BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Država ulaže 65 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju: Kupuje full flight level D simulator za Erbas A319/320, nove avione i helikopter Današnje potpisivanje memoranduma o saradnji započelo je najveću priču o ulaganju u vazduhoplovno obrazovanje u modernoj istoriji Srbije / Foto: Vlada Srbije

[EKSKLUZIVNO] Država ulaže 65 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju: Kupuje full flight level D simulator za Erbas A319/320, nove avione i helikopter

Kako je danas izjavila predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, država će uložiti 60 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju koja je nedavno preuzela Pilotsku akademiju u Vršcu.

Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, projekat formiranja nove visoke strukovne vazduhoplovne škole u okviru Vazduhoplovne akademije (nekadašnje srednje stručne vazduhoplovne škole) podrazumeva, između ostalog, kupovinu full flight level D simulatora letenja za Erbas A319/320 koji će biti instaliran u Beogradu, kupovinu dva nova dvomotorna aviona i jedan jednomotorni helikopter za vršačku akademiju. Vršac će takođe dobiti novu pistu i potpuno rekonstruisanu smeštajnu infrastrukuru.

Danas je projekat transoformacije srednje škole u Vazduhoplovnu akademiju pokrenut potpisivanjem memoranduma o saradnji na razvoju dualnog obrazovanja između kompanija MTU Srbija, SMATSA-e i Er Srbije u prostorijama akademije na Dorćolu.

Vazduhoplovna akademija će tako u sledeće tri godine sasvim sigurno postati najveći regionalni centar za obuku skoro svih vazduhoplovnih profila za civilnu avio-industriju. Nastaviće da bude srednja stručna vazduhoplovna škola, biće trening centar kompanije MTU Srbija ali i viša strukovna škola za pilote i kontrolore letenja koji će tako konačno dobijati diplome inženjera saobraćaja.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

P

Zašto sastanku nije prisustvovala gradonačelnica Vršca, ili neko iz opštinske vlasti, ili oni nemaju pravo ? Nije Beograd u Vršcu, nego Vršac.

Odgovori
N

Naravno najvaznije je da se neko iz opstinskih vlasti slika, to sto nemaju blage veze sa materijom nije bitno ali da se slika!

J

седиште школе је у Београду, што би се из Вршца сликали?

T

Zato sto novac ulaze Republika, a ne opstina ..

P

Onda najbolje da se ceo kompleks aerodroma, sve sve tornjem, hangarima, avionima, zgradama, pistom, … prebaci na neku poljanu blizu Beograda, da bi „dame i gospođe“ mogle što pre da dođu i lete gde im se prohte, a stari aerodrom pretvoriti u neku deponiju, industrijsku zonu, ….

N

Samo jos da smisle kako ce dobijati EASA dozvole…

U

Kad ti nisi domaćin u svom dvorištu, nego tamo neko levi, koji ne zna ni da brine, a kamoli nešto treće. Voleo bih za koju godinu da LYVR bude poznat, i priznat u svetu, voleo bih.

M

Opstina Vrsac sa time nema nista, sediste je u BGu, ta poljana gde je pista mogla je biti bilo gde u Banatu.

G

Samo nek se kritikuje. Ko bi nam udovoljio. Oni pre nista uradili nisu pa se nije ni moralo kritikovat. Čudan smo mi narod.

M

A to što posle škole mnogi nemaju posao, osim sad MTU, ali neće ni oni sve zaposliti. Jat Tehnika uništena prodajom Poljacima/Česima, u AS radi više mesara i pekara nego školovanih mehaničara. Školovace mehaničare da idu da rade u inostranstvu.

Odgovori
P

Novac je vrv uzet iz fonda EU.
Nadajmo se da su namere iskrene i da ce poslovati dobro….Tesko je da nadju sada kadar za nastavu i instruktore sa evropskim dozvolama…to ce biti najveci problem.

N

RViPVO kukaju za vazduhoplovnim tehničarima, ali mnogima je rad u VS ispod časti…

G

@Nikola ex Drapšinac

Pre bih rekao da im je ispod nivoa bazičnog preživljavanja, ali dobro, lako je botovati. Malo je teže nahraniti porodicu.

B

MTU nema potrebu za aviomehaničarima nego za strugarima, glodačima i brusačima.

N

Koliko sam skontao ovde je srednja stručna škola iz Beograda „preuzela“ letački akademiju u Vršcu sa dugom tradicijom i na bivšem saveznom nivou. Očigledno se i dalje promoviše stav da svi treba da se nabiju u Beograd a ostali van njega da pocrkaju od provincijalizma. I onako ista lica ponavljaju iste stvari već 30 godina, svi pobegoše od nas, posle nam drugi kriv. Valjda se plaše da im opet ne dođe sa ove strane još koji Dositej Obradović pa prosvetli mase…ostaće bez ovaca.

Odgovori
R

Pa nije Vršac osnovao Pilotsku akademiju.

A

Da li se slucajno zna nesto vezano za skolarinu u Vrscu? Jel ide gore, ili ostaje 46.000e??

Odgovori
m

JAT Tehnika se vise i nepominje, pustena pod led.

Odgovori
P

Dobijanje diplome inzenjera saobracaja posle zavrsenog kursa za pilota je degradirajuce za svakog inzenjera sa zavrsenim fakultetom.

Odgovori
P

Neće se „dobijati“ diploma nakon kursa letenja već će se paralelno pohađati viša strukovna škola sa orijentacijom na tehničke nauke (stoga inženjer) umesto dosadašnje ispraznije opcije „menadžera u vazduhoplovstvu“ što je izvodio Megatrend.

S

Kakve veze ima gradonacelnica Vrsca sa ovim.Ovo je na drzavnom nivou ili mozda treba da „ubaci“lokalne dzabalebarose!

Odgovori
l

Ima li i jedan pozitivan komentar na vijest gdje se pominju nabavka novih vazduhoplova i simulatora?

Odgovori
N

Nema jer idu izbori i postojeci naleti populizma su jeftini politicki pr pred izbore. Skola koja ne moze da skoluje easa pilote nema perspektivu a svaka nabavka je dobra prilika da se dodatno zaradi. Menadzment ove skole je sposoban da vodi akademiju koliko i rukovodstvo jata zadnjih 20 godina…

M

Stvarno, da li će ta diploma biti priznata igde van Srbije,ili je tipa Megatrend, da se okiti ime? Tj, da li će EASA priznavati dozvole pilota i kontrolora letenja?

Odgovori
B

Bravo, samo neka se brzo dogodi. Ostali smo bez kadra mora se brzo popuniti prostor u vojsci i u civilu kko bi se moglo uhvatiti u koštac sa novom tehnikom. Kadar je sada relativno star i mora se kontinuiranog popunjava ti. SREĆNO

Odgovori
M

Ovakva organizacija skolovanje letackog kadra tu ubrajam i kontrolore letenja cekalo se zadnjih trideset godina Mesto da budemo sretni sto se krenulo napred mi nalazimo hiljadu mana Seti te se da bilo koji pilot ili kontrolor letenja po gubitku zdrastvenog kriterijuma mogao bi da bude samo vtarar jer drugo priznato obrazovanje nije imao Sad kada semo dobiti vazduhoplovce inzinjere to nekome smeta U ostalom uvek cemo imati nezadovoljne ljude Jedino sto me brine to je totalno urusavanje Jat Tehnike mada sam o tome ranije komentarisao

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Drina na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Armada Itekako kruzi, sam naziv 'Loitering' kaze vam o cemu se radi. Mozete i po zvuku recimo Haropa zakljuciti da kruzi. Posto su snimci iz Karabaha nastali sa zemlje, moze se zakljuciti da Harop dok je jos u fazi lojteringa zvuk je bez promene frekvencije, tacnije promene su minimalne. U jednom trenutku dolazi do promene…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend