BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara Rafal je bio prisutan na sajmu u Dubaiju od 2009. godine. Radi se o jednoj od najdužih prodajnih kampanja u ovom segmentu za Emirate / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Kako je jutros saopštila kompanija Daso, Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali su ugovor za nabavku 80 višenamenskih borbenih aviona Rafal verzije F4. UAE će tako biti prva zemlja korisnik poslednje i najmodernije verzije ove letelice van Francuske. Kako se navodi u saopštenju, radi se ugovoru najveće vrednosti za francusku odbrambenu industriju u delu proizvodnje vazduhoplova ikad iako tačna cifra zvanično nije saopštena. Prema nekim procenama vrednost ovog ugovora ne može biti manja od 15 milijardi dolara.

Uz narudžbinu Rafala profitirao je i Erbas (posebno njegov fracuski deo), jer je naručeno i 12 helikopotera Karakal.

Ugovor su, pred francuskim predsednikom Emanuelom Makronom i Muhamedom bin Zajedom potpisali direktor Dasoa Erik Trapije i direktor Tawazun Defence klastera Tarik Abdul Rahim Al Hosani.

Emirati će tako i dalje nastaviti da budu lojalna Daso mušterija nakon Miraža III i 5, i Miraža 2000-9 čija je modernizacija u Emiratima počela pre dve godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

de

Koliko njima ovoliki broj aviona zaista treba?

Odgovori
Ed

pa imaju trenutno 60 komada miraga 2000 pa je ovo vjerojatno zamjena za njih. A imaju i 80 komada f-16 Block 60

mr

Kupuje se zaštita velike sile. Tačnije, Francuska će da štiti svoj posao u Emiratima, a samim tim i njih. Kupovina oružja u ovom iznosu je vredna zaštite.

Odgovori
Be

80?????????
Ocito su naucili Qatarsku lekciju.

Ne draga djeco, oni se samo pripremaju za igre prijestolja u Riyadhu

Odgovori
Me

Ili sa druge obale zaliva?

Iv

A realno za ove pare mogli su kupe bar 500 mig 29 i da ih modernizuju….

Bo

Mnogo straha od Irana i mnogo para od nafte. Rezultat je ova impresivna nabavka.

Fe

Upravo to, Krunski Princ jako voli da se bavi kadrovskom politikom u okolnim zemljama….

Ivkos- I za jednog novog Mercedesa možeš kupiti 20 novih Lada Niva. Šta nam to govpri?

St

@aleksa Da je ocigledno da ljudi ne znaju namenu Lade Nive, da ne znaju o kakvom se automobilu radi i da je potcenjuju. Jasno je sta si hteo da kazes ali nisi dao najbolji primer. Lada je odlicna za nase puteve a od samog pogleda na ove nove mercedesove modele, osetim mucninu.

Stanko – Koliko su stari Puhovi u našoj armiji i kako izgledaju? Možda jedina stvar koja uspešno odoljeva zubu vremena. Danas ih pravi Mercedes i naravno ništa nisu izgubili na kvalitetu. U pravu sze Lada Niva je odlično terensko vozilo ali na kratke staze.

Ki

@ Stanko – ti osetis jer nemas para da ju kupis. ceo svet koji ima para nema mucnince nego ih kupuju ko cokolade

Mi

Fino isplanirano. Modernizuju Miraże 2000 dok se prave Rafali F4 od kojih prvi komadi neće stići pre 2025-te a inicijalna borbena sposobnost tek par godina kasnije. Tada počinju da izbacuju najstarije Miraže 2000 i F-16 iz upotrebe zamenjujući ih sa F4, i pazare još pedesetak novih aviona verovatno drugog proizvođača.

Odgovori
Ed

gdje ce izaciti f-16 kada su najmoderniji f-16 koji trenutno lete

Mi

Edo, F-16 Blok 60 koji imaju danas ce napuniti 20 godina u UAE upotrebi za koju godinu. Dok Rafali ne dodju, svi F-16ce biti 20 i vise godina.
Nisam čuo da se radi modernizacija na njima.
Izabrali su Miraže 2000 da modernizuju pre koju godinu i to su danas pa do dolaska Rafal F4 najmoderniji avioni.

Ed

Prvi je isporucen 2005 tako da ce za par godina prvi imat 20 god. A uostalom sta je 20 god za taj avion i to koliko oni lete nnima

Mi

@Edo, Srbofil
U pravu ste. Blok 60 F-16 je napucana varijanta.
Jedino je malo čudno i sumnjivo da niko drugi nije platio tu modernizaciju. Čitam da je taj APG-89AESA radar sam UAE finansirao da im se napravi za tu modernizaciju i da je veći i po broju modula i snazi od APG-83 iz današnje Blok70 varijante.
Ni sami Ameri ga nisu hteli a neko drugi im ga je platio da se razvije i napravi. Samo kažem..malo čudno.

Mi

Ispravka APG-80.. ne 89

Ze

Šta ti, Lupetaš?? Blok 60 izbacuju? 🤣😂🤣, šta bi onda Srbija sa svojim, Trebala😭😭😭

Mi

Taman da se mi docepamo miraza 2000. Avion savršen za potrebe našeg vazduhoplovstva!! Mirazi 2000 ratnog vazduhoplovstva UAE su vrhunski i maksimalno su opremljeni čak i bez ove modernizacije . Sve što se novcem može kupiti i u taj avion ugraditi oni već imaju….

Sr

@Milos77
Kada se pogleda cena, bude jasno zasto niko nije narucio. Isto kao i katarski i saudijski SA i QA F-15, izaslo ih debelo preko 300 mil. po primerku sa naoruzanjem i opremom, a ne mozemo reci da su morali prilagoditi infrastrukturu jer F-15 su decenijama stacionirani tamo.

Mi

@Zeljko…Ma zeznuo sam se. Kontao UAE ima Blok50\52.
A ti potediš Srbiju i UAE…eeee 🙄

@Srbofil
Ček, jel $300mil za UAE za Blok60 po komadu, ili SA za nabudzene F-15?
Ne, nemam reci… Jednostavno ne osete razliku izmedju 30 i 300 miliona bilo koje vakute. Sve im je jedno, samo da dobiju ono sto misle da je najbolje, i sto im dozvole.

Ed

@Milos – ta varijanta koju su narucili oni za sebe i razvijena je za njih je osnova na kojoj je radjen blok 70. tako da eto ti odgovora. narucuju s enjihovi kao block 70

Mi

@Edo
Tako nekako ali Ipak je 15+ godina proslo od prvih Blok60 do Prvih Blok70. Od AESA radara do elektro-optickih sistema na Blok60 bez modernizacije nece dugo trajati. To su ipak prve generacije AESA sa svakojakim problemima pregrevanja i neefikasnosti. Kolko god ti Blok60 bili ispred Blok50 kada su izasli, ipak su bili na neki nacin eksperimantalna serija koju niko drugi nije imao. Kolio su zaista dobri, koliko je zahtevno odrzavati ih sa obzirom na posebnost videce se po tome koliko ce ih biti u upotrebi do kraja decenije.

Izgleda da su im F-16Blok60 specijlizovani za VV borbu tj kontrolu nad vazdusnim prostorom, a Mirazi2000 za napade na zemlji.
Ja mislim da se za 5-8 godina kad dodje vreme F-16 nece modernizovati, nego rana penzija a da ce ih zameniti ili dodatni Rafali ili novi pazar neceg jos boljeg.

Sr

@Milos77
2017. su platili opsezan paket modernizacije za F-16 vredan oko milijardu ipo, posle toga veliki paket modernizacije za Mirazeve(koji opet nece imati AESA).

Tehnicki gledano nisu specijalizovani, obe platforme su potpuno visenamenske maksimalno koliko je moguce. Naravno kad natovaris delta krila mnogo je manje opterecenje na koren, pa mozda te neke razlike igraju ulogu u izboru za odredjene zadatke.

Mi

Ne znam za ozbiljnu modernizaciju UAE F-16 iz 2017. To je kolko sam malo procitao unapredjen processor I gomila rezervnih delova sto meni zvuci vise kao remont nakon 12 godina upotrebe pls novi “pentium”.
Poznato je i da je UAE planirala ozbiljnu modernizaciju par godina pre toga (2014-2015) na verziju Blok 61 kao I kupovinu dodatnih 30 novih Blok 61. Odustalo se od toga. Odustalo se I od Blok70 ocigledno!
F-35 je trazen a dobili su Rafala. Miraz se sada modernizuje tako da.. videcemo koji ce im duze sluziti.

Mi

Sto se specijalizacije tice, mislim ipak da je Miraz tu oslonica za VZ a F-16 VV. Blok60 ima i FLIR iznad nosa kao pravi lovac. To nema ni Blok70 (ili je opcije) nisam siguran. Americka politika je mislim odlucila da im se ne prodaju moderne VZ rakete ali zato Francuzi ne mare i tu Miraz postaje bolje daleko ozbiljnije naoruzan.

Sr

@Milos77
Rekli su da „ukljucuje“ delove i procesor, ali nigde nije navedeno sta se tacno modernizuje i koliko, kao i za poslednju modernizaciju Miraza. Za 1.6 milijardi, ubedjen sam da nisu samo delovi i procesor.

Mi

E ovo je nabavka !

Odgovori
Br

Zemlje bliskog istoka imaju preko 1000 modernih nadzvucnih borbenih aviona i gomilu druge vrhunske ratne tehnike, zajedno sa Turskom i drugim zemljama u oruzenju, mogli bi lagano da ostvare vazdusnu nadmoc nas celom Evropom… Naravno, to je sada u domenu naucne fantastike, ali ako se nekada stvari otrgnu kontroli… Ne treba ni zaboraviti da su to zemlje gde vladaju otprilike polu-serijatski zakoni, imaju gradove od vise miliona stanovnika gde je pristup ljudima koji nisu islamske veroispovesti zabranjen pristup, pod pretnjom smrtne kazne, poput Meke i Medine, dok njihovi drzavljani u drugim zemljama zahtevaju sva prava, pa i vise od toga. Dok opet, najvecu pretnju po zapadnu civilizaciju i dalje predstavlja Rusija, sto nema veze sa realnom situacijom. Amerikance naravno bas briga, oni su na bezbednom odstojanju i igraju svoje ratne igre, dok Evropa bez skoro ikakve vojske cuti i aminuje.

Odgovori
Г

Ти исти Французи у случају таквог сценарија могу између осталог са тим истим Рафалима да им сервирају пар тактичких нуклеарнних пројектила типа АСМП-А и да их заврше у секунди.
Нема од тога ништа…

Ni

Zanimljivo teza… uz to treba dodati da evropa nema neku naručitu pvo.

Ali sigurno je se svi ti avioni mogu na jedan klik ugasiti iz neke kancelarije u pentagonu… a isto tako mogu iz pentagona da dobiju koordinate za napad na beč.

Kako se izraelci nose sa ovim…verovatno su im ameri dali dugme da mogu arapima da pogase te avione.

Baš zanimljivo… sta ako za 20ak godine krene armada iz arabije da zaštiti gradjanske slobode muslimana u Minhenu/Marseju. Cia to lepo organizuje, u Istambulu mogu da doliju gorivo. Prosto jedan od načina kako ameri mogu da sjebu evropu ako im to zatreba.

Jedini koji imaju nezavisnu vojsku su FRA, ostali su samo USA pesadija.

А

@Nix

А ви одговорно тврдите да ниједна од блискоисточних земаља није у стању да спроведе пријемну проверу и открије такве фаличности у борбеним системима.

Br

@Grga

I pre samo par godina niko nije verovao da je moguce da se desi ovo sto se desilo u Avganistanu… Ko zna sta se moze desiti za 20-ak godina. Zenlje bliskog istoka, plus Turska, Sirija, Iran i Irak i ostali su visoko rizicne zemlje gde skoro da ne postoje ljudska prava, ili postoje u nekom elementarnom smislu. Kad jednom prestanu da stizu pare od nafte sve je moguce, niko ne voli da ima pa da nema… Turizam to ne moze da zameni, to je ipak sve pustinja. Krajnje je neodgovorno takvim zemljama prodavati najsavremeniju vojnu tehniku, narocito savremene avione. A to „dugme“ ili potencijalna upotreba nuklearnog naoruzanja je na prilicno dugom stapu, upotreba nuklearnog oruzja tamo bi znacila i kraj za Evropu, narocito ako se uzme da EU skoro da ne poseduje PVO, tu i tamo neki nasams ili patriot, nesto malo vise kod Francuza, ali to je sve nista za ovoliku teritoriju…

Le

Možda imaju najavu zabrane eksploatacije nafte iz ekoloških razloga pa zbog toga.

Odgovori
St

Sad ce prica kako su mogli da kupe ruske avione za 30-40 miliona po komadu, kako ne znam cenu, rekao mi kum on zna.

Odgovori
om

Ide Rafale kako je krenulo postati će drugi najprodavaniji zrakoplov svih vremena poslije 16- estice

Odgovori
Ž

omniameamecumporto

Нити је Ф-16 најпродаванији борбени авион свих времена, нити Рафал има шансе да по броју произведених авиона стигне амерички авион.

Mi

Rafal je impresivan zato sto tek posle 30 (ili 35) godina od prvog leta počinje da postaje popularan za pazar kao jedan od najboljih izbora zapadnog aviona. To ima direktne veze sa nedostatkom aviona pete generacije proizvedenim u Evropi.
Rusi su loši sto kasne sa petom generacijom u odnosu na USA, a zapadna Evropa je super jer su konačno usavršili i počelida prodaju prodaju Rafala i Eurofajtera.

Gl

Miloš 77

Ispravio bih te da se tajfun NE PRODAJE puno!!!Evo razloga:Tajfun je ne racunajuci f22 koji nije na prodaju najskuplji avion.Sat letenja 42.5k dolara a f35a je 35k,onda 4 drzave ga rade a motor i kokpit se u britaniji rucno rade.Nemacka koja ima 90 tajfuna,samo 30,35 koristi .Takodje nema AESA radar sada su napravili neki,ali ima amerixki mikrocip ako ne varam ili mikroprocesor ne razumem se u radare.CAPTOR M je elektromehanicki radar hibridnog tipa slicno kao irbis e na su 35,koliko sam razumeo.Za cenu 2 tajfuna dobije se 3 rafala,a rafale je po svim karakteristikama bolji,tajfun je brz sve ostalo je krs.Mislim da bi eurofighter trebao da se zove junkfighter

Mi

Pa jeste ne izvozi se puno ni jedan ni drugi. Rafal tek od juče bukvalno. Videcemo sta ce biti sa trančim 4 i F4. Ipak neverovatno kako su i jedan i drugi poleteli pre 35 godina, dakle dizajn zmaja je toliko star a tek sad izvoz uzima zamaha.
Eurofajter T4 ce biti super sa novim radarom. Kasne 10 godina u odnosu na Rafala sto se radara tiče!

Drago mi je sto je Hrvatska izabrala Rafala! Bio sam ubedjen da ce uzeti isto kao i Bugari.

Sl

1 Ilyushin Il-2 – 36,183
2 Messerschmitt Bf 109 – 34,852
3 Supermarine Spitfire/Seafire – 22,685
4 Focke-Wulf Fw 190 – 20,051
5 Polikarpov Po-2 – 20,000 to 30,000
6 B-24 Liberator – 18,482
7 Mikoyan-Gurevich MiG-15 – 18,000+
8 Yakovlev Yak-9 – 16,769

I to samo vojni…
Rafale je u svim verzijama napravljen u oko 240 primeraka…
Avion je odlican, u rangu F18E/F i slicnih, ali je ipak daleko od uspeha starije brace.

Odgovori
B

E sad… Avioni iz drugog sv. rata i neposredno nakon toga su bili na nivou trkackih automobila, niti se marilo za bezbednost niti je postojala vrlo skupa moderna elektronika… U poslednjih 50-ak godina stvari su se znacajno promenile, avioni su zbog napredne i skupe elktronike i materijala koji se koriste u njihovoj izradi znacajno poskupeli, tako da danas ni najbogatije zemlje poput Amerike ne mogu proizvesti ni blizu 30.000 borbenih aviona istog modela (F-22 oko 180 primeraka), niti za tim ima potrebe. Babe i zabe. lol

An

Ne može da se poredi sa proizvodnjom aviona u ratnim uslovima (i to prvih 6 svi tokom drugog svetskog rata!) i u vreme kada su avioni bili daleko jednostavniji i jeftiniji.

Be

Ma naravno da ne moze.

P51 je razvijen u 180 dana

Sr

@Andrija
Ni ne moramo porediti. F-4 fanton 5000+ primeraka, a on je u svoje vreme bio kao F-35 danas. Od novijih SU-30 600+, EF 570+, F-35 700+

Dr

@Slavke
Kakvo to je ovo poredjenje sa avionima pravljenim pre skoro 100 godina. Pa kraljevina Jugoslavija je imala 459 vojnih aviona a Rafala samo 240. Super ti je logika.

Vl

@Andrija
Jeftiniji? Jednostavniji?
Veći je podvig u to vreme bilo napraviti Messerschmitt-a nego sad avion 5-te generacije.

Mi

Messerschmitt je imao otprilike 5 komponenti, zmaj, tockovi, motor, mitraljez, nisan +, komande na sajlama. Motori su se 40tih rutinski proizvodili u velikim serijama u fabrikama sa pokretnim trakama. Sta je po vama tada bilo komplikovano? Safety kultura, kontrola kvaliteta i sl. nisu igrale nikakvu ulogu, komplikovani testovi, softver nisu postojali, desetine hiljada mladica stajali su na raspolaganju da ih se brzo obuci da lete. Ako se neki od njih srusi, nikome nista. Ili imislite da se 1942. islo 10 semestara na vojnu akademiju za pilota?

А

@Miladojka Youneed

Само те амерички опитни центри из Другог светског рата те жестоко не гирају по питању и контроле квалитета и тестирања нових авиона и њихових верзија.

Vl

Miladojka Youneed,
Da, ali pre 85 i više godina i tehnologija je bila na znatno nižem nivou. Ne treba zaboraviti kavi su bili avioni u velikom ratu (prastari dvokrilci) i koliko su bili napredni ovi potonji. Uz sve to, tada nisu bili postojali kompjuteri, koji će znatno skratiti vreme potrebno za izradu projekta ili kontrolisati preciznost mašina koje izrađuju elemente tehničkih sklopova tog vremena. Beduin je pomenuo P51 i njegov razvoj koji je trajao 180 dana. Da li znate da bi danas to bio ekvivalent razvoja aviona generacije 5 (poput Su 75) za oko 12 meseci? A ne treba zaboraviti da P51 nije imao većeg brata od kojeg bi nasledio tehnološka rešenja, već je sve razvijano od nule.
Malo je degutatno na ovakav način podcenjivati trud svih onih koji su tada radili projekte. Uostalom, na njihovom radu zasnovana su sva potonja rešenja.

St

A Jugića 794.428. kad već iznosimo nepovezane statističke informacije.

Iv

U koliko je samo primeraka proizveden mig 21, pa mirage 2000…. A danas jedva da se skrpi po 200-300 aviona i to se smatra uspehom. Vojna avijacija je postala izuzetno skup sport i ako ovako nastave cene da rastu bice samo privilegija bogatih zemalja.

Odgovori
mr

Rafale duguje uspeh svojoj multirole platformi. Retko koji avion je postigao podjednako dobar lovačko bombarderski profil. Možda f16 donekle. Nema se para za čistokrvne lovce, plus lovce bomardere. Suviše je skupo. Masa država se opredeljuje za univerzalnu varijantu poput f35, su30, rafale, pa i gripen. Raznovrsnost oružja koje može da nosi rafale je zadivljujuća.

Odgovori

Па кад видиш које је све летелице заменио Рафал у француској авијацији постаје ти јасно на шта су ишли. Кроз поједностављену логистику постаје јефтинији за одржавање него пет различитих типова авиона ( јефтинији у француском систему одбране). Слично су амери покушали са Ф 35.

Mi

Su-30 po univerzalnosti ne moze da se poredi sa ostalim nabrojanim vazduhoplovima. Inferioran SAR, nedostatak nisanskog kontejnera itd.

Ve

Bravo Hrvatska. Eto što znači kada netko kupi avione koji se prije nisu baš i prodavali. Reklama je reklama..

Odgovori
Gl

Ja sam da mi Mig 31 nabavimo.Kada predje 17 km nedodirljiv je.Nijedna zapadna raketa vv ne ide preko 14 km visine a mig 31 moze sa 25 km da gadja

Odgovori
Sr

@Gladius
Nabavi ti neku knjigu pa procitaj.

St

Nažalost, da bi MiG 31 dostigao pomenutu visinu potreban mu je prostor koji Srbija jednostavno nema, izašao bi iz naših granica. Jedino ako bi poleteo iz okoline Novog Sada i leteo ka Nišu, što naravno anulira bilo kakav taktički značaj. Takođe, posle ga treba okrenuti, dejstvovati i onda i spustiti…

Ac

I onda da zakupimo nebo iznad bugarske da bi mogao da se okrene i vrati odakle je poletio.

Mi

Odlična ideja na papiru. Samo krstarimo Migom 31 na visin od jedno 18-19km ukrug, i sa R-37M skidamo AWACS-e i Efove u stilu „look dow shoot down“ sa distance od 150-200km. 😁

Malo sjutra!

Go

Postoji PVO.

Dr

A dok dostigne tih 17 km, vec je prosao Budimpestu.

Mi

Doduše morali bi proširiti vazdušni prostor negde do Beca.😃😃Ali ideja nije loša!!

Pi

Moze i psace shuttle da nabavite tako

А

@Gladius

Шта ће нам пресретач, намењен за борбу против стратешких бомбардера и високолетећих извиђачких авиона???

П

Колико дуго може да лети на тој висини? Колико му треба да се попне до те висине? Шта може да ради са те висине?

ar

Za penjanje do 17 km visine i to pod više nego skromnim uglom nagiba od 10 stepeni , potrebno je manje od 100 km predjenog puta na zemlji. Nije Srbija baš toliko mala kao što neki misle ili jednostavno ne znaju trigonometriju.

Ra

Pa nije valjda da mora da se penje pravolinijski? :) Zar ne moze da napravi zaokret pa da u povratku nastavi da se penje?

Ne treba nam taj avion, ali sta ste se uhvatili za taj argument da ce zaci u drugu drzavu da bi postigao visinu?

Gl

Goran
Stavimo kinzhal i sa 1000 km digneo u vazduh thaad u susednoj rumuniji😃?

St

@Stepanović

„set a time to height record of 35,000 metres (115,000 feet) in 4 minutes, 11.78 seconds“
Mislis da bi preleto srbiju za 4 min?

Go

Kupovanje mira sa francuskom od strane amerike zbog gubitka posla sa podmornicama australijskim u istu svrhu spada prodaja hrvatima koju si ameri odobrili

Odgovori
Mi

Upravo tako. Povrh toga ameri vise nemaju dilemu dal da prodaju F-35 ili ne jer i tu su bili jako podeljeni. Lova legla svima i to je zasto super sile ne ratuju jedna sa drugom.

Mi

O kupovini Rafale krenula je prica po medijima jos u maju, mnogo pre incidenta oko podmornica. Francuska tu realno nije imala sta da trazi, jedino sto je ponasanje USA kvarno. Australiji trebaju nuklearne podmornice za Kinu, a Francuzi takve nisu pregovarali sa Australijom. Logicno je da Australija koristi americku tehnologiju i zbog dobre logistike koju im USA moze pruziti u tom regionu.

А

@Miladojka Youneed

С обзиром да Французи праве нуклеарне подморнице за Бразил (уз трансфер технологије), не видим ни један разлог са француске стране који би био против промене уговора зарад наручивања нуклеарних подморница.

Mi

Manje ima veze sa podmornicama nego sa ne-prodajom F-35. Popravljanje odnose u vezi podmornica je samo pride.

Sr

@Miladojka Youneed
Koliko ja znam Australiji su Francuzi i nudili nuklearne, ali eto oni toboze nece, ustav, zakoni bla, bla, i Francuzi se ubise da urade konverziju na konvecionalni pogon i eto odjednom ipak ce nuklearne, ali od Amera. Francuzi = surprised Pikachu face.

Razumem i jedne i druge, Australiji treba zastita Amerike jer ne moze tu Francuska protiv Kine bukvalno nista, a Francuzi su sa pravom popi***li ali sta je tu je.

Ovaj konkretno dil ne znam da ima neku politicku pozadinu, Francuska vec ima pomorsku bazu u UAE za cije odrzavanje Emirati placaju u potpunosti, a za uzvrat ce u slucaju ugrozavanja UAE dobiti direktnu vojnu pomoc od Francuske tako da su vec bili „osigurani“ formalno-pravno. Mislim da je prevagnulo to sto je prosto odlican avion i imaju dobra iskustva sa kompanijom Daso.

Th

Moze i Srbija sada potpisati ugovor za Rafale F4 ++++.
Dok bi Franzusi proizveli tih 80 kom. za UA i 2 eskadrile za
Srbiju mogao bi resurs za Mig-29 dotrajat.
Dotle ce Hrvatski Rafali F3 – – – biti za otpis.

Odgovori
Mi

Hrvatska ce lepo platiti modernizaciju na F4 ili F5 za kad dodje vreme. Sto da ne? Otvorena arhitektura, izvrstan zmaj! Prelep avion.

Vu

Što kažete zaje….i se i UAE i kupili Rafala, otišao cijeli Svijet u k…c i kupuje preloše i preskupe avione, umjesto da fino uzmu Mig-29 i budu sila u regionu. :-)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj