BEG airport status
Ekapija: Na vojnom aerodromu u Batajnici gradiće se hangari za smeštaj aviona MiG-29 Planirana je izgradnja 8 montažnih hala kao i jednog za smeštaj sredstava za njihovo opsluživanje / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Ekapija: Na vojnom aerodromu u Batajnici gradiće se hangari za smeštaj aviona MiG-29

Kako je prošle nedelje prenela ekapija, Ministarstvo odbrane gradi hangare za smeštaj MiG-ova 29 na vojnom aerodromu u Batajnici. Vojnograđevinska ustanova Beograd raspisala je tender za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju objekata za smeštaj aviona ovih borbenih aviona na aerodromu Batajnica.

U tenderu je navedeno da je planirana izgradnja 8 montažnih hala za smeštaj MiG-ova 29 i još jednog, devetog objekta za smeštaj sredstava za njihovo ospluživanje uz stajanku „B“ na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici, prenosi portal ekapija.

Tražena tehnička dokumentacija obuhvata idejno rešenje i glavni projekat sa svim detaljima neophodnim za izvođenje radova. Investitor izgradnje je Vojnograđevinski centar Beograd, kao izvršni organ Uprave za infrastrukturu Sektora za materijalne resurse Ministarstva odbrane.

Jedna od dve nadstešnice za dežurnu paru / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Ekapija prenosi i da je lokacija za gradnju obuhvata površinu od oko 4 hektara, a gradiće se osam prizemnih slobodnostojećih lučnih hala (4 protočne i 4 neprotočne) veličine od po 525 m², ukupne površine 4.200 m². Napominje se da je zbog bombardovanja predmetne lokacije tokom NATO agresije 1999. godine, pre izvođenja radova potrebno izvršiti pirotehničko i pirotehničko sanitarno i protivpožarno obezbeđenje lokacije.

Budući hangari (moguće je da je ipak reč o nadstrešnicama) će osim osam aviona tipa MiG-29 biti namenjeni i smeštaju drugih domaćih i stranih vazduhoplova, prilikom posete aerodromu „Pukovnik pilot Milenko Pavlović“, a ekapija prenosi i da tender za projektante ističe 24. septembra.

U vojni aerodrom Batajnica je od 2012. godine, već bilo značajnih investicija. Tako je 2016. otvoren novi hangar, izgrađene su nadstrešnice za dežurnu paru lovačkih aviona koji dežuraju u sistemu protivvazduhoplovne odbrane, a prošle godine su završeni radovi na svetlosnoj signalizaciji. Takođe ove godine su započeti radovi na izgradnji hangara za helikoptere Mi-17V-5.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

He, he, znači za preostale avione izvlače slamku koji če van nadstrešnice zvane hangar.
Pa dobro , svakako će to biti sjajno , nadam se i kvalitetno odrađenim radovima .

Odgovori
Hi

Nigde nije naznačeno da je jedan hangar/nadstrešnica/hala samo za jedan avion, a iz podataka o veličini samih objekata možemo pretpostaviti da će biti mesta za svih 14 aviona, pri tom treba imati na umu da će 2 uvek biti stacionairana u hangarima za dežurnu paru.

Živojine, je li ta stajnka B na mestu nekadašnjih hangara za dežurnu paru, takozvane Vranice?

ma

Gde si procitao da u jedan hangar staje samo jedan avion ?

da

Poprilicno je jasno iz tehnickih uslova da se pravi 8 nadstresnica, a s obzirom na zahtev 4 protocne/4 neprotocne deluje da ce biti 4+4 u dva reda.

Sama povrsina od 525 m2 daje osnovu 25×21 m sto je dovoljno i za SU 27 familiju aviona (istina ne znamo trecu dimenziju, odnosno visinu). Samo da podsetim da je zahtev za nadstesnice dezurne pare bio 22×18 m, pa je ovo dosta zanimljiv zahtev koji moze da se tumaci na vise nacina.

Inace ovih 8 objekata uz dva za dezurnu paru je dovoljno da nam avioni ne budu na otvorenom. Peostali avioni (4 komada) su na odrzavanju bilo u nekom od hangara ili u Momi, naravno govorim o raspolozivosti postojece eskadrile sa 14 aviona.

Ž

Hipo

Није….

re

Posle bombardovanja bio sam u prilici da vidim pogođene kaponire, mislim da je onda bila priča o radioaktivnosti i da je to razlog zašto do sada nisu sanirani već se sada ide u izgradnju tih nastrešica.

Odgovori
mr

Ne verujem da to ima ikakve veze sa radijacijom, već se vifelo da su kaponiri slaba zaštita. Probušili su ih kao sir, pa vraćanje na kaponire bilo nesvrsishodno.

Đ

U prvu si svetle i mraku fluorescentno zeleno lično sam se uverio vidi se sa puta izvan aerodroma. Mora da su koristili osiromašeni uranijum.

Iv

Ako vec gradis neku utvrdu, to treba da bude pod zemljom, u planini, negde dobro zastekano. Mi smo poznati po tome, ili ne uradimo nista, isfuserisemo ili preteramo. Pa tako upucamo milijarde u podzemne baze koje posle sami dignemo u vazduh ili predamo bez borbe ili gradimo kaponire koje ovi izbuse ocas posla. Pa tako ispadne kaponir skuplji od aviona koji su u njemu. Ovo je odlicno resenje, da ne budu na otvorenom avioni i to je to.

А

@Mr Треба нешто и од гелера да штити. Довољмо да погоде једног и други да попију штету. Дође ти дрон са малокалибарским бомбама и ракетама и ужелећеш се капонира.

mr

Kad i ako dron dodje do Batajnice,to znači da smo bez pvo-a, a još ako su avioni u hangarima,onda smo i zaslužili da ih unište.

Sr

@Апок
Postoji razlika izmedju „frontovskih“ aerodroma, ako cemo po sovjetskoj doktrini, i Batajnice. Ako Batajnicu teroristi gadjaju dronovima, onda nam je cela drzava nacisto propala.

Da je Pristina u pitanju, imalo bi smisla graditi betonske kaponire, jer neko moze doci sa minobacacem i ostetiti avione vredne desetine miliona evra, ali ta gangrena nam je amputirana.

А

@Srbofil Не би да те бринем али ако се сетиш, летели су нам дронови без дозволе око гл. града пре коју год.

Hi

@ Srbofil

„ali ta gangrena nam je amputirana.“ Harsh, but true.

*Off topic @ Any1
https://www.youtube.com/watch?v=G8yv_eBBrLQ&list=WL&index=13

Da li se ovo odnosi na nas?

St

@Srbofil
Nama je drzava odavno propala, ali to nema veze sa letom dronova.

Mi

@Srbofil
Eto imali smo dron, negde u martu 2018 koji je usao u Srbiju maltene do Smedereva ,mogli su da rade sta hoce, pa svi cute o tome.

mr

Ne verujem da to ima ikakve veze sa radijacijom, već se videlo da su kaponiri slaba zaštita. Probušili su ih kao sir, pa bi vraćanje na kaponire bilo nesvrsishodno.

Odgovori
Mi

Ok, samo da ne zeznu stvari sa dimenzijama hangara ( na podzemnom aerodromu Slatina kod Pristine su to uradili i MiG- ovi 29 nisu mogli da udju, bio je problem sa visinom vertikalaca), neka projektanti i gradjevinci u startu racunaju neke buduce, vece avione, npr SU30 /35.
Cak i da ih Srbija ne nabavi, neka velicina hangara ne bude limitirajuci faktor.

Odgovori
Al

@Mile Tranzicija

Nisu ništa zeznuli, nego kada je sam objekat na Slatini građen, MiG-29 nije bio ni zamišljen od strane samih konstruktora, a kamoli od JNA kao budući avion.

Sr

@Aleksa
Jesu zeznuti debelo, jer ti objekti, koji su kostali milijarde, su trebali da nadzive Mig-21, a vec tada je bilo daleko vecih aviona….

Al

@Srbofil

Osim što su ti isti objekti mogli dalje da se proširuju, kao što je u slučaju Bihaća bilo planirano i pripremano tokom 89/90. Sad dali je SRJ pored svih svojih problema mogla još i da proširuje Slatinu tokom 90tih je već jedna totalna druga priča.

Du

Ništa nije zeznuto jer posle MiG-21 mogli smo imati F-20 ili Miraž 2000 i slobodno bi se smjestili u Slatini i u Željavi

Ma

Samo da znate da rad u betonskim kaponirima izaziva sve osim zadovoljstva….zimi je posebna prica kao frizider…ovo je prava stvar koja se koristi sirom sveta .pre svega i vazuhoplov i ljudstvo je zasticeno izolacijom i prijatno je za rad.
A u slucaju rata avioni svakako nece biti tu…
Inace vecina kaponira koji su bili bez prirodne maske okolisa su gadjani i pogodjeni sa po vise desetina projektila.
Glomazne i skupe gradjevine koje nisu opravdale svrhu.tako da su se nadlezni prizvali pameti i lepo je cuti da ima ljudi koji prate trendove..

Odgovori
Ka

Zivojine, jedno pitanje, da li je u potpunosti ociscena porusena infrastruktrura na aerodromu u Batajnici, kaponiri i usluzni objekti i da li izgradnjom ovih hangara ce prakticno aerodrom biti potpuno saniran i vracen u neko stanje u kom je bio pre bombardovanja?

Odgovori
Ž

Kaster

Нисам сигуран у то….

Gl

Jel se grade u ladjevcima za mi 35??

Odgovori
OS

Dobro pitanje.

Ž

Gladius

Почела је изградња…..

Iv

Kaponiri su imali smisla do sredine 80 tih, posle nista. Previse novca, a nema zastite. Ovo ce super da bude.
Nego zanima me, da li se isplati graditi neki podzemnu bazu u nekoj planini? Tipa za avione, rezervne delove, helikoptere, tebkove? Npr da imas neku tehniku koja moze na sigurnom biti i preziveti masovni, prvi udar?
Sve velike podzemne baze bivse SFRJ su ostale van granica sadasnje Srbije…otisla i Slatina.

Odgovori
Sr

@ivkos
Ne isplati se.

B

Podzemna baza, dovoljno velika da se nazove bazom, kosta bar 10 milijarde.

ig

Zavisi, naši kaponiri i nisu bili bog zna šta, mislim pola metra betona da su imali što je malo. Iraku smo pravili kaponire 1.2m betona pa 1.5m peska i onda još jedan sloj od 1.2m betona i takvi su često preživljavali prvi pa i drugi udar, njih je bušila samo GBU-28 ili nekoliko manjih ali tada je moralo doći do pogotka u isto mesto što je i danas izazov. I dan danas malo je sredstava koje ovo mogu da probiju iz prve, u međuvremenu pojavili su se novi daleko kvalitetniji betoni, deklarisana probojnost sredstava je najčešće za 5000psi beton, a danas ima betona od po 15000++psi ..Ulazi se mogu štititi betonskim zavesicama. Na kraju će svaki kaponir biti uništen to je činjenica, tu se sve svodi na procenu koliko će takva zaštita da iskomplikuje protivniku život i da obezvedi preživljavanje avijacije. Ne mogu svi avioni na primer nositi GBU-28, to mogu samo F-15E… U svakom takvom napadu neprijatelj bi trpeo gubitke….Po meni najbolji koncept je švedski, nekoliko glavnih baza i gomila pomoćnih sa autoputeva. SFRJ je stidljivo započela uvođenje tog koncepta ali se onda upetljala u besmislenu grandomaniju podzemnih objekata. Na kraju samo je kod Glamoča u BIH odrađen jedan takav aerodrom gde je put i pista. Jer, džaba i neprobojan kaponir ako je pista preorana. Ali ako oko baze pored 2 glavne piste imate mrežu puteva koji se pretvaraju u još 5 pomoćnih PSS onda već pričamo o žilavom sistemu. Podzemni objekti su svakako skuplji od kaponira, cena zavisi od geologije, tamo gde je zdrava stena je još i podnošljivo- oko 2-3 hiljade € po metru, gde nije metar tunela košta 10000 pa naviše, naravno, zavisi i od prečnika tunela…Ovo su cene za civilne tunele, vojni traže dodatno ojačanje pa su cene verovatno 2x. Na kraju ostaje i brzina radova, Kaponir se da napraviti za 2 meseca, 1km tunela 6 meseci i više. Štaviše, svojevremeno sam na nekom našem forumu naišao na podatak da se kaponir od 1.5m betona pravi za 15ak dana i da košta ispod 100 000 $, znači neki baš jak neka košta 3x više, ali njih možete praviti 5 istovremeno ….

Ka

Ivkos, ostale su i u Srbiji ozbiljne baze, komandni centri, skladista goriva i municije koji su ukopani u planine i pod zemljom , istina da nema vise baza za ozbiljniji smestaj avijacije i vozila ali rat 99 – te nas je naucio da se tehnika moze jako dobro skrivati po sumama i ako se konstantno izmesta sto naravno zahteva dosta ljudstva i opreme za izmestanje ali je veoma delotvorno!

al

igor@

Pogledaj Aerodorm u Tuzli i sportski aerodrom Ciljuge. Put koji vodi od jednog do drugog je prav ko strela i dug 2,36 km sa prosirenjem koje vrlo lici na stajanku kod Ciljuga. Zatim put istocno od Aerodroma Tuzla od FK Krusik do firme Alukonsalting, dug nepunih 2 km, prav ko strela. Iza Alukonsaltinga imas put u obliku nepravilnog romba. Kad zumiras, videces kaponire – 4 kom. I kod FK Krusik imas slicnu „petlju gde se na juznoj strani puta vidi par kaponira… Takodje pored Batajnice, imas na auto putu izmedju petlje za Banovcei Lidlovog skladista deonicu od preko 3 km koja ispod ograde koja razdvaja trake, nema travnatu barijeru nego je sve asvaltirano. Uklanjanjem ograde eto piste za ne daj Boze…

Ve

Пре ће бити да је то последица смањења трошкова због генералног тренда. Ако се узме опасност од пожара тешко би се могли класификовати као превазиђени.

ig

@ alexanto

Upravo o tome sam i pisao, putna infrastruktura je pametno isprojektovana ali nije odrađeno do kraja, putevi nemaju širinu na primer. i oko Kovina ima deonica koje su potencijalne piste, ima i oko Niša ali je to divljom gradnjom obesmišljeno…..bilo je i oko Skoplja…Taj put oko Batajnice i jeste koriščen koliko ja znam…Sve u svemu, da su pare slupane u Željavu, Udbinu, Slatinu itd preusmerene u to bilo bi mnogo bolje a za pozamašan „kusur“ moglo se napraviti brdo kaponira kao oni u Iraku a ne ove naše ljuske od jajeta.

St

Za takvo nesto netreba ti planina, prvo to je ogromna investicija, drugo dovoljno da ti sruse ulaz u samu planinu i ostanes blokiran. Ko sta smo i radili za vreme rata 1999 u sumu ili obroncima iste, maskiranje itd.. Ako vec onda to manja mesta, manja skladista po sumama itd..

Br

Ako ne gresim, u Nisu je izgradjen hangar za H145M, u Kraljevu se gradi za Mi-35, a cemu sluzi vec izgradjeni hangar u Batajnici? Ili je to u stvari samo nadstresnica za dezurnu paru?

Odgovori
Ž

Branko

У Батајници је 2016. изграђен хангар попут оног у Нишу. И надстрешнице за дежурну пару које се виде на фотографијама које смо ставили као илустрацију у текст.

Б

Хангари за дежурну пару су неупотребљиви. Зезнули су клизаче за врата.

Vl

Бата,
Šta su tačno zeznuli?
Nije dobar projekat?
Staze za klizače?
Vrata?
Mišljenja sam da je taj problem ipak rešiv u relativno kratkom vremenskom roku…

Б

На моје питање зашто је дежурна пара и даље на отовреном поред завршених хангара, добио сам тај одговор. То је било пре месец дана, а пара је и даље напољу.

Bo

Po mojoj racunici ovde staje vise od 14 aviona. Verovatno planiraju i za neke nove vece avione.

Odgovori
Jo

Hipo , madpal ,darkangel Sasvim ste u pravu , nisam uzimao u obzir pojedinačne površine . Voleo bih da čujem jeli to sa 2 ili više aviona pod istom nadstrešicom uobičajna praksa. Drugo , ovo jeste ozbilan portal , ali ako ne bude izvlačenja slamki moramo se nekako naći da vas častim pivom a ako bude morate mi svaki od vas ispričati po vic (masan naravno).
P.S. Navijam za pivo, svejedno

Odgovori
zo

Da ne lutate mnogo…stajanka B se nalazi desno od tornja AKL prema Momi Stanojlović. Radiće se protočne nadstrešnice i nadstrešnice za smeštaj vazduhoplova po projektu koji stoji u MO od pre 2-3 godine. Obzirom da je MO izvođač radova sa VGU i VGC onda mogu misliti koliko će da oderu vojsku za pare sa podizvođačima radova. Trebaće im bar 2 god da sve završe po proceduri ukoliko ih neko ne pojuri da to urade brže..npr.da se planira aeromiting neki.

Odgovori
Ž

zoran

Тако је, стајанка “Б“ је тамо где је некада била стајанка ВОЦ-а.

Dr

Nije mi jasno zašto Srbija ne napravi vojni aerodrom negdje u brdima Šumadije, nešto slično Željavi,danas to nije problem,u Batajnici avioni su previše izloženi bombardovanju ,to pokazuje aprilski rat ,zadnji rat .

Odgovori
Cr

Zato što aerodrom u brdima Šumadije košta barem deset milijardi dolara i ima svrhu jedino u ratu sa višestruko nadmoćnim protivnikom. Ako je protivnik višestruko nadmoćan onda avioni koje ćemo da držimo na tom super skupom aerodromu ne mogu da nam donesu bilo kakvu prevagu. Ako je protivnik u našem rangu ili smo makar donekle ravnopravni, onda ono što imamo možemo da dižemo i sa Batajnice/Niša/Lađevaca. Kako god da okreneš, podzemni aerodrom je iz naše perspektive potpuno prevaziđen koncept koji služi jedino da se sprže milijarde dolara koje se mogu daleko pametnije potrošiti. To su pare sa kojima kompletnu vojsku i sve što ona ima od opreme možemo da podignemo na viši nivo.

Bo

Dragan
Za zemlje u okruzenju, koje imaju 10-20 aviona, je i ovo dovoljno, jer do Batajnice ne bi mogli ni da dodju. A u slucaju ponovnog napada Nato, mislim ni aerodrom u planini ispod zemlje nam nebi pomogao. Siknuli bi neku razornu bombu i srusili celu planinu.

Du

Ma šta će nam pećine kupimo odmah Lajtinga ili barem polovne Hariere ha ha ha

Ga

Da li postoji mogucnost izgradnje hangara koji bi bili direktno povezani sa uzletno-sletnom stazom koja bi vecim delom bila natkrivena..? Natkrivena betonskim, zemljanim I maskirnim elementima. Ne vidim problem u 2021 da se natkrije 500-600 m staze. S tim sto se avioni ispod uvek mogu pomerati i onaj koji ih gadja ima mnogo tezi zadatak da ih Locira nego da gadja hangar u kojem tacno zna gde su avioni.
Posumljena iznad i zasticena solidnim pvo sistemima…
vecina informacija Danas se prikuplja satelitskim osmatranjima, dronovima, i izvidjackim avionima.
Zasto im onda ne otezati posao..?
Iskustva su pokazala da iako imas avijaciju, ona je beskorisna ako nije zasticena ili ako ti
“preoru” pistu… mozes imati su-35, nikakve koristi od njih. Maskiranje je izuzetno efektvino i mnogo jeftinije od
Izgradnje super bunkera…
Aerodrom kao sto je Batajnica je laka meta za krstarece rakete, vazduh zemlja, navodjene bombe… cak i PVO sistemi na onoj livadi okolo izgledaju kao sedece mete…
Moze da se ucini nefunkcionalnim relativno brzo i jeftino.
A ako se vec trosi novac, zasto ne potraziti neka idejna resenja, neku kreativnost I iskoristiti iskustva I nove tehnologije.?
Potrositi pola milijarde na aparate i onda ih kriti ispod maskirnih mreza ili ispod metalnih konstrukcija je sprdanje da zdravim razumom.

Odgovori
Sr

@GardaVRS_strela6
Gradnja takvog objekta bi trajala godinama, snimljena bi bila iz satelita i vrlo ocigledno bi bilo sta se tu radi, pritom bacene bi bile milijarde!

Napravis krstene magistralne puteve koji ti svakako trebaju, u bilo koju osrednju halu bilo koje firme mozes ubaciti avion i eto ti bezbroj PSS koje mozes koristiti u slucaju rata.

https://www.youtube.com/watch?v=pq6ESexrOME

https://www.youtube.com/watch?v=C6JVTeynAL4

Al

@Srbofil

Čije su i koliko koštaju užad za zaustavljanje?

Be

Aleksa, nisu to uzad i ne sluze onom cemu ti mislis da sluze.

Ga

Srbofil,
Slazem se da bi znali da se nesto gradi Ali ne bi kostalo toliko i sumnjam da bi mogli da vrse precizne udare na takav objekat. peljesacki most duzine 2.4km kosta oko 500 mil Eura? Za ovo sto ja pricam, natkrivanje 400-500 m staze, sa posumljavanjem iznad bila bi nocna mora za pilote i za krstarece rakete. Naravno uz gomilu maketa okolo.
Pokazalo se da inovacije, kamuflaze I mobilnost znace vise od bilo kakvih fiksnih utvrdjenja. A i ovo sto rade Finci je Jednostavo I efektivno.
Bilo kako bilo, sto pre napustimo stereotipe i primenimo iskustva i inovacije bicemo za korak ispred. Naslusali smo se iz prve ruke sta ne vole njihovi piloti, sta smeta raketama, sta napadaju i kako.. a znamo i sta je Nama smetalo i trebalo. Dzaba nam gomile tehnike I aparata ako sve nije sinhronizovano. Bio Sam licno svedok nato bombardovanja u BiH kad vidis avion na 2-3km a nemas cime da delujes. To se ne bi smelo ponoviti.
Verujem da se mnogo naucilo i da nato nikad vise nece imati slicnu situacijiu.

Cr

Sve što je statično je relativno laka meta u ratu, kako god da ga zaštitiš i maskiraš. Kvaka je u dinamici tj. pomeranju i izmeštanju borbenih sredstava, a protivnik neka arči resurse na mirnodopsku infrastrukuturu i makete ostavljene tamo gde se očekuje parkirana tehnika.

Ja sam skroz za ovu finsko-švedsku doktrinu. Ako nešto treba maskirati, to su ove improvizovane logističke tačke pored magistralnog puta, gde bi u slučaju rata avion morao da provede neko vreme na pripremi, tankovanju, itd.

ex

A ovi iz Mome mogu samo da sanjaju bilo kakav novi objekat.Poslednji put je tamo dignuto nešta novo osamdeset i neke.A firma danas izgleda kao Staljingrad 1942.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

To jesu vrhunski piloti...Moraš neke stvari ipak malo bolje razumijeti. Ti piloti imaju zacrtane zadaće koje obavljaju svakodnevno i nema smisla da tamo negdje ćame i čekaju neki nepostojeći poziv za hvatanje vrabaca. Ako mogu letjeti sa Francuzima već dvije misije onda mogu odrađivati i te tvoje pare. Ali nije tako predviđeno već je predviđena…

11. Nov 2024.Pogledaj

Živojin Banković na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Lotpy За МУП је набављен један Н215 Супер Пума, ВС је добила један Н145М.

11. Nov 2024.Pogledaj

Robert na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

@Nikola U američkoj vojsci već preko 10 godina nema aktivnih Apache koji nije dio D ili E standarda, znači ima Longbow senzorsku kupolu. Svi upotrebljivi (airworthy) modeli iz AMARC baze Davis Monahan, iz inicijalne A serije, su prekonvertirani na D standard.

11. Nov 2024.Pogledaj

Kosovo i Metohija na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Sa čime su naoružani ovi M u VS. Šta je sa paukom/novom nećemo valjda da kačimo 2t5 i nrz na moderan helikopter.

11. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

Ta prica o tehnologijama koje se navodno kupuju ovakvim poslovima je klasicna socijalisticka spika iz 60tih godina proslog veka, kada je recimo SSSR transferirao velike drzavne tehnologije Kini, Indiji, ili kakda je recimo UK SSSR-u transferirala tehnologiju mlaznih motora iz euforicnih razloga posle pobede u IIWW. Jedini realan transfer tehnologije ce se desiti u domenu…

11. Nov 2024.Pogledaj