BEG airport status
Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo dobija Helikoptersku jedinicu Traži se helikopter koji može da ponese minimum 10 ljudi. Budžet je nešto preko 12,77 miliona evra / Foto: Bell Helicopters

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo dobija Helikoptersku jedinicu

Novinska agencija Anadolija prenela je 30. septembra da je vlada Kantona Sarajevo na sednici održanoj istog dana, dala saglasnost Ministarstvu unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (KS) za “Elaborat o provođenju aktivnosti uspostave helikopterske jedinice“, kao i za popunu upražnjenih radnih mesta za potrebe te jedinice.

Kako je navedeno, elaborat koji je sačinila stručna radna grupa na čelu sa pilotom i instruktorom letenja Omerom Kulićem sadrži kompletnu analizu procedura za nabavku i izbor helikoptera, potrebne opreme, servisa, dozvola, registracije, smeštaja, kadrovskih rešenja, edukacije i plana finansiranja.

– Ispravljamo istorijsku nepravdu. Ucrtavamo Kanton Sarajevo na listu uređenih zajednica koje se razvijaju. Ne želimo više biti u civilizacijskom zapećku. U svijetu je praksa da se sve letjelice kupuju putem kredita, te smatramo također da bi bilo najbolje i u ovom slučaju primijeniti isti način. Procjena je da će projekt koštati oko 25 miliona KM, gdje smo u budžetskom zahtjevu MUP-a KS-a planirali i sredstva za zapošljavanje vođe pilotskog tima, tri pilota, aviomehaničara i dva operatora – obrazložio je ministar unutrašnjih poslova KS-a Admir Katica.

Ministar Katica dodao je da će se raspisati poziv za nabavku višenamenskog helikoptera koji može da ponese minimalno deset ljudi i biti u službi narednih 30 godina. Naveo je da postoje najave zainteresovanih proizvođača, od Rusije do Amerike i iz čitave Evrope, kao i da će tender biti međunarodni, javan i transparentno vođen.

Vlada KS je podrškom formiranja helikopterske jedinice potvrdila opredeljene za projekte koji će dugoročno biti na usluzi građanima. Ovim je takođe potvrdila stanovište i argumentaciju iz elaborata prema kojima će nedvosmilseno helikopter imati višestruku korist i značaj u najtežim životnim situacijama, poput prevoza bolesnika i povređenih, požara, poplava, zemljotresa, spasavanja povređenih iz minskih polja, iz planinskih područja, kod pružanja pomoći, prevoza pripadnika policije u izvršenju policijskih zadataka, posebno specijalnih na teško pristupačne terene, kao i tokom kontrola saobraćaja, izviđanja i slično, prenela je agencija Anadolija.

Podseća se takođe da se iz nedavnih alarmantnih situacija kada su tokom leta na područjima zahvaćenim katastrofalnim požarima bili dovedeni u opasnost i životi i imovina stanovništva, videlo kolika je potreba za nabavkom i stavljanjem u funkciju helikoptera. Pri tom se naglašava da se nabavkom ovakve letelice želi smanjiti zavisnost od Oružanih snaga Bosne i Hercegovine na koje se, zbog političkih nesuglasica letos nije moglo računati u svakom trenutku.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Wa

Juče gledam reprizu gostovanja prethodnog,smenjenog, predsednika sarajevskog kantona,sa kolegom iz RS i hrvatskog kantona kod Senada Hadžifejzovića na Face TV .Sve najgore o nesposobnosti vlade ovog kantona,a eto,kupuju helikopter(e).Ali,kad imaju Sarajku,Jasminu,izabranu iz regiona Štutgart,za novu poslanicu Bundestaga ( dete rata kojoj je 1992. granata otkinula desnu ruku kao 10.godišnjakinji) i Asmira ,novoizabranog,takođe iz SPD Nemačke,u Bundestagu,očekujem neko poboljšanje u tom kantonu / entitetu/.Uzgred,malopre sam kod makete MiG-21 na našem bivšem sportskom aerodromu,razmenio sećanja sa aviomehaničarem koji je 1974.služio na Batajnici i koji se seća kad je poletalo 10 ovih MiGova u čast proglašenja Tita za doživotnog predsednika SFRJ,da je jednom lovcu uletela ptica u motor i on je izleteo sa piste u travu…

Odgovori
no

@Walter
„Predsjednik kantona“ ne postoji. Mjesta guvernera (tj. predsjednika) kantona su ukinuta reformom oko 2000te…

Ne znam sta, osim porijekla, poslanici u Bundestagu imaju sa Sarajevom?

A sta se tice helikoptera, iduce godine su izbori, pa kom` opanci, kom` obojci…

LS

Није ми јасно зашто опет Кулић?

Муп федерације БиХ има традиционално Хеликоптерску јединицу и пилоте од пре рата.

Мујкић, као комадант Хеликоптерске јединице и пилот са преобуком на 412це од пре 1992 када је БиХ купила тај тип (никад испоручен) треба да води овај процес.

Чињеница да је Омер на челу је доказ да је процес политички.

Честитке кантону, и да их дуго служи, али у миру.

Надам се да ће Федерација и да ускоро подигне Long Rangera које је добила од Србије

Odgovori
no

@LSBL
Mislim da brkas MUP kantona SA i MUP Federacije.

Kulic je poznati i priznati autoritet u civilnoj avijaciji. Koliko znam, nema nikakvih politickih asocijacija niti aspiracija.
Federacija nije nista „dobila“ od Srbije. Rijec je o helikopterima od kojih su neki vraceni legalnom vlasniku.

Vo

@nomen
Ma koji crni „poznati i priznati autoritet“? Komedija od pilota i čovika. Sve što bih rekao o dotičnom u najblažoj varijanti bilo bi shvaćenp kao napad „ad hominem“ i zbrisano.

LS

@nomen
Престани да исправљаш ситне грешке и покушај себи да одговориш где је тај хеликоптер који Федерација није добила?

Колико сати је провео у ваздуху и колико је помогао квалитету живота становника Федерације?

Да ли се чека прилог државе Србије да се исти доведе у пловидбено стање?

Само да те подсетим да је у исто време Република Српска добила лошији хеликоптер од Србије и за мање од годину дана исти је ремонтован и на дневном нивоу служи грађанима Републике Српске а не ретко и грађанима Федерације.

Ако имаш проблема да себи одговориш на горе постављено питање, прошетај до Бутмира и распитај се можеш ли лично некако да помогнеш. Дај бар прилог за уље да би се могла обновити заштита тог хеликоптера како исти не би завршио ма отпаду.

Ja

LSBL Bell 206 je dobila Republika Srpska a ne Federacija i jos uvek ima semu od mupa Srbije.

LS

@Jale
Тај бел 206 у шеми Мупа Србије није добијен него купљен.

Bell 206B jetranger E7-SHB је република српска добила од Србије о ремонтовала.
У исто време Bell 206L Long Ranger је добила Федерација и налази се већ 10 година у хангару на аеродрому у Сарајево у маскирној шеми Мупа Србије. Није се помакао милиметар од момента када је испоручен.

LS

Са мало гуглања дођох до следећих података: Bell 206L-1 LongRanger II, SN: 45399 старе ознаке: N1082A, YU-HCN, налази се на Аеродрому Сарајево не-пловидбен и заборављен
док: Bell 206B JetRanger III, ознака: N1086S, YU-HCO, E7-SHB тренутно служи грађанима Републике Српске

no

@LSBL
Ne ispravljam ja sitne greske, vec me zivcira to stalno spinovanje!
Oba helikoptera je BiH nabavila za MUP i tamo su letjeli do otudjenja 1992. Od 1994 do vracanja 2010 su bili uskladisteni u Srbiji.
Prema tome nista nije dato ili poklonjeno, vec iskljucivo VRACENO vlasniku!
A po pitanju remonta: 40 godina starosti, rupa u dokumentaciji od barem 18 godina, visestruko skuplji remont od vrijednosti helikoptera: sam odaberi razlog zasto letjelica ne leti a vjerovatno nikad i nece….

Ja

Necu nikoga da imenujem,ali ovde se sigurno ne razumemo ,zato sto poslednji Bell 206 koji je dobila Republika Srpska od Srbije je takoreci jedna kompezacija za 5 Gazzela koje je MUP Srbije dobio od MUPa Republike Srpske .I jos da dodam MUP Srbije zeli da se otarasi i ostalih 3 komada Bell 206.

De

nomen,

Ma sta kazete…a kako onda drugi helikopter leti vec 10 godina bez problema?

LS

@noname
Како си ти и сам навео изгледа да је враћање “власнику” била велика грешка. Штета што тај хеликоптер није добила Република Српска па да вам Срби покажу како 40 година стар хеликоптер може да служи још нар 5000 сати налета. Летелица се не цени по броју година као ни по броју таблета у кокпиту него по сатима налета. Живи били па видели колико и како ће да вас служе ти нови када вам се стари не исплате.
Апелујем да припазите да се не заврши као са оним хеликоптерима Ми-24 који леже у турској на ливади које још увек плаћате а никад ни видели нисте.

@Јале
Искрено се надам да ће Србија да понуди све белове хеликоптере Републици Српској укључујући и скоро нове 212це.
Белови 212 Мупа Србије са налетом који имају су много боље машине него Хјуи2 који купују ваше оружане снаге.

Bu

Gde je Kula,tu se mućka! A MUP BiH ima helikoptersku jedinicu odavno i tamo ima većih autoriteta od penzionera Omera Kulića!

Odgovori
no

@Butmir
Mucka se, na izradi elaborata?!? Ma hajde molim te!

Btw. „MUP BiH“ ne postoji…

Л

Наравно да се мућка при изради елабората.
Проблем овде је што је једна особа стручњак за све и представља се као неко без кога ваздухопловство не може.
Искуство и особље које га поседује се гурају у страну док политички промовисани појединци са “савременим” образовањем спремни за извршење свих жеља политичара се не скидају из првог плана.
После се чешкамо по глави зашто корачамо уназад.

Једноставно питање: како су истраге ваздухопловних удеса унапредиле безбедност ваздушне пловидбе у БиХ?

Шта смо научили из удеса?

Bu

Nisam rekao da se mucka na izradi elaborata,vec u svim poslovima gde se spominje doticni gospodin,a znam njegov put jos od 90 godina!

Odgovori
Bu

Nisam rekao da se mucka na izradi elaborata,vec u svim poslovima gde se spominje doticni gospodin,a znam njegov put jos od 90 godina!Ima u helikopterskom miljeu BiH,dobrih i mladih poznavalaca te temu,npr.Ba…..!

Odgovori
Bl

Ma kakav Kulić! Čega se on dotakao to je propalo, osušilo se ili uvenulo.
Air Bosnu je toliko unazadio da se nikad nije oporavila od njegovog „stručnog“ vodstva.
Neka se on prihvati frule, ako mu i to ide. Jer to je „stručnjak opšte prakse“ i totaln zalutala osoba u zrakoplovstvo.
Ako je i bio nešto prije 30, 35 godina sada ga je vrijeme pregazilo i očito se snalazi samo u mućkama i zakulisnim igrama.
Ima li itko tko može o tome napisati elaborat osim Kulića, prema prvom elaboratu je bilo 40 miliona maraka za cijeli proces uspostave helikopterske jedinice pru MUP kantona Sarajeva. Sad je „palo“ na 25 miliona. Na koliko će završiti????
Da ne bude kao sa projektom izgradnje aerodroma u Bihaću, gdje su sa 45 miliona maraka sada došli do cifre d 120 miliona?

Odgovori
no

@Blanikl13
Molim za link na te Vase infomacije. Na ovom portalu je prije nekog vremena objavljena informacija sa navodom od 14 miliona EURA. Gore u tekstu je iznos od 25 miliona MARAKA!
Znaci, cak i malo pojeftinilo ;-)

LS

@noname
Како си ти и сам навео изгледа да је враћање “власнику” била велика грешка. Штета што тај хеликоптер није добила Република Српска па да вам Срби покажу како 40 година стар хеликоптер може да служи још нар 5000 сати налета. Летелица се не цени по броју година као ни по броју таблета у кокпиту него по сатима налета. Живи били па видели колико и како ће да вас служе ти нови када вам се стари не исплате.
Апелујем да припазите да се не заврши као са оним хеликоптерима Ми-24 који леже у турској на ливади које још увек плаћате а никад ни видели нисте.

@Јале
Искрено се надам да ће Србија да понуди све белове хеликоптере Републици Српској укључујући и скоро нове 212це.
Белови 212 Мупа Србије са налетом који имају су много боље машине него Хјуи2 који купују ваше оружане снаге.

Odgovori
Fi

@LSBL
Džaba ti priča. Huey II za OS BiH dolaze sa nula resursa, i služit će dugo svim građanima cijele Bosne i Hercegovine. A da nije ometača u RS, koji rade na štetu vlastitog naroda, bilo bi i svega više za Oružane snage BiH.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj