BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Država ulaže 65 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju: Kupuje full flight level D simulator za Erbas A319/320, nove avione i helikopter Današnje potpisivanje memoranduma o saradnji započelo je najveću priču o ulaganju u vazduhoplovno obrazovanje u modernoj istoriji Srbije / Foto: Vlada Srbije

[EKSKLUZIVNO] Država ulaže 65 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju: Kupuje full flight level D simulator za Erbas A319/320, nove avione i helikopter

Kako je danas izjavila predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, država će uložiti 60 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju koja je nedavno preuzela Pilotsku akademiju u Vršcu.

Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, projekat formiranja nove visoke strukovne vazduhoplovne škole u okviru Vazduhoplovne akademije (nekadašnje srednje stručne vazduhoplovne škole) podrazumeva, između ostalog, kupovinu full flight level D simulatora letenja za Erbas A319/320 koji će biti instaliran u Beogradu, kupovinu dva nova dvomotorna aviona i jedan jednomotorni helikopter za vršačku akademiju. Vršac će takođe dobiti novu pistu i potpuno rekonstruisanu smeštajnu infrastrukuru.

Danas je projekat transoformacije srednje škole u Vazduhoplovnu akademiju pokrenut potpisivanjem memoranduma o saradnji na razvoju dualnog obrazovanja između kompanija MTU Srbija, SMATSA-e i Er Srbije u prostorijama akademije na Dorćolu.

Vazduhoplovna akademija će tako u sledeće tri godine sasvim sigurno postati najveći regionalni centar za obuku skoro svih vazduhoplovnih profila za civilnu avio-industriju. Nastaviće da bude srednja stručna vazduhoplovna škola, biće trening centar kompanije MTU Srbija ali i viša strukovna škola za pilote i kontrolore letenja koji će tako konačno dobijati diplome inženjera saobraćaja.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

P

Zašto sastanku nije prisustvovala gradonačelnica Vršca, ili neko iz opštinske vlasti, ili oni nemaju pravo ? Nije Beograd u Vršcu, nego Vršac.

Odgovori
Ne

Naravno najvaznije je da se neko iz opstinskih vlasti slika, to sto nemaju blage veze sa materijom nije bitno ali da se slika!

Jo

седиште школе је у Београду, што би се из Вршца сликали?

TT

Zato sto novac ulaze Republika, a ne opstina ..

P

Onda najbolje da se ceo kompleks aerodroma, sve sve tornjem, hangarima, avionima, zgradama, pistom, … prebaci na neku poljanu blizu Beograda, da bi „dame i gospođe“ mogle što pre da dođu i lete gde im se prohte, a stari aerodrom pretvoriti u neku deponiju, industrijsku zonu, ….

Ni

Samo jos da smisle kako ce dobijati EASA dozvole…

Up

Kad ti nisi domaćin u svom dvorištu, nego tamo neko levi, koji ne zna ni da brine, a kamoli nešto treće. Voleo bih za koju godinu da LYVR bude poznat, i priznat u svetu, voleo bih.

Mi

Opstina Vrsac sa time nema nista, sediste je u BGu, ta poljana gde je pista mogla je biti bilo gde u Banatu.

Ga

Samo nek se kritikuje. Ko bi nam udovoljio. Oni pre nista uradili nisu pa se nije ni moralo kritikovat. Čudan smo mi narod.

Me

A to što posle škole mnogi nemaju posao, osim sad MTU, ali neće ni oni sve zaposliti. Jat Tehnika uništena prodajom Poljacima/Česima, u AS radi više mesara i pekara nego školovanih mehaničara. Školovace mehaničare da idu da rade u inostranstvu.

Odgovori
Pe

Novac je vrv uzet iz fonda EU.
Nadajmo se da su namere iskrene i da ce poslovati dobro….Tesko je da nadju sada kadar za nastavu i instruktore sa evropskim dozvolama…to ce biti najveci problem.

Ni

RViPVO kukaju za vazduhoplovnim tehničarima, ali mnogima je rad u VS ispod časti…

Go

@Nikola ex Drapšinac

Pre bih rekao da im je ispod nivoa bazičnog preživljavanja, ali dobro, lako je botovati. Malo je teže nahraniti porodicu.

Bo

MTU nema potrebu za aviomehaničarima nego za strugarima, glodačima i brusačima.

Ni

Koliko sam skontao ovde je srednja stručna škola iz Beograda „preuzela“ letački akademiju u Vršcu sa dugom tradicijom i na bivšem saveznom nivou. Očigledno se i dalje promoviše stav da svi treba da se nabiju u Beograd a ostali van njega da pocrkaju od provincijalizma. I onako ista lica ponavljaju iste stvari već 30 godina, svi pobegoše od nas, posle nam drugi kriv. Valjda se plaše da im opet ne dođe sa ove strane još koji Dositej Obradović pa prosvetli mase…ostaće bez ovaca.

Odgovori
Re

Pa nije Vršac osnovao Pilotsku akademiju.

An

Da li se slucajno zna nesto vezano za skolarinu u Vrscu? Jel ide gore, ili ostaje 46.000e??

Odgovori
ma

JAT Tehnika se vise i nepominje, pustena pod led.

Odgovori
Pi

Dobijanje diplome inzenjera saobracaja posle zavrsenog kursa za pilota je degradirajuce za svakog inzenjera sa zavrsenim fakultetom.

Odgovori
Pe

Neće se „dobijati“ diploma nakon kursa letenja već će se paralelno pohađati viša strukovna škola sa orijentacijom na tehničke nauke (stoga inženjer) umesto dosadašnje ispraznije opcije „menadžera u vazduhoplovstvu“ što je izvodio Megatrend.

Sl

Kakve veze ima gradonacelnica Vrsca sa ovim.Ovo je na drzavnom nivou ili mozda treba da „ubaci“lokalne dzabalebarose!

Odgovori
le

Ima li i jedan pozitivan komentar na vijest gdje se pominju nabavka novih vazduhoplova i simulatora?

Odgovori
Ne

Nema jer idu izbori i postojeci naleti populizma su jeftini politicki pr pred izbore. Skola koja ne moze da skoluje easa pilote nema perspektivu a svaka nabavka je dobra prilika da se dodatno zaradi. Menadzment ove skole je sposoban da vodi akademiju koliko i rukovodstvo jata zadnjih 20 godina…

Mi

Stvarno, da li će ta diploma biti priznata igde van Srbije,ili je tipa Megatrend, da se okiti ime? Tj, da li će EASA priznavati dozvole pilota i kontrolora letenja?

Odgovori
Br

Bravo, samo neka se brzo dogodi. Ostali smo bez kadra mora se brzo popuniti prostor u vojsci i u civilu kko bi se moglo uhvatiti u koštac sa novom tehnikom. Kadar je sada relativno star i mora se kontinuiranog popunjava ti. SREĆNO

Odgovori
Mi

Ovakva organizacija skolovanje letackog kadra tu ubrajam i kontrolore letenja cekalo se zadnjih trideset godina Mesto da budemo sretni sto se krenulo napred mi nalazimo hiljadu mana Seti te se da bilo koji pilot ili kontrolor letenja po gubitku zdrastvenog kriterijuma mogao bi da bude samo vtarar jer drugo priznato obrazovanje nije imao Sad kada semo dobiti vazduhoplovce inzinjere to nekome smeta U ostalom uvek cemo imati nezadovoljne ljude Jedino sto me brine to je totalno urusavanje Jat Tehnike mada sam o tome ranije komentarisao

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

Zaista mi je neverovatno da VKS uspevaju da obore sopstveni avion. I to još ovakav avion. Elektromagnetni svetionik na nebu, u bog zna kolikom EM spektru. Ako su oni, sami... Lakše mi se poverovati da je to nekako uradila UK. Ako nema višeslojnu odbranu oko sebe, vrlo je lako pogoditi toliku grdosiju.

24. Feb 2024.Pogledaj

Vlado na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

Ukrajinci su Untermensh, ne znaju koristiti pvo sisteme bilo sovjetske ili zapadne. Bitno da po pricama prorusa Zapad smatra Slovene nizom rasom. Bice da ipak Rusi smatraju svoje komsije.

24. Feb 2024.Pogledaj

Advokat na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

Teza da je u pitanju kratkotrajna SVO koja se eto produžila na dve godine uz istovremeno kreveljenje o kompetenciji ruske vojske predstavlja klasičnu budalastinu. Obe strane su se spremale za dugotrajni rat. Ratna sreća je bila promenljiva, medjutim po svojoj prilici Avdejevka predstavlja prekretnicu u ratu. Ukrajina ce na kraju ovog rata postati kontinentalna zemlja…

24. Feb 2024.Pogledaj

mile na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

To je gore nego da su ga ukrainci obnorili....a 90% sigurno jesu. Jer je A50 leteci komandni centar,koji komanduje i sa PVO ,tako da je potpuna glupost da je sopstveni PVO pucao na njih. A50 na videu ocigledno ispaljuje IC mamce,sto znaci da su ukapirali da su u opanosti....i to od neprijatelja.

24. Feb 2024.Pogledaj

Pajo na: Mađarska nabavlja još četiri švedska višenamenska borbena aviona Gripen

@Djuka, taj otkup aviona su platili upravo kroz izmjenu ugovora o leasingu 2012 godine. Ali ne dobivaju za ovu cijenu od 1.1 milijarde. Taj iznos je bio za najam u trajanju od 10 godina. Platili su dodatno taj otkup kao što su platili i ona dva dodatna aviona koji su imali nesreću (spominjalo se svojevremeno…

24. Feb 2024.Pogledaj