Kako je danas saopštilo Ministarstvo unutrašnjih poslova Hrvatske, ova zemlja kupiće tri civilna višenamenska helikoptera kao rešenje nedostatka kapaciteta za vertikalni transport u misijama podrške civilnoj zaštiti.
Kako se dalje u saopštenju navodi, za ovu kupovinu biće odvojeno 25,1 milion evra od čega 85% bespovratnog EU novca na osnovu programa „Jačanja sistema upravljanja katastrofama“.
Hrvatski ministar unuutrašnjih poslova Davor Božinović precizirao je da buduća kupovina mora uključiti i obuku „operativnih snaga i učesnika civilne zaštite za delovanje u slučaju vanrednih događaja, velikih nesreća i katastrofa“:
– Nabavom modernih helikoptera posebno opremljenih za potrebe civilne zaštite, napravili smo značajan iskorak za sigurnost, zaštitu i brže zbrinjavanje unesrećenih osoba i time započeli potpuno novu priču, jer snage civilne zaštite dosad nisu imale vlastitu (namjensku) zračnu potporu operativnom djelovanju, što utječe na procjenu krizne situacije, brzinu i učinkovitost reakcije. Helikopterska potpora osigurat će pravovremeno i učinkovito djelovanje svih operativnih snaga civilne zaštite jer će helikopteri biti na raspolaganju svima – za traganje i spašavanje, nadzor pogođenih područja iz zraka, prijevoz ljudi i opreme u područja pogođena velikim nesrećama ili katastrofama te za pružanje hitne medicinske pomoći i prijevoz unesrećenih.
Višenamjenske modularno opremljene helikoptere koristit će postrojbe civilne zaštite, HGSS i ekipe hitne medicine za provedbu mjera civilne zaštite, traganje i spašavanje na kopnu, prijevoz lakih postrojbi civilne zaštite (npr. ekipe s potražnim psima, nadzor područja velike nesreće ili katastrofe iz zraka, sanitetski prijevoz, hitan medicinski let te traganje i spašavanje na moru). – rekao je Božinović.
Da je planirano da ovom nabavkom Hrvatska konačno uvede HEMS operacije potvrđeno je u saopštenju pominjanjem HEMS termina „zlatni sat“:
– Provedbom projekta omogućit će se povećanje tehničke spremnosti pilota, povećanje sposobnosti kvalitetne procjene krizne situacije i procjene mjera civilne zaštite te brža i učinkovitija reakcija kada je potrebna potpora helikoptera za operativno djelovanje sudionika i operativnih snaga sustava civilne zaštite temeljem načela „zlatnog sata“. –
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Zoran Vu
Lako tako. Brisel plati a ti se širiš… cudi me da vec nemaju formiranu takvu sluzbu vec sve pada na vojne helikoptere, od spasavanja Čeha koji krene peške do Hvara do lova na divlje svinje 😂
Beduin
To ti je kruzni proces kapitala.
Clanstvo u EU nije besplatno….sve clanice uplacuju odredjenu svotu u EU blagajnu….a iz nje i nije bas lako povuci sredstva.
Sto je OK.
Manevarskog prostora za IMT ekipu u tom slucaju nema.
Vojvodjanin
Pa da smo pametni i normalni, i mi bi bili u EU. No, cim se baci pogled na to ko je u vrhu drzave vec 30 godina, iz istog se vidi da nismo daleko otisli od devedesetih..
I kada se na to dodaju i takvi komentari kao od gospodina Zorana, onda nzm o cemu mi pricamo vise.
frane
Da je više pameti pa da se obalna straža ustrojem izuzela iz vojne komponente, ophodni brodovi mogli su se financirati na ovaj način, EU novcem. Napravilo bi se više prostora u proračunu za druge vojne nabave.
Zoran Vu
@Vojvodjanin
Lalo moj, nisam ti ja nikakav gospodin kao prvo. Od danasnje gospode mi se dize kosa na glavi pa ces verujem razumeti o cemu pricam. Napisao nisam nista pogresno. Da, cudno mi je da ovakva sluzba vec nije formirana s obzirom koliko samo turista Hr ima tokom letnje sezone a da ne govorim o drugim potrebama za koje se moze koristiti. I da, trose se resursi vojnih helikoptera za svakog pijanog Poljaka koji u japankama krene osvajati Biokovo ili kad neka vesela ekipa krene u lov na veprove po tom istom Biokovu s tim istim vojnim helikopterima. Znam sta pricam za razliku od tebe. Ali jbg, razumem ih, lakse kad drugi plati 85 posto troskova ove nabavke. Slatko je kad uzimas vise nego sto dajes u kasu. A sto se tice Eu, eno ti je, putuj igumane, ne brini za manastir. Nisam ja fan 90ih ali ova Eu s odnosom kakav ima prema nama, s ucenama i zahtevima koji ni jednoj zemlji od formiranja Eu nisu postavljeni mi ne treba. Kao i mnogima mnogima koji vec jesu u toj EU i koji su sve glasniji. Zamisli to lalo moj. Za validan komentar treba malo nesto vladati i materijom. Svako dobro.
Mojmir
Mi imamo hrpu vojnih transportnih helikoptera. Možda i više nego nam treba jer smo ih za vrijeme rata kupili koliko nam je trebalo u ratnim okolnosima, dakle, više nego nam treba danas u mirnodopskim, a onda smo nabavili još Mi-17 prebijanjem SSSR-ovog klirinškog duga s Rusijom.
Ono što ti hoću reći, naši helikopteri i piloti moraju letjeti. Postavlja se pitanje što je bolje, letjeti u krug oko Zadra ili Zagreba, ili raditi nešto korisno kao što je prijevoz unesrećenih i bolesnih s otoka ili planina?
Moj je dojam, a moguće da je krivi, da je jedini razlog zašto se uspostavlja ta civilna služba to što EU plaća 85% posto pa kad je (skoro) džabe, što da ne.
I što se tiče situacije s helikopterima u RH, moram priznati da mi je blago nejasna. Mi-17 je za naše potrebe najbolji, pošto ima ukrcajnu rampu i veliki tovarni prostor.
Ameri nam poklone dva Blackhawka i time de facto zapišaju teren i osiguraju da ćemo Mi-8, a kasnije i Mi-17 zamijenjiti baš tim helikopterima.
Zašto prelazimo na UH-60, stvarno mi nije jasno.
Aca
Mojmir@Prelazite na americke helikoptere zato sto ste u nato,tu bar ne treba biti glavu.Sad sto je mi17 korisniji i jeftiniji i svasta nesto jos od ovog drugog ko te pita.
DRF
Helikara nikad dosta svaka čast prava odluka sve čestitke.
LSBL
Prava odluka???
AW139 za biznis je kao Alfa Romeo za taksiranje. Ne da nije prava nego je pogresna :)
DRF
Prava je odluka oformiti civilnu službu HEMS.
Nigde se ne pominje AW139 u tekstu.
Ako imaju pameti uzeće H135 ili 145. Golf u svetu HEMSa.
Beduin
Jbt, snijeg ce!
Dobro se sjetli vise!
Dakle, odzvonilo besplatnim helikopterskim spasavanjima po vrletima Biokova
Luka
Pa i nije odzvonilo, i dalje će biti besplatno dok se ne promijeni zakon. Valjda će i to napravit uskoro
pp5d6
MUP će s ova 3 imati flotu od 10 helikoptera.
HEMS helikoptere će tek osigurati Ministarsvo zdravstva, po istom principu. Biti će to namjenski opremljeni helikopteri.
Biti će ih najmanje 5.
Operativno će ih najvjerojatnije koristiti HRZ, pa će ih imati ukupno 51.
kox
85% EU i 15 % drzava je standardan odnos kofinansiranja projekata u EU. Srbija je pod istim uslovima ucestvovala na projektima iz razlicitih oblasti, a
mozda se razlog za ne ucestvovanje u jos vecoj meri nalazi u cinjenici da su ovakve gimnastike veoma strogo kontrolisane….
to ne odgovara svakom.
frane
Srbija nema iste uslove jer nije clanica EU niti ima i priblizno pristupa fondovima koje su Hrvatskoj na raspolaganju.
Ikar
pp5d6@
Vecina helikoptera su jako stari i dotrajali ,skupi su za odrzavanje jer im istice rok letanja. Trebaju nam EMS i medium laki helikopteri za brzi transport, pogotovo kad je turisticka sezona. Sredstva su iz EU fondova znaci bice Airbus (H145 ili H155/160)
frane
Kako su stari kad su nabavljani EU novcem zadnjih 6-7 godina. Dva W139 i 3 EC135 su prakticno novi.
Perica
samo su Mi8 stari i vjerojatno dotrajali, sve ostalo je relativno novo.
frane
MUP ne koristi Mi 8. Jedno vrijeme korišten je Mi 8 tzv. saloon verzija (kožne fotelje i zvučna izolacija) za VIP prevoz državnih zvaničnika ali i on je potpadao pod MORH.
Ikar
Mislio sam na mix Mil Mi/Bell helikoptera 30-35 kom koji cine vecinu naseg inventara, prosjecna starost ovih inacica oko 30 godina. Za razliku od Srbije mi imamo potrebu za vecu pokrivenost terena, na desetine otoka i razvucena obala. Nase sluzbe cesce lete nego u Srbiji pogotovo u vrijeme ljeta, iskreno bolje bi nam bilo da smo kune ulozili u nove helikoptere a ne zrakoplove koji ce vise sluziti za reklamu a ne potrebu.
Perica
Mi8 idu u smeće nakon dolaska UH60M, a Bellovi su školski, MUP ima par komada ali u međuvremenu su nabavljeni AW139 i HC135 pa ne znam koliko ih MUP još koristi.
Beduin
Stare 8ce idu u rashod.
MiShevi ce ostati jos poprilicno dugo u uporabi.
Jale
Ovo mi malo nije jasno za 25 miliona ja neznam sta mogu da kupe,mozda neke igrackice.
frane
EC 145 bi se uklopili u tu cifru, pogotovo jer se uveliko koriste za tu namjenu, a MUP vec koristi verzije EC 135.
Perica
AW 139 su plaćeni EUR 10 mln komad, tako da bi ovo moglo biti za EC 135, s obzirom da već imaju dva bilo bi logično da uzmu još 3 ista.
Beduin
Frane, ne.
Za ove namjene, AS365 Dolphin je savrsen.
frane
Dolphin mi se ne čini realnim. Najvjerojatnije ide H145, gotovo sam siguran u to. Mislim, ne znam zasigurno da je upravo ovaj helikopter u EU najčešći izbor za ovakve misije. Prije par godina i ona privatna talijanska firma je obavljala HEMS u Hrvatskoj ovim tipom dok ugovor nije istekao i nije nikad produžen.
Čini mi se da su AW 139 plaćeni znatno više od 10 miliona. Onaj zadnji je plaćen 15,7 miliona Eura i on je jeftiniji znatno od prvog koji je kupljen nakrcan elektronikom za nadzor granice.
Perica
AW 139 su plaćeni EUR 10 mln komad, tako da bi ovo moglo biti za EC 135, s obzirom da već imaju dva bilo bi logično da uzmu još 3 ista.
Jale
AW-139 je placen 15 miliona evra po komadu.
Perica
to je cijena s obukom pilota i tehničara, sam aparat je oko 10 mil