Helikopter Bel 212 Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova YU-HCA proslavio je danas svoj 40. rođendan. Pripadnici jedinice organizovali su mu u svojoj bazi na aerodromu „Nikola Tesla“ adekvatnu rođendansku proslavu sa tortom, svećicama i prisećanjima šta je sve „Čarli Alfa“ preživeo u svojoj karijeri .
Agusta Bell 212AM YU-HCA serijskog broja 5709 „ispod čekića“ izašao je na današnji dan pre tačno 40 godina po porudžbini rađenoj za tadašnji MUP Jugoslavije što ga čini jednim od najstarijih državnih vazduhoplova Srbije u civilstvu. Stariji od njega su samo tri policijska „Džet Rendžera“ koji su 1979. godište, dok je najstariji Mi-8T Vojske Srbije 1981. godište.
„Čarli Alfa“, kako su za Tango Six rekli u Helikopterskoj jedinici, učestvovao je u gotovo svim ratnim sukobima u poslednjih 30 godina, evakuisao je unesrećene prilikom poplava, aktivno je gasio požare sa „Bambi bucket“ vedrom i još uvek je nezamenljiv za određene misije.
Helikopter je u Beograd stigao iste 1980. godine i do sada ima 3600 sati naleta. Do sledećeg obaveznog remonta pogonske grupe ostalo mu je još 600 sati što u praksi upotrebi Helikopterske iznosi još dve godine. Ukoliko se MUP odluči za remont PT-6T motora „Čarli Alfa“ bi mogao još godinama da ostane u službi.
Nebojsa
Srecan rodjendan🎂
nebojsa
Srećan rođendan.
Dex
Leteo je samo 90 sati godišnje?
Jovan M.
To mu dođe, recimo, svaki četvrti dan po sat vremena ili svaki drugi po pola sata… i tako 40 godina. Meni to ne deluje malo.
Stvarno je lep, lepo i ofarban, a verujem da ga naši dobro održavaju. Treba ga i dalje koristiti, i APELOVATI DA SE SAČUVA U MUZEJU VAZDUHOPLOVSTVA. Hajde da se obratimo nekome….
Nikola
Kako lep helikopter, bilo bi lepo kad bi policija i dalje nabavljala Bellove helikoptere koji su savrseni za svoju namenu ali sad je bolje H145M bar zbog unifikacije i lakseg odrzavanja pored vojske.
MD
CA JE LEGENDA HELIKOPTERSKE JRDINICE KAD BI ZNAO DA RIČA SVAŠTA BI ISPRIČAO. ALI IMA NJIH KOJI TO ZNAJU, A NISU NA SLICI.
ivan1
Nesto gledam jakne koje nose piloti, trgovacki Avirex, jel to znaci da nisu od nomexa ili slicnog nezapaljivog materijala? Da li uopste ima neka pravila u tom pogledu?
Petar
@ivan1
Mislite na Alpha Industry flight jacket ,koje su u prvom planu i nose je pojedini piloti na fotogr.
ivan1
Naravno Alpha, neznam sta mi bi da to napisem. Alpha vec poodavno ne proizvodi za vojsku.
Nikola
Postovani Citaoci ,
Postovani clanovi Helikopterske MUP Jedinice,
zelim Vam da Vas ovaj prelepi Helikopter Bell 212 sluzi
jos najmanje 20 godina ,
Ziveli i zelim Vam jos mnogo dobrih i uspesnih akcija sa ovom prelepom „pticom“.
A bese prelepo u Gallarateu , Italija Agusta/ Bell Companija ,
puno iskrenih pozdrava ,
Srecno
Nikola
mr. bean
Helikopter je zreo za zasluzenu penziju. Sada se samo mozemo nadati da ce ubrzo biti zamenjen novim helikopterom tipa H145!
Niko
Ne verujem da može. Jedan je laki helikopter a drugi srednji. Nisu ista klasa i ne mogu se porediti.
Branko
Moze se porediti eventualno sa EC155
Slavke
H215 se uzimaju kao zamena za AB212, ali bi valjalo da se i 212 zadrzi jer je zahvalan i povoljan za odrzavanje i koriscenje…
Hosenfefer
Prosecna starost borbenih aviona u USA je 28 godina. Ako racunamo naprezanja koja trpe avioni i heliji ne mislim da mu je penzija bas „pod moranje“ sto mu neki zele. Na kraju krajeva struka zna.
BB
Pa takve slične, samo još starije, „doniraju“ BiH, skoro, pod nove…
Goran M
Pozdrav za Saleta i Peleta!
Voja
Ovim helikopterom je Milošević leteo više puta, prvi put na Gazimestan a poslednji u Tuzlu, pa odatle avionom za Hag. Kasnije je preuređen za medicinski transport te je njime moja drugarica pre par godina nakon saobraćajke transportovana za Beograd.