Kako je danas saopštilo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, pilotska akademija u Vršcu od juče je u „sistemu dualnog obrazovanja“.
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore više nije vlasnik akademije a kako Tango Six saznaje „prelazak u sistem dualnog obrazovanja“ praktično znači da je ovaj centar za obuku pilota prešao u vlasništvo srednje stručne škole vazduhoplovne škole Vazduhoplovna akademija (bivši Petar Drapšin).
Ovim se okončava 11 godina upravljanja školom od strane SMATSA-e koja ju je 2010. godine preuzela na osnovu nenaplativih dugovanja za usluge kontrole letenja od Jat Airwaysa.

Više detalja objavljeno je danas u saopštenju ministarstva:
„Vlada Srbije je donela odluku o osnivanju Visoke škole strukovnih studija vazduhoplovne akademije u Beogradu“ izjavio je prvi potpredsednik Vlade i ministar prosvete nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić, dodajući da se ovom odlukom rešava pitanje formalnog obrazovanja pilota, kontrolora leta i inženjera održavanja vazduhoplova u okviru državnog sistema obrazovanja.
Visoka škola strukovih studija vazduhoplovne akademije prve studente će primiti već od oktobra, a plan je da u naredne tri godine bude upisano 216 studenata na osnovnim i 144 na master studijama“, izjavio je Ružić.
Uprkos dugoj tradiciji školovanja ovih profila u Srbiji, oni nikada do sada nisu bili u sistemu državnog obrazovanja“, objasnio je ministar.
Visoka škola strukovnih studija vazduhoplovne akademije u Beogradu, će uz srednju Vazduhoplovnu akademiju u Beogradu i Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu činiti Vazduhoplovni trening centar za srednje i visoko dualno obrazovanje. Ovaj centar će biti jedinstven u Evropi i objediniće obrazovanje i obuku kadrova za vazduhoplovstvo i avio-industriju – od pilota, kabinskog osoblja, aviomehaničara, kontrolora leta.“
Vazduhoplovac
Ovo je logicno resenje, zaokruzivanje sistema obrazovanja vazduhoplovnog kadra u Srbiji.
Na moju zalost ovo se nije desilo u vreme kad sam bio ucenik ove skole.
Bakibgd
Ili put u „privatizaciju“? Ministarstvo će ubrzo da ukapira da nema sredstva za održavanje aviona i ode Akademija u privatne ruke. Tu nameru su imali i kada je JAT na ime duga ustupio SMATSI. Danas sa novim cesnama i renoviranim školskim centrom vredi još više. I opet se pojavljuju isti ljudi sa željom da je preuzmu. Neke „ptičice“, nekadašnji piloti JAT a.
ike
Suludo. Srednja skola koja nema skolovanje za medjunarodne licence.
ITS
Ako je SMATSA preuzela vrsacku Akademiju od JAT-a na osnovu dugovanja, na osnovu cega je Akademija (ex Petar Drapsin) preuzela vrsacku Akademiju od SMATSE?
Nebitno
Na osnovu toga da SMATSA ne sme da se bavi školom letenja. Eurocontrol im godinama pravi problem oko toga. Oni isključivo ATC usluge mogu da nude.
MI
Prva misao koja mi prolazi kroz glavu jeste kako ce Vrsac postati leglo skolovanja dece politicke elite o trosku drzavnih poreznika…
Miki
Da li se u toj školi može postati licencirani komercijalni pilot, i sa tom dozvolom naći radno mesto po svetu?!? Do kog nivoa pilot može da se školuje kod njih?
Majic95
Ne, mozes dobiti dozvolu komercijalnog pilota ali skola je priznata samo kod nas I jos u par zemalja sveta, nigde u Evropi, uglavnom u nekim jako siromasnim zemljama I to samo u dve ili tri
Majic95
Upropastili su skolu koja je bar kod nas bila na dobrom glasu, ovako ce u zainteresovanost za akademiju opasti na minimum
Gajicc
Ne, mozes dobiti dozvolu komercijalnog pilota koju ce ti priznati samo kod nas I jos u dve ili tri zemlje (nigde u Evropi) uglavnom dosta siromasne zemlje
Jovica
Nikad nije moglo.
Boris
Dobice se Srpska Nacionalna pilotska dozvola, potpuno neupotrebljiva u EASA (EU) okruzenju, bez polozenih (12 cini mi se) predmeta i ponovljenih ispitnih letova.
POW/LJPZ
Majic 95/Gajicc/Boris,ako je tako kako kažete,kako je moguće da se upravo u toj školi i upravo sada školuju budući piloti iz nekoliko zemalja EU?One „siromašne“ da i ne pominjem.Pozdrav…
Nele
Svako moze na ppl. Ppl se svuda priznaje, sve posle toga se ne priznaje.
Avijaticar
@pow/ljpz
Moze da se skoluje ko god hoce, EASA dozvolu nece dobiti ako ne polozi ATPL predmete u EASA skoli. Mozda je cena skolovanja takva da se isplati da ovde lete a tamo polazu ako im njihove vlasti to dopustaju. Sve u svemu moje misljenje je da je ovo jos samo jedna mala zaravan na nizbrdici kojom ide ova skola jos od raspada SFRJ.
Bivši đak
Ovo je glupost kakvu svet nije video.
Šta će biti sa inženjerima sa Mašinskog i Saobraćajnog fakulteta?
Mike
Inzenjeri saobracajnog i masinskog fakulteta se bave prirodnim naukama na ozbiljan nacin pa tek onda vazduhoplovstvom od 3-4te godine. Tek se nakon toga dobija ozbiljno vazduhoplovno znanje.
To sa ovim nije za poredjenje.
Baca
A koja pilotska škola u Srbiji daje licencu koja može da važi u Evropi i u svetu?
Kolega
De si Bacaa
Stadoje
I ovako je interesovanje za ovu akademiju opadalo iz godine u godinu. Sada je verujem na minimumu!
Prki
Ni jedna. Dozvola se moze konvertovati u EU dozvolu relativno lako i uz korektnu cijenu, uz polaganje 14 teorijskih ispita (koji su potpuno isti kao ispiti u srpskom direktoratu), i ponovno polaganje letackih ispita (za komercijalnu dozvolu sa ovlascenjem Multi Engine i Instrument Rating).
Moj savjet je – odraditi teorijski dio sa nekom od skola u EU (npr u Segedinu ima nekoliko), poloziti teorijske ispite pod nekim EU direktoratom ( u mom slucaju polazem pod Austro controlom u Segedinu). Sa tim polozenim ispitima u EU, srpski direktorat priznaje ih za izdavanje srpske dozvole. A posle toga mozete konvertovati u EU dozvolu bez ponovnog polaganja teorije.
Na kraju krajeva, u Madjarskoj, Poljskoj, Grckoj imate skole sa slicnom cijenom kao u Srbiji, i automatski dobijate EU dozvolu. Tako je i lakse.
Zoran
Prki da li mozemo bilo kako da ostvarimo komunikciju?Potrebne su mi neke informacije od tebe.
Unapred hvala,
Zoran
Radovan Marinkovic
Kako je Crna Gora obestecena? Obzirom da je partner Srbije kao clan SMATSA. Posto je suvlasnik u upravljanju kroz pridruzenost sa partnerom Srbijom.
mr.Znam Više od Svih Vas
Ukoliko nas avijacija ne zanima ili ako komentari nisu inspirisani srcem i ljubavlju prema avijaciji, već politički motivisanom mržnjom, čemerom ili nekim već nezadovoljstvom – tada nam je u svemu ovome ipak najbitnije recimo…da li je Crna Gora obeštećena – hoće li to postati leglo skolovanja dece elite o trosku države (il’ u stvari samo seruckamo jer eto došlo nam) – ili pravimo dramu oko pitanja na osnovu čega je Drapšin preuzela Vršac od smace….i tako….
Dobro.
Naime, evo sada se napokon menja i postaje drugačije…pa da vidimo probamo…ovako nešto:
Vazduhoplovna akademija RS ne samo da će kao najosnovniju podrazumevanu stvar uz PPL/CPL/ATP(A) i ostale programe obuke pružati međunarodno priznate dozvole, već i type ratings ali i obuku i školovanje za međunarodno priznata zvanja inženjera vazduhoplova u skladu sa EASA delom 147/66.
Do 2025. godine to biti jedan od najpoznatijih i tehnološki najnaprednijih centara za srednje i visoko obrazovanje i vazduhoplovnu obuku u Evropi sa brojnim manifestacijama, časopisima, avio-klubovima koji će promovisati avijaciju u raznim oblicima od paraglajdinga, ultralight, modelarstva, nadam se i eksperimentalnim letelicama, bush flying (Srbija je predivna za to), takmičenjima, velikim brojem članova i pogotovo sve većim brojem mladih koji će tu provoditi vreme što će svemu dati još veći smisao.
Svaki roditelj će moći dovesti i učlaniti svoje dete, svet avijacije će u Srbiji biti življi nego ikada.
Napisao sam „svaki roditelj“, a ne „svaki roditelj među elitom“…nema šta to je to, nema dalje, tu staješ i smiriš se…dakle „svaki roditelj“ !!
Vezano za pitanje o mašincima i dilemu Bivšeg Đaka koji je u momentu pisanja iskazao nezadovoljstvo po pitanju nejasnoća oko sistematizacije koje navodno nikada nije video (iz nekog razloga poistovećijući to svoje novo iskustvo sa iskustvom ostatka celog sveta) – konačno se sa takvim detaljima može upoznati u brojevima 5/2019-3, 50/2019-129 i zaključno sa brojem 123/2021-431 „Službenog Glasnika RS“ sa izmenama i dopunama pravilnika o odobravanju vazduhoplovno-tehničkih organizacija i osoblja u sistemima obrazovanja i pružanja obuke iz gore pomenutih sfera.
Primena novog pravilnika sa novo usvojenim izmenama i dopunama kao deo nove ere razvoja avijacije u našoj zemlji počinje 6 meseci od datuma njegovog stupanja na snagu – što se inače desilo juče 23. decembra 2021.