Holding kompanija ‘’Helikopteri Rusije’’ Državne korporacije ‘’Rosteh’’, saopštila je 14. maja 2020. godine da je Ministarstvu za vanredne situacije Rusije (MČS) isporučila prvi laki višenamenski helikopter Ansat. Letelica je predata Fondu za razvoj državnih organa civilne zaštite, vanrednih situacija i upravljanja prirodnim katastrofama i stavljena je na raspolaganje severo-zapadnom avijacijskom spasilačkom centru MČS na aerodromu Kasimovo.
Helikopter se trenutno nalazi u opitnoj upotrebi spasilačkog centra MČS a na obuci koja je u toku piloti primenjuju različite metode sletanja, letenje na malim i ekstremno malim visinama i savlađuju novu avijacijsku tehniku u različitim režimima leta.
Generalni direktor fabrike KVZ (Kazanjski helikopterski zavod) Jurij Pustovgarov izjavio je da su u zavodu uvereni da će stručnjaci MČS ceniti Ansat i da iskustvo upotrebe ovog helikoptera u sanitarnoj avijaciji pokazuje da njegova mala masa, okretnost, dinamičnost kao i visoka operativnost, omogućava rešavanje širokog spektra zadataka, uključujući i one u uslovima gradskih sredina.
Pustovgarov je dodao da se u saradnji kompanija Rosteh-a, letelica neprestano usavršava, da helikopter ima nove mogućnosti i da su nedavno dobijeni sertifikati za sistem sletanja na vodene površine u slučaju opasnosti, potom za kompleks koji služi za prevoz novorođenčadi kao i da su za Ansat razvijeni i razni drugi moduli.
Ugovor za isporuku Ansata potpisan je između fabrike KVZ i Fonda MČS marta 2019. godine a helikopter je naručiocu predat u univerzalnoj varijanti, putnička kabina pripremljena je za postavljanje medicinskog modula a postavljeno je 7 putničkih sedišta. U severo-zapadnom avijacijskom spasilačkom centru MČS, ovaj helikopter će se koristiti za prevoz osoblja, prevoz robe i opreme unutar kabine ili kao spoljašni teret a takođe i za rešavanje posebnih zadataka.
U okviru programa razvoja sanitarne avijacije, naručiocima je već isporučeno oko 30 helikoptera Ansat koji se koriste za prevoz pacijenata iz udaljenih područija do medicinskih ustanova. Za sada ovi helikopteri obavljaju službu spasavanja ljudi u Moskovskoj, Volgogradskoj, Kurganskoj, Kirovskoj, Kostromskoj, Tverskoj, Pskovskoj, Nižegorodskoj, Čeljabinskoj i Astrahanskoj oblasti, u Republici Tatarstan kao i u drugim regionima Rusije a geografija primene helikoptera se konstantno širi.
Mr.D
Kad bi malo modificirali rep uz mogucnost straznjih vrata za laksi ukrcaj i iskrcaj unesrecenih i/ili tereta po mom ukusu bio bi bolji od h145 jer je veci i prostraniji i bolji od novog h160 jer bi sigurno bio jeftiniji…. Lijep helić!
AL-41F1
Porediti Ansat i H145m je kao da poredite Daciu Duster i Mercedes Benz GLC. Slicnih su dimenzija i oba imaju 4 tocka i volan, ali to je otprilike to. H145m je ipak „mecka“ u ovom poredjenju.
Mr.D
AL-41F1 slazem se u potpunosti… Nije mi to bila namjera! Ali i mećka i duster imaju svoje tržište!! Mi trenutno nemamo ni jedno ni drugo ali nas gss ima dustere i opet kvalitetno i herojski odrađuju posao! Ako se pita dali h145 ili Ansat reko bi h145!!! Ali da me pitas Ništa ili Ansat?? Pogodi sto bi odgovorio!??
Paqe
@AL-41F1
Na osnovu čega ste izvukli takav zaključak? Loš kanadski motor? Nešto nedostaje na helikopteru? Digitalni FBW? Kokpit sa digitalnim pokazivačima? Četvoroosni digitalni autopilot? Medicinski moduli? Oprema za spašavanje? Mogućnost ugradnje FLIR-a?
Prdul
Eurocopter 145, ne H145M ima vrata pozadi i slobodan repni rotor ali dosta visoko postavljen. A kod ovog je čini mi se repni rotor dosta niže. A pa opet s druge strane ni 135 ni 145 u medicinskim letovima nikad nisam video da tovare kroz rep dok radi repni rotor i motori. Mada Eurocopter bukvalno za 2 minuta pali motore i poleće. Rekao bih sada dobro bi i nama došli Ansati jedno 2-3 kom da bude flota šarenija ali sada kad imamo Eurocopter danke aber nein!
Marko
Mečka je po ceni i ceni održavanja ali po funkcionalnosti i efikasnosti gotovo da su slični.Optuživati ruse da ne znaju da naprave helić je u najmanju ruku smešno.Imaju tržište za svoju robu i netrba im ni više ni manje.Predrasude zapadnjaka košta nas monopola kakav su stvorili Boing i AirBus.Tom preplaćivanju zapadne tehnike mora da dodje kraj, Kinezi i Rusi intezivno rade na tome i za jedno deceniju razbiće se to monopolističko razmišljanje.
Nixon
@AL-41F1
Зашто и како Руси као народ имају проблема са производњом аута не мог да докучим. Када су хеликоптери у питању ствар је знатно друкчија па поредити Ансат и Х145 као Мечку и Дастер није примјерено.
Још један податак, реномирани енгески сајт који се бави оцјеном аутомобила кроз њихову поузданост Дачију је сврстао у изузетно поуздане аутомобиле. Поред ње, на листи (првих 10) су били Јапанци. Чини ми се да нити један нјемачки ауто није био у првих 10.
BB
Mislim da Ansat (Aurus) ima u ponudi luksuzniju VIP konfiguraciju nego H-145. A ako Dacia i Mercedes (A, B, C) mogu da dijele iste motore, ne vidim zašto ne možr Ansat i H145 😂😂🤣🤣
AL-41F1
@Paqe
Koliko ja znam, civilna verzija Ansata jos uvek nije sertifikovana za FBW komande zbog onog udesa u Koreji koji je bio jako davno, te ih jos od 2012(od kada je sertifikovan sa hidro-mehanickim komandama) nije dobio, a koja je sada godina? Glass cockpit verzija je tek sa ispitivanjima pocela 2017, a da li je koriste ja ne znam? Svasta se nesto najavljuje „bice ovo, bice ono“, prodaja govori sve. Primera radi, HForce je prva letnja ispitivanja prosao iste 2017 i za koliko je isporucen kao gotov, modularan sistem u izvozu spreman da primi strano naoruzanje(dakle mnogo komplikovanija stvar od insturmenata u kokpitu)?
H145m ima vecu masu korisnog tereta, karbonske kompozite u konstrukciji trupa i lopatica, dok je Ansat aluminijum i fiberglass. Sirinu palete opreme i upotrebu necu ni da komentarisem!
Ne znam cemu uopste ova rasprava kada vi to sve znate mnogo bolje od mene?
Nisam rekao da je Ansat los, niti je Duster los automobil, samo nije H145m, prosto je losiji, a nije znacajno ni jeftiniji kada pogledamo kakva je oprema sve narucena u paketu sa 9 helikoptera.
Ne trebamo uopste kupovati te polu-proizvode iz Rusije, kada imaju mnogo boljih, gotovih i proverenih(do duse u drugoj klasi).
Paqe
@AL-41F1
FBW se uveliko koristi. Glass kokpit takodje. Ruska varijanta HForce ne dolazi u obzir zbog trenutnog embarga na motore. Nosivost je veća na H-145 ali na uštrb doleta u slučaju potpuno opterećenog helikoptera. A kompozite na H-145 ne bih hvalio jer znaju vrata da stradaju ako se malo jače zalupe…Znaju i Nemci ponešto da promaše verujte. Cena je ipak povoljnija kod Rusa. Ipak nije razlika kao Mercedes- Dacia. Manja je. Ni Dacia nije toliko loša kao što ni Mercedes nije više Mercedes…
Jale
Neznam zasto mu ne urade vrata pozadi kao kod H145?
prolaznik
Pa očito je da nisu sposobni konstruisati takav airframe, inače bi to u startu uradili ili ponudili kao dodatnu (skuplju) opciju
Niko
Zato što nemaju japance. Ni Airbus ne pravi trupove za H145 već Kawasaki.
Živojin Banković
Изгледа да санитетска верзија Ансата ипак има задња врата.
https://russianplanes.net/id267338
https://www.ruaviation.com/images/ii/eca/406/eca4061a042c58d4b91ff1552ee912b5_900.jpg
AL-41F1
@Zivojin
Jedno pitanje, jel su sertifikovane civilne verzije(osim za prevoz policije) za FBW komande?
U vasem tekstu o ovom helikopteru stoji da nisu jos uvek.
Živojin Banković
AL-41F1
Koliko znam nisu, to se očekuje 2021-2022.
Petrovic Dusan
Ono, covek se zapita, da li je to ista kompanija „Helikopteri Mil“ koja je od 1961 proizvela Mi-2 6000, Mi- 4 4000 Mi-8 12000 komada…a sad …30?
Živojin Banković
Petrovic Dusan
Компанија Миљ не производи хеликоптере већ их конструише (то заправо ради ОКБ Миљ)
Ми-2 је произвођен само у Пољској, а преко 12000 Ми-8 је произведено у две фабрике, у данашњим УУАЗ Улан Уде и КВЗ Казањ.
Ми-8 се и даље производи а КВЗ из Казања, који производи Ансат, је од 1951. године до данас произвео 12000 Ми-1, Ми-4 и Ми-8.
30 Ансата је испоручено санитарној авијацији, није то укупан број произведених примерака. За санитарну авиацију Русије је наручено 104 Ансата, 80 примерака војне верзије Ансат-У је испоручено ВКС.
Paqe
PeDu
Kompanija se ne zove „Helikopteri Mil“. Postoji konstruktorski biro sa tim imenom. U njemu se nije proizvodilo vec konstruisalo. Helikopteri Mil se proizvode u Kazanju, Ulan Udeu, Rostovu. Za Ansat je specificno da je razvijen u Kazanjskom helikopterskom zavodu gde se proizvodi paraleno sa Mi-8/17 novijih varijanti i Mi-38. I ime mu je zbog toga tatarsko.
Da ste procitali tekst videli bi ste da je isporuceno 30 helikoptera u sanitetskoj (prikladniji naziv nego bukvalno preveden kao u tekstu „sanitarnoj“) verziji. Postoji prilicno vise primeraka i verzija. Vecu produkciju ogranicava upotreba kanadskog motora zbog kojeg je zabranjena bilo kakva vrsta naoruzavanja helikoptera zbog sankcija koje bi usledile. Pre dogadjaja u Ukrajini razmisljalo se o motoru iz Motor Sica ali ni od toga nema nista. Da bi se smanjila zavisnost od uvoza motora planira se upotreba domacih motora za VVS i to Klimov VK-800V ili VK-650V (za Ka-226 takodje) kada bi se i povecala proizvodnja za vojsku. PW Canada je svestan toga pa je komapniji HSC u Moskvi dodelio status „designated maintenance facility“ za motor PW-207K za civilne operatore iz „Russia, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan and Uzbekistan“ po njihovim navodima. Možda oni znaju o nekim narudžbinama za koje mi ne znamo?
Helikopter vazi u VVS za jedan od onih koji u obuci oprastaju pogreske i kao veoma dobar za obuku. Klasificiran je kao laki, skolski i visenamenski. MČS je veoma dobro prihvatio helikopter i planiraju još nabavki. Javljaju se i zemlje ZND koje se interesuju. Mislim da ovaj helikopter ima dobru buducnost jer se javljaju i prve strane narudzbine od strane ozbiljnih i bogatih drzava kao sto je Kina (gde je sertifikovan pocetkom ove godine).
Jovan Munitlak
Rekao bih da ovaj helikopter ima lepu šansu u civilnom sektoru. Videćemo.
Petrovic Dusan
@ Živojin Banković Poenta je
SSSR je proizvodio u desetinama hiljada,odlicnog kvaliteta,sa inovacionim tehnickim resenjima primenjenim put u svetu.
Rusija proizvodi u desetinama,bez bilo kakve tehnicke prednosti u odnosu na savremene proizvode zapadnih drzava, vec u zaostatku.
A to koliko ce napraviti-sve je danas vrlo pd sumnjom, sa pado cena nafte, novom ekonomskom krizom najgorom od 1998 koja upravo zapocinje u Rusiji, daljin razvijanjem politicke krize koja polako ali sigurno ide ka smeni vlasti, plus epidemija …
AL-41F1
Prijatelju, ta drzava se raspala, sta vam nije jasno? Dobro je da ista proizvode, pogledajte nas nakon raspada. Nekada smo pravili stotine tenkova, sada sklapamo nekolicinu rudimentarnih oklopnih transportera.
Bolji primer, koliko je Francuska koja ima mnogo vecu ekonomiju proizvela i izvezla borbenih aviona, a koliko je Rusija u poslednjih 20 godina? Da ne pominjem druge borbene sisteme! Ne mogu im ni prici(volim ja Francuze, nemojte me pogresno shvatiti)
Vi Rusiju poredite sa SAD ili sa SSSR, to nije realno. Ne kazem da je u Rusiji sjajno, ne lose je, nekima ocajno, samo im je avio industrija i dalje jaka, do duse ne u svim kategorijama(npr. ovaj helikopter ili MIg-29) i ni blizu kao pre.
Bolje i to, nego da kao 80ih ulazu 15% BDP-a u vojsku, a narod ceka u redu da dobije par kobasica.
Gosti-domaci
Eno Putinu se tresu gaće od tvojih uzastopnih političkih prognoza na vazduhoplovnom portalu. Ko o čemu, baba o uštipcima. Shvataš li da zbog tebe dobar deo ljudi preskače komentare? Svaku bogovetnu temu koristiš za pravljenje nekih svojih komparacija i nasilnih simetrija. O konkretnu temu se samo uzgred očešeš. Olabavi nas malo, molim(o) te.
Živojin Banković
Petrovic Dusan
Написао Вам је и AL-41F1 а ја ћу само поновити, поредите неупоредиво. Знате ли колика је била економија СССР у односу на САД а колика је данашња економија Русије?
Мој одговор о броју произведених летелица је било само појашњење о неким чињеницама о којима очигледно нисте знали.
Што се тиче броја произведених хеликоптера у Русији, у последњих 15 година се кретао обично између 200 и 300 годишње. Наравно за то су заслужне пре свега наруџбине руске војске али и страних оружаних снага.
Навешћу само пример Ми-8, за тај тип је за период од 2010. до 2020. било потписано уговора за преко 400 примерака који су намењени руској војсци.
Ikar
Francuzi ne izvoze zato sto im je cilj postizanje kvalitete a ne kolicine, recimo Dassault ne moze da proizvede dovoljan broj Rafale zrakoplova i zadovolji potraznju na trzistu(Indija & Egipat), stari ruski(sovjetski) saveznici su prilicno nezadovoljni kvalitetom i ponudom sto nude ruske zrakoplovne kompanije. Pa trenutno skoro svi ruski zrakoplovi su tehnoloski inferiorni naspram recimo F-16V, da novije zrakoplove i ne spominjem. Rusi bi trebali da se udruze sa nekim strateskim partnerom(Kina), znanje imaju mislim da su finansije (ili ego) problem.
МилеНС
А има ли наде за лаки борбени Ансат-2РЦ да заживи, добије неке кориснике..? Мрка капа изгледа…?