BEG airport status
Putnici koji putuju sa „Nikole Tesle“ od januara u EU sistemu obezbeđivanja aerodroma "Evropska komisija je potvrdila da je sistem obezbeđivanja u vazduhoplovstvu u Republici Srbiji uspostavljen i da funkcioniše na isti način kao i u državama članicama EU" / Foto: Tango Six

Putnici koji putuju sa „Nikole Tesle“ od januara u EU sistemu obezbeđivanja aerodroma

Od ovog januara putnici, njihov ručni i predati prtljag, kao i robne i poštanske pošiljke koji sa aerodroma „Nikola Tesla“ lete u EU neće se ponovo podvrgavati kontrolama obezbeđivanja prilikom transfera sa ovih aerodroma. Isto se odnosi i na putnike koji sa EU aerodroma dolaze na aerodrom „Nikola Tesla“ i sa njega nastavljaju putovanje ka drugim destinacijama.

Evropska komisija je u Službenom listu od 27. januara 2020. godine objavila Sprovedbenu Uredbu EU br. 111/2020, kojom se potvrđuje da Republika Srbija primenjuje standarde u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu (Aviation Security), koji su ekvivalentni zajedničkim osnovnim standardima obezbeđivanja u vazduhoplovstvu i primenjuju se na aerodromima u državama članicama Evropske unije, saopšteno je danas iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

– Nakon neposredne provere koju je u oktobru 2018. godine obavio ekspertski tim EU i sprovedenih procedura odobravanja, Evropska komisija je donela pozitivnu odluku o zahtevu Republike Srbije za prepoznavanje ekvivalentnosti mera obezbeđivanja u vazduhoplovstvu.

Evropska komisija je potvrdila da je sistem obezbeđivanja u vazduhoplovstvu u Republici Srbiji uspostavljen i da funkcioniše na isti način kao i u državama članicama EU kao i da su mere obezbeđivanja u vazduhoplovstvu koje se primenjuju na aerodromu „Nikola Tesla“ na istom nivou kao i na aerodromima EU.

Time je napravljen prvi korak ka olakšavanju protoka putnika, prtljaga, robe i pošte sa aerodroma „Nikola Tesla“ Beograd od čega će korist imati putnici, nacionalni avio-prevozilac Er Srbija, operater aerodroma „Belgrade Airport“ kao i vazduhoplovna industrija u celini.

Potvrda Evropske komisije da je sistem obezbeđivanja jednak kao i u zemljama EU je jasan pokazatelj uspešne implementacije EU standarda i regulative u Republici Srbiji. Ovaj veliki uspeh rezultat je saradnje Direktorata civilnog vazduhoplovstva sa svim nadležnim državnim organima i vazduhoplovnim subjekatima koji su zaduženi za primenu mera obezbeđivanja u vazduhoplovstvu. – navodi se u saopštenju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Ovo je jos jeda uspeh naseg Vazduhoplovnog Direktorata u sprovodjenju Evropskih standarda i priblizavanja Srbije Evropskoj Uniji Svaka cast strucnom timu koji je radio na ovom za nas vaznom projektu i uspostavljanju standarda EU

Odgovori
An

Odlična vest! Dosta se vremena gubilo u presedanju po evropskim aerodromima kada vas odmah sa aviona (ili autobusa) stave u red za skener.

Odgovori
Pr

Da li je neko vec leteo transferom otkako je ova mera najavljena?

Da li se vec primenjuje na transfernim aerodromima u MUC, FRA, VIE, ZRH…

Odgovori
Lu

Ja sam leteo 3. feb sa transferom u MUC i morali smo proci kroz skener rucnog prtljaga pre pasoske kontrole.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj