Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

2. feb 2023

Bugarska remontuje i modernizuje školsko-borbene avione L-39 Albatros

1. feb 2023

Nije nam promaklo: Srpski H145M primećen sa optoelektronskim sistemom MX-15

31. jan 2023

[NAJAVA] Javna odbrana završnih projekata iz predmeta Projektovanje letelica na Mašinskom fakultetu

30. jan 2023

Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

30. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Dok je sva pažnja usmerena na donacije tenkova Ukrajini, da li se u tajnosti sprema paket pomoći koji će sadržati i borbene avione?

27. jan 2023

Erbas najavio globalno zapošljavanje 13.000 novih ljudi, prednost diplomcima iz tehničkih oblasti, otvoreno za prijave iz Srbije

27. jan 2023

Rosoboroneksport u 2022. godini započeo sa promocijom 15 novih vojnih proizvoda ruske proizvodnje

24. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusi postavljaju sisteme PVO na zgrade u Moskvi, Ukrajina možda dobija planirajuće bombe dometa 150 km

20. jan 2023

Nenad Miloradović za “Politiku“: “Pegaz“ već u naoružanju, završena prva faza modernizacije “Orla“, u toku nabavka kiparskih Mi-35

20. jan 2023

Bajraktar se dobro prodaje ali da li svi kupci mogu dobiti željeni optoelektronski sistem?

18. jan 2023

Albanija kupuje raketne sisteme PVO Stinger i protivoklopne raketne sisteme Javelin

17. jan 2023

Bugarska intenzivno radi na spašavanju operativnosti svoje lovačke avijacije

16. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusi napreduju u Donbasu, Ukrajina dobija sve savremenije i raznovrsnije naoružanje

13. jan 2023

Analiziramo godišnji izveštaj kompanije Daso; Značajno povećanje broja naručenih borbenih aviona Rafal

12. jan 2023

Kanada kupuje 88 F-35 za oko 14 milijardi dolara

11. jan 2023

Poređenja čitanosti sajtova sa vazduhoplovnom tematikom na prostoru bivše Jugoslavije: Tango Six ubedljivo najčitaniji

9. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusija i dalje sposobna za masovne raketne udare, Ukrajinci ponovo napali aerodrom Engels, spekulacije o daljem toku rata

30. dec 2022

[ANALIZA] Karakteristike raketnog sistema PVO Patriot, koliko može pomoći Ukrajini, i kakav je u poređenju sa S-300

29. dec 2022

Slovenija kupuje dva dodatna domaća besposadna sistema Belin

28. dec 2022
[FOTO-REPORTAŽA] Makedonija skromno proslavila 30. godišnjicu svog Ratnog vazduhoplovstva
RV Makedonije raspolaže sa samo dva desantno-jurišna helikoptera Mi-24V koji su remontovani 2018. godine / Foto: Dragan Cvetić

[FOTO-REPORTAŽA] Makedonija skromno proslavila 30. godišnjicu svog Ratnog vazduhoplovstva

Ratno vazduhoplovstvo Makedonije obeležilo je 9. juna svoju 30. godišnjicu, veoma skromnom proslavom koja je održana u vojnoj kasarni ‘‘Strašo Pinđur‘‘, u vazduhoplovnoj bazi Petrovec, oko 17 km jugoistočno od prestonice Skoplja.

U okviru proslave održan je letački program koji je obuhvatio prelet tri vazduhoplova: transportni helikopter Mi-17 „302“, trenažni helikopter Bell 206B-3 „401“ i školski klipni avion Zlin 242L „104“. Proslavu je obogatio prelet pare borbenih aviona Fighting Falcon 335. eskadrile „Tigers“ RV Grčke iz baze Araksos: raketom AIM-9L naoružani jednosed Block 52+ F-16C „001“, i dvosed Block 52+ F-16D „023“.

Proslavu je uveličao prelet grčkih F-16 / Foto: Dragan Cvetić
Školski avion Zlin 242L / Foto: Dragan Cvetić

Na statičkoj izložbi prikazani su Mi-24V „210“, Mi-17 „303“, Bell 206B-3 „404“ i Zlin 242L „102“ koji su izgledali besprekorno.

Na papiru osnovano 10. aprila 1992, RV Makedonije slavi 10. jun kao Dan Ratnog vazduhoplovstva kojim se obeležava prvi let makedonskog vojnog aviona koji se dogodio 10. juna 1992. kada su major Dane Ilijevski i kapetan Aleksandar Manev poleteli iz Petrovca na klipnoj Utvi-75A-21, dvosedom višenamenskim avionu za osnovnu obuku, što se sada slavi kao prvi istorijski vojni let za Makedoniju.

Flota sovjetskih Mi-8, 17 i 24 će najverovatnije u skorijoj budućnosti biti povučena iz upotrebe / Foto: Dragan Cvetić

Kao članica NATO, Makedonija planira da uloži značajna sredstva u podmlađivanje svoje helikopterske flote, pored stvaranja kapaciteta vazdušnog osmatranja i modernizacije svoje vazdušne odbrane. Ruska invazija na Ukrajinu će svakako ubrzati ove procese koji tek trebaju da rezultiraju povlačenjem iz upotrebe helikoptera Mi-24V, što je sudbina koja se očekuje i za ostarelu, i logistički sve zahtevniju flotu Mi-8MT i Mi-17.

Makedonski Mi-17 remontovan 2017. godine / Foto: Dragan Cvetić
Novi helikopteri za Makedoniju sasvim sigurno će doći sa zapada / Foto: Dragan Cvetić

Zamena za sovjetske ‘‘mazge‘‘ će se vrlo verovatno naći među potpuno novim helikopterima zapadnih proizvođača, koji su ovde navedeni po abecednom redu sa potencijalno interesantnim proizvodima koje mogu ponuditi Makedoniji: Airbus (H145M i H215M), Bell (Bell 407M i Bell 412M), Leonardo (AW169M, AW139M i AW149), Lockheed Martin/Sikorsky/PZL-Mielec (UH-60M ili S-70i) i MD Helicopters (MD530F).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Skromno jeste, ali ok, radi se sa opremom kojom se raspolaze. Svi znamo da na zalost, prave zamene za Mi-17 nema. Sve je ili skromnijih gabarita bez teretne rampe ili mnogo skuplje i manje pouzdano istovremeno. Kad zatreba prava “mazga”, 17ka je jedino resenje.

Odgovori
Zi

Bas tako. Zamene za MI8/17 nema.

St

A pitanje je do kad ce biti i rezervnih delova.

Br

Very well done Igor

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor