BEG airport status
Aeroklub Valjevo i Ministarstvo odbrane besplatno obučavaju 6 pilota jedriličara Najlepši način za dobijanje prvih krila / Foto: Aeroklub Ćuprija

Aeroklub Valjevo i Ministarstvo odbrane besplatno obučavaju 6 pilota jedriličara

Aeroklub Valjevo saopštio je danas da organizuje besplatnu obuku pilota jedrilica u periodu od avgusta do decembra ove godine. U saopštenju koje je, iz nekog razloga, prilično kasno postalo javno za ovako interesantan projekat (prijave će trajati samo sedam dana) navodi se da je sponzor Ministarstvo odbrane.

– U saradnji sa Ministarstvom odbrane a u cilju osposobljavanja novih pilota, podizanja nivoa kvaliteta postojećih pilota i bezbednosti letenja, oživljavanja vazduhoplovnog jedriličarstva kao sporta i koraka ka motornom letenju raspisujemo konkurs za obuku pilota jedrilice.

Projekat „Buđenje vazduhoplovnog jedriličarstva u Srbiji“ biće realizovan na aerodromu Divci u periodu od avgusta do decembra 2021 godine.

Popunjene prijave poslati na e-mail adresu: aeroklubvaljevo@gmail.com naznačeno sa „Konkurs za obuku pilota jedrilice“ najkasnije do 19.08.2021. godine ili istu popuniti na sajtu ovde. Obuku obavljaju stručni i ovlašćeni instruktori na dvosed jedrilici Blanik L-13.

Obuka je besplatana za 6 kandidata. Selekciju kandidata će vršiti žiri od 3 pilota, instruktora. Svi kandidati će biti pozvani na razgovor do 23.08.2021. godine. U sklopu obuke planiran je kamp na aerodromu Divci.

Na konkurs mogu da se prijave sve osobe sa navršenih 14 godina. Za sve osobe mlađe od 18 godina potrebna saglasnost oba roditelja. – stoji u saopštenju Aerokluba Valjevo.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Dajte malo u Novi Sad na aerodrom Čenej.Dotirajte barem 50 % ja letim!

Odgovori
Ni

Svaka vam cast.Ovim potezom ste potvrdili da su Aeroklupovi najveci rasadnik za proizvodnju pilota. Potsetili ste me na ono zlatno nezaboravno doba kada ja i A.K.Bitola bio jedan od Vazduhoplovnih centara za obuku ucenika iz Vazduhoplovne gimnazije u Mostaru.Zelim Vam puno uspeha i sve najbolje.P o z d r a v. Ljupco Ruzinovski, Bitola.

Odgovori
Jo

Čestitam , sjajna stvar .

Odgovori
Al

Nekada davno, vojska je pomagala rad aeroklubova znajući da najbolji piloti potiču upravo iz njih, a ne iz fotelja maminih i tatinih sinova. Počinjalo se od modelara i maketara, od kojih su najbolji birani za jedrilicare, a zatim i za motorne pilote, školu rezervnih oficira ili aktivnu službu. Da bi imali kvalitet treba masovnost a ne elitizam… nadam se da su napokon shvatili i da se polako vraćamo na staro, provereno…

Odgovori
Ni

Bravo.

Odgovori
Si

Onima koji učestvuju na javnim konkursima savršeno je jasno zašto je rok za prijave kratak (traži se dokumentacija koju niko ne može da dobije normalnim putem za 7 dana).
Oni koji treba su na vreme obavešteni i pribavili su svu dokumentaciju pre raspisivanja zvaničnog konkursa.

Odgovori
Ra

Za prijavu ne treba nikakva dokumentacija…saglasnost roditelja potrebna pre pocetka prakticne obuke…

Al

Osim potvrde roditelja (ako si maloletan) i možda lekarskog (ako se traži), koja je još dokumentacija potrebna za prijavu na ovaj konkurs!?

Go

A koliko ovakva obuka inače košta?

Odgovori
An

Oko 1300e.

Al

Dobar primer za početak a kao dso reče kolega, valjalo bi da se ponovo probudi ministarstvo, pa kroz aero klubove, uz po cisternu goriva eto nama novih vazduhoplovaca, što za pilote, što za tehničare…

Is

Ja sam 1981-e- završio jedriličarsku obuku na dvosedoj jedrilici Blanik L-13 sa rasponom krila 16,04m. Moj Blanik ni tada nije bio nov. Koliko su stare ove jedrilice?
Neko je posle obuke otvorio neki od naših spasavajućih jedriličarskih padoabrana i lako ga pocepao tako što ga je uhvatio sa po dva prsta jedne i drugd ruke. Nismo tada imali klima uređaje, ti padobrani su zahtevali da budu čuvani u prostoriji gde je vlažnost ispod 12%.

Odgovori
Ra

Vitalni delovi ovog Blanika su iz 88godine…kad je radjena gen.revizija …krila i trup ver.L13A….naleteo oko 700sati…

Ra

Aleksa prijavu ne treba nikakva dokumentacija…samo dobra volja….lekarski klasa2 ide posle teorijske obuke….broj prijava je veliki…mnogo srece ce ti trebati da udjes u izbor

Odgovori
Vl

Pa ko će doći mlađi od 18 godina? Možda neki što ne idu u školu?
Opet nakaradno.
Obuka se vrši u kontinuitetu, a ne vikend letenje, ti vikend piloti koštaju duplo više ili nikad ne postanu piloti.
Do decembra? Ma daj…
Za 40 duplih letova i 20 samostalnih za 6 učenika, to se rešava za 3 nedelje. Kakvo će to jedrenje biti u decembru? Makar pokazno!
Ali ko zna, možda to tako treba, nekome…

Ka

A koliko to kosta da se plati privatno? Mislim kad ste mator covek, dakle ne moz od vas vise biti vojni pilot niti ste na bilo koji drugi nacin interesantni ministarstvu vojnom…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj