BEG airport status
[PILOT SA ISTOKA] Pogled u kokpit putničkog aviona za vreme Korone: „Rizikujete dosta, svaki put kad idete na posao“ "Šta je zapravo u ovo doba pravi kriterijum? Odgovarati za svaku sitnicu za vrlo male, neki kapetani bi rekli nikakve pare."

[PILOT SA ISTOKA] Pogled u kokpit putničkog aviona za vreme Korone: „Rizikujete dosta, svaki put kad idete na posao“

Kakvo je letenje u doba korone? Zapravo nema pravog odgovora, najbliži bi bio – čudno. Kažem čudno jer ga čini neka mešavina negativnih i  pozitivnih stvari.

Najgora negativna stvar je opšta atmosfera uzrokovana neizvesnošću.

Svako se oseća ugrožen pa prorade elementarni životinjski instikti za samoodržanjem. Pažnja vam poraste, počnete da registrujete sve detalje, da procenjujete i anticipirate da li bi vaš posao mogao biti ugrožen. Do granica paranoje.

Rizikujete dosta, svaki put kad idete na posao.

Rizikujete da dobijete virus, da dobijete produžene smene jer se na nekim mestima više ne noći, rizikujete neraspoloženje vaših kolega jer im je plata srezana a dugovi se i dalje gomilaju Međutim, kad se otisnete na put razmišljate da li je i taj avion, iako održavan po najvišim standardima u dobrom stanju jer ne leti često ili je bio uskladišten neko vreme. Ne brine vas ono što možete da vidite golim okom, već ono što ne možete da vidite i šta može da iskrsne.

Ali to je uključeno u vaš opis posla. I to nije problem. Učite i trenirate da sve što iskrsne bude savladano kako treba, smireno, precizno. Donekle su i ti treninzi i provere zbog trenutne situacije ispomerani, spori i na njih se čeka, nekako su haotični.

Nemojte me pogrešno shvatiti, to nikako ne utiče na bezbednost, naprotiv, sada se zbog napravljenih pauza mnogo više pazi i mnogo više vodi računa ponekad i nepotrebno detaljiše. Više se kaska za onim administrativnim stvarima koje ste nekada obavljali u hodu a koje su sada dospele sve od jednom, i to vas iritira. Ali opet, dobro je jer ste “u toku”, ovlašćenja su vam validna, imate letove, uvek možete nazad na posao.

Napomenuo sam da se nešto više leti, oni brojni evropski aerodromi koji su bili neprijatno zagušeni tokom dnevnih operacija sada su umereno opterećeni i nekako vam bude neobično lepo i lako da ih obilazite. „Stress free“ letenje u svakom pogledu.

Frankfurt u doba Korone

Nije vam lako jer slušate mnoge priče kolega i koleginica koji nisu zadovoljni platom i primanjima. Koliko god mozgali ne možete da razlučite šta je to prihvatljiv prag u ovakvim okolnostima. Da li sebe potcenjujete ili precenjujete. Šta je zapravo u ovo doba pravi kriterijum? Odgovarati za svaku sitnicu za vrlo male, neki kapetani bi rekli nikakve pare. Kako da svoj dosadašnji budžet i standard prilagodite novoj situaciji? Kakve rezove da napravite?

I to utiče na vašu psihu, jedan od bitnih elemenata vašeg posla.

Neke kolege su silom prilika gurnute ispod granice održivog i opet moraju da rade jer nemaju alternativu. Neke imaju sve uslove da nikada više ne rade a ipak rade. Neki su u sredini i plivaju uspešno u moru neizvesnosti. Opet sa druge strane pričate sa kolegama koji su izgubili posao ili ga prvi put traže pa shvatite da ni ta vaša opsesija platom i primanjima nije baš prikladna u razgovoru sa njima.

Ono što vas čini srećnim je ipak da ste uspeli neke od njih da vidite nakon toliko vremena. Jednostavno rasporedi su uspeli da vam se usklade, što pre nije bio slučaj. I rasporedi su sada lakši, manje letova, manje noćenja. To znači više vremena za porodicu i prijatelje. Nije ni to sjajno sa aspekta posla jer stalno pravite prekide ali je ipak prihvatljivo, znači vam da se vratite nekako u „normalni“ život. Uspete da povratite ritam spavanja, da uradite još ponešto što niste mogli pre. I cela priča oko krize vam bude mnogo lakša.

Ono što nas sa ovih prostora izdvaja, u pozitivnom smislu, je i to što smo konstantno živeli u nekim krizama, skoro zadnje tri decenije. Pozitivno, jer nas je to napravilo umerenijim u životnim navikama, učinilo nas je obazrivim i štedljivijim. Podiglo nam je koeficijent prilagođavanja svakoj situaciji. Za razliku od mnogih kolega sa zapada i istoka ne živimo uvek na svom maksimumu, kao da uvek očekujemo neku krizu. Bar ja to tako vidim, u svom okruženju i mislim da je to  dobro, čini nas otpornim na neke situacije.

Šta vi mislite o tome?

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Pilot sa Istoka novi je Tango Six kolumnista čije ćemo tekstove objavljivati svakog drugog ponedeljka. Pilot želi da ostane anoniman osim Tango Sixu koji se uverio da je reč o osobi sa naših prostora koja aktivno, uprkos i Koroni trenutno, leti za jednu veliku avio-kompaniju istočno odavde. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Mi

    Anegdota iz života vezana za „otpornost“. Jednom prilikom pred krizu moj drug sjedio sa nekim Italijanima i oni počeli da se žale kako ide kriza i kako će da bude teško a on im onako mrtav hladan govori, ma ne bojte se nije to tako strašno, teško je prvih 30 godina a onda se čovjek navikne. Tako da možda ste i u pravu, nama sa ovih prostora to vjerovatno lakše pada jer smo već navikli na potrese nažalost. Vama sreće i mirnog neba a i ova kriza će proći.

    Odgovori
    Wi

    Korektan i realan tekst, kao i do sad.

    Odgovori
    Ju

    Zamimljivo, kao i uvek.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Zadar - Ponikve na: Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

    NATO avijacija je letela van dometa naše PVO. Dejsvovali smo sam u prvim danima rata. (bofors , 40mm) Svaki dan su vrlo precizno dejstvovali po nasem aerodromu. Magacini. Rezervoari. Kaponiri. pista. Zgrade... Nas , vojsku, naše položaje, nisu gađali. Ono što je tema ovoga Zoranovig teksta, a čega sam ja svedok , je rešenje MIG…

    27. Mar 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    I moze da ih dobije u najbrzem roku, bukvalno za dva tri dana ako dodje do nekog zakuvavanja, za razliku od Srbije koja i d moze mora da ceka n odobravanje vise zemalja ukljucujuci i USA. U nestabilnom regionu imati bilo šta na.stanju ipak pravi veliku razliku. Hrvatska nije u takvom regionu gde joj preti…

    27. Mar 2025.Pogledaj

    Davor na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    MIG 29 ne može da dođe do "OSEKA" i da se vrati ma Batajnicu osim ako ga ne dopuni Rosnjeft.Mala šala,ali je ovdje puno "komentatora" neostvarenih vazduhoplovaca. Bez zle namjere, ali toliko o temi,čiji je tata jači. Inače pratim portal,puno dobrih stvari od ljudi koji nešto znaju...

    26. Mar 2025.Pogledaj