel garantovan F-35.

A o Irackim F-16 da ne govorimo – jako ogranicene sposobnosti.

S

Da li bi se moglo kupiti nesto F-16 od arapa koji ce kod njih biti zastareli kad stignu F-35?
Suva pustinjska klima je garancija za dobru konzervaciju, bar tako mislim.

Odgovori
S

Ja bi vise za Mirazeve bio zainteresovan u slucaju Srbije, jer ne treba dozvola kongresa i valjda bi se lako dogovorili sa Francuzima. Pritom avioni sa delta krilima trpe najmanje ostecenja koreka krila koji je glavni problem zamora zmaja i penzionisanja aviona.

Ako bi vec polovnjake americke, onda pre F/A-18C-D iz Svajcarske(imaju ojacanu strukturu krila), uz SLEP jos 4k sati komotno(mada opet, zavisi od primerka do primerka) i nisu leteli bog zna kako tezinski optereceni nikad.

n

@Srbofil
Svicarci svoje F-18 nece prodati, vec ce na njima letjeti do potrosnje resursa.

S

@nome
Da do 6k, ali nece raditi SLEP, nego ce kupiti nove avione. Prema programu produzenja resursa koju radi Boieng, oni se mogu produziti do 10K.

E sad koliko je to uopste isplativo finansijski, izvodljivo, itd.? To je vec pitanje za nekoga ko bi imao pristup dokumentaciji.

f

Samo ako USA dozvoli njihovu preprodaju inaće slijede sankcije. Svojevremeno je Hrvatska bila pod pritiskom Rusije kada je bilo govora o preprodaji Mi-24 Gruziji. Gotovo je bilo dogovoreno i pred završetkom ali se moralo stopirati. Gruzijci već došli u Hrvatsku i počeli demontirati helikoptere i pakirati za prevoz.

Odgovori
P

Fantasticno! Ako se ne varam,ovo je prvi izvoz F-35 u bilo koju muslimansku zemlju,posle izbacivanja Turske iz programa F-35.
UAE postaje jedno od najjacih RV na svetu, ispred Francuske i Nemacke, naravno daleko ispred Rusije sa zastarelim avionima slabije generacije razvijenim od SU-27 koji je projekat 1970-ih godina.
Ipak, Israel i dalje ima prednost sa posebnom verzijom F-35I“Adir“a imace ih i vise od UAE.

Odgovori
B

Petrovic Dusan
Koji sarkazam u tvom komentaru. Sve i da je istina, a ni priblizno nije, nije dovoljno imati para i kupiti avione.
Daleko ispred Rusije. Pominjes zemlju, koja sama proizvodi komplet toliko razlicitih tipova aviona i helikoptera. Imaju veliki broj svojih pilota, koji su medju najboljim pilotima sveta. Zastareli kazes, a SU35S iako ne spada u tu famozno izvikanu 5 generaciju, avio koji osim izuzetno velike maksimalne brzine, velike brzine krstarenja, radara ogromnog dometa, fantasticne manevarske sposobnosti, kojoj ni jedan zapadni avion ne moze pici. A za F35 o njegovim problemima, vecim i manjim, koji zbog velikih troskova razvoja, nisu ni ispravljeni Tango six je vec pisao.
Uae, osim te nafte, vise nemaju nista. Tvoj komentar je u najmanju ruku zlonameran.

W

Sarkazam je zlobna pretarana ironija, a ironija je kada (pojednostavljeno) mislite jedno ali namero tvrdite nesto drugo/suprotno. Dakle, Petrovic Dusan ili smatra da izvoz F-35 u UAE nije „fantastican“ ili vi ne kapirate znacenje reci sarkazam. Ja bi se licno poznavajuci Dusanove komentare opkladio na ovo drugo…

D

Petrovic Dusan, Israel je za sada kupio isti broj F-35 kao i sto UAE zeli kupiti – 50 aviona,

Israelski plan je za 75 F-35 ali nisu narucili ostalih 25.

Israelski RV pada u brojkama – povlace veci broj F-16A/B/C/D nego sto uvode F-35. A smanjuli su F-35 eskadrile sa 24 aviona na 18. Ako uzmes u obzir da ce sada 75 F-35 biti u 4 eskadrile a ne 3 kao planirano znaci da ce citavu flotu ponovo smanjiti za 24 aviona!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pero na: [POSLEDNJA VEST] Isporuka Ansata Republici Srpskoj: Objavljujemo prve fotografije helikoptera

Učinilo mi se da na slikama nisam video zadnja školjka vrata na primerku za R.Srpsku. Ako ih ima onda ovo nije dobro rešenje za civilnu upotrebu i stvarno se nadam da će izbaciti i fenestron varijantu. Mnogo se prijatnije, opuštenije i bezbednije čovek oseća pored fenestrona za čas se ljudi posebno civili nenavikli zaborave i…

23. Nov 2020.Pogledaj

Miloš77 na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

@Zoran Vukosavljević Hvala na jos jednom odličnom tekstu. Nadam se da ćemo moći češće da ih čitamo. Interesuje me vaše mišljenje o IC navodjenju ovakvih PVO raketa u slucaju elektronskog ometanja kao pasivni nacin u zevrsnom delu leta ( cadnjih 10km recimo gde i efekat ometanja najsnazniji. Ako se ne varam trenutno se naši KUB…

23. Nov 2020.Pogledaj

Srbofil na: [POSLEDNJA VEST] Isporuka Ansata Republici Srpskoj: Objavljujemo prve fotografije helikoptera

@Ikar Ako se kupuju iz budzeta sprske za policiju, naravno da Sarajevo nema nikakav uticaj(hvala bogu). Takodje, Srpska se i zaduzuje mimo Sarajeva. Verovatno je pitanje politickog marketinga, da veliki lazni patriota na vlasti kupuje bas "ruske" helikoptere. "ha ha, ne moze nam zapad nista" i ti fazoni. Jer gledajuci cene, uopste nisu jeftini, tako…

23. Nov 2020.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Svaki radar može okriti letelicu sa slabijim radarskim odrazom, ali je pitanje na kojoj daljini. Radari sa faznom rešetkom imaju uži i usmereniji snop i pritom i sektorsko skeniranje (veća učestanost) tako da mogu okriti ciljeve sa VLO na većim daljinama nego radari starije proizvodnje. Ako bih vam rekao da su i baterije Kub pratile…

23. Nov 2020.Pogledaj

Send this to a friend