BEG airport status
Slovačka nastavlja da remontuje helikoptere Mi-17 Remontovani Mi-17 mogli bi da ostanu u upotrebi do 2028. godine / Foto: LOTN

Slovačka nastavlja da remontuje helikoptere Mi-17

Vest od 5. marta koju je objavila kompanija za remont vazduhoplova Letecké opravovne Trenčín (LOTN) nagoveštava da Slovačka namerava da u službi svog Ratnog vazduhoplovstva (Vzdušné Sily Ozbrojených Síl Slovenskej Republiky, VzS OS SR) zadrži dvomotorne srednje višenamenske helikoptere Mi-17 (NATO: Hip-H) do kraja decenije.

Iz LOTN su saopštili da su na generalni remont i produžetak životnog veka prihvatili par Mi-17 koji pripadaju 2. eskadrili za traganje, spasavanje i obuku, jedinici sa sedištem u bazi Prešov koja je potčinjena Helikopterskom puku Ratnog vazduhoplovstva.

Na fotografijama koje je objavio LOTN vidi se 35. godina star Mi-17LZPS (vojni serijski broj 0827, c/n 108M27) proizveden 1986. godine i 33. godine star Mi-17M (0846, 108M46) kako stižu u Trenčin rastavljeni i na prikolici kamiona tegljača, nakon što su potrošili svoj međuremonti rok od 7 godina ili 1000 sati naleta koji su dobili tokom poslednjeg generalnog remonta.

Slovačka trenutno poseduje 11 Mi-17 od kojih 6 aktivnih / Foto: LOTN

Kako generalni remont Mi-17 obično traje 6 do 8 meseci (u zavisnosti od remontnih kapaciteta pogona, dostupnosti kritičnih rezervnih delova poput lopatica nosećeg i repnog rotora, i vremena potrebnog da podizvođači remontuju motore TV3-117, glavni reduktor VR-14 i pomoćnu jedinicu za napajanje AI-9) slovački helikopteri će se verovatno ponovo pridružiti Ratnom vazduhoplovstvu kasnije ove godine.

Kada se ponovo vrate u službu sa očekivanim novim međuremontim rokom od 7 godina/1000 sati naleta, oba helikoptera bi prema kalendaru vremena resursa trebalo da ostanu operativna najranije do kraja 2028. godine, ukoliko ne budu prevremeno povučeni iz upotrebe.

Slovačka ima 11 Mi-17 (5 Mi-17LPZS i 6 Mi-17M) od kojih je 6 u letnom stanju, dva na generalnom remontu i tri koja čekaju slanje na remont. Ulaganje u ove “radne konje“ iz sovjetske ere, ukazuje da Bratislava planira da zadrži nasleđene Mi-17 zajedno sa 9 potpuno novih helikoptera Sikorsky UH-60M Black Hawk koje je nabavila u periodu 2017-2021.

Izuzetno popularan u vojskama širom sveta, Mi-17 osim u Slovačkoj, ostaje ključni srednji višenamenski helikopter NATO zemalja, Bugarske, Češke, Hrvatske, Mađarske, Letonije, Litvanije, Poljske i Severne Makedonije.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

m

I u Hrvatskoj ce MI17 (MI-171Sh) još dugo ostati, imaju oni još puno godina pred sobom.
Dolaze UH-60 ali kao zamjena za starije Mi-8.

Odgovori
B

UH60 tesko moze da zameni MI8. Nosi svega 11 vojnika, sto je vise nego duplo manje od MI8.

T

@Bob
Prosla su vremena masovnog desanta sa helikopteriman i padobranciman. Ako srusis Mi-8 ubijes vise vojnika.
Idu na zapadnu techniku. Ameriu su im nudili CH-47 Chinook.
Ta 2 ili sva 4 UH-60M su za ZSS. Da vezbaju sa ameriman.
Ja bi uzeo UH-72 Lakota.

m

UH-60 je mnogo svestramiji heli, što HRZu i nedostaje. A za prijevoz trupa HRZ ima dovoljno mlađih MI17 na raspolaganu.
UH-60 ce biti korisniji u drugim ulogama, Mi8 u prakticnoj upotrebi u HRZu ionako gotovo uvijek leti poluprazan.

B

Thomas
Po toj logici, nemoj da koristis ni transportne avione, jer u njima ima najvise vojnika.
Max
Po cemu je svestraniji? i jedan i drugi sluze za transport vojnika, povredjenih, mogu da nose oruzje, spoljne terete, kao i da gase pozar. To sto ga Amerikanci krste visenamenski, a rusi transportni,, nema veze. I jedan i drugi su za iste namene.

m

@Bob da je tome tako svi bi koristili transportne helikoptere za sve zadaće. Mi8 je odličan heli,kako dolje netko reče – golf2 medju helikopterima. I Hrvatska će još dugo koristiti svojih 10 MI171Sh.
Ali ti helikopteri su preveliki za većinu zadaća, prelazi se na zapadnu tehnologiju, nabavlja se modernije (opet zapadno) oružje za koje trebaju i takvi sustavi, obavljaju se vježbe/misije unutar NATOa gdje se povezuje u sustave koje MI jednostavno nema, gdje treba veći dolet,
moci će se vježbati i aerial refuel.
Nije transportni heli bas odgovor na sve.

B

Max
Ali ti helikopteri su preveliki za većinu zadaća, prelazi se na zapadnu tehnologiju, nabavlja se modernije (opet zapadno) oružje za koje trebaju i takvi sustavi, obavljaju se vježbe/misije unutar NATOa gdje se povezuje u sustave koje MI jednostavno nema, gdje treba veći dolet,

Modernije zapadno? Pa naravno da cete hvaliti ono sto kupujete, a prica o vecem doletu i manjim helikopterima, jednostavno ne pije vodu. Razlika mje osim u ceni zanemarljiva.Da je tako mogli ste onda uzeti HM145, i jeftiniji i manji.

J

Голф двојка међу хеликоптерима

Odgovori
G

Bukvalno bravo za komentar

G

Srbija bi trebala da ima eskadrilu Coguar francuskih i Mi 17 ruskih helikoptera to bi bila dobra kombinacija

Odgovori
A

Nema potrebe za dva helikoptera praktično iste klase i uloge.

G

За шта ће нам Пуме? Мало је типова хелија у РВ па да мало подупламо то. Логистика би се томе неизмерно радовала.

T

Grga Pume su za MUP ne VS..

P

I RV VS bi dobro došli UH-60 kao i CH-47.
Imali bi sigurno dobru primenu. Imate dosta primera iz svetskih avijacija gde paralelno koriste istočne (Ruske) i zapadne helikoptere.

Odgovori
E

Prosto mi je muka kada vidim ganc novi objekat u remontnom zavodu u Slovačkoj.U našem zavodu je da zaplačeš i proklinješ sve odreda.Muka,jad i čemer.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

zoran na: Slovenija završila Prvu fazu modernizacije vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki vredne 72,5 miliona evra

Nekad bio aerodrom baziranja aviona ORAO, N-60 i J-21...stažirao tamo mesec dana.

07. Apr 2021.Pogledaj

Pavle na: Rumunija dobila svoj 17-ti F-16 i kompletirala 53. lovačku eskadrilu

Hajde Edo, bez sumnje opasan avion, ali ako ces mu reputaciju dizati u zvezde na ratu u Libanu 82 onda poturi jos po neki izvor a da nije izraelski ili americki. Sve ostalo Kao na strelistu.

07. Apr 2021.Pogledaj

Slavke na: Ne, Beograd ne dobija novi aerodrom kod Dobanovaca; Novi Sad takođe verovatno nikada neće dobiti novi aerodrom

Petar je potpuno u pravu... Da li neko stvarno misli da je neko u drzavnom aparatu uradio bilo kakvu analizu ili studiju?! Hajdete samo prilazne i odlazne ravni za stari i novi aerodrom, smerovi PSS u odnosu na ruze vetrova... A i sadasnja koncesija prevazilazi plan za skoro celu dekadu (setimo se limita koji su…

07. Apr 2021.Pogledaj

Putnik na: Ne, Beograd ne dobija novi aerodrom kod Dobanovaca; Novi Sad takođe verovatno nikada neće dobiti novi aerodrom

A da ne govorimo o uzasnom ruglu divljih naselja, suta i prljavstine koje su prva slika koju neko vidi kada dolece u Srbiju.... Evo za T6 predlog, neka kamerom snime prilaz i sletanje na LYBE i kako to sve izgleda sa pogledom "kroz prozor aviona" preko Ledina i divljeg naselja.... First Impression - Serbia!

07. Apr 2021.Pogledaj

Edo na: Rumunija dobila svoj 17-ti F-16 i kompletirala 53. lovačku eskadrilu

evo ti pregled, samo A-A domene bez A-G. dakle 76 obaranja drugog aviona, 1 obaranje od strane drugog aviona i 5 rusenja protuzračnom obranom. ovo sto je obarao je sve od galeba, MIG-a 21, 23, do MIG-29, Mirage F1 itd. Ako su to pracke onda neznam o cemu imamo pricat. Naravno sad ces ti, ali…

07. Apr 2021.Pogledaj

Send this to a friend