Mađarskoj odobrena kupovina raketa za raketni sistem PVO NASAMS 2

29. maj 2020

Crna Gora za potrebe svoje vojske kupuje helikoptere Bell 505

28. maj 2020

Rumunija sama modernizuje 10 aviona IAR-99 na nivo naprednih školsko-borbenih letelica

27. maj 2020

Treća faza modernizacije: Opitno gađanje domaćim artiljerijsko-raketnim sistemom PASARS

25. maj 2020

Libijska Nacionalna armija gubi svoje Pancire, turske bespilotne letelice napadaju, Emirati pomažu

21. maj 2020

Ministarstvu za vanredne situacije Rusije isporučen prvi helikopter Ansat

20. maj 2020

Australijskom kraljevskom ratnom vazduhoplovstvu prikazan prvi borbeni bespilotni avion Loyal Wingman

18. maj 2020

Južnokorejski proboj na afričko tržište, prvi avion KA-1S za Senegal

15. maj 2020

Srećan Top Gan dan: Vreme je da pričamo o drugom delu

13. maj 2020

Ruske vojne parade u slavu Dana pobede: Žal za atraktivnim premijerama nadoknadili preleti aviona i helikoptera

9. maj 2020

[POSLEDNJA VEST] Srušio se školski avion Zlin Z-242L hrvatskog Ratnog vazduhoplovstva, dvočlana posada poginula; ministar odbrane Hrvatske podneo ostavku

7. maj 2020

[POSLEDNJA VEST] Povratak dvosedog MiG-a 21: “Balalajka“ ponovo na nebu Srbije

7. maj 2020

Školovanje budućih pilota i učenika Srednje stručne vojne škole ne prestaje tokom Korone

5. maj 2020

[POSLEDNJA VEST] Nesreća makedonskog policijskog helikoptera Mi-171 remontovanog u Srbiji – nema žrtava

4. maj 2020

Srpsko Ministarstvo odbrane i USAF prikazali svoja dva generala na godišnjicu obaranja aviona F-16: „Kako sam brlijantno presreo Nevu“

2. maj 2020

Vučić u Jakovu: Vraćeno ime Trećem raketnom divizionu, nastavlja se opremanje, uskoro stižu kineske bespilotne letelice, u oktobru velika vežba RV i PVO

2. maj 2020

F-35 američke mornarice bez supersoničnih letova?

1. maj 2020

SAAB ispituje novi vazduhoplovni AESA radar

29. apr 2020

Slovenija pokrenula hitnu nabavku transportnog aviona

24. apr 2020

Republika Srpska odustala od nabavke helikoptera za potrebe Helikopterskog servisa

23. apr 2020
Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan
Detalj sa današnje rođendanske proslave u bazi Helikopterske jedinice. YU-HCA je napunio 40 godina / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan

Helikopter Bel 212 Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova YU-HCA proslavio je danas svoj 40. rođendan. Pripadnici jedinice organizovali su mu u svojoj bazi na aerodromu „Nikola Tesla“ adekvatnu rođendansku proslavu sa tortom, svećicama i prisećanjima šta je sve „Čarli Alfa“ preživeo u svojoj karijeri .

Agusta Bell 212AM YU-HCA serijskog broja 5709 „ispod čekića“ izašao je na današnji dan pre tačno 40 godina po porudžbini rađenoj za tadašnji MUP Jugoslavije što ga čini jednim od najstarijih državnih vazduhoplova Srbije u civilstvu. Stariji od njega su samo tri policijska „Džet Rendžera“ koji su 1979. godište, dok je  najstariji Mi-8T Vojske Srbije 1981. godište.

„Da poživiš još toliko.“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

„Čarli Alfa“, kako su za Tango Six rekli u Helikopterskoj jedinici, učestvovao je u gotovo svim ratnim sukobima u poslednjih 30 godina, evakuisao je unesrećene prilikom poplava, aktivno je gasio požare sa „Bambi bucket“ vedrom i još uvek je nezamenljiv za određene misije.

Nepristojno je pitati za godine ali se uvek može pogledati fabrička pločica

Helikopter je u Beograd stigao iste 1980. godine i do sada ima 3600 sati naleta. Do sledećeg obaveznog remonta pogonske grupe ostalo mu je još 600 sati što u praksi upotrebi Helikopterske iznosi još dve godine. Ukoliko se MUP odluči za remont PT-6T motora „Čarli Alfa“ bi mogao još godinama da ostane u službi.

Komentari

N

Srecan rodjendan🎂

Odgovori
n

Srećan rođendan.

Odgovori
D

Leteo je samo 90 sati godišnje?

Odgovori
J

To mu dođe, recimo, svaki četvrti dan po sat vremena ili svaki drugi po pola sata… i tako 40 godina. Meni to ne deluje malo.
Stvarno je lep, lepo i ofarban, a verujem da ga naši dobro održavaju. Treba ga i dalje koristiti, i APELOVATI DA SE SAČUVA U MUZEJU VAZDUHOPLOVSTVA. Hajde da se obratimo nekome….

N

Kako lep helikopter, bilo bi lepo kad bi policija i dalje nabavljala Bellove helikoptere koji su savrseni za svoju namenu ali sad je bolje H145M bar zbog unifikacije i lakseg odrzavanja pored vojske.

Odgovori
M

CA JE LEGENDA HELIKOPTERSKE JRDINICE KAD BI ZNAO DA RIČA SVAŠTA BI ISPRIČAO. ALI IMA NJIH KOJI TO ZNAJU, A NISU NA SLICI.

Odgovori
i

Nesto gledam jakne koje nose piloti, trgovacki Avirex, jel to znaci da nisu od nomexa ili slicnog nezapaljivog materijala? Da li uopste ima neka pravila u tom pogledu?

Odgovori
P

@ivan1
Mislite na Alpha Industry flight jacket ,koje su u prvom planu i nose je pojedini piloti na fotogr.

i

Naravno Alpha, neznam sta mi bi da to napisem. Alpha vec poodavno ne proizvodi za vojsku.

N

Postovani Citaoci ,
Postovani clanovi Helikopterske MUP Jedinice,

zelim Vam da Vas ovaj prelepi Helikopter Bell 212 sluzi
jos najmanje 20 godina ,
Ziveli i zelim Vam jos mnogo dobrih i uspesnih akcija sa ovom prelepom „pticom“.
A bese prelepo u Gallarateu , Italija Agusta/ Bell Companija ,

puno iskrenih pozdrava ,
Srecno
Nikola

Odgovori
m

Helikopter je zreo za zasluzenu penziju. Sada se samo mozemo nadati da ce ubrzo biti zamenjen novim helikopterom tipa H145!

Odgovori
N

Ne verujem da može. Jedan je laki helikopter a drugi srednji. Nisu ista klasa i ne mogu se porediti.

B

Moze se porediti eventualno sa EC155

S

H215 se uzimaju kao zamena za AB212, ali bi valjalo da se i 212 zadrzi jer je zahvalan i povoljan za odrzavanje i koriscenje…

H

Prosecna starost borbenih aviona u USA je 28 godina. Ako racunamo naprezanja koja trpe avioni i heliji ne mislim da mu je penzija bas „pod moranje“ sto mu neki zele. Na kraju krajeva struka zna.

Odgovori
B

Pa takve slične, samo još starije, „doniraju“ BiH, skoro, pod nove…

G

Pozdrav za Saleta i Peleta!

Odgovori
V

Ovim helikopterom je Milošević leteo više puta, prvi put na Gazimestan a poslednji u Tuzlu, pa odatle avionom za Hag. Kasnije je preuređen za medicinski transport te je njime moja drugarica pre par godina nakon saobraćajke transportovana za Beograd.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend