[RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

30. sep 2022

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

29. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

28. sep 2022

Aero-klub „Vazduhoplovci Niša“ i Ministarstvo odbrane pokreću projekat “Biću pilot“: Besplatna pripremna nastava i sat vremena leta motornom jedrilicom

28. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Grčki vazduhoplovni muzej na aerodromu Dekelija

27. sep 2022

Rojters: UAE nabavili Bajraktare; Bugarska vlada odobrila projekat investicionih troškova za još osam F-16

23. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Athens Flying Week 2022: Festival retkih letelica iznad Tanagre

22. sep 2022

[ANALIZA] Sve o ratnim vazduhoplovstvima Evrope

16. sep 2022

[EKSKLUZIVNO] Komemorativni prelet 67. Eskadrile za Specijalne Operacije USAF-a iznad Pranjana u čast 78. godišnjice operacije „Halijard“

15. sep 2022

Vojni budžet Poljske u sledećoj godini raste 68% : Planira se nabavka 96 borbenih helikoptera AH-64E Apache Guardian

15. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

[INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 12 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

12. sep 2022

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

10. sep 2022

Frustracije u SAAB-u zbog neuspeha prodaje borbenog aviona Gripen

9. sep 2022

Rumunija namerava da nabavi tri bespilotna sistema Bajraktar TB2 za 300 miliona dolara

8. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Srbija želi da nabavi Bajraktare za “stotine miliona dolara“

7. sep 2022

[REPORTAŽA] SIAF 2022: Slovački oproštaj od voljenih MiG-ova 29

7. sep 2022

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

6. sep 2022

Armija 2022: Sve o novim ruskim sredstvima protivvazduhoplovne odbrane, vazdušnog osmatranja i protivelektronske borbe

5. sep 2022

Međunarodni vojni sajam “Armija 2022“: Najveći prikaz ruske namenske industrije do sada

2. sep 2022
[REPORTAŽA] Otvoreni dan na aerodromu Stenkovec: Raznoliko prisustvo zapadnih borbenih aviona, helikoptera i bespilotnih letelica
Izuzetno atraktivan letački program, kao i statika danas na sportskom aerodromu Stenkovec, 9 kilometara severozapadno od Skoplja / Foto: Igor Božinovski

[REPORTAŽA] Otvoreni dan na aerodromu Stenkovec: Raznoliko prisustvo zapadnih borbenih aviona, helikoptera i bespilotnih letelica

Oružane snage Makedonije uz učešće oružanih snaga Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanje i Grčke održale su danas Otvoreni dan na sportskom aerodromu Stenkovec blizu Skoplja. Manifestacija prikaza letelica organizovana je kao prateći program vojne vežbe „Swift Response 2022“ koja se održava na vojnom poligonu Krivolak.

Vojne letelice stranih zemalja izazvale su najveće interesovanje na statici kojom su dominirali Boing CH-47F Činuk armijske avijacije SAD-a koji je bio parkiran pored helikoptera Ratnog vazduhoplovstva Makedonije Mi-8MT.

Ništa manje atraktivna bila su dva armijska helikoptera Blek Houk, jedan HH-60M u MEDEVAC konfiguraciji i jedan višenamenski UH-60M. Deo statike kojim su dominirali helikopteri sastojao se i od dodatna dva makedonska helikoptera. Agusta Bela AB.206B Džet Rendžera II i Agusta Bela AB.212.

„15-08463“ boje peska bio je najveći učesnik među helikopterima na Otvorenom danu / Foto: Igor Božinovski
HH-60M „16-2086“ / Foto: Igor Božinovski
Zvezda statike ipak je bio WAH-64 Apač armijskog vazduhoplovnog korpusa Velike Britanije / Foto: Igor Božinovski
Mi-8MT „308“ makedonskog ratnog vazduhoplovstva / Foto: Igor Božinovski
Američka bespilotna letelica RQ-7 Šedou / Foto: Igor Božinovski
RQ-7 koristi se za borbeno izviđanje, nadzor bojišta, korekciju vatre i procenu efekta dejstva / Foto: Igor Božinovski

Prisustvo vojne tehnike Sjedinjenih Država obogatili su bespilotna letelica RQ-7 Šedou kopnene vojske kao i dva AM General 4×4 HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) poznatija kao Hamvi.

Događaj je bio obogaćen preletima tri borbena aviona F-16C grčkog ratnog vazduhoplovstva koji pripadaju 330. eskadrili 111. Borbenog Vinga iz baze Nea Aghialos. Noseći podvesne rezervoare za gorivo letelice su radi događaja doletele iz i vratile se u svoju bazu.

Nakon naleta aviona F-16 usledio je simulirani prikaz misije bliske vazdušne podrške (CAS) od strane dva USAF A-10C Tanderbolta II. Avioni pripadaju Nacionalnoj gardi Merilenda i bazirani su na ohridskom aerodromu od 7. maja.

Otvoreni dan je bio odlična prilika da se, otprilike 30.000 prisutnih posetilaca, upozna i sa manje poznatim civilnim letelicama baziranim na aerodromu Stenkovec. Tu su bili Zlin 143L makedonskog nacionalnog vazduhoplovnog regulatornog tela, tri Partenavije P68B (Z3-DAK, Z3-DAM i Z3-DAP) skopskog aero-kluba, kao i Pajaper PA-28R Arou (Z3-DAJ), Pajper PA-28-181 Arčer II (Z3-DAL), Cesna 172L (Z3-DAD) i Citabria 7GCBC (Z3-DCX). Prisutna je bila i privatna Utva 75A-21 (Z3-DCH).

Grčke Šesnaestice doletele su iz Grčke radi prikaza u vazduhu / Foto: Igor Božinovski
Još jedan atraktivan par letelica u letačkom delu, doleteli su iz Ohrida gde su privremeno bazirani. Jedan od aviona nosio je LANTRIN pod / Foto: Igor Božinovski
Otvoreni dan bio je prilika da posetioci vide i matične letelice generalne avijacije / Foto: Igor Božinovski

„Swift Response 2022“ je godišnja međunarodna vojna vežba u organizaciji Vojske SAD-a, preciznije njene evropske i afričke komande. Ove godine održava se u Istočnoj Evropi, na Arktiku, Baltiku i na Balkanu od 2. do 20. maja.

Oko 9000 pripadnika 17 savezničkih i partnerskih zemalja učestvovaće u vežbi u kojoj će učestvovati oko 2700 američkih vojnika. Što se Makedonije tiče, radi se o najvećoj vojnoj vežbi ikada održanoj u ovoj zemlji sa kulminacijom koja će se dogoditi u vidu vazdušnog desanta u kojem će učestvovati 1000 padobranaca. Makedonski deo vežbe činile su operacije oko 4600 vojnika i 45 letelica iz zemalja NATO-a: SAD-a, Velike Britanije, Italije, Francuske, Makedonije, Crne Gore, Albanije i Grčke.

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend