BEG airport status
Još jedan snimak kokpita vojnog aviona RV i PVO Vojske Srbije: Jutjuber detaljno snimio do sada u javnosti retko viđen kokpit aviona T-71 U široj vazduhoplovnoj javnosti retko viđeni detalji kokpita aviona T-71. Sa sve natpisima koji verovatno nešto znače. Šta, ne znamo / Screenshot: Plane Spotting TV

Još jedan snimak kokpita vojnog aviona RV i PVO Vojske Srbije: Jutjuber detaljno snimio do sada u javnosti retko viđen kokpit aviona T-71

Nakon prošlonedeljnog, neću ga nazvati skandala, ali hajde da kažem nepotrebnog uzbuđenja i nerviranja za sve uključene, juče je na sportskom aerodromu „Lisičji Jarak“ kod Padinske Skele došlo do još jednog nepoštovanja pravila Ministarstva odbrane i Vojske Srbije – snimljen je kokpit aviona RV i PVO i tako je, bez kontrole nadležne komande u javnost neplanirano i bez nadzora otišao snimak unutrašnjosti još jedne letelice srpskog vojnog vazduhoplovstva.

Par sati nakon što je Tango Six objavio javno okačen i pre našeg objavljivanja na društvenim mrežama deljen Jutjub klip sa do sada neobjavljivanim kadrovima letenja u paru MiG-a 29 srpskog RV i PVO i inostranih letelica, ceo kanal na kojem se nalazio pomenuti klip je prešao u „private“ mod. Snimci na njemu su nestali.

Iako nemamo potvrdu zbog čega su snimci nestali i budući da ne znamo ko je vojnik, podoficir ili oficir koji je snimke objavio, to nije sprečilo  reakcije čitalaca Tango Sixa koji su kroz više od stotinu komentara iznosili svoje stavove za ili protiv poteza objavljivanja i naknadnog nestajanja klipova.

Slučajnost ili još jedan karmičko-profesionalni izazov PR praksama Komandi RV i PVO i Ministarstvu odbrane, ne znam, ali juče je jedan od najpopularnijih vazduhoplovnih domaćih Jutjubera koji jednostavno snima avione, na „Lisičjem Jarku“ snimio avion An-2TD (formalna oznaka u RV i PVO nomenklaturi ove letelice je Transportni – 71, T-71)  evidencijskog broja 70373. Spolja i iznutra.

Antonov, nezamenljiva (na tehnološkom i budžetskom nivou srpskih oružanih snaga), izuzetno praktična i jeftina letelica za podršku padobranskoj brigadi iz Niša učestvovala je kao pomoć Ministarstva odbrane 66. otvorenom padobranskom prvenstvu Srbije u padobranstvu, u skokovima na cilj.

Još jedan snimak kokpita aviona RV i PVO kao dokaz slobode interneta i mogućnosti da javnost bez ograničenja vidi unutrašnjost domaćih vojnih letelica bez cenzure:

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Tviteru i Fejsbuku.
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Д

Невиђени скандал!!! Страшно!!! Недопустиво!!!
Авион чији је кокпит, кабину и завртањ у левом елерону видео чак и људождер из Африке!
Овакви пропусти су недопустиви!

Odgovori
s

Zar nema bas niko u RV ko zna ista o dizajnu, kamuflazi i odnosu boja?
Pogledajte oznake RV Kraljevine Srbije i Jugoslavije. Znali smo prije 120 godina kako da nacrtamo srazmjernu rondelu na trupu aviona. Kao da je jedna velicina za sve letjelice danas. Izgleda bas amaterski.
Koliko nas koji smo radili sa vojnom i vazduhoplivnom tehnologijom, sa dizajnom i bojenjem aviona bi iz ljubavi napravili moderne seme sa prikladnim i vidljivim oznakama?
Mislim, 30 godina je trebalo da dobijemo pristojnu kapu za pilote i uspjeli su da bude raspar sa kombinezonom. Drugi dezen i boja.
Vise je moj pokojni deda bio skladan kad je skidao uniforme sa mrtvih nascista 1941. i sparivao ih sa pantalonama srpske vojske Kralja Petra i opancima koji su bili posljednji krik mode tada.
Neko je na pogresnom mjestu u RV i ne radi svoj posao kako treba.

s

Izvini Despote.
Uspjeo sam da odgovorim greskom na tvoj komentar.

O

Interesantan klip sa mnogo podataka izmedju ostalog kako se puni gorivo u vojni avion iz kante. Za one koji nesto znaju o procedurama opsluzivanja vazduhoplova na letelistu koje nije vojno ( mada ostade nejasno ciji je predmetni aerodrom) blago receno zanimljivo. A gde je isprava goriva i ko je potpisao. U neka davna vremena ljudstvo sa a. Batajnica bi poslalo sva nephodna sredstva za opsluzivanje na bilo koji aerodrom u zoni odgovornosti. A mozda nemaju tehnicki ispravnih cisterni za AB. Evo jedne moguce kvazi ili ne konstrukcije koja govori o tome zasto ljudi kojima nije to profesionalni zadatak ne treba da objavljuju bilo kakve snimke izvan zvanicnih tokova informisanja javnosti. Svakako snimak krsa od ovog aviona poslednji put remontovanog u Madjarskoj za skupe pare bez remonta motora ne znaci nista jer to svi znaju ali izgled ponasanje ljudi sprovodjenje procedura i sl.nekima mnogo govore o sistemu. Zato i postoje nadlezne sluzbe i ne samo kako se kaze za PR sta god to znacilo nego npr. i cike u „koznim mantilima“ koji zbog necega postoje i primaju platu. No sta ocekivati od “ profesionalnog“ podoficira dobijenog od vojnika po ugovoru na kursu od par meseci. Za njega je sve atrakcija pa i krs. Glavni je u selu iz okoline Nis.

B

Ozna, sipaju ulje…

W

>> ali izgled ponasanje ljudi sprovodjenje procedura i sl.nekima mnogo govore o sistemu.

Potpuno se slazem, ovo izgleda kao vikend ekipa nekog aerokluba. Par batica u uniformama, par u papucama i bermudama motaju se okolo. Avion je realno, koliko god da se radi o legendarnom vazduhoplovu, takav da mu samo fali Grunf za komandama :-).

B

U srpskom vojnom vazduhoplovstvu stalno zaposlen je jedan (1) farbar star oko 55 godina.Po ugovoru o delu zaposlena su dva (2) farbara i obojica imaju oko 70 godina,vojni penzioneri.Farbara ne postoji jer je srusena 1999.godine i nikada vise nije bila osposobljena za rad.Umesto nje je sklepana limena supa velicine 10x3x3 metra i to je to.
Avioni se farbaju na sledeci nacin.Majstori koji trenutno nemaju posla smirglaju avion na mat u hangaru,prasina leti,milina jedna.Ceo hangar pozeleni.Onda dodje farbar sa kanticom i naspreja na onaj mat SMB boju.Svi beze iz hangara glavom bez obzira,svaki rad se prekida.Kada se to osusi onda donese jos dve kantice i prska po nahodjenju,bitno je da se prekrije ona SMB boja.Kada se to osusi donese sablone (jedan sablon za sve je isti),isablonira i to je to.
Posle farbanjaa pocinje zurka u hangaru.Pomeranje aviona,ribanje patosa i zidova kao sto mornari ribaju palubu broda i tako nekoliko dana dok se ne izriba.Nije lose za 38000 mesecno,zar ne?

W

Zaista porazavajuce ako je tako. Ali vojska je sistem sa mnogo pojedinaca na razlicitim odgovornim pozicijama. Ako oni sami ne mogu da se izbore za bolje uslove zivota i rada ja ne vidim ko bi to mogao da uradi za njih!

b

stravično, An2 je tajni projekat vojske srbije 😊 hahaha imate gde god hoćete , aj ne pravite problem gde ga nema…

O

Nebitno postoje cisterne za ulje i posebni namenski uredjaji za punjenje ulja raznih vrsta koji su u neka „zla i nesretna vremena“ morali da imaju plombirana ulivna grla. Sta kaze vazduhoplovno tehnicko uputstvo kako se vrsi dopuna motorskog ulja u ovaj leteci traktor. Da li ulje mora da ima svoj dokument pasport. Mozda je to ok za ovo cudo ali ne videh da npr helikopterasi na vanaerodromska letelista nose ulja u kanisterima. I ko kaze da je to namenski kanister samo za to ulje i da pre toga u njemu nine bio npr. antifriz. Moze biti a ne mora moj komentar je moje iskustvo malo komplikovanije avijacije. PS koliko se secam postoje cak i neke tabele zamenljivosti ulja i maziva. Za mene i dalje slika javasluka i improvizacije te smatram da ih nisi odbranio ali si dokazao da ne poznajem An 2 sa cim se u potpunosti slazem.

I

Ahahahaha ova ti je dobra! Ma glupost, koga briga za staru šklopociju. Da nam neće neko Afričko pleme ukrasti šema aviona.

S

Komentarisete a niste stricni. Sipano je ulje u avion a ne gorivo. Ulje jeste pregledano. Kako si iz snimka zakljucio da ulje nije pregledano? Ja evo radim 20 godina u avijaciji i jos nisam video da ulje (semnloz ulja) dolazi u cisterni. Uvek je ili u kantama od 1l, 10l, kanisterima ili kantama od 100l. Ljudi su bili propisno odeveni, ali Vi ne razlikujete uniformu tehnocara od uniforme letaca. Civili su bili pored aviona jer je avion ucestvovao na civilboj aktivnosti.

F

Skorpione ja odoh iz vazduhoplovstva u penziju i tuzan sam ako je ono ostalo takvim strucnjacima kao sto si ti koji pune avionske sisteme direktno iz ambalaze. No mozda si u pravu danas smo okruzeni sve samim strucnjacima za sve i svasta. Sto bi rekli kako struka kaze.Zar ne mislis da je lakse dopuniti iz flase za koka kolu mislim zbog tehnicke knjizice odrzavanja kako bi se odokativno mogla lakse procenit i kolicina dosutog fluida. Da zanimljivo kako na ovome sto se zove avion a nije mu remontovan motor pratite utrosak ulja i dosute kolicine. Verovatno po potrebi u nekom od pregleda kada stignete i otprilike.PS ma jesu li to oni stricnjaci sto im je pre koju godinu vetar bacio drugu sklopociju na drvo jer je nisu vezali. Sto bi reko moj klasic sada Amerikanac kada je odlucio da napusti RV nije avijacija za gologuziju misleci na materijalno i svako drugo siromastvo. Za tebe savet ne zaboravi avijacija je norma a ne improvizacija koja je na zalost ocigledno postala praksa.

S

Pa iz cega da sipas ako ne iz originalne ambalaze? Sta je sigurnije ako ne originalna ambalaza. Ne znam sa kog vazduhoplova si otiso u penziju ali sa An2 nisi. Naravno da se prati potrosnja ulja i da se doliva koliko je potrebnom Ali An2 ima klipni motor i potrosnja ulja mu je velika. Takodje ne baratas svim cinjenicama. Taj avion sto ga je vetar popeo na drvo je bio propisano vezan, ali je bio van upotrebe. Skoro sve sa njega je bilo skunito, ukljucujuci i motor pa ga je tako olaksanog jak udar vetra okrenuo. Takodje, pretpostavljam da si radio na avionima pa nikada nisi odrzavao vazduhoplov u vanaerodromskim uslovima …

Kada ce sklopiti onu dvojiku u muzeju. Stoji sa strane bez krila, a i ko zna u kakvom je stanju unutra

Odgovori
A

(sarkazam) Taj ceka remont i upgrade, dvije vodjene rakete gore iznad krila (nesto kao BAC Lightning) i kineske vodjene rakete ispod krila a u trupu haubica (nesto kao AC-130). Zato je jako bitno da se kokpit ne snima i odaju vojne tajne. Biti ce to jedan vrlo potentan sistem.

P

Kako ih nije sramota! Kako su samo MOGLI da otkriju ovu strogo drzanu drzavnu tajnu!?!! Namerno ugrozavaju nasu bezbednost sa ovim !!! Nasu svetu srBsku bezbednost !

Odgovori
B

Kakve veze to ima sa bezvučnima i srbovanjem?

U

Zasto uopste praviti frku oko An-2, zar kokpit nije isti kao kod varijante koju koristi privredna avijacija a snimak tog aviona se pojavio na istom YT kanalu.
An-2 nije poslednje dostignuce vojne tehnike pa da treba da bude tajna. 😂

I

Jaoj vidi avion sa kojim je kralj Petar 1941 pobegao za London sa svim zlatom,draguljima,i ostalim vrednostima koje je mogao avion poneti. Znam… Zato što smo ja i Nikola Kavaja vukli resto zlata u jedrilici koju je avion vukao. To ti je kao prikolica od auta. Posle kada su nas otkačili sleteli smo na livadu lorda Hamiltona da mu odnesemo njegov tal,da da Hesu.Da nam nemci ne gađaju određene manufakture. Posle smo otišli na englesko pivo,i u “The Argyll Rooms” da se malo razonode imao pre povratka u otadžbinu.

„Sa sve natpisima koji verovatno nešto znače. Šta, ne znamo “

Како то „вероватно нешто значе“? Јасно је написано шта је у питању. А не знамо, јер смо се нагледали топгана и чирилицу не користимо. Зато ћемо да блејимо.

Odgovori
M

Izguglaj reč SARKAZAM.

P

Zapravo ovaj avion je i dalje izuzetno aktuelan u svojoj klasi, odlicno konstruisan i jos dugo moze da izvrsava savrseno svoje zadatke.
Dok su MiG-29 zaista samo za muzejski eksponat…

Odgovori
n

Bog te mazo ako vide matore staresine ovo bice belaja

Odgovori
B

Imam i ja ovakav isti snimak samo od YU-BOT, nisam ga objavljivao…

A vidim u pozadini na 1:13 da su lijepo „ispeglali“ i vratili avion u službu https://aviation-safety.net/wikibase/21542
https://www.naftemporiki.gr/_photos/481314

Odgovori
A

Juh uspomene budi 371 i 372su bili u Nišu, taj 373 i 374 su bili na Plesu a 375 uz kojeg sam odrastao u padobranstvu u sklopu VVA na Zemuniku … Hvala na snimcima zaboravljene mladosti !

Odgovori
r

Jao brate koje nebuloze pa da li je moguce da je zabranjeno snimiti kabinu An-2 pa taj avion je svako na svetu video bar jednom iznutra😂😂😂!!! Ovo je vrh.

S

Taj 373 služio je nekad davno u AK Split i Ak Sinj za obuku padobranaca…

Odgovori
A

Nije baš da razumem u čemu je problem snimiti unutrašnjost aviona koji se proivodi od WWII pa na ovamo i 5s traženja slika unutrašnjosti daje ama baš isto što i ovaj jućuber

Odgovori
d

Dobri stari An 2. Bilo bi dobro da vojska poseduje nekoliko ovih letilica. Odradjuje posao za malo para.

Odgovori
O

Nebitno postoje cisterne za ulje i posebni namenski uredjaji za punjenje ulja raznih vrsta koji su u neka „zla i nesretna vremena“ morali da imaju plombirana ulivna grla. Sta kaze vazduhoplovno tehnicko uputstvo kako se vrsi dopuna motorskog ulja u ovaj leteci traktor. Da li ulje mora da ima svoj dokument pasport. Mozda je to ok za ovo cudo ali ne videh da npr helikopterasi na vanaerodromska letelista nose ulja u kanisterima. I ko kaze da je to namenski kanister samo za to ulje i da pre toga u njemu nine bio npr. antifriz. Moze biti a ne mora moj komentar je moje iskustvo malo komplikovanije avijacije. PS koliko se secam postoje cak i neke tabele zamenljivosti ulja i maziva. Za mene i dalje slika javasluka i improvizacije te smatram da ih nisi odbranio ali si dokazao da ne poznajem An 2 sa cim se u potpunosti slazem.p

S

Helikopteri na teren nose ulje u kanticama od 1l jer im je maximalna dozvoljena potrosnja ulja mala. Imaju turbo mlazne motore pa je i potrosnja mala. An 2 troso mnogo vise ulja jer ima klipni motor. Potrosi i po nekoliko litara na sat vremena leta, pa je normalno da se koriste kanistri za to. VTI vrsi pregled ulja pa on i garantuje da je to ulje podesno za upotrebu i da u kanistrima nije bilo neke druge vrste ulja.

B

Ozna,

prvo ne znaš šta sipaju, veliš gorivo (čuj u AN2 da ga sipaš kanisterom od 20l, LOL, pa to potroši dok se upali), a onda bi vukao ulje specijalnom cisternom na travnatu pistu… AN2 i kada je pravljen (Kontstruktor je imao silne muke da ubijedi kontrolne biroe da mu dozvole da pravi avion „iz prvog svjetskog rata“) je pravljen tako da može da se održava na njivi i pomoću štapa (onaj video što ga je Banja Luka postavio, to bukvalno dokazuje) i kanapa. Ne zovu ga bez veze Kukuruznik.

Iz istog razloga avion TVS-2DTS, https://www.youtube.com/watch?v=VruxegndkSY koji je trebao da zamijeni AN2 u transportu širom Rusije, nije dobio zeleno svjetlo od vlasti da se pravi u tom obliku (komplet od karbona, američki turboprop motor, veća ulzetna masa), već će se na bazi njega praviti avion od aluminija (nitna, komad metala i krpi u Sibiru) imaće ruski TP motor (razvijaju posebno) i ostale osobine koje mu omogućavaju ekploataciju sa trave.

P

Da je ovo 1970.godina ,ovaj You Tuber bi bio iza rešetaka i na Golom Otoku, ovako ‘ajde de…

Odgovori
5

@ OZNA sve dozna19
Лица из техничке службе су на овом снимку доливала уље.
Нема левка (како ли су само успевали а да не проспу по мотору).
А шта је са YU-BKD (чини ми се да је била та ознака) за једну „Анку“ која је била дежурни „бацач падобранаца“ у сврху разних такмичења, скокови на циљ, фигурни скокови, групни… Чини ми се да је била жуто офарбана, или је нешто на њој (тепали смо јој са „Анка“ као што написах) било жуто офарбана не сећам се више. Никад проблем, никад квар… Гориво, уље и терај, звук јој препознајеш на 10 километара…

Odgovori
5

Како ли ови на снимку успевају да долију уље без левка, а да не проспу по капотажу или по мотору? А шта је са легендарним YU-BKD (чини ми се да је та ознака), колико је тај падобранаца „наизбацивао“!! Не сећам се, чини ми се да је једно време био у SMB боји, а после прешао у жуто (нема везе са политиком и оне које су звали „жути“), или је само капотаж био жут… Никад квар, никад застој, код запустања “ извесна „жешћа“количина белог дима, после тога терај… А иза авиона увек гомила деце, преврћу се падају по трави. Лепа времена за ваздухопловство, а сад нам можда и излазе на нос , ко би та знао

Odgovori
П

Први скок из YU-BKD, 21 март 1993. :) Овај авион је колико ја знам припадао Ваздухопловном савезу. На жалост настрадао је 1999. године, колико се сећам у Утви.

K

Partizanska edkadrila 2

Odgovori
W

Haha, ja danas isto htedoh da napisem, ono kao Smiljo ja letim i taj rad…

Partizanska eskadrila 2.0 ce se tek formirati na prvoj slobodnoj teritoriji kada ustanemo protiv ove tiranije i krenemo u borbu za slobodu i demokratiju.

B

@Mile onaj stari

Pozdrav Mile! Evo jedne vožnje pilota 737-ce na ovom avionu i njegovih utisaka. Snimano prije jedno dva mjeseca pri vožnji padobranaca negdje vani. Uživaj.

https://www.youtube.com/watch?v=0Johd3Rkv7c

Ovo radno magare bezbjedno i jeftino izvodi generacije padobranaca širom svjeta sa kojekakvih livada i odličan je za to što radi. Meni nije jasno šta se želi od naših ljudi? Valjda je najbolje da ih nema? Stvarno mi nije jasno ništa.

Avion star? Tačno ali francuzi za ovu namjenu osposobljavaju avione iz 1956. godine (jeftino, sigurno, dobre veličine, brzine):

https://tangosix.rs/2016/03/08/francuska-vratila-u-aktivnu-upotrebu-jedan-transporter-noratlas-2501/

Za nas? Ne valja- treba da se kupi C-130 ili IL-76 i sagradi dva-tri kilometra piste na ovoj livadi. Padobranstvo valjda treba da bude privilegija samo bogatih država. Kanister? To nikako- ako nema cisterne koja prati 300km avion- nema goriva- nema letenja- nema skakanja- ništa nema. Kupiće bolje nešto valjda kada dođe na red. Red je podugačak, svašta treba- neke stvari su i preče.

A Vojska? Sve budale valjda, jer da nisu- imali bi sve k’o amerikanci. To što su budžeti nesrazmjerni- nije bitno. Treba. Odmah. Sad. Ajde da ih pljujemo jer je neko valjda snimio, a nije smio, pa je valjda objavio, a neko je valjda zabranio, a ovo je valjda reakcija na tu priču…Neki oficir-podoficir-vojnik- ne znamo… Podsjeća me sve ovo na ono Đurino „žuti, zelenkasti objekat koji je bio crven…“, koji prigodno to sve priča ispred ovog tipa aviona:

https://www.youtube.com/watch?v=3XE50Jr-tto

Nevjerovatno mi je sve ovo. Pa postoji li neka novinarska informacija u svemu ovome? Razgovor sa autorom barem ovog snimka? Rekoše da je on poznat? Da čovjek kaže: „To je zbog toga i toga“, ili „Pojma nemam o čemu se radi“. Stoji li iko iza nečega šta kaže/piše sa nekom konkretnom informacijom, podatkom? Ima li razgovor sa akterom, neki novinarski posao? Epilog nekakav? Izgleda da nema- nego, ajde, skandal?? Bile su one novine jednom- „Skandal“. Vrlo kvalitetan papir- dobro upija, odlično došle na nekom terenu. Bogme, i ovaj portal je počeo opasno da pojačava „apsorpciju“, nek se ljuti Petar kol’ko hoće- nisam ja dovoljno medijski pismen da shvatim šta je „pisac“ htio da kaže ovim. Valjda se brinu za popularizaciju vazduhoplovstva na ovaj način? Nije mi poznato. „Nemojte mene“.

Pozdrav svima!

Odgovori
P

Banja Luka:odličan snimak,koji nam dočarava i kreativnost koju do sada nisam video u avijaciji.Bočni prozori kabine su baš dobro „podšprajcovani“ drvenom palicom sa račvom.Jeste li videli kako pilot brzo i uvežbano otvara prozor?Mislio sam da su takva rešenja moguća samo na nekadašnjim automobilima sa ovih prostora.E,sad,ko je kome ukrao patent,veliko je pitanje.Izgleda da su na ovom 70373 to propustili da ugrade prilikom remonta.Pozdrav…

D

Све претходно написано потписујем. Коначно мало разума. Свако добро, земљак!

B

@POW/LJPZ

To je standardna oprema za otvaranje staklenih površina letjelice koja je dodata u verziji TD (Trklja Drvena). Stare verzije aviona su imale gumeni lastiš- (arhaično i nepraktično rješenje koje je izbilo oba oka brojnim pilotima prilikom zatvaranja prozora)- i samo jedan ventilator u kabini. Osim toga, TD- ima ovaj kvalitetni etison u tovarnom djelu- proizveden u Zaporožju od ostataka plasitike sa kućišta raktora „D“ jedne tamošnje poznate elektrane koji radijaciom anulira neželjeno dejstvo pesticida prilikom zaprašivanja…vrhunski dizajn dakle, pazilo se na sve detalje.

Eh da mi je čuti razgovor ovih padobranaca koji idu na prvi skok. „U ovome ćemo da letimo?! U ovome?! Ko je pilot?! Crveni Baron??— Ne- onaj lik tamo- danas mu je prvi minut na ovom avionu, snima neki video. Šta te briga- padobran si ponio ionako, mi se ne planiramo zadržavati. :)

Šalu na stranu- sve ok- ali od 17:30 možeš da vidiš sa kojom lakoćom ga koriguje, vidi se da je nenaporan za letenje, vidi se da ga je sletio izrazito kratko na onu livadu, a mogao je, da je morao, i mnogo kraće- stvar radi posao, čini mi se, kao prvog dana i rekao bih da je za ove namjene za šta ga koriste sjajan i da mogu da ga koriste još mnogo godina.

Česti su snimci akrobatskog letenja sa ovom starinom, koja nakon 40-tak godina u službi opet u zraku radi štošta što mu mnogo mlađi konkurenti ne mogu.

https://www.youtube.com/watch?v=SRncnn-oPaY

Osvježenje u eri gdje tehnika za neki standardan posao u vazduhoplovstvu košta k’o dva budžeta Libije i podrazumjeva ogromne troškove tokom eksplatacije, te mnoštvo ograničenja (pripremljenost piste, npr.). Zbog svega toga meni je ova ptica sve, samo ne predmet za podsmjeh. Mislim da je prava sprava za stvaranje pravih ljudi i mnogima bi bilo dobro medicinski prepisati nekoliko skokova sa ovim dvokrilcem. Sve nešto mislim da bi dio svog karaktera prebacilo i na mladce u njemu. Pozitiva, što kaže Mile.

Lijep pozdrav!

P

Postoji i modernizacija „Legenda 570“ sa motorom Pratt & Whitney 1200hp, i digitalnom kabinom:
https://l-boris.livejournal.com/4313876.html

Odgovori
W

https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/sibnia/legenda-570/

Interesantan clanak, Mongolska firma bez para da investira, ruski konstruktor, americki motor, tesko da ce biti nesto od toga…

Ž

Није то једина модернизација Ан-2 са западним односно америчким мотором.

https://www.arms-expo.ru/news/grazhdanskaya-aviatsiya/aviakompaniya-sila-poluchila-samolyet-tvs-2ms/

W

Da, pise u clanku, obe modernizacije su koncipirane od strane istih ljudi:

This modified An-2 aircraft (Colt) became known as the Legend-570 and was designed by the Russian Institute SibNIA (Siberian Scientific Research Institute of Aviation) from Novosibirsk, which previously for the An-2 aircraft (Colt)) developed a similar modernization program (model TVS-2MS aka An-2MS).

Koliko god nostalgije i retro osecanja ovde da je s pravom ispoljeno ipak cenim da bi avion silno profitirao od 100 KS jaceg, modernog turboprop motora…

Ž

Има још сличних модернизација, видео сам то на МАКС-у прошле године.

Видећемо да ли ће се масовније производити односно да ли ће бити дорада већег броја авиона.

Постоји потреба, ето прва авиокомпанија је добила први ТВС-2МС.

B

Ma odmah na goli otok : ))

Odgovori
J

Autor članka, glavni i odgovorni urednik portala, u potpisu „senzacionalne“ fotografije kaže da je cockpit pun natpisa koji „VEROVATNO nešto znače“.
Ja bih rekao da VEROVATNO danas svatko može biti glavni urednik.

Odgovori
D

Тачно!

M

Ajd i ti da izguglas reč sarkazam. Ajd brzo…

L

Prilicno smojesno uzrujavati se zbog snimaka pretpotopskog aviona…a opet takode smjesno kakve bezbjedonosne mjere ima vojska ako zeli zadrzati bilo sta u tajnosti…..kako neko snimi kokpit i ko mu to dozvoli.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

maxim na: Francuske Vazdušno-kosmičke snage u problemu sa raspoloživim inventarom Rafala ukoliko ih prodaju Hrvatskoj i Grčkoj

sve je to ok, ali rekao bih da ce hr morati da kupi f16 ili nista, naravno pod uslovima koji budu odgovarali americi....

16. Oct 2020.Pogledaj

Gambi na: Vučić: Potrudiću se da nabavim još bespilotnih letelica iz još jedne problematične zemlje

Hvala Bogu sto Vucic odlucuje o nabavkama. Neki raniji su odlucivali samo o unistavanju vojske a o napredjenju ne.

16. Oct 2020.Pogledaj

omniameamecumporto na: Vučić: Potrudiću se da nabavim još bespilotnih letelica iz još jedne problematične zemlje

Nenad, Skopje mi to znamo ali Nato je suprostavljen tabor Rusiji i Kini i ne možemo čak kad bi i htjeli uzeti nešto jer nije samo inkopatibilnost u pitanju već problematika oko špijunaže i slično. Kako bi ruku pod ruku išli najmoderniji zapadni zrakoplovi i Ruski najbolji raketni sistemi, kome bi to bilo u interesu.…

16. Oct 2020.Pogledaj

Gus na: Francuske Vazdušno-kosmičke snage u problemu sa raspoloživim inventarom Rafala ukoliko ih prodaju Hrvatskoj i Grčkoj

Dok Hrvatima stignu avioni ako ikada stignu(bilo koji) taman cemo i mi vec imati nove Mig-35 ili Su-30 sto je opet jedan korak u vazduhu ispred njih,kao i sada sto smo jedan korak ispred njih.Dok nam je PVO svjetlosnu godinu ispred njihove i ta razlika mora da se odrzava i dalje.

16. Oct 2020.Pogledaj

Send this to a friend