BEG airport status
Još jedan rumunski MiG-21 izgubljen u udesu Treće rušenje MiG-21 LanceR-C za poslednje 4 godine / Foto: Uroš Mitrović

Još jedan rumunski MiG-21 izgubljen u udesu

Ministarstvo Nacionalne odbrane Rumunije saopštilo je 20. aprila na svojoj internet stranici da se istog dana u nenaseljenom delu okruga Mureš, oko 280 km severo-zapadno od Bukurešta, srušio jednomotorni borbeni avion LanceR-C (sovjetski MiG-21MF-75 koga su modernizovale kompanije Aerostar i Elbit) 711. lovačke eskadrile, 71. vazduhoplovne baze Campia Turzii.

Pilot, koji je izvodio trenažni let, katapultirao se iz aviona sa vojnim taktičkim brojem 5917 (c/n 96005910/0425) i preživeo je nesreću sa lakim povredama.

Ovo je treći udes aviona LanceR-C RV Rumunije u protekle četiri godine. Glavni uzrok pada aviona MiG-21MF-75 12. juna 2017. godine koji nije bio fatalan, bio je problem sa motorom. Potom je 7. jula 2018. usledio još jedan pad aviona istog tipa koji se dogodio tokom letačkog programa otvorenog dana u vazduhoplovnoj bazi Fetešti, a tom prilikom je pilot poginuo.

Prekjučerašnji incident dogodio se manje od dva meseca nakon što je flota rumunskih MiG-ova 21 prizemljena 23. februara (osim aviona na dežurstvu – QRA odn. Quick Reaction Alert) pošto se tokom redovnog trenažnog leta dogodio kvar stajnog trapa na dvosedom školskom MiG-u 21UM LanceR-B.

Flota od oko 27 MiG-ova 21 RV Rumunije iz sovjetske ere koje je modernizovao izraelski Elbit (19 jednosedih presretača MiG-21MF/MF-75 LanceR-C i 6 dvosedih trenažnih LanceR-B) je trenutno podeljena između 711. lovačke eskadrile i 861. lovačke eskadrile koja je stacionirana u vazduhoplovnoj bazi Fetešti-Borčea.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

J

Fiskalni racun, i pravac u Izrael na zastitu potrosaca.
Zaista je tako lepo ofarban,da ga ne mogu zamisliti unistenog,sreca za pilota.

Odgovori
n

samo kad je pilot iskocio Migovi 21 bi trebali biti svi prizemljeni odavno je zastareo iako je svojevremeno bio odlican avion

Odgovori
d

kod njih i kad padne avion pilot se katapultira prodje sa laksim povredama….

kod nas piloti prilikom katapultiranja uglavnom i nazalost, poginu

Odgovori
C

Ovaj Rumun po svoj prilici nije vršio nizak i spor prelet iznad rodnog sela, te je shodno tome imao i dovoljno vremena da napusti letelicu.

F

Još jedan dokaz da “modernizacija” sovjetskih krševa služi samo za to da političari uzmu proviziju … :-(

A

@Flash Gordon

Rumunski MiGovi su modernizovani od 1995. do 2002. Dakle pre 20-25 godina! Po originalnom planu do sada je trebalo da budu svi povučeni, ali nije nabavljena dovoljna količina F-16 još uvek.

Dakle cede suvu drenovinu iz njih, nije ni čudo što padaju. Ukupno gledano, taj projekat modernizacije je bio vrlo uspešan i za Rumuniju koristan.

B

Na zalost ovakve stvari se desavaju svuda po svetu i u svim vojskama sveta, bez obzira da li su letilice nove ili stare. Sva sreca da je pilot preziveo.

Odgovori
S

@Bob
Bas se i ne desava se da ti od 30 aviona padnu 3 u 3 godine(kada oduzmemo periode prizemljenja).
Tim tempom bi npr. Grcka gubila 15 aviona godisnje gde je nalet pritom daleko veci i svaki dan se polece na presretanje cesto i vise puta dnevno.

S

@Srbofil
Za 58 godina letenja Mig-21 u u SFRJ/SRJ/RS poginuo je 51 pilot.
To je to isto, otprilike.
Indijci kao veliki korisnici ovog aviona su izgubili 170 pilota i 40 civila u nesrecama u kojima je ucestvovao Mig-21,
A niko ne zna koliko su Kinezi ili Pakistanci izgubili svojih J-7/F-7

D

Stojko, ali ovo vise nisu 1960-e ili -1970-e. Avioni se ne ruse toliko puno na zapadu.

MiG-21MF je avion za muzej ne odbranu drzave!

M

Na zalost tako je. Takve stvari se dešavaju, ali mnogo češće sa starim avionima kao ovi na primer.

Rumunski i indijski modernizovani MiG-21 izgleda da padaju jednom ili dvaput al svake godine. Rumune jos i razumem sto ih lete za sada, ali Indijce ne. Srecom ovaj se put pilot spasao.

Odgovori
S

@Milos
Indijski su jos i na Bisovima napravljeni koji imaju stabilizaciju, pitomiji su. MF su zlo. Na to dodaj prosiren spektar zadataka i veliku starost.

Ne moze do da gura vise. Trebali su u penziju pre 10 godina.

Nije to Mig-29 gde se moras bukvalno potruditi da ga oboris.

M

Interesantno, nisam to znao za stabilizaciju.
Ma ne znam zašto lepo nisu MiG-29 modernisali. Da jesu, mogli bi bar još jednom da ga modernizuju jer su daleko mladji i sposobniji zmajevi/motori!

Lepa je meni 21-ca, da me neko ne shvati pogrešno. Ovog sam napravio preko zime onako uz pivce da se smirim posle posla. Ali stari su to avioni za redovno letenje danas. Sreća pa pilot preživeo.

https://i.imgur.com/wOCHuzW.jpg
https://i.imgur.com/8qYKvCU.jpg
https://i.imgur.com/s8vB7Oo.jpg

T

Milos77
Great modell!
The MiG29. A long story short. Not enough integration in order to maintain it independently.
Short lifespan of the engines and too little planes available. Keeping the 21 was, in my opinion, the correct approach at that time.

M

Thanks Tedy.
Was there an offer on the table for Romanian MiG-29 aircraft by Aerostar and Elbit (or anyone else) at that time? Id be interested to know technical details of Israeli Fulcrum upgrade.

T

Milos77
The Sniper prototype was offered, but something happened. The Sniper was not meant to replace the Lancer, but to complement it.

T

My opinion is, the great and insurmontable problem was the engine overhaul capability, or the lack of it. That’s why the defence minister insisted so much for the level D maintenance of the F-16, completely maintenance for the engine included.

T

The MiG-21Lancer will be phased out, after all. The defence minister reiterated the intent for the second F-16 squadron.
https://m.defenseromania.ro/romania-nu-va-ramane-cu-o-singura-escadrila-de-f-16-mapn-are-in-vedere-continuarea-procesului-de-inzestrare_610004.html
Having the msintenance assures, in a way, the continuation of the program. Nobody will develop maintenance for only one squadron.

S

@Milos77
Uvazeni gospodin sa snimka je sve ispricao lepo https://www.youtube.com/watch?v=RaPQYCvVN6k
Bas je lepa maketa.

@Tedy
Service life on Mig-29s power train and the airframe is longer than on the 21, the jets more reliable, really safe, it’s easier to train on and get more flying hours. Yes, it’s a bit more expensive to operate, but losing pilots is the biggest price an AF can pay and the Mig-21 is going to cost lives, much more lives.

I think the issue was that the Russians didn’t want to provide logistical support for Israeli modernized 29s because they would have lost SMT upgrade customers and Mig was in dire need of customers back then(and so is now). So Romania opted for the jets they could just service locally, with Elbit providing the upgrades. Am glad you will be able to maintain F-16s also.

Mig-21s career in our AF also ended in a crash, but unfortunately a fatal one.

D

Tedy it’s interesting that prior statements were about 2 additional squadrons (36 a/c) but now it’s 1 additional squadron.

Also interesting in that article is that in late 2020 the government was looking at not acquiring a second (let alone third) squadron.

And no funding provided for new fighter aircraft for 2021-24. Given it takes 2-3 years to deliver a new aircraft and sometimes a similar time for delivery of modernised second hand aircraft, it means no additional fighters for Romanian Airforce until 2027-28 even if the country orders them in 2025!

I still think there’s a risk Romania’s air force might fall to a mere 17 F-16AM/BM that it has acquired.

M

Thanks Tedy
Too bad for your Fulcrums, but nice deal with Falcons, and very nice paint jobs on all your supersonics!👍🏽

T

Srbofil,
Yes, the MiG-29 is far from a bad plane, but if one do not have the maintainance capabilities is very hard to be use at its full. Ro, simply, did not have those capabilities and the factory support was not very certain, I guess.

T

It is evident the plane is living the last days of its life. A great plane this MiG-21, after all…
The minister announced, the same day, an accelerated plan for 10 new defence aquisition programs.
https://cursdeguvernare.ro/drone-blindate-sistem-de-razboi-electronic-10-programe-de-inzestrare-a-armatei-avizate-de-parlament.html
Drones, 35mm Oerlikon upgrade, a new IFV…
Good for the pilot, he is the only one who is really important.

Odgovori
D

Nothing about new planes there though.

T

Dead1,
Those are new programs. The F16 program is approved and ongoing.
The minister said it will be needed 3 squadrons, but they will approach each squadron, one by one, I quess.

D

Tedy, thanks for clarifying that.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ivan1 na: Bugarski Mi-24 kao bombarderi

Drina, sto se tice kocenja to je bila i moja ideja al mi nije jasno kako ne smetaju avionu kad lete. Bilo je slika Su-24 sa gomilom tih bombi, ne povecava li to otpor previse?

04. May 2021.Pogledaj

Miodrag Peric na: [INTEGRALNI VIDEO SNIMAK] Promocija knjige „Pad noćnog sokola“ u Ruskom domu

@Zivojin Brankovic Pa nista nije jasno.Gospoda su se elegantno izmakla 1999 kao da smo sugavi.Znam licno da je islo je nekoliko manjih delegacija da moli za rakete ili bilo kakvu pomoc vezanu za opremu za avione i dobili smo mucak. Nikakve oni veze nemaju sa 1999 , to jest imaju isto kao i Madagaskar.

04. May 2021.Pogledaj

komkom na: Bugarski Mi-24 kao bombarderi

Какве везе има шта је било прије 1000 година , са " успјешним " ремонтом читава 2 хеликоптера. Бугарска држава се у посљедњих 100 година показала и доказала, а из тог економског чуда људи бјеже на запад ,као и са читавог Балкана.

04. May 2021.Pogledaj

Paqe na: Nove mogućnosti helikoptera Ansat: U toku ispitivanja sa spoljašnjim teretom

@Srbofil Ne znam zašto ste ubeđeni da je oprema na 17kama toliko siromašna. Nema digitalni četvoroosni autopilot-ima regularan koji i Rusi a i ostali koriste, nema Prezident-S-za sada ima IS mamce(uz MAWS i RWR će se stanje poboljšati), možda su mogle imati FLIR (nije ni bila neka ponuda, možda bude naknadne ugradnje zapadne varijante), nema…

03. May 2021.Pogledaj

Miloš77 na: Bugarski Mi-24 kao bombarderi

Ma užas. Daleko pametnije bi im bilo da kače R-60 panda vezbaju obaranje bespilotnih letelica. To po meni bar sve više ima smisla.

03. May 2021.Pogledaj

Send this to a friend