Obuka “Tigrova“ u zimskim uslovima

26. jan 2021

Slovenačka mornarica ispituje novu domaću bespilotnu letelicu Galeb sa vertikalnim poletanjem i sletanjem

22. jan 2021

Kako bi Srbija mogla da obnovi svoju vazduhoplovnu transportnu flotu?

21. jan 2021

Transparentno ali ne i bez problema: Slovenija odlučila da nabavi italijanski transportni avion C-27J Spartan

18. jan 2021

Borba protiv bespilotnih letelica i krstarećih raketa u ratu 1999. godine: Učinak artiljerijsko-raketnih jedinica

18. jan 2021

[NAGRADNA IGRA] Poklanjamo Gripen kalendare za 2021. godinu

15. jan 2021

[ANALIZA] Kakva je budućnost transportne avijacije RV i PVO Vojske Srbije: Da li je vreme za nabavku nove tehnike?

14. jan 2021

Izrael formira novi grčki Centar za letačku obuku; Grčka postaje novi korisnik školsko-borbenog aviona M346

13. jan 2021

Novosti: MiG-ovi 29 iz Belorusije uskoro u Srbiji

12. jan 2021

Ekspanzija makedonskog Ratnog vazduhoplovstva kroz integraciju Elbitovog centra za obuku pilota

12. jan 2021

„01 plavi“ u preletu: Vazdušno-kosmičke snage Rusije dobile prvi serijski Su-57

6. jan 2021

Novi detalji o upotrebi Ratnog vazduhoplovstva Azerbejdžana u sukobu oko Nagorno-Karabaha: Prvo zvanično priznanje obaranja jurišnika Su-25

5. jan 2021

Kojim raketnim sistemima zameniti Strele u Vojsci Srbije?

4. jan 2021

Avion je proleteo i kafa je prosuta, znate priču: Delimo tri Eskadrila „Emergency“ vazduhoplovne šolje za kafu

30. dec 2020

Delimo kalendar 241. eskadrile Tigrovi: Nove fotografije iz jedine interesantne perspektive

30. dec 2020

Mađarsko svedočenje o korišćenju Erbasovih helikoptera H145M

25. dec 2020

Danas je dan RV i PVO, hajde da pomenemo i ovo

24. dec 2020

Delimo kalendar 101. lovačke eskadrile za 2021. godinu

22. dec 2020

Hrvatski tender za borbene avione: Kakvu industrijsku saradnju nudi SAAB, šta je ponudio Kanadi i šta je sve dobio Brazil?

22. dec 2020

Hrvatski izbor novog borbenog aviona: Gotova studija o izvodljivosti, potvrđeno koja se verzija Rafala nudi

22. dec 2020
Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan
Detalj sa današnje rođendanske proslave u bazi Helikopterske jedinice. YU-HCA je napunio 40 godina / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Jedan od najstarijih državnih helikoptera danas proslavio 40. rođendan

Helikopter Bel 212 Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova YU-HCA proslavio je danas svoj 40. rođendan. Pripadnici jedinice organizovali su mu u svojoj bazi na aerodromu „Nikola Tesla“ adekvatnu rođendansku proslavu sa tortom, svećicama i prisećanjima šta je sve „Čarli Alfa“ preživeo u svojoj karijeri .

Agusta Bell 212AM YU-HCA serijskog broja 5709 „ispod čekića“ izašao je na današnji dan pre tačno 40 godina po porudžbini rađenoj za tadašnji MUP Jugoslavije što ga čini jednim od najstarijih državnih vazduhoplova Srbije u civilstvu. Stariji od njega su samo tri policijska „Džet Rendžera“ koji su 1979. godište, dok je  najstariji Mi-8T Vojske Srbije 1981. godište.

„Da poživiš još toliko.“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

„Čarli Alfa“, kako su za Tango Six rekli u Helikopterskoj jedinici, učestvovao je u gotovo svim ratnim sukobima u poslednjih 30 godina, evakuisao je unesrećene prilikom poplava, aktivno je gasio požare sa „Bambi bucket“ vedrom i još uvek je nezamenljiv za određene misije.

Nepristojno je pitati za godine ali se uvek može pogledati fabrička pločica

Helikopter je u Beograd stigao iste 1980. godine i do sada ima 3600 sati naleta. Do sledećeg obaveznog remonta pogonske grupe ostalo mu je još 600 sati što u praksi upotrebi Helikopterske iznosi još dve godine. Ukoliko se MUP odluči za remont PT-6T motora „Čarli Alfa“ bi mogao još godinama da ostane u službi.

Komentari

N

Srecan rodjendan🎂

Odgovori
n

Srećan rođendan.

Odgovori
D

Leteo je samo 90 sati godišnje?

Odgovori
J

To mu dođe, recimo, svaki četvrti dan po sat vremena ili svaki drugi po pola sata… i tako 40 godina. Meni to ne deluje malo.
Stvarno je lep, lepo i ofarban, a verujem da ga naši dobro održavaju. Treba ga i dalje koristiti, i APELOVATI DA SE SAČUVA U MUZEJU VAZDUHOPLOVSTVA. Hajde da se obratimo nekome….

N

Kako lep helikopter, bilo bi lepo kad bi policija i dalje nabavljala Bellove helikoptere koji su savrseni za svoju namenu ali sad je bolje H145M bar zbog unifikacije i lakseg odrzavanja pored vojske.

Odgovori
M

CA JE LEGENDA HELIKOPTERSKE JRDINICE KAD BI ZNAO DA RIČA SVAŠTA BI ISPRIČAO. ALI IMA NJIH KOJI TO ZNAJU, A NISU NA SLICI.

Odgovori
i

Nesto gledam jakne koje nose piloti, trgovacki Avirex, jel to znaci da nisu od nomexa ili slicnog nezapaljivog materijala? Da li uopste ima neka pravila u tom pogledu?

Odgovori
P

@ivan1
Mislite na Alpha Industry flight jacket ,koje su u prvom planu i nose je pojedini piloti na fotogr.

i

Naravno Alpha, neznam sta mi bi da to napisem. Alpha vec poodavno ne proizvodi za vojsku.

N

Postovani Citaoci ,
Postovani clanovi Helikopterske MUP Jedinice,

zelim Vam da Vas ovaj prelepi Helikopter Bell 212 sluzi
jos najmanje 20 godina ,
Ziveli i zelim Vam jos mnogo dobrih i uspesnih akcija sa ovom prelepom „pticom“.
A bese prelepo u Gallarateu , Italija Agusta/ Bell Companija ,

puno iskrenih pozdrava ,
Srecno
Nikola

Odgovori
m

Helikopter je zreo za zasluzenu penziju. Sada se samo mozemo nadati da ce ubrzo biti zamenjen novim helikopterom tipa H145!

Odgovori
N

Ne verujem da može. Jedan je laki helikopter a drugi srednji. Nisu ista klasa i ne mogu se porediti.

B

Moze se porediti eventualno sa EC155

S

H215 se uzimaju kao zamena za AB212, ali bi valjalo da se i 212 zadrzi jer je zahvalan i povoljan za odrzavanje i koriscenje…

H

Prosecna starost borbenih aviona u USA je 28 godina. Ako racunamo naprezanja koja trpe avioni i heliji ne mislim da mu je penzija bas „pod moranje“ sto mu neki zele. Na kraju krajeva struka zna.

Odgovori
B

Pa takve slične, samo još starije, „doniraju“ BiH, skoro, pod nove…

G

Pozdrav za Saleta i Peleta!

Odgovori
V

Ovim helikopterom je Milošević leteo više puta, prvi put na Gazimestan a poslednji u Tuzlu, pa odatle avionom za Hag. Kasnije je preuređen za medicinski transport te je njime moja drugarica pre par godina nakon saobraćajke transportovana za Beograd.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend