[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025
Delimo kalendar 101. lovačke eskadrile za 2021. godinu
Još jedno kalendarsko remek-delo oštrih napadnih uglova

Delimo kalendar 101. lovačke eskadrile za 2021. godinu

Samo dve letačke organizacije u Srbiji ulažu ono najvrednije što imaju svake godine u ilustraciju svog „života i rada“. Entuzijazam i ljubav prema poslu, uz pomoć podjednako entuzijastičnih i zaljubljenih profesionalaca fotografskog esnafa, rađa svakog decembra ono što zovemo – kalendarima. Kalendar nam apsolutno nije potreban (imaš ga u telefonu pa ako te zanima datum pogledaj tamo) ali forma i potreba kačenja vrhunskih fotografija vazduhoplovne tematike na zid daje opravdanje aktivnosti koju ponavljamo svake godine.

Prva organizacija je, pogađate, Princ Aviation. Druga letačka organizacija je ona koja će vam po pravilu biti nešto oštrije iza levog ramena ukoliko ste nakon vašeg preplaćenog letačkog obrazovanja i dalje ispali glupi ko što verovatno i jeste i zaboravili ste da promenite frekvenciju oblasne iako vam je prethodna to lepo rekla a vi lepo read-backovali. To je ona organizacija koja će vam, ukoliko ste krenuli da bombardujete Srbiju a kod sebe nemate validno zavedenu rezoluciju Saveta Bezbednosti u tri primerka po kojoj to radite, prirediti doček uprkos činjenici da nema uslova ni sredstava da priređivanje tog dočeka u teoriji organizuje.

Druga organizacija je, pogađate, 101. lovačko-avijacijska eskadrila RV i PVO Vojske Srbije. Čuvari i sprovoditelji starozavetne izreke skovane (i ovo je istorijska činjenica) nekoliko minuta pred prva poletanja 6. puka, šestog – „Bitchslapping aggressor motherfuckers since 1941.“. „Niko nije rekao neću“ ekipa. Oni koji ste, svi koji čitate, kao mali želeli da postanete.

Pogodićete, u kalendaru se nalazi 12 fotografija
Javite se što pre u komentarima i odgovorite na pitanje jer zadržali bismo ih sve za sebe

Tango Six, ponovo, kao i 2014, 2015, 2016, 20172018 godine ima to zadovoljstvo da prezentuje kalendar 101. eskadrile za 2021. godinu. Autori fotografija su Nebojša Stanojević, Aleksandar Marinković, Aleksa Mladenović, Žarko Skoko i izvesni Dimitrije Ostojić, po ovome što vidim, najverovatnije neki prilično dobar fotograf. Koliko fotografija ima mora da ga Ministarstvo odbrane stalno angžuje i bukvalno moli da troši svoje vreme i entuzijazam ne bi li dočarao nezvanično odobrenu lepotu sovjetske nadzvučne tehnike.

Ljubaznošću 101. eskadrile Tango Six svojim čitaocima deli 5 kalendara (ne 5 po čoveku, naravno). Kao i svake godine, kalendar će biti poslat dobitnicima samo na teritoriji Srbije i kao svake godine pravila za osvanje su jednostavna:

Ostavite komentar (beležimo IP adrese, ne folirajte drugim nickovima) i odgovorite tačno na pitanje: Zbog čega sve neko želi da postane vojni pilot?

Odgovore na pitanje ostavite u komentarima ispod uz poštovanje epidemiloških mera, bez guranja i uz nošenje maski za kiseonik sve vreme.

Ažurirano: Petoro dobitnika je izvučeno, dobiće obaveštenje o slanju kalendara putem email adrese kojom su ostavili komentar. Hvala svima na učestvovanju i komentarima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ir

Ja mislim da se čovek sa tim rađa, ili to poželi u najranijoj mladosti. Ja otkad znam za sebe želeo sam da budem vojni pilot. I to nije bila dečija fantazija. Kao mali sam imao poster Letećih zvezda. Satima i satima sam gledao u njega. Tada sam i počeo da se interesujem za avijaciju. U osmom razredu su mi otkrili dioptriju tako da je moj san da ću možda leteti bio gotov. Ali eto, bar mogu da dobijem kalendar.
P.S. Besraman sam i prosim i nije me sramota :D :D :D

Odgovori
St

Zbog osecaja slobode i zato sto mali broj ljudi moze da upravlja takvim masinama.

Al

E moji prijatelji, braćo, kumovi…pa čak i drugovi, ako se neko tako oseća…spisak je dugačak. Dečačka želja, ako bi krenuo da opisujem i nabrajam…osvanuo bih, ne bih završio. Odveo me život na drugu stranu, borim se s papirima svakodnevno…ali prva ljubav zaborava nema. Već vidim rovovsku borbu sa ženom da zakačim taj kalendar u hodniku…ali ne posustajem! Budite na mojoj strani!

Vl

Zbog osecaja posebnosti, razlicitosti i prava da budes jedan od malo njih.

Mi

Zbog decackog sna koji je sacuvan i tokom odrastanja i pretvorio se u realnu potrebu da se sa neba stiti svoja zemlja.

Sl

Zato što me mama nije pustila u Mostar,u pilotsku školu. Neke se budale odlučile igrati rata….

Mi

Zato sto Ti daje osecaj moci,zato sto ne postoji nesto savrsenije i kompleksnije,zato sto si deo necega jedinstvenog…jednostavno zato sto volis

Lu

Da bi se dokazao da može, uprkos negodovanju njevih roditelja i prijatelja.

Iv

Za slobodu i čast Otadžbine!

mi

Svi mi debelo plaćamo da doživimo neki adrenalin u životu, a vojnim pilotima se jedino plaća taj adrenalin.

Zo

Због тога сине, јер је лепо као соко, да се човек у висине вине.
Због адреналина а и због милине.

St

Zato!

Odgovori
Ma

Jednom odgledan TopGun i to je to :)

An

Osećaj slobode , motiv postignuća , poverenje u vlastitu efikasnost i kompetencije, narcističke pobude, statusna obeležja , mačo životna orijentacija , rodoljublje i patriotizam , želja da se udovolji roditelju i partneru…….mnogo,mnogo toga.

Da

Za mene bi to bilo ostvarenje dječačkog sna i nekog „višeg uzbuđenja“, koje možeš dostić samo kao pilot borbenog aviona.

Odgovori
Ni

Zavoli u mladosti a pogotovo ako je neko u porodici pilot pa ga jos vise priblizi istom. 👋

Vl

Pilot se rađa! 😁

Vl

Mnogi su zbog filma Top Gun….

Odgovori
Iv

Maštao sam da postanem komercijalni pilot. Divljenje ipak ostavljam vojnim pilotima…

Gr

Zbog riba, buraz naravno

Iv

Zbog neopisivog osecanja slobode!

Odgovori
Ik

Zna se bre ko seta najbolje cice! 😂

Dr

Nekom meni veoma dragom bi ovaj kalendar ulepsao dan, mesec, godinu a tu meni jakp dragu osobu sam jako povredila nesvesno.Sta god uradila ne uspevam da ga odobrovoljim.Nije lak sa poklonima ali ovo bi primio kao znak izvinjenja a meni bi jako znacilo da udjem u predstojecu godinu sa osecajem da sam uradila nesto sto ce tu osobu uveseliti svakog jutra kada se probudi i ugleda kalendar iznad svog kreveta.Njegov osmeh koji ja ni necu videti ucinice da se osecam ispunjeno, s toga boh bila izuzetno zahvalna kada bi ste mi pomogli u tome darujuci mi jedan kalendar.Unapred hvala.

Gr

Zbog…iskonske želje homo-sapiensa da se vine u visine. Neko je rekao…Ikarus, hehe.
Zbog neverovatnog osećaja…slobode.
Najpribližnije sa čime bih mogao da povučem paralelu, je vožnja motocikla.
Taj vid “slobode”.
S’ tim što je letenje, slično to…ali taj osećaj puta 1000.
NeXt level.

Zbog osecaja slobode a pod dva ipak so vojni avioni ultimativne masine.

De

Ko sme, taj može!

Odgovori
Ne

Zbog cega neko zeli da bude vojni pilot? Zbog avanture snage i brzine! Zbog adrenalina. Zbog zelje ne da samo gine za svoje vec i da pobedjuje!

Odgovori
Bl

Adrenalin,patriotizam, azbog pozicije i istorije zemlje postoji realna šansa da učestvuješ u „bičslepovanju“ nekog agredora u toku radnig veka.

Vo

Zbog ostvarenja sna!

Odgovori
Va

Zbog vetra u kosi. 😊

St

Iskonska zelja coveka da sanja da leti i da se viteski bori kao ptica.

Odgovori
Mi

Zato što letenje nadzvučnim avionima predstavlja neopisiv osećaj slobode koju pružaju upravo vojni piloti koji svojim manevrima ispunjavaju nebo svoje otadžbine. 😉

ml

Jer osjećaj slobode nema cijenu!

Odgovori
Д

Да служи отаџбини бранећи небо, као елитни и заветни војник.

„Нико није рекао нећу.“

Odgovori
Mi

Pojma nemam, ja sam samo jako poželeo, postao i opstao, svakakvih se aviona naleteo i plavog neba se nagledao. Sad u penziji vrat iskrivih gledajući u nebo čim čujem ušima dragi zvuk. Kalendar mi šaljite što pre inače ću doći da vam kradem avion.

Sl

Hmm, da vidimo. Adrenalinska zavisnost, izazov, prestiz, vracanje milo za drago komsiji sto ti je onomad testerisao drva u 7 ujutru jednim brisucim direkt iznad njegove kuce dok se sprema da legne posle 3 smene, ribe i Maverick. Mislim da je ovo sasvim dovoljno.

Odgovori
Go

Osećaj slobode,hrabrosti,viteštva! Samo 10 % ljudi mogu da budu piloti a samo 1% ljudi može da bude pilot borbenog aviona. Biti pilot 101. stavlja ga u rang Obilića!

Da

Iz ljubavi

Odgovori
Bo

Zato sto ce biti deo elite, moce da oseti svu tu moc i slobodu kada se vine u nebo!

Odgovori
З

Због изазовног и атрактивног занимања, адреналина, доживљаја летења у снажним војним летелицама са много више маневарских способности и слободе у односу на цивилне ваздухоплове.

Odgovori
Up

Verovatno sve pocinje nekim filmom,knjigom u detinjstvu…

Odgovori
Ne

Zbog što tu uspevaju oni koji zaslužuju, a ne oni koji imaju vezu.🛩️

Odgovori
М

За то нема конкретних речи,описа,можда јер се горе међу облацима осети сва бесконачност,слобода коју један мали човек може да доживи…,а још ако је и војни пилот, онда је и витез тог слободног пространства.

Odgovori
Iv

Jednostavno ljubav prema letenju i potreba da budeš najboji od naboljih, deo elite…

Odgovori
Zu

Oduvek su vojni piloti bili sinonim prestiza,mnogi ih gledaju sa divljenjem,faktori koji odredjuju ko ce postati pilot mislim da krecu od decackih snova pa nadalje,meni je moja mama govorila da bi me dala u pilote da nisam jedinac…:)

Odgovori
Vl

Da bi njegovi potomci bili ponosni!

Odgovori
Go

Zato što to predstavlja posvećenost uzvišenom osećanju odbrane slobode i ponosa otadžbine Srbije!!!

La

Zato što jedino još na snove nisu uveli porez

Odgovori
Sa

Dečak se rodi i nauči da puzi,nauči da hoda.A onda dečak pogleda u nebo i srce poželi da leti,i poleti postane vojni pilot. Mašta postane stvarnost,a dečak postane čovek.

Odgovori
St

Zato sto zeli da bude prvi na braniku otadzbine!

Odgovori
Si

Verovatno isto kao i kod hirurga, a to je snažan osećaj na pravo za životom!

Odgovori
Go

Da čuva svoje nebo,za slobodu svoje države,naroda i dece.

г

Зато што је те 1999 те славио пети рођендан, а то је први рођендан кога се сећа.

Odgovori
Al

Da bi osetio slobodu među oblacima

Odgovori
St

Ja za 3 meseca konkurisem na Vojnu akdemiju za pilota, vucem tu zelju jos od malena, a zasto bas to zelim, ne znam bas tacno, ali kad god vidim avion , uhvati me neka slatka jeza, sto mi govori da ne gresim sto se tice izbora🙃

Odgovori
Pi

Da bi doziveli ono sto 99% ljudi nikad nece!

Iv

Pilot ne moze biti svako :)

Odgovori
Ze

Zbog ljubavi prema slobodi, adrenalinu i naravno br. 1,državi,a najveća, još uvek neostvarena želja, završiti obuku na helikopteru Mi-35 ili poznatijem kao „leteći tenk“ i najlepši su letovi kada se spustite niže, mala visina, velika brzina i adrenalin, neopisivo.

Da

Biti normalan nije interesantno. 😁

Odgovori
lo

Zato sto je gore cistiji vazduh (ima ga u nekim kolicinama)
valjda zato sto je gore leti hladno a zimi jos hladnije.
Zato sto nije lako pilot biti i nije svako pilotom se zvati pogotovo ako se misli na Pilote lovce
Zato sto sad mogu da lete i bata i seka

Odgovori
Vl

Da brani nebo otadzbine.

Odgovori
Ke

Auuuuh koji uvod. Ja samo da pohvalim uvod. Pred kraj teksta sam pomislio da delite avion a ne kalendar :)

Odgovori
С

КАд сам први пут полетео са пољопривредним авионом, то ми је био и орви лет уопште, тек касније путнички,,,,,осећај кад изгубиш први пут тле под ногама….и данас памтим сваки детаљ

Odgovori
St

Zbog zelje da se vine iznad oblaka i oseti slobodu i pogled koju samo ptice imaju.

Odgovori
Ol

Slobodan, kao ptica, samo zamisljam kakav je to osecaj

Ik

Zato što pogledati u nebo i znati da ne možeš leteti njime pa makar po cenu ,,makljanja“ sa najvećima i braniti to isto svoje ,, parče neba “ na ovoj prostoj zemlji – nije sloboda. U ovom i svakom drugom životu. – momci iz 6.l.puka i 101.lbae kao i svi drugi naši su toga uvek bili svesni,bez sumnje šta treba raditi. Za čast i slobodu otadžbine!

Odgovori
Ni

Pa ne znam šta bih vam rekao, to je ljubav koja se ne može opisati reči, prilazite avionu, a srce lupa hoće da iskoči iz grudi, jednostavno ne znate šta bi od sreće. Svaki put kada čujem njihov zvuk izlećem iz kuće samo da ga ugledam, a ako ga nevidim kao da ću umreti. Zvuk koji donekle uši para, ali prija. To je to kratko, a mogao bih ovako do veka!

Odgovori
Iv

Jer mu se ne magli vizir dok nosi masku :D

Odgovori
Na

Pre svega ljubav prema letenju. Ljubav prema visinama, oblacima. Ljubav prema uniformi. Divljenje tim zverima, velicini. Obozavanje tog zvuka. Porodicna tradicija. Uspomene iz detinstva(to i sada radim 🤫), cujes avion, ostavljas ma sta god radio, trcih koliko te noge nose, gledas da se ne polomis usput, istrcavas napolje i zveras glavom ka nebu ne bi li ga video. Jednostavno ljubav!

Odgovori
Du

Zato što je to jedinstven osećaj, strah i adrenalin u isto vreme i pobeda samog sebe

Odgovori
Ma

Časti poziva i lepote profesije.

Odgovori
Ja

Ako već ne mogu glavom kroz zid onda bar da probijem zvučni zid 😉

Odgovori
Mi

Da bi služio Srbiji.

Pi

Da bi doživeli ono što 99% ljudi nikad nece!

Odgovori
VD

Zato sto prodje sve rigorozne testove, sto ne mogu svi. I naravno zbog zena i kompleksa. Pateticno je ovo malo :) Vise sam za civilnu avijaciju, daj te neki GA kalendar, pusti me rata amraam-a i asraam-a. A da mi nemamo GA :(

Odgovori
Ni

Recimo, dečački san, adrenalin, ponos, ljubav prema letenju, porodična tradicija.. jednostavno avioni su magnet, još vojni

Odgovori
du

Zelja se javila 99 godine , kad sam kao dete mastao da odbranim svoju otadzbinu i tada moje vrsnjake.

Odgovori
Bu

Kad covek koji se rodi takav da je drugaciji, a pod drugaciji mislim na savrsen spoj inteligencije,fizicke spremnosti,kontrolom nad adrenalinom i naravno hrabrosti i odgovornosti to je redak spoj osobina i ako takav covek voli avijaciju,visine i mocne masine to je savrsen pilot.

Odgovori
Ac

Iz valjka u petlju nema cenu

Odgovori
Al

Razlozi zašto je svako od nas želeo ili pak još želi postati vojni pilot su različiti.Ovom prilikom ću ispričati žašto sam ja maštao o tome,ali na kraju ipak završio daleko od tog poziva.Još kao mali slušao sam priče roditelja o njihovom zajedničkom prijatelju iz detinjstva koji je bio pilot miga 21 u početku to mi je sve bila jedna nepoznanica nisam razumeo o čemu se priča.Kako se postaje pilota,može li to svako,šta je to mig 21?Bila su samo neka od pitanja koja su se vrtela po mojoj glavi.Prošlo je neko vreme krenuo sam u osnovnu školu i imali smo organizovanu posetu mesnoj biblioteci i dok su nas zaposlene vodile i pokazivale knjige na dečijem odeljenju za oko mi je zapala jedna mala slikovnica na čijim koricama se nalazila slika vojnog aviona,naravno to je bila i prva knjiga pozajmljena iz biblioteke.Slikovnica je bila na ruskom jeziku tako da sam svakodnevno terorisao roditelje da mi čitaju kratke tekstove koji su se nalazili ispod svake slike aviona.Uživanje u posmatranju fotografija bilo je jedno neopisivo iskustvo.Nakon nekog vremena kod učiteljice na času smo pričali o tome šta želimo postati kod mene razmišljanja nije bilo želim postati vojni pilot.Ta želja me je držala dugo i postajala je još veća nakon što sam pogledao dva filma na tu temu(Daleko nebo i Top Gun).Godine su prolazile želju i nadu da ću jednog dana postati pilot nisam gubio.Nažalost moje mesto 2014.godine pogodile su poplave i sletanje helikoptera na naš stadion postalo je svakodnevica.Nesvestan cele situacije uživao sam u njihovom dolasku i svakodnevno odlazio na stadion i svaki trenutak koristio da postavim neko pitanje o samoj profesiji vojnog pilota,verujem često dosađujući samim pilotima,ali Bože moj dečija znatiželja.Tada sam prvi i jedini put bio u kabini helikoptera(Mi8 i gazela)koji su izgledali kao svemirski brod.Ako sam do tada imao u mislima neku drugu profesiju tada je sve postalo kristalno jasno postati pilot po svaku cenu.Krenula je srednja škola,matematika se redovno radila pripreme su tekle punom parom.Prijatelji znajući moju ludu želju za 18.rodjendan su mi poklonili knjigu koju sam ja do tada na sve moguće načine da nabavim ,,Priča jednog borbenog pilota“ čiji je autor prijatelj roditelja sa početka ovog teksta,koga nažalost nisam imao priliku upoznati zbog njegove rane smrti.Bila je to verujem knjiga koju sam najbrže a verujem i najviše puta u životu pročitao u čijem čitanju svaki put uživam.Došla je četvrta godina srednje škole i donošenje odluke šta upisati moj stav bio je jasan vazduhoplovni smer na Vojnoj akademiji,ali kao i u svemu u životu pojavi se neka prepreka u ovom slučaju to su bili roditelji.Iste osobe koje su me zainteresovale za poziv vojnog pilota su me od toga i udaljile,koja slučajnost.Tako da ni meni kao i mnogima koji su to maštali nije pošlo za rukom postati vojni pilot.Ostaće večno žaljenje i nada da će se u nekom drugom životu ta želja ipak ostvariti.Do tada ne preostaje mi ništa drugo do svakodnevnog igranja Lock on-a i maštanja kako je sve moglo biti lepo.

Odgovori
Vl

Across the clouds I see my shadow fly, out of the corner of my watering eye. Zato.

Odgovori
Bo

Dajte ljudi te kalendare sta nas mucite?
Da lete van svojih granica u niskom letu i obarate agresorske avione kao glinene golube pre nego hitno pobegnete na svoje maticne aerodrome!

Odgovori
Pr

Iz ljubavi

Mi

Zašto neko želi da postane vojni pilot? Zato što mu je to u krvi, sa tim se rađa, poseduje uzvišene ciljeve i ljubav prema domovini, prema svemu dobrom i lepom, prema slobodi i izazovima…i velikim snovima

Odgovori
20

Da bismo uzivali u slobodi i da bi branili slobodu

И

Списак је јако дугачак! Али увек су ту пре свега дечачки (у новије време дечији) снови! А одакле они настају, од гледања у небо, чињенице да је неко одвео дете на аеромитинг, праћења идола у фигури тате/деде/комшије…

Ti

Zbog lude brzine… 😉

Odgovori
Al

Pa pošto nije uspeo da postane tenkista, logično je, poželeo je da postane pilot 🎯 hehe 😎

Odgovori
Mi

Iz inata prirodi.
Jos od momačkih dana sam zamisljao kako sedam u „Flankera“ i polecem sa duge piste naoružan do zuba raketama VV. Zatim pravim nagli zaoktret i prelecem Frušku Goru, te ispaljujem SVE na uljeze i spuštam se dužinom Dunava. Ne znam zašto ali kad sam bio previše pijan takve misli su mi pomagale da se ne onesvestim.
Tako se ne postaje pilot, al kad nisi za pilota mozes bar da sanjaris.

Odgovori
Л

Због оствривања својих дечачких снова, или је неко од чланова породице пилот и усадио је детету од малена љубав према авионима.

Odgovori
Ra

Pre svega sto je to jedan od najlepsih poziva koje covek moze da odabere, sama cinjenica da spadate u samo vrh koji covjek moze da dokuči stavlja vas u iskusenje da probate…
Cast ponos patriotizam zelja da sluzite otadzbini i svom narodu…
Pored toga neko se i rodi i od malena uci da voli avione…
Vjerovatno je i ne opisiv osjecaj upravljati tim mocnim mašinama..
Mnogo je zelja i razloga zasto neko zeli da postane vojni pilot ali to je put samo za one najsposobnije i najhrabrije…

Odgovori
Go

Zbog Tangija i Laverdira.

Odgovori
Н

Осећај винути се у небеса и видети како сви проблеми који нам на земљи изгледају големо у ствари су веома ситни. Погледати око себе и видети плаветнило вечности. Чути звук мотора који даје осећај сигурности и спокојнисти на којој год крстарили. Многи би рекли, све то има и пилот путничког авиона али то баш и није тако. Није исто летети сам или са десетином људи. Свако од њих има своје обавезе и сви су странци. Сви они имају своја посла и лет доживљавају само као пут.Војним пилотима је полетети жеља, циљ и успех. Војни пилоти нису странци једни другима иако се можда први пут срећу. У групним летовима, цела ескадрила делује као једно, сви као браћа иако то нису. Ту нема лажног пријатељства и лицемерства. Два пилота када лете заједно у истом авиону се толико зближе да постану као породица. Спремни су и да као један погину да недужни цивили не би настрадали. Желео бих да само поменем хероје неба који су животе изгубили да би спасили животе мештана једног села ове године недалеко од мог града. То су мајор Дејан Крсник и капетан Звонко Васиљевић који су отишли у вечност као једно. За мене су они превазишли овоземаљски живот. Сваки војни пилот има у крви то чојство и јунаштво које се буди у њему првим уласком у авион. Додао бих на све ово за крај и стих из Бајагине песме који много волим:Када кренеш никад не знаш кол’ко траје лет, колико је дана доста да упознаш свет даљина дим и прашина…

Ve

Pravi piloti su samo oni koji su to zeleli iz ljubavi

Odgovori
ig

jer mu je u krvi

Odgovori
Sa

Ima li lepseg poziva? Ostvarenje sna…

Odgovori
pa

zato što je samo nebo granica a zemlja samo sputava

Odgovori
Mi

Poziv vojnog pilota nudi mogućnost da osetite moć kao ni na jednom drugom mestu. Moć letenja, moć oružja, i moć brzine.

Odgovori
re

Da bi mogao da nosis kombinezon, a da nisi automehanicar :)

Odgovori
St

Zato sto samo medju oblacima, bez tla pod nogama, moguce je osetiti istinsku slobodu.

Odgovori
Dr

A kako drugačije ploviti po oblacima, dodirivati ih (makar posredno, ali najbliže moguće), naizgled pobeći gravitaciji i sagledati prirodne i ljudske tekovine urbanizma u pokretu?

Odgovori
Ge

Gde ce soko, nego u visine?

Odgovori
З

Да би завршио у календару :-)

Odgovori
Co

Ja sam se sa tim rodio :)

Odgovori
Er

Kada biste bili pilot (ili bilo koja druga popularna profesija), da li bi vam bilo svejedno da niko nema pojma cime se bavite?

Nakon sto dobro razmislite i odgovor je i dalje DA, onda ste napravili dobar izbor!

Odgovori
Da

Treba biti malo hrabar, malo lud, malo da imas m..a, malo uporan i eto ti pilota

Odgovori
PI

Prosto se sa tim rodis i shvatis da ti je to zivot, ljubav, opredeljenje!
To se ne postaje dobija se po zacecu!
✈️🛩️🚁🛬🛫🚀🛸

Odgovori
И

Пуно је разлога! Али у основи свих су били мекада дечачки, сада дечији снови… А одакле они потичу… Од чињенице да је као мало дете било на аеромитинг, било одушевљено причама тате/стрица/деде/комшије…

Odgovori
Ni

Jer je na nebu sloboda!

Odgovori
Iv

Zbog slobode

Odgovori
Dr

Covek se za to rodi i strmi ka tome. Iako bi svi zeleli da postanu vojni piloti ipak je to zivotno opredeljenje koje trazi celog coveka 100% opredeljenog i posvecenog, sto malo ko od nas ne pilota moze da pruzi.

Odgovori

To je bio i ostao deo srca i duše verovatno od prvog trenutka kad sam ugledao avion na nebu.
Mislim da je taj osećaj stvarno teško objasniti, taj osećaj sigurno zna većina ovde, i dan danas pogled je uprt ka nebu, a kad zagrmi sa neba onda oči traže po nebu, kao da sam i dan danas dete a već mi je 44 …

Odgovori
Du

Zato sto, kad sam prvi put kao malo dete ugledao Mig-29 i cuo zastrasujucu ali ipak lepu buku njegovih motora..Taj osecaj snage i poverenja koji mi je ulivao.Niko nam nista ne moze….

Odgovori
Iv

Zbog nebeskog prostranstva

Odgovori
Ma

Odgovor :
Jer se sanjao o tome.

Odgovori
Dr

RTS Trezor je pre izvesnog vremena prikazao emisiju iz 70 godina prošlog veka, pod nazivom kolevka za pilote. Jedan od tadasnjih pitomaca je na pitanje voditelja zašto baš vojni pilot se zamislio pogledao u visinu i rekao: biti vojni pilot, to ne može svako, to je nešto neopisivo. Eto to je moj odgovor.

Odgovori
Vl

Stobi rekli # Per aspera ad Astra # zbog toga…

Odgovori
ni

ostvarenje sna..

Odgovori
Cr

Zbog toga što je čuo motor MiG-21 pri poletanju ili niskom preletu. Sve prolazi ali ta buka zauvek ostaje.

Odgovori
Mi

Zato što se dižete na nebo vrlo visoko.
Toliko visoko da plavo nebo više ne postoji. Gde je zemlja samo uspomena.
Jednom kad ste tamo u tišini, ostajete tamo. A ako odlučite da želite da ostanete sa zvezdama za celu večnost.
One dolaze do vas i procenjuju ljubav koju imate prema njih.
Ako je ljubav iskren, I ako im se sviđate
Tako će vas te zvezde uzeti zauvek

Odgovori
To

Zbog beskrajnih granica i slobode. Mali broj ljudi moze da leti ;)

Odgovori
St

Zbog serije „Pilot u travi“. Zbog pesme „Hej vojnici, vazduhoplovci“. Zbog toga sto su avioni lepi. Zbog toga sto se cini nedostiznim. I zbog milion drugih razloga.

Odgovori
Bo

Brzine,adrenalina,moći…

Odgovori
Pr

Zbog perspektive, osećaja u stomaku i još preko dva maha razloga ; )

Odgovori
Ve

Zbog ljubavi prema avionima, helikopterima i letenju

Odgovori
Be

Zato sto zeli da oseti moc koja je blizu bozanske moci.

Odgovori
Ni

Iako se baš puno ljudi (kao i svake godine) javilo, u nadi sam da će T6 baš mene izvući.

Pilot nisam postao (vojni) zbog matematike, a civilni zbog para:)
Za ovog drugog još nije kasno:)
Prva ljubav i nikada prežaljena je MIG 21. Kada sam ga prvi put čuo i video bila je to ljubav na prvi pogled. Zbog njega sam želeo da postanem pilot.
Puno sreće i zdravlja svima u 2021, da nam se stanje u avijaciji koju svi ovde volimo svako na svoj način, popravi i da bude bar kao pre sve ove krize. Može i malo bolje.
Veliki pozdrav.

Odgovori
Ml

Zbog velike brzine, slobode koju covek ima na onim visinama kao i pogleda koji se pruza ispred i oko nas!

Odgovori
Ge

Adrenalin i nebo bez granica!
Ali zasto moja cerka od 9 godina zeli da postane pilot, sto traje od njene trece godine to vec ne znam… i dalje je misterija za nas, ali ona sigurno koraca u svojoj zelji ka tome…

Odgovori
Д

Kratak trenutak slobode i mira u beskrajnom plavetnilu plabog neba.

Odgovori
An

Zbog čega sve neko želi da postane vojni pilot?

Ljubav prema avijaciji, ljubav prema otadzbini, adrenalin, prestizno i kul zanimanje, brzina, jedno od ako ne i najskuplje skolovanje, rad uz najstrucnije ljude pored sebe… Sigurno ima jos, nazalost nikada ostvaren san jer se raspade drzava :) Pozdrav i hvala na kalendaru ;)

Odgovori
De

Na nasem nebu sa nasim avionima i nasim pilotima nema lepseg prizora.

Odgovori
Vl

Zato sto nista jace ne uteruje adrenalin u coveka od mlaznog motora iza njegovih ledja

Odgovori
Al

Postovani Petre,
Mislim da ce pravi zaljubljenici u avione I svi oni koji cene nase hrabre pilote i ljude koje ste naveli, pozeleti da kupe ovaj kalendar i naj taj nacin pomognu da isti izadje i sledece godine. Za nas neupucene molim vas da objavite nacin kako mozemo kupiti ovaj kalendar.
Hvala.

Odgovori
Pe

Nažalost kalendar se ne prodaje.

М

Понос, част, снага.. јесу три ствари које красе и представљају карактер једног војног пилота и управо те три ствари узете су као мото 101. ловачке авијацијске ескадриле, јер понос: на то што јесу војни пилоти, што су се одрицањем, трудом и верношћу отаџбини изборили за своју професију и то што су неки од њих спремни на то да поклоне свој живот народу зарад слободе земље и отаџбине, чини их поносним. Част: јер припадник војске само чашћу, храброшћу, вером у Бога и моралом може бити исправан човек и војник и зато што су многи од њих спремни да жртвују много од себе зарад те части, чини их часним. Снага: зато што само истрајни, упорни и пуни љубави према отаџбини, Богу и ономе што раде могу бити достојни тог позива, чини их најснажнијим.
Многи кажу да су изнад војних пилота по професији којом се баве једино астронаути, али ја сам уверен да изнад војних пилота по професији не постоји неко већи и да ће они увек представљати врхунац онога чему један обичан човек може да се поноси и диви.
Адреналин, жеља за брзином и пространством и жеља за супериорношћу по мени представљају формалне особине једног војног пилота, али и обавезне како би то постали. Кажу да се људи са тим геном рађају, али ја дубоко верујем да сваки човек то може пробудити у себи на најисправнији начин и да свако одлучан уколико то јарко зажели може остварити.
Борбени пилоти су изузетно капацитетни људи поготово у мањим земљама, јер на њима често леже слобода, интегритет и част једне земље у тренутцима ратовања и често сносе велику одговорност за одређене ствари.
Некоме би све што сам рекао звучало сулудо или смешно и многи људи би сматрали како то није посао за њих или би пак све што сам написао сматрали неозбиљним и недовољно добро састављеним, али ја чврсто стојим иза свега што сам рекао и то сматрам прилично исправним.

Тек ми је 13 година и многи ми кажу како ће ми се жеља брзо променити, како сва та страст и жеља брзо прохуја и негде одлети, али ја дубоко верујем да се то неће десити и да ми је у души, мислима и у крви све што сам претходно рекао. Једино чега се бојим у животу јесте да то што ми остали говоре о мојој жељи и о томе како ћу једном заборавити на њу оствари, али с друге стране тежим ка томе да у тој амбицији будем одлучан и истрајан.

Верујем… да се многи од нас требају одазвати на овај позив, јер моје лично мишљење је да од пилотског и свештеничког позива нема часнијег.

Odgovori
Ik

Sine, sedi di si…i manje igraj igrica (pucačina).
Ako ti se leti sedi na motorni zmaj, u balon ili na paraglajder. A strast za letenjem može da se usmeri na mnogo lepše strane.
U borbene avione sedaju oni koji su željni krvi, ubijanja drugih, itd. a sve to nakon što napune glavu igricama i Top gan filmovima. Da ne pričam o broju uzalud poginulih vojnih pilota…
Pustite me priče o očuvanju mira i otadžbini. Platite porez, obrazujte se, radite vredno – to je rodoljublje!

Svako dobro

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs