[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 6. septembra

4. sep 2025

[POSLEDNJA VEST] Gazela koja je volela prinudna sletanja: YU-HPZ nakon pet godina ponovo akter incidenta

21. avg 2025

Starlink mini kao alternativni izvor interneta u poslovnim avionima

13. avg 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor pančevačke Utve predstavio projekat razvoja potpuno novog žirokoptera: Sa američkom kompanijom „VaultGyro“ ćemo razviti, sertifikovati i serijski proizvoditi novu inovativnu letelicu

5. avg 2025

Najveći sajam poslovne avijacije u Evropi EBACE i sledeće godine u Ženevi, pregovori i dalje u toku sa drugim lokacijama za buduća izdanja događaja

1. avg 2025

Vazduhoplovna akademija uskoro kupuje nove dvomotorne avione za obuku pilota, Er Srbija objavila konkurs za stipendiranje obuke čak 20 pilota

24. jul 2025

[POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

12. jul 2025

[POSLEDNJA VEST] Makedonija ponovo u plamenu, Grci poslali Kanadere

9. jul 2025

General stao na čelo makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje: Počelo ubrzano rešavanje starih problema

7. jul 2025

Premijera u Milanu: Estetika Riva jahti za Galfstrim avione i Sikorski helikoptere

4. jul 2025

Kako je Slovenija za 15 meseci uspostavila vazduhoplovnu vatrogasnu službu

3. jul 2025

Definisane nove geografske zone za operacije civilnih dronova, DCV uskoro pušta internet platformu za podnošenje zahteva za letenje dronova

1. jul 2025

[REPORTAŽA] Prvi aero-miting u Kragujevcu u organizaciji „MIND Aviation-a“: Egzotično i brojno vazduhoplovno učešće, privatna incijativa i porodični izlet za „civile“

16. jun 2025

Standardizaciona inspekcija EASA-e: DCV sektori za vazduhoplovno osoblje i medicinu pohvaljeni

13. jun 2025

[NAJAVA] Aero-miting u Kragujevcu: MiG-ovi 29, generalna avijacija i gosti iz inostranstva

11. jun 2025

Memorijal „Pilot Mihailo Petrović“ održan u Trsteniku: Prvo mesto za aero-klub Ćuprija

9. jun 2025

Siniša Mali potvrdio – eVTOL letelice na EXPO 2027 neće biti „leteći taksiji“ i komercijalni vazdušni prevoz već demo letovi

28. maj 2025

[NAJAVA] „MIND Aviation“ potvrdio datum: Najveći civilni aero-miting ove sezone 14. juna na kragujevačkom aerodromu

26. maj 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na Diplomatskoj konferenciji posvećenoj ECAC-u

23. maj 2025

[EBACE 2025] Delegacije četiri srpske kompanije u Ženevi, najveći evropski sajam poslovne avijacije od sledeće godine napušta Švajcarsku

21. maj 2025
Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88
Erbas Helikopteri planiraju da započnu isporuke H140 u 2028. godini, prvobitno ciljajući sektor hitne medicinske pomoći / Foto: Erbas Helikopteri

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

Erbas Helikopteri predstavili su danas svoj prvi potpuno novi helikopter nakon više decenija. Nova letelica nosiće oznaku H140. Dva dana ranije, američka kompanija Robinson predstavila je takođe svoj potpuno novi helikopter, mlazni jednomotorac R88.

Kako su saopštili iz Erbasa, H140 će biti namenjen za HEMS službe i prevoz putnika u komercijalnim i privatnim operacijama. Letelica spada u helikoptere ukupne težine 3 tone i predstavlja dalju evoluciju modela H135.

Od prepoznatljivih dizajn rešenja izdvajaju se veća vrata u obliku školjke, sa visokom repnom sekcijom koja omogućava prohodnost različitim sistemima nosila, uključujući module intenzivne nege i transportne inkubatore. Velika klizna vrata olakšavaju pristup kabini, koja može da primi do šest putnika. Rep ima T konfiguraciju sa, kako proizvođač objašnjava, optimizovanim Fenestronom od kojeg se očekuje manja buka, kao i petokraki rotor koji je preuzet sa H145. Novi tip će biti pogonjen motorom kompanije Safran Arius 2E od 700 konjskih snaga, standardno će imati FADEC i Erbasovu „Helionix“ avioniku.

Kompanija planira da započne isporuke H140 u 2028. godini, prvobitno ciljajući sektor hitne medicinske pomoći. U danu premijere Erbas Helikopteri već su zabeležili preko 61 narudžbinu za novi tip. Još jedna potvrda izuzetno jakog tržišta civilnih helikoptera, posebno za francusko-nemačkog proizvođača.

Trenutno su u razvoju četiri namenskih prototipa, pri čemu je prvi vazduhoplov već na letnim ispitivanjima u Donevortu.

 

Robinson R88

R88 bi trebalo da uđe na tržište do kraja ove decenije / Foto: Robinson

Američka kompanija Robinson takođe je predstavila svoj potpuno novi helikopter R88 nakon 15 godina koji predstavlja prvi veći iskorak od tradicionalnog projektovanja lakih civilnih helikoptera. Reč je o jednomotornom mlaznom helikopteru sa deset sedišta, koji bi svoj prvi let mogao imati ove godine. Sertifikacija celokupne letelice i početak prodaje, kako je saopštio proizvođač, očekuju se do kraja ove decenije.

Sa najavljenom cenom od 3,3 miliona dolara, R88 ima prostran kabinski prostor za osam putnika i oko 800 kilograma korisnog tereta, sa punim rezervoarom goriva. Proizvođač planira da ga na tržištu pozicionira kao letelicu za HEMS, gašenje požara iz vazduha i prevoz putnika u privatnom i komercijalnom saobraćaju.

Safran će takođe obezbediti pogonsku grupu, motor Ariel 2W od 1000 konjskih snaga. Zadržan je Robinsonov dvokraki glavni rotor uz nov raspored dvostrukih cikličnih kontrola (biće montirane na podu umesto tradicionalnog Robinson dizajna sa „klackalica šipkom“). Imaće dvostruke hidrauličke sisteme, standardna vetrobranska stakla otporna na udarce ptica i stranih tela i zadnja „školjka“ vrata pogodna za medicinske operacije.

Planirane specifikacije performansi uključuju dolet koji prelazi 350 nautičkih milja i autonomiju veću od 3,5 sata. Helikopter će, prema proizvođaču, imati sposobnost nošenja spoljnog tereta od 1,3 tone što ga svrstava u kategoriju performansi većih helikoptera poput Bela 429 i Erbasa H135.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs