BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] SMATSA više nije vlasnik Vršca: Vazduhoplovna akademija preuzela pilotsku akademiju Vršac ponovo promenio vlasnika / Foto: SAA

[POSLEDNJA VEST] SMATSA više nije vlasnik Vršca: Vazduhoplovna akademija preuzela pilotsku akademiju

Kako je danas saopštilo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, pilotska akademija u Vršcu od juče je u „sistemu dualnog obrazovanja“.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore više nije vlasnik akademije a kako Tango Six saznaje „prelazak u sistem dualnog obrazovanja“ praktično znači da je ovaj centar za obuku pilota prešao u vlasništvo srednje stručne škole vazduhoplovne škole Vazduhoplovna akademija (bivši Petar Drapšin).

Ovim se okončava 11 godina upravljanja školom od strane SMATSA-e koja ju je 2010. godine preuzela na osnovu nenaplativih dugovanja za usluge kontrole letenja od Jat Airwaysa.

Zvanična primporedaja / Foto: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja

Više detalja objavljeno je danas u saopštenju ministarstva:

„Vlada Srbije je donela odluku o osnivanju Visoke škole strukovnih studija vazduhoplovne akademije u Beogradu“ izjavio je prvi potpredsednik Vlade i ministar prosvete nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić, dodajući da se ovom odlukom rešava pitanje formalnog obrazovanja pilota, kontrolora leta i inženjera održavanja vazduhoplova u okviru državnog sistema obrazovanja.

Visoka škola strukovih studija vazduhoplovne akademije prve studente će primiti već od oktobra, a plan je da u naredne tri godine bude upisano 216 studenata na osnovnim i 144 na master studijama“, izjavio je Ružić.

Uprkos dugoj tradiciji školovanja ovih profila u Srbiji, oni nikada do sada nisu bili u sistemu državnog obrazovanja“, objasnio je ministar.

Visoka škola strukovnih studija vazduhoplovne akademije u Beogradu, će uz srednju Vazduhoplovnu akademiju u Beogradu i Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu činiti Vazduhoplovni trening centar za srednje i visoko dualno obrazovanje. Ovaj centar će biti jedinstven u Evropi i objediniće obrazovanje i obuku kadrova za vazduhoplovstvo i avio-industriju – od pilota, kabinskog osoblja, aviomehaničara, kontrolora leta.“

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ovo je logicno resenje, zaokruzivanje sistema obrazovanja vazduhoplovnog kadra u Srbiji.
Na moju zalost ovo se nije desilo u vreme kad sam bio ucenik ove skole.

Odgovori
B

Ili put u „privatizaciju“? Ministarstvo će ubrzo da ukapira da nema sredstva za održavanje aviona i ode Akademija u privatne ruke. Tu nameru su imali i kada je JAT na ime duga ustupio SMATSI. Danas sa novim cesnama i renoviranim školskim centrom vredi još više. I opet se pojavljuju isti ljudi sa željom da je preuzmu. Neke „ptičice“, nekadašnji piloti JAT a.

i

Suludo. Srednja skola koja nema skolovanje za medjunarodne licence.

I

Ako je SMATSA preuzela vrsacku Akademiju od JAT-a na osnovu dugovanja, na osnovu cega je Akademija (ex Petar Drapsin) preuzela vrsacku Akademiju od SMATSE?

Odgovori
M

Prva misao koja mi prolazi kroz glavu jeste kako ce Vrsac postati leglo skolovanja dece politicke elite o trosku drzavnih poreznika…

Odgovori
M

Da li se u toj školi može postati licencirani komercijalni pilot, i sa tom dozvolom naći radno mesto po svetu?!? Do kog nivoa pilot može da se školuje kod njih?

Odgovori
M

Ne, mozes dobiti dozvolu komercijalnog pilota ali skola je priznata samo kod nas I jos u par zemalja sveta, nigde u Evropi, uglavnom u nekim jako siromasnim zemljama I to samo u dve ili tri

M

Upropastili su skolu koja je bar kod nas bila na dobrom glasu, ovako ce u zainteresovanost za akademiju opasti na minimum

G

Ne, mozes dobiti dozvolu komercijalnog pilota koju ce ti priznati samo kod nas I jos u dve ili tri zemlje (nigde u Evropi) uglavnom dosta siromasne zemlje

J

Nikad nije moglo.

B

Dobice se Srpska Nacionalna pilotska dozvola, potpuno neupotrebljiva u EASA (EU) okruzenju, bez polozenih (12 cini mi se) predmeta i ponovljenih ispitnih letova.

P

Majic 95/Gajicc/Boris,ako je tako kako kažete,kako je moguće da se upravo u toj školi i upravo sada školuju budući piloti iz nekoliko zemalja EU?One „siromašne“ da i ne pominjem.Pozdrav…

N

Svako moze na ppl. Ppl se svuda priznaje, sve posle toga se ne priznaje.

A

@pow/ljpz
Moze da se skoluje ko god hoce, EASA dozvolu nece dobiti ako ne polozi ATPL predmete u EASA skoli. Mozda je cena skolovanja takva da se isplati da ovde lete a tamo polazu ako im njihove vlasti to dopustaju. Sve u svemu moje misljenje je da je ovo jos samo jedna mala zaravan na nizbrdici kojom ide ova skola jos od raspada SFRJ.

B

Ovo je glupost kakvu svet nije video.
Šta će biti sa inženjerima sa Mašinskog i Saobraćajnog fakulteta?

Odgovori
M

Inzenjeri saobracajnog i masinskog fakulteta se bave prirodnim naukama na ozbiljan nacin pa tek onda vazduhoplovstvom od 3-4te godine. Tek se nakon toga dobija ozbiljno vazduhoplovno znanje.
To sa ovim nije za poredjenje.

B

A koja pilotska škola u Srbiji daje licencu koja može da važi u Evropi i u svetu?

Odgovori
K

De si Bacaa

S

I ovako je interesovanje za ovu akademiju opadalo iz godine u godinu. Sada je verujem na minimumu!

Odgovori
P

Ni jedna. Dozvola se moze konvertovati u EU dozvolu relativno lako i uz korektnu cijenu, uz polaganje 14 teorijskih ispita (koji su potpuno isti kao ispiti u srpskom direktoratu), i ponovno polaganje letackih ispita (za komercijalnu dozvolu sa ovlascenjem Multi Engine i Instrument Rating).
Moj savjet je – odraditi teorijski dio sa nekom od skola u EU (npr u Segedinu ima nekoliko), poloziti teorijske ispite pod nekim EU direktoratom ( u mom slucaju polazem pod Austro controlom u Segedinu). Sa tim polozenim ispitima u EU, srpski direktorat priznaje ih za izdavanje srpske dozvole. A posle toga mozete konvertovati u EU dozvolu bez ponovnog polaganja teorije.
Na kraju krajeva, u Madjarskoj, Poljskoj, Grckoj imate skole sa slicnom cijenom kao u Srbiji, i automatski dobijate EU dozvolu. Tako je i lakse.

Odgovori
Z

Prki da li mozemo bilo kako da ostvarimo komunikciju?Potrebne su mi neke informacije od tebe.
Unapred hvala,
Zoran

R

Kako je Crna Gora obestecena? Obzirom da je partner Srbije kao clan SMATSA. Posto je suvlasnik u upravljanju kroz pridruzenost sa partnerom Srbijom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: Danska će prva u svetu koristiti električne avione za obuku vojnih pilota, izbor je Pipistrelov Velis Electro

U ovom trenutku nema baterija koje su u stanju da se mete sa kerozinom kad je “gustina pakovanja” energije u pitanju: naprosto, i littijum jonske i ostale baterije neuporedivo su teže od kerozina čijim se sagorevanjem proizvede jednaka sila potiska. Nisam baš siguran da je ekologija posao vojske - da jeste, vojska bi moral da…

12. Jun 2021.Pogledaj

Jovan M Dimic na: U Srbiji će 22. i 27. juna biti izvedena najveća vojna vežba do sada

Ko iole nešto zna o vojsci zna i činjenicu da je obuka planska i kontinuirana aktivnost koja se u zavisnosti od procena i potreba sprovodi kontinuirano tokom godine na zadatu temu. Obuka ima na osnovu propisanih normativa svoju formu kroz nivoe komandovanja procedure i da kazemo razvojni put-gradaciju kako se tema tokom godine savladjuje i…

12. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend