[ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

16. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025
[FOTO-REPORTAŽA] Makedonija skromno proslavila 30. godišnjicu svog Ratnog vazduhoplovstva
RV Makedonije raspolaže sa samo dva desantno-jurišna helikoptera Mi-24V koji su remontovani 2018. godine / Foto: Dragan Cvetić

[FOTO-REPORTAŽA] Makedonija skromno proslavila 30. godišnjicu svog Ratnog vazduhoplovstva

Ratno vazduhoplovstvo Makedonije obeležilo je 9. juna svoju 30. godišnjicu, veoma skromnom proslavom koja je održana u vojnoj kasarni ‘‘Strašo Pinđur‘‘, u vazduhoplovnoj bazi Petrovec, oko 17 km jugoistočno od prestonice Skoplja.

U okviru proslave održan je letački program koji je obuhvatio prelet tri vazduhoplova: transportni helikopter Mi-17 „302“, trenažni helikopter Bell 206B-3 „401“ i školski klipni avion Zlin 242L „104“. Proslavu je obogatio prelet pare borbenih aviona Fighting Falcon 335. eskadrile „Tigers“ RV Grčke iz baze Araksos: raketom AIM-9L naoružani jednosed Block 52+ F-16C „001“, i dvosed Block 52+ F-16D „023“.

Proslavu je uveličao prelet grčkih F-16 / Foto: Dragan Cvetić
Školski avion Zlin 242L / Foto: Dragan Cvetić

Na statičkoj izložbi prikazani su Mi-24V „210“, Mi-17 „303“, Bell 206B-3 „404“ i Zlin 242L „102“ koji su izgledali besprekorno.

Na papiru osnovano 10. aprila 1992, RV Makedonije slavi 10. jun kao Dan Ratnog vazduhoplovstva kojim se obeležava prvi let makedonskog vojnog aviona koji se dogodio 10. juna 1992. kada su major Dane Ilijevski i kapetan Aleksandar Manev poleteli iz Petrovca na klipnoj Utvi-75A-21, dvosedom višenamenskim avionu za osnovnu obuku, što se sada slavi kao prvi istorijski vojni let za Makedoniju.

Flota sovjetskih Mi-8, 17 i 24 će najverovatnije u skorijoj budućnosti biti povučena iz upotrebe / Foto: Dragan Cvetić

Kao članica NATO, Makedonija planira da uloži značajna sredstva u podmlađivanje svoje helikopterske flote, pored stvaranja kapaciteta vazdušnog osmatranja i modernizacije svoje vazdušne odbrane. Ruska invazija na Ukrajinu će svakako ubrzati ove procese koji tek trebaju da rezultiraju povlačenjem iz upotrebe helikoptera Mi-24V, što je sudbina koja se očekuje i za ostarelu, i logistički sve zahtevniju flotu Mi-8MT i Mi-17.

Makedonski Mi-17 remontovan 2017. godine / Foto: Dragan Cvetić
Novi helikopteri za Makedoniju sasvim sigurno će doći sa zapada / Foto: Dragan Cvetić

Zamena za sovjetske ‘‘mazge‘‘ će se vrlo verovatno naći među potpuno novim helikopterima zapadnih proizvođača, koji su ovde navedeni po abecednom redu sa potencijalno interesantnim proizvodima koje mogu ponuditi Makedoniji: Airbus (H145M i H215M), Bell (Bell 407M i Bell 412M), Leonardo (AW169M, AW139M i AW149), Lockheed Martin/Sikorsky/PZL-Mielec (UH-60M ili S-70i) i MD Helicopters (MD530F).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Skromno jeste, ali ok, radi se sa opremom kojom se raspolaze. Svi znamo da na zalost, prave zamene za Mi-17 nema. Sve je ili skromnijih gabarita bez teretne rampe ili mnogo skuplje i manje pouzdano istovremeno. Kad zatreba prava “mazga”, 17ka je jedino resenje.

Odgovori
Zi

Bas tako. Zamene za MI8/17 nema.

St

A pitanje je do kad ce biti i rezervnih delova.

Br

Very well done Igor

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor