Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

3. apr 2020

Kriza sa Korona virusom ubrzava obnovu makedonske tajne policijske jedinice sa bespilotnim letelicama Hermes 450

30. mar 2020

[POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

27. mar 2020

Bugarska će, koristeći fondove Evropske Unije nabaviti dva helikoptera za HEMS

27. mar 2020

[REPORTAŽA] Noćna patrola nad policijskim časom

24. mar 2020

[ANALIZA] Kako bi Belorusija mogla pomoći Srbiji u obnovi raketnih jedinica za protivvazduhoplovna dejstva

20. mar 2020

Ruski helikopter Ansat dobija HEMS modul za prevoz beba

19. mar 2020

[ANALIZA] Budžet vojne avijacije SAD za 2021. godinu

18. mar 2020

Specijalizovana konferencija posvećena generalnoj avijaciji SEGA 2020 odložena za kasniji datum zbog rizika od Korona virusa

12. mar 2020

Vazdušni sukob iznad Idliba, masovna primena borbenih bespilotnih letelica, obaranje sirijskih aviona i dejstva sistema PVO

11. mar 2020

Vučić: Кompletirana isporuka artiljerijsko-raketnog sistema PVO Pancir; u pitanju jedna baterija izvozne verzije S1E

10. mar 2020

Lokid Martin isporučio 500-ti F-35, dostignut nalet od 250.000 sati – avion i dalje ima veliki broj nedostataka

5. mar 2020

Belorusija ispituje novu raketu zemlja-vazduh modernizovanog raketnog sistema PVO Buk

4. mar 2020

Prvi put prikazana nova kapa za pilote RV i PVO Vojske Srbije

3. mar 2020

Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan

29. feb 2020

Nemačka vojska namerava da nabavi još 64 helikoptera H145M, u planu i integrisanje protivoklopnih raketa

28. feb 2020

Azerbejdžan u pregovorima oko kupovine italijanskih školsko-borbenih aviona M-346

27. feb 2020

Nove isporuke Ruslanom za Srbiju

25. feb 2020

[NAJAVA] Prvi vojni međunarodni aeromiting u Hrvatskoj CROIMAS održaće se u Zadru 30. maja 2020.

25. feb 2020

Poslednji pozdrav Zoranu Modliju

24. feb 2020
Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan
Detalj sa današnje rođendanske proslave u bazi Helikopterske jedinice. YU-HCA je napunio 40 godina / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan

Helikopter Bel 212 Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova YU-HCA proslavio je danas svoj 40. rođendan. Pripadnici jedinice organizovali su mu u svojoj bazi na aerodromu „Nikola Tesla“ adekvatnu rođendansku proslavu sa tortom, svećicama i prisećanjima šta je sve „Čarli Alfa“ preživeo u svojoj karijeri .

Agusta Bell 212AM YU-HCA serijskog broja 5709 „ispod čekića“ izašao je na današnji dan pre tačno 40 godina po porudžbini rađenoj za tadašnji MUP Jugoslavije što ga čini jednim od najstarijih državnih vazduhoplova Srbije u civilstvu. Stariji od njega su samo tri policijska „Džet Rendžera“ koji su 1979. godište, dok je  najstariji Mi-8T Vojske Srbije 1981. godište.

„Da poživiš još toliko.“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

„Čarli Alfa“, kako su za Tango Six rekli u Helikopterskoj jedinici, učestvovao je u gotovo svim ratnim sukobima u poslednjih 30 godina, evakuisao je unesrećene prilikom poplava, aktivno je gasio požare sa „Bambi bucket“ vedrom i još uvek je nezamenljiv za određene misije.

Nepristojno je pitati za godine ali se uvek može pogledati fabrička pločica

Helikopter je u Beograd stigao iste 1980. godine i do sada ima 3600 sati naleta. Do sledećeg obaveznog remonta pogonske grupe ostalo mu je još 600 sati što u praksi upotrebi Helikopterske iznosi još dve godine. Ukoliko se MUP odluči za remont PT-6T motora „Čarli Alfa“ bi mogao još godinama da ostane u službi.

Komentari

N

Srecan rodjendan🎂

Odgovori
n

Srećan rođendan.

Odgovori
D

Leteo je samo 90 sati godišnje?

Odgovori
J

To mu dođe, recimo, svaki četvrti dan po sat vremena ili svaki drugi po pola sata… i tako 40 godina. Meni to ne deluje malo.
Stvarno je lep, lepo i ofarban, a verujem da ga naši dobro održavaju. Treba ga i dalje koristiti, i APELOVATI DA SE SAČUVA U MUZEJU VAZDUHOPLOVSTVA. Hajde da se obratimo nekome….

N

Kako lep helikopter, bilo bi lepo kad bi policija i dalje nabavljala Bellove helikoptere koji su savrseni za svoju namenu ali sad je bolje H145M bar zbog unifikacije i lakseg odrzavanja pored vojske.

Odgovori
M

CA JE LEGENDA HELIKOPTERSKE JRDINICE KAD BI ZNAO DA RIČA SVAŠTA BI ISPRIČAO. ALI IMA NJIH KOJI TO ZNAJU, A NISU NA SLICI.

Odgovori
i

Nesto gledam jakne koje nose piloti, trgovacki Avirex, jel to znaci da nisu od nomexa ili slicnog nezapaljivog materijala? Da li uopste ima neka pravila u tom pogledu?

Odgovori
P

@ivan1
Mislite na Alpha Industry flight jacket ,koje su u prvom planu i nose je pojedini piloti na fotogr.

i

Naravno Alpha, neznam sta mi bi da to napisem. Alpha vec poodavno ne proizvodi za vojsku.

N

Postovani Citaoci ,
Postovani clanovi Helikopterske MUP Jedinice,

zelim Vam da Vas ovaj prelepi Helikopter Bell 212 sluzi
jos najmanje 20 godina ,
Ziveli i zelim Vam jos mnogo dobrih i uspesnih akcija sa ovom prelepom „pticom“.
A bese prelepo u Gallarateu , Italija Agusta/ Bell Companija ,

puno iskrenih pozdrava ,
Srecno
Nikola

Odgovori
m

Helikopter je zreo za zasluzenu penziju. Sada se samo mozemo nadati da ce ubrzo biti zamenjen novim helikopterom tipa H145!

Odgovori
N

Ne verujem da može. Jedan je laki helikopter a drugi srednji. Nisu ista klasa i ne mogu se porediti.

B

Moze se porediti eventualno sa EC155

S

H215 se uzimaju kao zamena za AB212, ali bi valjalo da se i 212 zadrzi jer je zahvalan i povoljan za odrzavanje i koriscenje…

H

Prosecna starost borbenih aviona u USA je 28 godina. Ako racunamo naprezanja koja trpe avioni i heliji ne mislim da mu je penzija bas „pod moranje“ sto mu neki zele. Na kraju krajeva struka zna.

Odgovori
B

Pa takve slične, samo još starije, „doniraju“ BiH, skoro, pod nove…

G

Pozdrav za Saleta i Peleta!

Odgovori
V

Ovim helikopterom je Milošević leteo više puta, prvi put na Gazimestan a poslednji u Tuzlu, pa odatle avionom za Hag. Kasnije je preuređen za medicinski transport te je njime moja drugarica pre par godina nakon saobraćajke transportovana za Beograd.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend