Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Novi helikopteri Bell Huey II dopremljeni Oružanim snagama Bosne i Hercegovine
Ukrajinski transporter prevezao je helikoptere iz Alabame / Foto: OS BiH

[POSLEDNJA VEST] Novi helikopteri Bell Huey II dopremljeni Oružanim snagama Bosne i Hercegovine

Novi helikopteri za Oružane snage Bosne i Hercegovine, Bell Huey II, dopremljeni su u danas iz Sjedinjenih Američkih Država na međunarodni aerodrom Sarajevo, saopštilo je ministarstvo odbrane BiH.

Letelice su na aerodromu dočekali tehničari i specijalisti Oružanih snaga BiH i američkog proizvođača Bell Helicopters, koji su, kako se navodi u saopštenju, odmah pristupili njihovoj pripremi za probne letove. Helikopteri su dopremljeni civilnim tansportnim avionom Antonov An-124, ukrajinske kompanije Antonov Aviation Company (AAC), koju je angažovao Bell. Avion je poleteo sa aerodroma u gradu Huntsvilleu, iz američke savezne država Alabame.

Iskrcavanje modernizovanih Hjuija / Foto: OS BiH
Helikopteri će u Oružanim snagama Bosne i Hercegovine obavljati vojne i misije podrške civilnom stanovništvu / Foto: OS BiH

Radi se o četiri helikoptera, čiji je ugovor o nabavi ukupne vrijednosti 38,539.378 američkih dolara, od čega je Bosna i Hercegovina sudjelovala s 4,360.000 dolara, odnosno 7,5 milijuna konvertibilnih maraka, kroz program Foreign Military Sales (FMS). Preostali iznos osigurala je Vlada SAD sredstvima iz američkog programa pomoći prijateljskim zemljama Foreign Military Financing (FMF).

Helikopter vojne oznake UH-1H-II Huey II modernizirana je, poboljšana i za održavanje jeftinija varijanta helikoptera opće namjene UH-1H Iroquois (poznat i kao „Huey“), koji se nalazi u inventaru Brigade zračnih snaga i protuzračne obrane OS BiH. Ovom nabavom Brigada će moći nastaviti i još bolje izvršavati zadaće zračnog prijevoza, medicinske evakuacije, gašenja požara, traganja i spašavanja, kao i ostale zadaće u ispunjavanju glavnih misija Oružanih snaga. – stoji u saopštenju.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Zanimljivo’, bajke…a nisu mogli jedne doze vakcine ili respirator ne daj boze kupiti.

A vidim i Senad M vec prica bajke po novinama..tipa kao ovo je tek pocetak :)

Odgovori
Fi

Eto, BiH nabavlja najjeftiniju moguću varijantu i opet nekom smeta. A kad Dodik zbuba pare u novo novcato to se hvali. Jadno.

Be

Nisu to bajke.
To je realnost.

Docim, uz Ansate se industrijski O2 koristi kao medicinski s fatalnim ishodom.

I nikom nista.

fr

Ne nabavlja BiH nista vec prima donaciju.

Lo

Pa i Grckoj je cijela Europa davala milijarde da prezivi a oni sada daju milijarde za nove avione

Fi

@ Frane
Čim su date pare radi se o nabavci, a ne o čistoj donaciji. Naravno, vrlo povoljnoj nabavci i uz američku pomoć. Posebno je povoljno što se radi o helikopteru koji je najjeftiniji za održavanje u svojoj klasi.

fr

Jakih mi para. Sta su uplatili sebi pdv.

Be

Kako zvuci „bajka“ da ih dolazi jos, a pritom nemaju zle namere. Nerealno postaje realno nekad, na kraju obicno kad svi misle da nece biti od toga nista desi se suprotno. Uzivajte u realnosti, a ponekad i zapadnoj vazduhoplovnoj tehnici.

Odgovori
Be

Tekstilna industrija opet zakazala

No

Odlican helikopter za BiH.

Odgovori
Lo

Neznam samo kome ih nabavljaju. Oružane snage su pred raspadom.

no

@Lovac
Ja bih vratio kristalnu kuglu i trazio novac natrag.
Jedno te isto proricete jos od 1990ih, pa nikad nista….

Dr

@nomen

Covek pise da su OS BiH pred raspadom a ti otisao na ’90-e kada OSBiH nisu postojale.

Pr

Sjajna vest za stanovništvo! Srbija je nedavnom nabavkom H-145M i Mi-17 takođe ojačala sposobnost pomoći stanovništvu u kriznim situacijama, a čak i oklopni Mi-35 bi u nekoj katastrofi mogli da posluže za hitnu evakuaciju po, recimo, desetak civila. Helikopter je najbrži način da se pritekne u pomoć i uvek je dobra investicija (posebno kad se prođe ovako povoljno, sudeći po ovim navedenim cenama u tekstu). :)

Odgovori
Du

Dobar helic, cestitke komsije

Odgovori
Du

Beduin, ti si pored vazduhoplovstva strucnjak za O2 i medicinske aspekte, a usput si i vidovita Dzemila kad znas za „fatalne“ posledice…pometi malo ispred svog dvorista…

Odgovori
Pe

Vidim da su mnogi krivo shvatili komentar.
Meni licno se UH-1H II svidja kao aparat to nije sporno.

Samo sam htio da kazem da se bojim da ne rdjaju u hangaru…posle fotografisanja i promocije, kad krenu ozbiljni izazovi…prosto mi zao da ce skupljati vise prasinu u hangaru nego u realnoj operativi.

Koja realnost Beduin …ajde budimo ozbiljni. Rudari traze svoje, ko je sledeci, ..a fildzan politicari misle da su bitni ihhh…

Odgovori
Mi

Cestitke!!!
Dobro je sto će imati “njihov” nadzor pri vezbanju auto rotacija.
Kako to da serijski brojevi ovih “novih“helikoptera nisu objavljeni?
Da li neko možda zna JMBG ovih helikoptera?
Izgledaju odlično! Kao i oni predhodni. Jedva čekam da ih vidim u akciji gašenja požara u Republici Srpskoj.

Odgovori
Mi

Izgleda da “njihov” nadzor nije bio adekvatan. U tri meseca treninga jedan 25% flote rashodovano. Nadam se da su školu naučili i da će dalje pametnije

ma

Biti će to stvarno jeftini i zahvalni heli-ji za korištenje. I još su dobiveni za kikiriki.
Ajde super da BiH dobije nešto zaista korisno.

Odgovori
Ac

Helikopteri te vrste se ne proizvode od 1987. godine, tj. već 34 godine, a ovo gotovo sigurno nisu helikopteri iz poslednje serije. Uz navedeno, oni su radni vek proveli u sastavu oružanih snaga SAD, gde su imali ogroman broj radnih sati (verovatno su prošli ratna dejstva i možda bili oštećeni u borbama), tako da bi im logičnija budućnost bila u pećima neke železare nego u sastavu OS BiH…

ma

Glupost, ovi helići imaju sve nove komponente – do ožičenja.
Sigurno će kao takvi nadživjeti mnoge druge nabavke, a dobiveni su za kikiriki. Koliko su zahvalni za održavanje svi znaju.
Neupitno je da će odraditi mnogo korisnih radnih sati, dok drugi čekaju dijelove i remonte.

А

@Aca, @ma

Више је под упитником спремност и могућност БиХ-а да одржава ове хеликоптера, него њихови ресурси, јер су они прошли кроз тотални ремонт и репарацију.

Pe

Pa posle Dejtona Vojska Federacije je dobila jednu eskadrilu UH-1H od Grcke kao donaciju. Posle koju godinu svega je par bilo operativno. Malo kasnije opet se vise koristio Mi-8T nego UH-1H.
Sad su dosli kao ‘novi’ u resurse 4 komada ali isto sumnjam u spremnost BiH da ih koristi u punom kapacitetu. Pricati o cijeloj eskadrili je vec preterivanje, ….kojim parama, kojim ljudima…

no

@Perica
Ti zivis u nekom paralelnom univerzumu?
UH-1H VF su iskljucivo od US Army.

Operativnost je pocela opadati nakon sto je jedno odredjeno „drustvo“ iz Banja Luke naslo da bilo zgodno obarati tendere za dijelove i remont, cak i kad nisu ucestvovali u istima…

Pe

@nomen
Mani se kafanskih prica. Nisu imali ili htjeli da iskesiraju pare pa he drustvo iz BL to koje gle cuda stopira razvoj bh avijacije .. hahaha

96, 97, 98 .. 005 … pa kako je to BL imalo ikakve realbe veze sa pperativnoscu helikoptera… Nego je debeli parazitski sloj koji tebe i tebe slicne non stop ubjedjuje da je neko drugi kriv..za te muke.. da ce doci vasih 5min i bla bla bla.. sve je jasno.

Bu

Zaista mislim da BiH služi nato savezu kao otpad za zastarjelu vojnu tehniku.Može se neko ne slagati ali činjenice potvrđuju upravo to.

Odgovori
ma

Stvarno bez razloga pljujete po tim helicima, Huey je bar koristan i zahvalan komad „otpada“, a BiH zaista trebaju funkcionalni helikopteri pa neka vojska ima čime pomoći u kriznim situacijama.
Daleko korisniji otpad od npr ovih hrvatskih Oshkosha i da ne spominjem druge.

Mi

Huey II helicopteri su rupa bez dna!
Cena održavanja tog helikoptera nije za poredjenje sa bell 212.
Nakon 1000 sati naleta tek pocinje naplata… Ništa nije poklonjeno u ovoj priči osim BiH “neovisnosti”.
Ti helikopteri su samo još jedan način kontrole i veštačko prikazivanje funkcionalnosti tvorevine zvane BiH.

ma

@Milan na osnovu čega iznosite ovakve gluposti?
T53 koji je isporučen na tim helijima ima TBO od 5000 sati, dok PT6T na bellu ima 4000sati. O kakvim troškovima i rupi bez dna vi pričate?

Be

Budimo realni cinjenice pokazuju da je tako i sa Srbijom te Hrvatskom, Makedonijom i Kosovom, svi imaju neku vrstu otpada. Nadam se da se slazes sa ovim cinjenicama.

Odgovori
Sr

@Bespilotni
Budimo realni cinjenice pokazuju da je Srbija kupila 20 novih helikoptera u poslednjih 5 godina, 2 nova transportna aviona i bice jos.

Ne uporedjuj OS BiH sa VS i HRV, kao da si rekao da je prazan somun isto sto i pljeskavica.

Ni

Tjah dal je Dodik kupio te helikoptete na sva usta bi govorili kao najbolji potez u BH. Ovako nato djubre dalo stare kante u BH. Nista novo na balkanu…j..o komsije…

Fi

@ Srbofil
Pa bio je i red da Srbija konačno nešto svojim parama pošteno kupi, nakon što je 20 godina parazitirala na zajedničkim letjelicama bivše SFRJ koje je prisvojila sebi. Huey II sad sa nula resursa kupljen i više nego povoljno, s troškovima održavanja koji su najniži za ovu klasu helikoptera. Bravo BiH!

Sr

@Fishbed
Necu ulaziti u ta ex-Yu prepucavanja jer su smesna.

Malo je samo cudno da jedna malena CG moze da kupi nove Bell 412 i 505, a vi se raduje vijetnamskim helikopterima?

Sto se mene tice, vlada Srbije treba da vam donira nase Belove kada stignu H215 i dodatni H145m, cisto prijateljski.

Fi

@Srbofil
Čisto prijateljski, vidim da si poprilično neinformiran, kako o avijaciji tako i o prilikama u kojima se financiraju Oružane snage BiH. Nema se za više ne zato što ekonomija ne može, nego što bh. entitet RS, kao trojanski konj tvoje Srbije, ne dozvoljava veće ulaganje u OS BiH. Za razliku od Srbije gdje jedan političar može drugim ministarstvima narediti da daju pare za vojsku. Zato, Informiraj se prvo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs