Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025

Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025
Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan
Detalj sa današnje rođendanske proslave u bazi Helikopterske jedinice. YU-HCA je napunio 40 godina / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan

Helikopter Bel 212 Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova YU-HCA proslavio je danas svoj 40. rođendan. Pripadnici jedinice organizovali su mu u svojoj bazi na aerodromu „Nikola Tesla“ adekvatnu rođendansku proslavu sa tortom, svećicama i prisećanjima šta je sve „Čarli Alfa“ preživeo u svojoj karijeri .

Agusta Bell 212AM YU-HCA serijskog broja 5709 „ispod čekića“ izašao je na današnji dan pre tačno 40 godina po porudžbini rađenoj za tadašnji MUP Jugoslavije što ga čini jednim od najstarijih državnih vazduhoplova Srbije u civilstvu. Stariji od njega su samo tri policijska „Džet Rendžera“ koji su 1979. godište, dok je  najstariji Mi-8T Vojske Srbije 1981. godište.

„Da poživiš još toliko.“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

„Čarli Alfa“, kako su za Tango Six rekli u Helikopterskoj jedinici, učestvovao je u gotovo svim ratnim sukobima u poslednjih 30 godina, evakuisao je unesrećene prilikom poplava, aktivno je gasio požare sa „Bambi bucket“ vedrom i još uvek je nezamenljiv za određene misije.

Nepristojno je pitati za godine ali se uvek može pogledati fabrička pločica

Helikopter je u Beograd stigao iste 1980. godine i do sada ima 3600 sati naleta. Do sledećeg obaveznog remonta pogonske grupe ostalo mu je još 600 sati što u praksi upotrebi Helikopterske iznosi još dve godine. Ukoliko se MUP odluči za remont PT-6T motora „Čarli Alfa“ bi mogao još godinama da ostane u službi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Srecan rodjendan🎂

Odgovori
ne

Srećan rođendan.

Odgovori
De

Leteo je samo 90 sati godišnje?

Odgovori
Jo

To mu dođe, recimo, svaki četvrti dan po sat vremena ili svaki drugi po pola sata… i tako 40 godina. Meni to ne deluje malo.
Stvarno je lep, lepo i ofarban, a verujem da ga naši dobro održavaju. Treba ga i dalje koristiti, i APELOVATI DA SE SAČUVA U MUZEJU VAZDUHOPLOVSTVA. Hajde da se obratimo nekome….

Ni

Kako lep helikopter, bilo bi lepo kad bi policija i dalje nabavljala Bellove helikoptere koji su savrseni za svoju namenu ali sad je bolje H145M bar zbog unifikacije i lakseg odrzavanja pored vojske.

Odgovori
MD

CA JE LEGENDA HELIKOPTERSKE JRDINICE KAD BI ZNAO DA RIČA SVAŠTA BI ISPRIČAO. ALI IMA NJIH KOJI TO ZNAJU, A NISU NA SLICI.

Odgovori
iv

Nesto gledam jakne koje nose piloti, trgovacki Avirex, jel to znaci da nisu od nomexa ili slicnog nezapaljivog materijala? Da li uopste ima neka pravila u tom pogledu?

Odgovori
Pe

@ivan1
Mislite na Alpha Industry flight jacket ,koje su u prvom planu i nose je pojedini piloti na fotogr.

iv

Naravno Alpha, neznam sta mi bi da to napisem. Alpha vec poodavno ne proizvodi za vojsku.

Ni

Postovani Citaoci ,
Postovani clanovi Helikopterske MUP Jedinice,

zelim Vam da Vas ovaj prelepi Helikopter Bell 212 sluzi
jos najmanje 20 godina ,
Ziveli i zelim Vam jos mnogo dobrih i uspesnih akcija sa ovom prelepom „pticom“.
A bese prelepo u Gallarateu , Italija Agusta/ Bell Companija ,

puno iskrenih pozdrava ,
Srecno
Nikola

Odgovori
mr

Helikopter je zreo za zasluzenu penziju. Sada se samo mozemo nadati da ce ubrzo biti zamenjen novim helikopterom tipa H145!

Odgovori
Ni

Ne verujem da može. Jedan je laki helikopter a drugi srednji. Nisu ista klasa i ne mogu se porediti.

Br

Moze se porediti eventualno sa EC155

Sl

H215 se uzimaju kao zamena za AB212, ali bi valjalo da se i 212 zadrzi jer je zahvalan i povoljan za odrzavanje i koriscenje…

Ho

Prosecna starost borbenih aviona u USA je 28 godina. Ako racunamo naprezanja koja trpe avioni i heliji ne mislim da mu je penzija bas „pod moranje“ sto mu neki zele. Na kraju krajeva struka zna.

Odgovori
BB

Pa takve slične, samo još starije, „doniraju“ BiH, skoro, pod nove…

Go

Pozdrav za Saleta i Peleta!

Odgovori
Vo

Ovim helikopterom je Milošević leteo više puta, prvi put na Gazimestan a poslednji u Tuzlu, pa odatle avionom za Hag. Kasnije je preuređen za medicinski transport te je njime moja drugarica pre par godina nakon saobraćajke transportovana za Beograd.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs