Kompanija De Havilland Aircraft of Canada Limited (De Havilland Canada) objavila je 31. marta da je pokrenula program protivpožarnog aviona De Havilland DHC-515 Firefighter, ranije poznatog kao CL-515.
– Nakon opsežnih poslovnih i tehničkih razmatranja, sa zadovoljstvom objavljujemo da smo pokrenuli program De Havilland DHC-515 Firefighter, koji će obuhvatati pregovore o ugovorima sa našim evropskim kupcima kao i povećanje proizvodnje – rekao je Brian Chafe, glavni izvršni direktor kompanije De Havilland Canada.
DHC-515 Firefighter će se nadovezati na istoriju legendarnih aviona Canadair CL-215 i CL-415 koji su preko 50 godina kritični deo evropske i severnoameričke flote protivpožarnih aviona. Izvode se važne nadogradnje koje će povećati funkcionalnost i efektivnost ovog legendarno robusnog protivpožarnog aviona.
Evropski kupci su potpisali pisma o nameri za nabavku prva 22 aviona, u očekivanju pozitivnog ishoda međuvladinih pregovora preko agencije za ugovaranje Canadian Commercial Corporation (CCC) vlade Kanade. De Havilland Canada očekuje prve isporuke DHC-515 do sredine decenije, s tim da će isporuke nakon prva 22 proizvedena aviona početi krajem decenije, pružajući drugim kupcima priliku da obnove postojeće flote ili da u to vreme nastave sa novim mogućnostima nabavke.
De Havilland Canada stekao je program Canadair CL 2016. godine i razmišlja o obnovi proizvodnje od 2019. godine. Novi DHC-515 Firefighter u pogledu životnog veka, robusnosti i tehničkog kvaliteta kanadske vazduhoplovne industrije, odgovara drugim De Hevilendovim letelicama. Završno sklapanje aviona će se obavljati u Kalgariju, Alberta gde se trenutno odvijaju radovi na avionima CL-215 i CL-415. Da bi se ovaj program uspešno realizovao, očekuje se da će u narednim godinama biti potrebno uposliti više od 500 ljudi.
Golub
Odavno me neka vest nije ovoliko obradovala. Svih ovih godina mi je apsolutno neverovatno kolike se pare troše na vojske i razaranje, a trenutno ne postoji ni jedna fabrika namenskih aviona za gašenje požara (ako izuzmemo ruske amfibije, koje nažalost retko ko želi da kupi, i razne poljoprivredne avione koji imaju mali kapacitet rezervoara). U vreme klimatskih promena i kada četvrtina Mediterana gori svake godine, da ne pominjem Severnu Ameriku, Australiju, Amazon, Sibir…
Još kada bi se obnovila proizvodnja Sikorski S-64 Skycrane ili makar nekog drugog helikoptera sličnih performansi.
Mr.D
Dobra vijest!! Bilo bi lijepo vidjeti 8 kom na Zemuniku
Jovan Munitlak
I na Bataji bi dobrodošlo nešto komada. Nije da ni mi nebacamo pouške u suvu travu.
voja
Za one koji nisu upuceni De Havilland Canada je nova kompanija koju je osnovao Viking Air i nema veze sa originalnim De Havillandom, njega je bio preuzeo Bombardier. Viking Air je 15tak godina od Bombardiera kupio stare De Havillandove dizajne (DHC liniju) i pokrenuo proizvodnju.
Pre pet godina je kupio i dizajn za CL-215/415 a pre 4 godine je kupio i Q400/Dash-8. Tada je i osnovan novi De Havilland Canada, baziran u Ontariju (Downsview aerodrom u Torontu, u staroj Bombardier fabrici), Viking Air baziran u British Columbiji. Dugo sam zivo pored Downsviewa, bio sam i unutra par puta, aerodrom je bio otvoren samo za njih da bi avioni mogli da odlecu novoproizvedeni avioni a dolecu avioni za remont.
Viking je interesantna prica, videli su da postoji potraznja za starim De Havillandovim avionima i dok je Bombardier kresao proizvodne kapacitete i napustao tu celu proizvodnu liniju, oni su polako preuzimali posao, prvo proizvodnja rezervnih delova, remont i servisiranje, onda zamena motora, a na kraju i proizvodnja celog aviona.
LSBL
Mnogo neistina si naveo ovde Vojo.
Stara Bombardier fabrika kao takva ne postoji. To je stara DHC fabrika koju je Bombardijer pokušao da uništi.
Duh DHCa živi i nastavlja, to sto se vlasnicka struktura promenila… i sto je Bombardijer uspjesno rasturio vazduhoplovnu industriju u Ontariju je duga druga priča.