BEG airport status
[RAT U UKRAJINI] Povlačenje Rusa iz Hersona, ruski dronovi u akciji, da li su na vidiku mirovni pregovori? Samohodno lansirno oruđe raketnog sistema PVO Buk-M1 ukrajinske vojske pre udara ruskog drona-kamikaze Lancet.

[RAT U UKRAJINI] Povlačenje Rusa iz Hersona, ruski dronovi u akciji, da li su na vidiku mirovni pregovori?

Proteklu nedelju rata u Ukrajini obeležila je prekjučerašnja odluka ruskog vojnog vrha da se ruske snage potpuno povuku iz dela Hersonske oblasti zapadno od reke Dnjepar, uključujući i iz samog grada Hersona. Napuštanje ove teritorije površine od oko 4.600 km2 počelo je ubrzo i biće potrebno vreme da se ono realizuje, što naravno neće proći bez borbenih dejstava nastupajuće ukrajinske vojske i ruskih snaga u povlačenju. Ovakva odluka se mogla naslutiti nakon što je još pre nekoliko nedelja započeto sa evakuacijom civilnog stanovništva.

Glavno obrazloženje ruskog glavnokomandujućeg generala Surovikina je da postoje veliki problemi u snabdevanju i funkcionisanju grada Hersona kao i naselja na desnoj obali Dnjepra, da je najcelishodnija opcija organizovanje odbrane duž leve obale ove reke kao i da će odluka sačuvati borbenu sposobnost trupa. Kako je ruski general još objasnio, ukrajinska strana je dejstvovala po civilnim ciljevima, zbog čega je 115 hiljada civila evakuisano iz rejona borbenih dejstava.

Stanje na ratištu u delu Herosnke oblasti na dan 9. novembar kada je objavljeno da se Rusi povlače na levu obalu Dnjepra / Foto: ISW

U daljoj analizi stanja u ovoj oblasti Surovikin navodi da ruski sistemi protivvazduhoplovne odbrane obaraju do 80-90% neprijateljskih raketa koje lete u pravcu Hersona, ali da 20% njih i dalje stiže do svojih ciljeva. Takođe, napomenuo je i da neprijatelj navodno planira da uništi branu na hidroelektrani Kahovskaja i da poplavi teritorije niz Dnjepar, što predstavlja veliku pretnju za rusku vojsku.

Ruske snage su kontraofanzivi ukrajinske vojske koliko-toliko odolevale još od avgusta meseca, potom se krajem septembra i početkom oktobra dogodio veliki prodor Ukrajinaca što je u kratkom vremenskom roku rezultiralo u oslobađanju oko 1300 km2 Hersonske oblasti. Od tada skoro da nije bilo pomeranja linije fronta. Sada vidimo da Rusi zapadno od Dnjepra ne žele da pokušaju suprostavljanje nadirućim ukrajinskim snagama jer najverovatnije smatraju da bi došlo do velikih gubitaka poput onih prilikom, kako je u Rusiji zvanično saopšteno, povlačenja iz Harkovske oblasti sredinom septembra.

Ruske snage prilikom povlačenja iz dela Hersonske oblasti uništavaju veliki broj mostova.

U ostalim delovima fronta u Ukrajini nema većih promena, Rusi tvrde da su na severoistoku potpuno onemogućili ozbiljnije prodore ukrajinskih snaga, a da u Donbasu, gde ruske trupe jedino preduzimaju ofanzivne akcije, postoje određena napredovanja. Međutim, ta napredovanja su, kako možemo videti iz nezvaničnih izvora obe strane, spora i teška.

Iako zvanično još uvek nema naznaka o mogućim pregovorima strana u ratu, predsedavajući Združenog komiteta načelnika štabova (JCS – Joint Chiefs of Staff) američkog Ministarstva odbrane general Mark Mili smatra da će do zime doći do stabilizacije fronta i da je to prilika za početak pregovora o konačnom okončanju sukoba. Mili je rekao i da će, bez obzira da li će ili neće biti pregovora, SAD i dalje podržavati Ukrajinu, ali je izneo mišljenje da je potpuna vojna pobeda jedne od strana u ratu sve manje verovatna. Zanimljivo je i da se istog dana oglasila i portparolka ruskog ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova koja je rekla da Rusija nikada nije odbijala pregovore i da je zbog hitnosti situacije spremna za njhovo održavanje.

 

 
U toku ove nedelje nemamo objavljene video snimke i fotografije pogođenih i oborenih aviona i helikoptera obe strane. Međutim, pojavila se nova kompilacija snimaka uspešnih dejstava ruskih dronova kamikaza Lancet. Na snimcima se mogu se videti pogoci samohodnih haubica M109 i Krab, vučnih haubica M777 i FH-70, samohodnog višecevnog lansera raketa BM-21 Grad, male naoružane topovnjače klase Gjurza-M projekta 58155, samoodnoglansirnog oruđa sistema PVO Buk-M1, osmatračkog radara ST-68U, lakog mobilnog sistema PVO Strela-10. Mnoga od pomenutih sredstava ipak nisu uništena već samo u različitom obimu oštećena. Razlog tome je relativno slaba bojeva glava (b/g) ovog sredstva, Lancet 1 ima b/g mase 1,5, a Lancet-3 b/g mase 3 kg. Međutim sada pojavila informacija da je u upotrebi i nova verzija Lanceta koja nosi oznaku Izdelije-51 koja ima masu b/g od 5 kg.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gr

Neka sednu i pocnu da ozbiljno pricaju, kako zavrsiti ovaj rat. Mozda spase generacije ljudi, na obe strane.
Po meni bi bilo resenje, da Rusi odu, zadrze Krim, a za svoju diasporu u Ukrajini ustanove avtohtone krajine pod Ukrajinskom vlascu. Znaci koristenje materinog jezika i sva prava koje imaju Ukrajinci, ali naravno pod Ukrajinom. I dapace, Rusi plate vojnu stetu in da se izvine Ukrajinskom narodu.
Ukrajinci neka nekoc idu u EU, u Nato ne ali ostanu kao partneri Nata in pod njegovom zastitom. I bez nekih instalacija strateskih oruđa.
Ali naravno, nema uspesnih pregovora, dok Ruska vojna cizma gazi po Ukrajinskoj zemlji. Rusi tu moraju da spuste ego ili ce jih to mnoooooogo kostati na dugi rok.
Ako sve propadne, Rusi gube ne samo rat ali i veze sa modernim, naprednim svetom. Sto je na dugi rok……vracanje u 16 st…..Kina jim nije drug, nego đavo koji ceka da Rusi klecnu. Vec kupuju pola Sibira i crtaju Vladivostok kao da je od njih i tako…..Ši je jednom vec spomenuo da zeli da se to vrati Kini i da je samo pitanje vremena kad.
Ova mora da se zavrsi, jer u 21st mislim, da ne bi smelo da bude prostora za ratove, nego za prosperitet, za sve. Historija nas uci, da sa ratom, ne mozes postici ama nista. Samo stetu i gubitka zivota. Na kraju sve zakljucuje, za stolom. Rat 21st bi trebao da se vodi izkljucivo ekonomski ili diplomatski.

Odgovori
Ob

>> Znaci koristenje materinog jezika i sva prava koje imaju Ukrajinci, ali naravno pod Ukrajinom. I dapace, Rusi plate vojnu stetu in da se izvine Ukrajinskom narodu.

Pre 2014. 90+% medija u Ukrajini su bili na ruskom jeziku (kompletne trafike su imale samo ruska print izdanja), do izbijanja ovog rata celi Kijev je regularno govorio ruski, sada 8 meseci od pocetka agresije smo dosli do toga da cak i u Odesi uce ukrajinski, idu predlozi nekakvih jezickih „krajina“… Ocigledna je korelacija: sto vise agresije s ruske strane to zesca derusifikacija Ukrajine. Mozda su trebali probati neki „soft power“?

iv

Oblomov, prosecan srpski komentator vrlo je malo upucen u Rusko Ukrajinske odnose, nikad bio u obe zemlje uzivo video stanovnike tih dveju zemalja eventalno u restoranima u Crnoj Gori. Ja sticajem znam puno Ukrajinaca , manje Rusa i bio turisticki , taman dovoljno da potvrdim da ni ja sam nisam znao relacije, istoriju i odnose. Pogotovo sto nikada sa tim ljudima nismo pricali o politici. Jedno je sigurno da dok prije nisam puno cuo loseg o Rusima od Ukrajinaca sad mi govore da u zivotu vise na Ruskom nece zucnuti. Kazu nekad je bilo sramota pricati na ukrajinskom jer kao bio je seljacki a sad se to okrenulo potpuno. Ruski u Ukrajini prije rata nije bio zabranjen i nije bilo sanse da se zabrani. Ukrajinski se pokusavao gurati al je islo slabo, sada druga prica. Gledao sam neka istrazivanja u Rusiji prije 2014, Ruse je ravno zabolela ona stvar za Krim, a Donbas da i ne pricamo tako da neko povlacenje u stvari za Ruse nista ne bi znacilo al za Putina bi promaja bila opasna.Da je imao pameti, kad nije mogao zauzeti Kijev da se povukao na stare granice i rekao Ukrajincima no no bio bi i dalje glavni dasa.

Ob

>> Jedno je sigurno da dok prije nisam puno cuo loseg o Rusima od Ukrajinaca sad mi govore da u zivotu vise na Ruskom nece zucnuti.

Nisam ni ja, cesto sam cuo da je ljudima omiljeni bend upravo neki ruski itd. Takodje znam primere dece ciji su roditelji etnicki Ukrajinci a oni ne koriste Ukrajinski nego samo Ruski, to meni govori da je Ukrajinski jezik, kakav god da je, decenijama potiskivan jer kako je moguce da ne pricas jezik kojim ti majka govori? Kakogod, ako je cilj ovog rata bila odbrana statusa Ruskog jezika u Ukrajini ispalo je potpuno suprotno…

Br

Koliko sam shvatio pre 2014 ako ne i danas vecina populacije danasnje Ukrajne je pricala ruski ili bar polovina. Kako je moguce da onda taj jezik ne bude zvanican pored ukrajinskog? Pa cak i na Kosovu danas je drugi zvanican jezik srpski pored albanskog. A u jednoj Ukrajni gde svi znaju jedan jezik isti nije zvanican.

Ob

>> Kako je moguce da onda taj jezik ne bude zvanican pored ukrajinskog?

Ukrajinski naionalizam, strah od nestanka jezika te da ce time i nezavisnost biti dovedena u pitanje itd. U Irskoj se u toku par stotina godina to desilo, lokalni jezik danas postoji samo u tragovima a engleski dominira…

Lu

Ukrajna sigurno ulazi u NATO, Rusija to ne može zaustaviti.

iv

Do kraja dana bice jasnija situacija na Hersonskom frontu ali ima naznake da je ruska katastrofa ogromna. Poceli su kopati i rovove na ulazu u Krim, sto je dokaz da nisu sigurni u svoje mogucnosti(ako Ukrajinska vojska dodje do tamo mogu se oprostiti od svih vojnih instalacija na Krimu.) Sumnjam da ce doci do pregovora, Putin se zakopao sa onom farsom od referenduma i aneksijom. i sam sebi ogranicio prostor. Ukrajinci dok imaju podrsku USA zasto bi stali? Tu pisem vec odavno, kapaciteti Ukrajinske vojske rastu a ruska je dozivela svoj zenit. Posle svega sto su im Rusi uradili motivacija je na strani Ukrajinaca i zaista ne vidim zasto bi se neki Rus borio za Putinove lazi i fantazije. Rusija nije velesila, enormno velika zemlja eknomske snage kao Spanija stim da vecina dolazi od nafte i gasa. Ruska ekonomija ovakav rat ne moze da iznese. Ja se licno zaista nadam da ce Rusija ovo da izgubi ali mi je i zao svog tog naroda . A mozda je to i nama opomena da se autokrata i diktatora treba resiti na vreme dok ne naprave nesagledivu stetu.

Odgovori
Ob

>> Ukrajinci dok imaju podrsku USA zasto bi stali?

Jedino ako ih natera promena politicke klime u USA. Ukrajina zavisi lavovskim delom od pomoci USA i UK, drzave kao Nemacka su se obrukale u ocekivanju da ce kad rat stane ponovo u biznis sa ruskim kriminalcima (dok ih istovremeno USA/NATO cuvaju i omogucavaju im defakto besplatan defence).

Li

Nakon 10 meseci Rusi kontrolišu tek malo više od teritorija koje su kontrolisali 2014. Uz 100000 hiljada mrtvih i ranjenih,srozanim ugledom i sankcijama.Ukrajinci su se obranili uz pomoć Zapada,izgubili oko 50000 ljudi,uz ogromna razaranja infrastrulture.No oni su moralni pobednici. Rusi bi sada verovatno pristali na vojnu neutralnost Ukrajine i zadržavanje ovog sta i sad drže.No pitanje je bi li Kijev pristao na to

Ob

>> Rusi bi sada verovatno pristali na vojnu neutralnost Ukrajine i zadržavanje ovog sta i sad drže.

Sad je kasno za „pristajanje“ na neutralnost itd., kasno Marko na Kosovo stize, ne moze se izgubiti rat bez konsekvenci! Sta ce i kako Ukrajina u buducnosti RF ce se o tome pitati isto kao i Nikaragva. Odluku ce doneti USA. Ukrajina je posle ovog rata i silnih milijardi ulozenih u njihovu vojsku izvesno veoma vredan (buduci) clan NATO! Sv e ostalo bi bila promasena investicija za zapad.

Be

@LingLi…

Putlera se vise nista ne pita.
Na samim rusima je sad izbor, maknuti ga ili povratak u 19. stoljece.

No, jedno je sigurno, Rusija vise nije globalni igrac.

Be

Puko putler ko kokica

Odgovori
Ob

Prop’o ko kauch, nema sumnje ali po slikama u tekstu kao da sutra ulaze u Kijev. Sto je babi milo to joj se i snilo.

Ne

Sovjetsko ratovanje iz 1980. godine susrelo zapadno ratovanje iz 2020. godine. Rezultate vidimo.

Odgovori
Ob

Najjace su mi one old school odbrambene linije sa protivtenkovskim betonskim preprekama, jednu od njih cak zovu Surovikin linija?!? Haha, dakle Mazino linija 2.0, koristice im k’o Francuzima. Ja mislio postavili Surovog da dobiju rat kad ono njegov zadatak ukopavanje.

Fe

@ Nenad & Oblomov

Nisam baš siguran – kakvo crno “zapadno ratovanje” – obe strane se čvrsto drže sovjetske doktrine – infiltracija specijalnih jedinica u pozadinu protivnika, kao i mobilna odbrana pomoću malih grupa izviđača, koji po otkrivanju infiltracije daju podatke mobilnim grupama mehanizovane pešadije pojačane tenkovima.

Ko tvrdi da je u pitanju NATO taktika, nek pokaže gde su rezultati tih silnih ukrajinska bombardovanja. Prosto – zapadna doktrina = AirLand Battle zahteva dominaciju svoje avijacije nad bojnim poljem, a za najnoviju – “Full Spectrum Operations” trebaju U.S Army & Air Force u punom sastavu, inače nikako. Gde su bilo koja precizna oružja Ukrajincima koja su upotrebljiva i za pokretne mete? Pokažite neki ukrajinski klip gde se nešto pokretno stvarno pogađa navođenim oružjem, tj nešto što već i moje mačke nisu naučile napamet.

Gde bili silni Maxarovi sateliti da spreče da Rusi neprimetno nestanu iz Hersona neotkriveni, do samog kraja – paljba je počela tek kad je ukrajinski Specnaz javio da je i VDV krenula preko “porušenog” Antonovskog Mosta – tek posle je srušen, kad je Rusima odgovaralo. Kontrabaterijska M31 to ne može – tuče mete sa poznatim koordinatama, ali ne ume da ih sama nade. Maskirovka je uspela uprkos Maxaru i mitologiji o svevidećim dronovima i satelitima – Maxar nema nikakvih tehničkih mogućnosti da analizira snimke iole brzo, joši kad se uzme u obzir da je poznat njihov period rotacije oko Zemlje, podesi se da ni jednom satelitu mostovi ne budu u vidnom polju satelita kad se preko Dnjepra prebacuju veće jedinice i tehnika. Ni zarobljenika ni zarobljene upotrebljive opreme. Ima masa klipova gde se lepo vidi kako Rusi dižu u vazduh svoje tenkove, oklopnjake i ostalo što nisu mogli da izvuku, ali od “Land Lease” ostade žal ukrajinskih military blogera.

Ruski problem je bio veoma prost – to što su sa oko 15 000 vojnika stajali naspram 65 000 Ukrajinaca. Izgleda da je krajem septembra doneta odluka “na vrhu” da se povuki na levu stranu Dnjepra – ona “teška odluka”. Ono što je strateški i operativno katastrofa a Ruse. gubitak mostobrana koji je vezivao ogromne ukrajinske snage, plus teren na desnoj stran – sve je to je prostom političkom odlukom bačeno niz Dnjepar. Međutim, ukrajinska vojska nije bila sposobna ni da ih prinudi na bitku u povlačenju! Ne daje to mnogo mesta za optimizam da se može u proboj tamo gde Rusi imaju i brojčano dovoljno snaga, i namere da brane teritoriju.

O ovome je trebalo da misli onaj ko je sastavljao ruski BTG. Neko je rusku bataljonsku taktičku grupu tako fino zamislio da ima više tenkova nego cele NATO brigade, uz samo 800 ljudi, I to celih 200 pešadinaca. Toliko o “malim, ali efikasnim snagama”. Džaba sva tehnika, kad se protivnička pešadija provuče i priđe na domet ATGM. Ruse je prevarilo to što jači (i u Siriji i u Iraku) nisu imali probleme sa pešadijom koja se krije u šumi, a u Afganistanu to što ta pešadija koja je prilazila iz šuma nije imala vođenih protivtenkovskih raketa.

Ig

@Feline,

jel tebe i malo sram i dalje ovdje ostavljat komentare ?
Katastrofalno krivih procjena od početka rata si imao valjda 30 od 30. Zadnja ti je bila (ako mi još neka nije promakla) prije mjesec-dva da se Ukrajinci Hersonu s tadašnjih položaja neće približit ni metra. Ne „ako ovo, ako ono“, nego rezolutno ni metra, pod bilo kakvim uvjetima.
Evo čovjek niže dolje otvoreno priznao da je na početku rata podlegao ruskoj propagandi za koju je poslije shvatio da sa stvarnošću nema dodirnih točaka.
Pa ako već nisi u stanju napravit isto, daj bar imaj toliko dostojanstva da se prestaneš sramotit ovdje.

Fe

Problem Igora M je što baš sve vidi kroz prizmu sudara s be države nastale na prostoru exYU, pa mu je nemoguće da zamisli da Zapad nije u stanju da drugu natera na postepeno napuštanje sukoba – čovek odlično zna da je to ono što je postavilo osnovu za osnivačku mitologiju jedne od exYU država.

Nema nikakvih naznaka da rat ide ka ikakvom završetku, niti je bilo ikakvih velikih bitaka koje bi iole mogle da ugroze borbenu sposobnost ruske vojske. Proveriti šta sajt Mediazona – osnovale članice ruske feminističke pank grupe Pussy Riot, Putinovi smrtni neprijatelji kaže o potvrđenim ruskim gubicima.

Mi

Feline

„Moscow is hesitant to report its own losses, so we count the cases reported by local authorities and on social media: at least 1,774 confirmed casualties.“

Ovo kaze mediazona. U prevodu Moskva oklijeva da iznese svoje gubitke pa zatim samo prenose podatke koje iznose lokalni zvanicnici i mediji ne govoreci da subti podacibtacni vec ih navode kao primjer cenzure koja vlada u Rusiji.

S obzirom da su i ti lokalni cinovnici kao i mediji u Rusiji pod nadzorom rezima jasno je svakom da ovi podaci nemaju veze. Ruski medije kontrolira drzavna osnovana agencija Roskomnadzor ciji je zadatak da cenzurise sve vijesti u Rusiji. Informirati se na osnovu vijesti iz drzave koja je javno osnovala agenciju za cenzuru je vrijedjanje pameti.

Ma

@Nenade Realno gledano, snimci borbi OMJ na obe strane, pokazuju da su se OMJ kako ruske tako i ukrajinske jako loše pokazale (čast izuzecima) i da ni ukrajinske ni ruske OMJ nisu ni do kolena najgoroj Sovjetskoj tenkovskoj jedinici iz perioda 2. Sv rata! I jedni i drugi su napuštali neoštećene tenkove/bvp/ot; da su barem znali da ubace ručnu granatu kroz kupolu kad napuste vozilo, da makar malo oštete SUV ili TOMS da protivnik više ne može da koristi taj tenk/bvp/OT, nego ni to nisu znali da urade. Odgovorno tvrdim da ni ukrajinske ni ruske OMJ korišćene tokom ovog rata nisu ni do kolene najgoroj tenkovoskoj jedinici nekadašnje Crvene Armije.

NN

A silne ruske sile i snage, melju kao melju li melju pa sve izgubise. Jos ce se naci neki kod nas da to predstave kao rusku pobedu.

Odgovori
Mi

Sami samoubilacki dronovi i slične pametne rakete i bombe ne mogu donet pobedu ni jednoj ni drugoj strani. Da mogu Ameri ne bi izgubili rat u Avganistanu i Iraku u 21vom veku, ili u Vijetnamu gde su uz najmocniju avijaciju i bombe imali i 500 hiljada svojih trupa na terenu. Takve ratove pobedjuje dobra taktika i blic krig ofanzive ma koliko male bile, uz podrsku dobre logistike.

Rusi pored sve tehnike idu sporo, neodlucno, i sa katastrofalnom logistikom.
Mogli su vise postici do sada sa opremom koju su imali 60tih ..T-55, MiG-17, 21, Il-28 da su krenuli u denacifikaciju odlucno i sa dobrom logistikom.
Da mogu da ostvare potrebnu logisticku podrsku dobroj i odlucnoj taktici ne bi se povlacili iza reke. O tome su imali 5 meseci darazmisljaju.

Odgovori
Fa

Irak, Afganistan i Vietnam cca 11.000km od Amerike.

Rusija se graniči sa Ukrajinom i ima 2.900km dugu granicu sa najvećom livadom u Evropi i opet imaju logističke (i sve druge moguće) probleme.

Pretrpeli višestruko veće gubitke u Ukrajini za 8 meseci nego Ameri za 20 godina na Bliskom istoku. Ako se rat otegne prestižu i američki bodycount iz Vijetnama do grejne sezone 2023.

VKS prvo da podigne spomenik Zvezdi K-36 a onda da krenu da ih ugrađuju u T-90 i BTR-ove.

Sreća naša da su Rusi na BARS-u podučili naše pilote kako da „denacifikuju“ livadu saćastim lanserima…

Li

Sve te ratove koje si nabrojao kao i ovaj dobiva MORAL.
Sta ce Ruski vojnik u Ukrajini? Za koje ciljeve se on tamo bori? Za nekakvo baljuzganje Putina o „ruskoj zemlji“ ?? Pa ni u samoj ogromnoj Rusiji se ljudi osecaju kao Tatari, Cukti ,Ceceni stajaznam tek onda „rusi“…Ukrajinac ima moral ,bori se za svoju zemlju. I tu da Putin poslaje 700000 vojnika proslo bi isto. Drugi faktor koji prevaze jeste Zapadna pomoc Kijevu : bilo u modernom oruzju ,bilo logisitci, ili obavestajnim podacima. Na konvencionalan nacin nema sanse da Rusija dobije ovaj suludi rat. Mislim da ce biti sretni ako zdrze i 70% ovog sta sada trenutno drze.

Mi

@Falcon i LingLi

Bojim se da su ruski gubitci u ukrajni vec visi od 50,000. Po poslednjim procenama i do 100,000 sa ranjenima. Ukrajinskih preko 400,000 sa ranjenima i to po zvanicnim Ukrajinskim izvestajima kako kazu. Katastrofa 21vog veka. Nadam se samo da ce se zavrsiti sto pre jer ovako se nista ne resava osim sto prodavci oruzijem trpaju zlato u dzepove.

Jeste da se Rusi granice sa Ukrajnom sto nije slucaj sa Amrickim vojnim pohodima, ali sa druge strane (bukvalno) Ukrajna se granici sa celim NATOm i Amerika vodi najdirektniji proksi rat na tom tlu protiv Rusije. Da su Rusi to sprecili, dakle da je Putin odrzao rec da ce kazniti ko god se bude mesao u SVO ne bi bilo toliko problema. Ukrajna nikad ne bi sama mogla da zaustavi Ruse. U prvih mesec dana bi odustali ne sanjajuci da ovako moze da ispadne. Isto kao sto vecina nas nije mogla da sanja da ce ovako da se svi umesaju u rat i da ce stotine hiljada mrtvih da bude za nekoliko meseci.

Sto se treninga nasih pilota na BARS-u tice, ispaljivali su i R-73 i R-60. Jedino da su isli da treniraju sa Poljacima mozda, gde bi iste stvari ispaljivali. Svejedno, mi terniramo sa cim imamo i sa kim mozemo, i to je dobro dok ne budemo imali nesto novo. Poenta je u izgradnji nove generacije pilota za sledeci avion uz ovo sto imamo. Lako je voziti Rafala, Su-57, F-35 posle kad savladas 29tku ili MiG-21 ili F-4 fantoma.

Ni

@Falcon
Dal je realno porediti pravi konvencionalni rat i americko puskaranje na bliskom istoku gde je bilo u proseku najvise po 2 mrtvih dnevno a nekad i po nedelju dana nije bilo akcija. Uzalud neki to pokusavaju da predstave kao americki rat ali americko prisustvo je bilo samo sporedno. Uz to je Afganska armija pretrpela preko 50,000 mrtvih potpomagajuci americke operacije.

Fa

@ Miloš77

Ovaj rat je pokazao koliko je Rusija daleko iza Zapada – i tehnološki i po mindsetu. Neverovatno su površni i nedorečeni – i u taktici i u projektovanju oruđa i oružja.

AK-47 je izgleda bio vrhunac njihovog dizajna. Sve kompleksnije od Kalašnjikova (tenkovi, oklopni transporteri, avioni, helikopteri, brodovi, precizna ubojna sredstva) ima ili neku katastrofalnu manu u dizajnu ili ozbiljan nedostatak u opremi i borbenim mogućnostima.

Gde nestadoše kobre, super kobre, zvona i ostale vašarkse piruete? Šta bi sa remek delima ruske aerodinamike i odličnim letnim karakteristikama Flankera? Šta bi sa ruskim jurišnim helikopterima?

Mogu samo zamisliti šta bi bilo da su Ukrajinci dobili F-16 (od Blocka 50 pa na dalje) ili Super Hornete sa Growlerima. A tek F-15E!?

Ne bi se Rusi sada povlačili samo iz Hersona.

De

LimgLi, nema veze moral. Pa Naciti i Japanciu drigom svjetskom ratu su bili fanatici pa ipak izgubuli.

Problem je citava Ruska vojna kultura, doktrina, logsistika i tehnika.

Da Americku vojsku posaljes da pokolju sve do jednog Danca ili Belgijanca oni bi to uradili bez moralnih ili logisticnih problema.

To je ozbiljna profesijonalna vojska koja je ostro u pouzadano orude Americke vlade.

Mi

@Falcon
Slazem se da su Rusi jako vojno lose nastupali ove godine u Ukrajni sto je kostalo vec vise stotina hiljada mrtvih na obe strane. Vise puta sam to naveo, ali i da licno krivim rusku taktiku, aljavost ( zovi to mindset ili mentalitet ratovanja ili uopste).

Taktika projektovanja oruzija je malo drugacija stvar. NAjveca greska im je bila sto su zapostavili BPL granu na svaki moguci nacin. I kvalitet, i kvantitet, i strategija. A nije da nisu imali nagovestaje i primere u drugim ratovima.

Sto se aerodinamike i „Kobre“ tice. Nigde nije nestala niti je iko ikad govorio da ce Kobra da pobedi rat. Vrhunska aerodinamika i sposobnosti zmaja nisu nigde nestale, nego nacin upotrebe i iste. One su i dalje ono sto su uvek bile, a to je dokaz da Rusi imaju vrhunski talenat za dizajniranje letelica i to su njima i demonstrirali.
I F-22 radi kobru da bi dokazao isto. To sto F-22 ima bolji od Suhija radar je skroz druga prica i ne treba mesati jedno sa drugim. To jeste dokaz da je Amerika tehnoloski pobegla Rusiji, i verovatno ce se ta razlika jos povecavati.
Ja licno mislim da jako mali broj ljudi misli da Rusija ima bolju elektroniku od Amerike, To su zaista retki rusofili koji ne znaju mnogo o tim stvarima.

Pitas sta bi bilo da su Ukrajinco dobili F-16 Falco i slicno? Ne zaboravi da Rusija ima jako puno PVO koji non stop obara avione u dometu. Bilo bi krvavo, i ne bi bilo prosto tamo gore uopste.
Ja tebe itam sta je sa svim tim super avionima i dronovima koji se godinama koriste u drugim pravim kopnenim ratovima u Avganistanu, Jemenu.. Da li je SA pobedila? Jel se to Amerika nije prosle godine povukla i ostavila neprijatelja (Talibasku vojsku) u jacem i brojnijem stanju nego pre invazije? To nije Vijetnam pa da kazes e to je bilo davno pre moderne americke tehnologije.
Sve su bacili na njih sto su imali osim nuklearnih bombi i to dve decenije. I ?

Mi

@Falcon

,,Mogu samo zamisliti šta bi bilo da su Ukrajinci dobili F-16 (od Blocka 50 pa na dalje) ili Super Hornete sa Growlerima. A tek F-15E!? “

Ne ide to tako lako. ije to video igrica.
SA i USA odavno imaju sve te sistema pa su koliko napredovali u Jemenu? Auvganistan? Kako se lako zaboravljaju zapadnjacki neuspesi i pored svih para, logistike i najbolje opreme u neogranicenim kolicinama.

Be

Iz Hersona, Ukrajinci mogu udarati po Krimu. Strašan poraz Rusije.

Odgovori
Iv

Prodjose Ruje ko mi u Krajini. Ne dobijaju rat placenici i paramilitarne grupe. Ako vec imas vojsku i hoces u rat onda ides na sve ili nista, a ne sa sacicom vojske, bez konkrentog plana, princio kreni, stani, cek da vidimo, ajmo malo nazad, malo napred. I protivnik se naoruza, dobije medjunarodnu podrsku u medjuvremenu i isamara te samo tako.

Odgovori
iv

Da ali za to treba da imas jasan cilj i vojsku. Za te putinove fantazije je trebala moderna profesionalna vojska koja zna zasto ze bori, NOVAC! Vojska koja je dobila najbolju opremu i koja zna ako bude ranjena da ce biti zbrinuta, ako bude osakacena da nece ostati na ulici. Za lazi i fantazije ne kupis narod na ulici i guras ih na ratiste jer on iako , jer zivi u diktaturi, ne sme dakaze da je sve to sr..e, na ratistu ne zeli da da sebe, samo gleda kako da pobegne.

Pe

Ali Rusi NEMAJU vojsku.Evo clanka o tome kako je propao plan naoruzanja Rusije koji je ukazom sad zaustavio Putin:
https://www.moscowtimes.eu/2022/11/11/20-trillionov-na-veter-krupneishaya-v-rossiiskoi-istorii-gosprogramma-proizvodstva-oruzhiya-ostanovlena-posle-provalov-v-ukraine-a26303

Iv

Ja sma ovde ostavio komentar u februaru da ce Ukrajina raspasti za 3 dana. I pogresio sam, jer sam podlegao spinovanju i sarenim lazama koje plasira vecina nasih medija i tabloida. Pare za modernizaciju ruske vojske su ocito zavrsile po kojekavim luksuznim letovalostima. Vojska dobijala na kasicicu, a po Vrvenom trgu je paradiralo oruzje za reklamu i prodaju. Zlonamerni bi rekli da ima slicnosti kao kod nas. Svega po par komada i za parade.

Mi

Says who? U.S. Deputy Treasury Secretary

Nemojte srljati opet sa za takvim komentarima. Kraj rusije, kraj rata, kraj ruske vojske i proizvodnje bilo cega.
Prvo, ogromne kolicine novog naoruzanja su napravljene i uvedene u upotrebu zadnjih 10 godina. Ali treba bar 4-5 puta vise, i za to treba budzet koji samo amerika ima. Velike stvari su promenuli, ali nisu popunili one male i logisticke rupe. Trening fali. Svega fali za vojnike. Ogromna je to zemlja. Ogromna je i Ukrajna.
Kraja rata nece biti jos dugo na zalost.
Naivni ste ako mislite da Rusija nece imati bolju vojsku od ove koju ima sada. Nije ovo ni prvi ni poslednji put da brljave na terenu.

Ti

@Ivkos

Ivkos druze,najteze je reci pogresio sam.Svi mi ponekad podlegnemo spinovanjima.
Ali sta je u glavama ljudi koji jos uvek tvrde da je ovo denacifikacija?
Podrzati Kadirova koji uzvikuje allahu akbar i salje mudzahedine da ubijaju pravoslavce je bolesno.

Ob

Banksy u Borodjansku:

https://i.guim.co.uk/img/media/59a58a569ce936291a664e7d0ff6ba8125d32a0a/0_256_8192_4915/master/8192.jpg?width=620&quality=45&dpr=2&s=none

@Ivkos

Ja sam recmo 2014. „slavio“ aneksiju Krima, nemam pojma zbog cega, onda sam razmisljao malo o tome kakve poruke daju ruski zvanicnici, ko je tamo kul a ko targetiran kao „strani placenik“, ko su ruski suporteri kod nas te nekako procenio da je sve laz i da ja sa tom ekipom nemam nista zajednicko…

Lu

@Ivkos Tako ti je sa većinom ljudi, kada nisu informirani. Što te tiče upravo te teme, ima par dobrih dokumentaraca na youtube o korupciji u vojnom sistemu u Rusiji. Isto ti je i sa Kinom, gdje je zapravo još veća korupcija u Kini nego u Rusiji po pitanju vojske ali i svega ostalog. Ljudi isto stvaraju mitove o kineskoj vojsci, dok je zapravo „papirnati zmaj“.

Iv

Ja iskreno kazem. Nisam dosao ovde da branim ni jednu ni drugu stranu, to moraju oni izmedju sebe, a izabrali su da ne pregovaraju nego da ratuju. To se moglo resiti pre 5 6 godina mirnim putem.
Elem, priznajem, ispao sam naivan i smesan. Citajuci razne nase analiticare bio sam ubedjen da ce se vlada u Kijevu raspasti i da ce Rusi minimum na Dnjepar da izbiju, jer su krenuli sa 3 strane i relativ o iznenada.Ja razumem nase stratege s pocetka 90 tih, nije se znalo ko pije ko placa, prvi sukob u Evropi nakon WW2. Ali sta su ti ruski generali radili ovih 30 godina. Iz naseg iskustva nisu ucili definitvno nista. Znaci cuti, sedi, primi platu i neki stan ako se namakne. Gde su bre Armate, T90, Terminatori, Suhoji, Repelenti, Krasuhe, ovo ono? Vode rat sa T 60 i T72. Ona vojna paradiranja su obican cirkus za raju. Sto Briti ne paradiraju po Londonu? Jer imaju vojsku i znaju da vredi i ne treba im parada da loze masu, nego kad nesto namerace oni i ostvare.
Nauk i nama, use i u svoje kljuse. 99 nam nisu pomogli, verovao sam , jer je Jeljcin bio vlast. 20 godina kasnije, ne mogu ni sebi da pomognu. Blamaza na kub. Otreznjenje za nas.
Samo se pitam kako bi protiv celog Natoa vodili rat kad nemaju zaliha ni za 6 meseci rata sa Ukr?

Mi

Niko na svetu nije sanjao da ce Ruska taktika biti tako losa i da ruski vojni tehnicari nemju Makite, voki tokije, produzne gajtane i gedore za ovaj rat. Činjenica je da su napravili preko 600 novih aviona u zadnjih 12 godina i stotine novih helikoptera koji su se pokazli isto dobro ako ne i bolje u Siriji kao i americki u Avganistanu, Iraku. Ja sam se kao i mnogi razočarao sporom taktikom i losom logistikom do sada, i naravno načinom koriscenja i onoga sto imaju. I bez problema priznajem da nisam verovao da je čitav sistem, pa i trening truo do bola.

Jeste ruzno videti alahakbarovce u ratu, ali meni licno za razliku od nekih nije lako da tako lako ignorisem agresiju i ubijanje pravoslavnog naroda od strane nekih drugih pro nacistickih azovskih grupacija vec deceniju. Meni je smesno i tuzno u isto vreme da pratim promenu price americkih medija koji su ih do pre dve godine prozivali teroristickim grupama sa neosporivim nacistickim korenima i ideologijom. Danas gledam kako ih naoruzavaju da bi prkosili rusiji.
Vama je to sada samo ruska propaganda. Meni je topadanje na najprostiju fintu zapadne propagande, i kratko pamce je iki neznanje. Do juce su ih UN prozivali neonacistickim teroristickim formacijama i upozoravali na iste.

Takodje mi nije tesko da otvorim google maps i nadjem ulice Stepana Bandere i onig drugog naciste, i na vestima vidim parade po ulicama mladih i starih sledbenik kako nose slike istih istoriski dokumentovanih nacista i ubica.

Sada nam pricaju price kako je on samo bio ukrajinski nacionalista, a do pre dve godine su zapadne medije pravile dokumentarce upozoravajuci na iste neonaciste sa arhivsskim slikama pokolja i kolaboracije sa hitlerom.
U zapadnoj Evropi, Srbiji, skoro bilo gde bi izbio haos da imamo takve parade.

Be

Alo Milose

Zapadna propaganda:
Rusi ce napasti

Ruska propaganda:
Mi necemo napasti

Zakljucak izvedi sam

Pe

@Milos77 Link kojaam ostavio opisuje ruski program naoruzanja koji je trebalo da osavremeni rusku vojsku, da bi ka 2020 imali tenkove „Armata“ i Su-57 i mnoga druga savremena oruzja.
O ovom rekordnom progreamu naoruzanja pisano je i na tangosix gde se ozbiljno poredio MiG-35 i Su-57 i uzimano zdravo za gotovo da ce postojati MiG-41 te PAK-DA.
Neki od nas koji su ziveli u Rusiji odmah si znali istinu-da je to sve laz, i da je Rusija nesposobna da napravi tako nesto.
Upali su u Ukrajinu na tehnici iz 1970-ih a sad vade iz skladista tehniku iz drugog svetskog rata.
Novim ukazom novembra 2022 Putin je prekinuo ovaj program naoruzanja, i doneo novo ukaz koji je realniji, a nazvao bi se „spasavaj sta se spasti moze“.
Cudno je sa posle katastrofe ruske vojske 2022 mislite da ce Rusi imati „bolju vojsku“ pos najtezim sankcijama i posle gubitka oko 100000 obucenih vojnika.
Realno je da ce se front raspasti i ruska vojska povuci iz Ukrajine do granica 1991g.

iv

Milose 77 budala ima svuda , neke stvari su nebranjive ali sa druge strane nezaboravi u Ukrajinu su prvo usle Ruske trupe i okupirale Krim te i organizovali oruzanu pobunu u Donjecku pa sta si ocekiva da se ne probudi i taj ekstremni otpor? (da Rusi nisu okupirali Krim mozda bi i poverovao da je oruzana pobuna bila spontana, a onda kad vidim koji krimosisuje sproveli onda znas da je bio KGB) 2014 u Ukrajini je haos i isplivali su kojekakvi arkani i kapetani dragani. Jesi najzad primetio da Rusi lazu non stop, tako da je i ta prica sa nacizmom preuvelicana do besvesti.Sve u svemu sve te jedinice su na kraju utopljene u regularnu armiju i zaista je u zadnje vreme tesko da su se videla ta sranja. Isto o ruskoj bahatosti ima jedan pokazatelj, pogledaj na razmenama kako izgledaju Ukrajinski zarobljenici i kako Ruski, sve ceti biti jasno. Mi nismo bili svesni koliko je pored svih nedostataka neko u Ukrajini zadnjih 8 godina ucio lekcije . Ukrajinci su istoriski maltretirani i smatrani nizom rasom od strane Rusa, (u drugom svetskom ratu su greskom pomislili da ce ih Nemci spasiti ) i mislim da se to sad sveti Rusima. Ako povrate vecinu teritorija a Putin prezivi imaju veliku sansu da budu uspesna drzava jer ce zapadu to odgovarati i na kraju ce ispasti da su svi profitirali koji su se otresli Rusa.

Mi

@Beduin

Americka propaganda: Rusi ce napasti (jer mi to zelimo i guramo ih jer cemo ih tako oslabiti zajedno sa celom evropom i ojacati svrhu NATOpakta….i prodati oruzija kao nikad do sada u istoriji pakta.

Ruska propaganda: Mi necemo napasti (ako se dodje do kompromisa jer nemamo para niti zelju da idemo protiv celog nato pakta i vrsimo invazije koje nisu popularne)

sta mislis cija je propaganda jaca i vija je uspela ?

Ruija je izgubila rat na duge staze u momentu kad su suli u Ukrajnu ove godine i nisu zavrsili u prvih mesec dana sve sto su hteli. To sam govorio od prvog dana SVO koja se pretvorila u kopneni rat kakvog nije bilo od Vijetnama nigde na planeti.
Ameri su takav rat izgubili isto i to sa 500 hiljada svojih trupa i SEAD misijama i napalm i B-52 pokoljima.

Ob

>> Ukrajinci su istoriski maltretirani i smatrani nizom rasom od strane Rusa, (u drugom svetskom ratu su greskom pomislili da ce ih Nemci spasiti )

Nisu jedini. Sasvim razumljivo posle decenije Staljinovog terora, kolektivizacije & Gulaga da je dobar deo sovjetskih gradjana nozda smatrao da ce ih Nemci „spasiti“. Pa i jedan srpski svetac je Hitlera poredio sa Sv. Savom. Staljin je sa Hitleorm sklopio pakt i poceo zajedno sa nacistima II svetski rat upadom u Poljsku. Hitler je Staljinu, Putinovom idolu, postao neprijatelj tek kada ga je napao itd. Mozemo do sutra nabrajati pikanterije oz tog vremena…

Ma

@ Beduinko stvarno nisu fer ti Rusi, pa stvarno su trebali da obaveste sve na T6 i dalje celu Svetsku javnost da će napasti Ukrajinu, pa stvarno nisu fer!!! Da li čujete vi sebe i vidite šta pišete? Ko je još u poslednjih 200 godina obaveštavao Svetsku javnost da će napasti drugu zemlju? Navedite samo jedan primer, molim vas.

Be

Markus, ti to ozbiljno?

F-

Ovo sam ocekivao i pisao o ovome cim je diktator iz Kremlja napao Ukrajinu,da ce izgubiti rat.Mnogi su mi se podsmevali i ismejavali,tvrdivsi da je putinova Rusija sila broj 1 u svetu,kako vojno tako i ekonomski.Posle osam meseci ruskog brukanja i blamaze dolazimo na moje reci iz marta meseca.Par HIMARS-a su raznitovali rusku prosecnu armiju i primoravaju je na stalno povlacenje i ukopavanje tipa kao u prvom svetskom ratu.Jadno da jadnije ne moze biti… Diktator iz Kremlja je zrtvovao oko 100 000 svojih vojnika,ljudskih zivota,zavio mnoge porodice u crno zbog necega sto je jednostavno nedostizno i nemoguce postici jer sama Rusija nema kapaciteta za tako nesto.Sreca za Rusiju da NATO daje Ukrajini oruzje bukvalno na kasicicu.Mislim da kada bi dobili sve sto su trazili ukrajinski komandanti od NATO-a,da bi ruski pijani generali razmisljali o odbrani Moskve i ruskih gradova.Ovaj rat je pokazatelj koliko je zapadno naoruzanje superiornije od ruskog i koliko je po svim parametrima ispred modifikovanog sovjetsko-ruskog naoruzanja.Pa sad posle svega neka se mnogi zapitaju,da li zele da im saveznik bude gubitnicka-agresorka-diktatorska Rusija ili civilizovano drustvo sa Zapada,severne i juzne Evrope…Nadam se da su mnogi shvatili sta su Rusija i Kina i koji je to stepen diktature i zaostalosti u odnosu na Zapad.Srbija je srce Evrope i tako treba da se ponasa i pozicionira…

Odgovori
Ob

>> da li zele da im saveznik bude gubitnicka-agresorka-diktatorska Rusija ili civilizovano drustvo sa Zapada

Srbija je ograzla u rusofiliji na svim nivoima, od obicnog sveta do politike, vojske i ekonomije. Prvo karantin jedno 100 godina pa onda da se uradi assessment da se vidi jel postoji ikakva nada!

Pe

@F15 Strike Eagle
Niste jedini kome su se podsmevali, evo ja sam godinama iznosio samo korektne podatke o realnom stanju u Rusiji (koje nije sasvim lose, ali daleko od PR price koju gutaju u Srbiji).
Moje procene su se pokazale cak previse optimisticne, jer sam i ja naseo na rusku propaganu jer sam video uglavnom Moskvu.Situacija je jos daleko gora.
A ovde su me optuzivali da imam licnu averziju prema Rusima i ruskoj tehnici-eto do kojeg stepena ljudi u Srbiji nisu obavesteni.

Mi

Niko nije sanjao da ce Talibani isterati Amerikance na sramotan nacin i da ce biti jaci na kraju rata nego sto su bili pre amercke invazije. U tom ratu sam i ja naravno avijao za Amerikance, ali me nista manje nisu razocarali ponasanjem na terenu nego ove ruske taktike danas. Da li ste vec zaboravili koju tehnolosku moc je tamo Amerika imala svakog dana i koliko dugo? Najbolje dronove, najbolje senzore, najbolje avione i pilote bez neprijateljskog PVO. Najbolje tenkove i obucene vojnike celog NATO.
Koja je vasa bila procena za vreme tog rata na osnovu svega toga Dusane?
E sad zamislite da su Talibani imali sve sto Ukrajinci imaju. Da li razumete poentu?

Ho

Pitanje od strane laika
Na jednom od snimaka se vidi kako vojnici beže pre udara drona. Na drugim snimcima koji se mogu pronaći na internetu, takođe isti prizor – s tim što se čak može videti kako mirno stoje s bezbedne distance i posmatraju pogodak…
Moje pitanje je zašto ne pokušaju da pripucaju na dron? Koje su šanse da ga pogode s automatskom puškom?

Odgovori
Ob

Da li si bio u vojsci? Automatskom puskom se iz lezeceg stava horizontalno na 100m pogadja skoro sve a na 250 m se gadja veca meta i tu vec tesko bez optike zavisi od vestine strelca, ostrine vida, da li je puska upucana itd. Iz ovoga mozemo zakljuciti da je pogoditi dron automatskom puskom skoro pa nemoguce, mozda ako leti dovoljno nisko baraznom vatrom vise strelaca (ili Bata Zivojinovic da ga saceka)…

Sv

Istorija nije samo neki dosadni predmet u školi, već i odlična podloga da predvidimo kretanje nekih stvari u sadašnjosti. Rusija jednostavno ima istorijsku tendenciju ka ino-intervenizmu + ima vrlo prepoznatljiv kontinuitet u gubljenju komšijskih ratova. Sada će mnogi reći da zimski rat je Finska izgubila, ali Sovjetski gubici su bilo strašni – baš kao i sada i tada se jurnulo u konflikt bez ozbiljne analize.
Ja Rusiju volim, od srca, dete mi rusko ima nosi, ali Rusija u Ukrajini nije ta Rusija koju nosim u srcu.

Odgovori
Yo

Ako se na ovo rusko povlačenje iz Hersona odgovori sličnim od strane ukrajinske vojske iz npr. Donbasa ili sl. – onda se, nadajmo se, radi o uvodu u konačni mirovni sporazum pri čemu se vrše faktička razgraničenja na terenu.
Ukoliko se ne radi o tome, pa se npr. Ukrajini smanji zapadna vojna podrška jer bi npr. pre Krima da čisti Donbas ili bilo šta drugo – onda verovatno možemo očekivati rusku invaziju u punom obimu – ili njen poraz bez borbe pri čemu će iz njene sfere verovatno biti izvučena Belorusija, a možda i Kalinjingrad – ukoliko se situacija u Rusiji ustalasa.
Ja mislim da su Rusi u Ukrajini radili štošta u dogovoru sa USA, da je frka u Ukrajini sekundarnog karaktera u odnosu na potencijalnu u EU, da su dosta experimentisali šta su hteli – ako su hteli – i da su u ozbiljnom problemu ako Ukrajinu, u bilo kom obimu, ne primoraju na neutralni status.
Sve ovo što se dešava u Ukrajini vrlo lako može i nama da se desi – otprilike je sličan nivo (ne)svesti i gubitka sopstvenosti koji se izražava kroz pristrasnost za ovu ili onu stranu – pa treba biti obazriv.
Proruski orjentisani moraju imati u vidu fakat da je Rusija praktično dan nakon priznavanja rezultata referenduma u Hersonu donela odluku da ga napusti (i povlačenje se odigralo kao u mirnodopskim uslovima), a prozapadno orijentisani takođe moraju imati u vidu činjenicu da kada su USA u problemu – po ušima prvo dobijaju njeni saveznici – koji se u konkretnom slučaju polako ali bezuslovno svode na zemlje tzv. trećeg sveta…

Odgovori
Be

Zasto bi se Ukrajinci povlacili iz svoje zemlje????

Mi

Slazem se sa vecinom sto si napisao.
Da Ukrajna nastavi da se brani ovako zestoko mora da non stop dobija ogromne kolicine oruzija i municije. Ljudstva imaju jer se brane na svom terenu, ali su stotine hiljada vec izgubili.
Ako Tramp pobedi i smanji pomoc ukrajni, ili kaze da Evropa mors da podigne ulog na tom polju, sto ima velike sanse da se desi, Ukrajinci ne mogu dalje.
Zalosno je sto Rusi moraju da cekaju na to. Sto brljave i stotine hiljada ginu na obe strane. Sto su uopste napali Ukrajnu umesto da su takticki onesposobili neprijatelja i politicki dosli do kompromisno resenja.
Ovde vecina sada gleda Ukrajnu kao nepobedivu vojsku koja sama pobedjuje veliku rusku vojsku. To je kratkovidost takodje.

Pe

@Yoda Vi jos niste ukapirali da je Rusija izgubila?Pa Rusi ce se povuci iz Donbasa i iz Krima, jasno je svima.Nikad se ne povlaci pobednik, nego gubitnik.

Ob

Ukrajina je vec defakto u NATO samo sto ti to ne kapiras.

Yo

Zapad se očigledno rešio da iz ekonomske i dužničke krize izlazi kroz – inflaciju – koja će obezvrediti dugove, ali i štednju i sl.
Štanca se na tone i dalje – dižu se referentne kamatne stope – da izgleda kao da se nešto radi, a zapravo se tone sve dublje.
Sve ostale centralne banke rade kao menjačnice – štancaju sopstvene valute kako bi održale stabilan kurs dolara/evra – jer će u suprotnom obezvrediti sopstvene devizne rezerve. Devizni kursevi su stabilni – a inflacija raste – pravdajući se Putinovom zbog nedostatka energenata, kineskom politikom nulte tolerancije na Kovid koja zatvara luke i smanjuje ponudu robe – a zapravo se radi prvenstveno o preštancanoj lovi – što je nama u Srbiji poznato poodavno.
Sve – osim ruske centralne banke – koja se već čitavu deceniju lišava preteranih količina dolara i evra – i tu potencijalno nastaje partnerstvo o kojem se ne drobi u info emisijama i naspram kojeg je sudbina Ukrajine ništavna…
Kina je jako zavisna od kursa juana prema dolaru – ukoliko bi i dalje da plasira jeftinu robu u USA – i praktično je drugorazredna u odnosu na Rusiju u globalnoj podeli karata, jer zarad stabilnosti kursa uvozi američku inflaciju i gomila dolare/evre koje pokušava što više da plasira van zemlje kroz „Pojas i put“.
Evropljani, za razliku od drugih, nisu baš skloni da bespogovrno i idolopoklonički slušaju korumpirane vlasti – pa tu epidemije i agresije dođu kao kec na deset – naročito ako se na kraju krize vlasnička struktura svega što se želi ili je neophodno drugima – teži da promeni krajnje podobnim ljudima.
I tu priču smo u Srbiji već upoznali – lošom ekonomskom politikom se ubije domaća politika – pa se stranci i podobni uguraju kao novi vlasnici itd.
Sa druge strane – Putin i ekipa misle da vreme zbog navedenog i još koječega – radi za Rusiju, pa otuda i intervencije sa malim brojem vojnika i promenljivim (ne)uspehom.
Ukoliko je pomoć Ukrajini uslovljena napadom na Krim (a Donbas ko šiša) – kao što izgleda – situacija je jasna…

Od kuknjave i naricanja „NATO ovo, NATO oni, NATO snabdeva AFU, NATO im daje HIMARS-e NATO im daje obaveštajne podatke“ mi je em pomalo muka em mi smešno.
Ta i takva Rusija i pripadajuća joj vojska po sopstvenim doktrinama ima taj NATO za projektovanog neprijatelja koji se ima pobediti. I to ne neki proxy rat nego u full scale sukobu da se ima pobediti.
Tako to stoji u načelu, u realnosti ne mogu da se izbore sa delićem NATO moći bez da se logistički raspadnu.
Sve u svemu kao da gledamo JNA ponovo, previše štapskih torbica premalo kompjutera, previše pitanja „ko je kriv“ premalo odgovora „ko je zaslužan“, kad začiniš to pravoslavnim misticizmom, oligarhijskim „siloviki“ sistemom, SSSR nasleđem, svega pomalo ničeg do kraja, i na sve to autoratirni Vođa kojem bojari ne valjaju.

Biće dobro da opstanu po njih. Planeti je ionako svejedno.

Odgovori
Be

Feline, po mojem skromnom misljenju, putler je smrtni neprijatelj ruskog naroda.

Fe

@ Miloš77

Neuporedivo su manji – Mediazona kaže da su manji od 9000, a vlasnice su smrtni neprijatelji Putina, obe provele u zatvoru po par godina zbog performansa protiv ruskog vlasti. Za razliku od procena dokumentuju sve, ima i lista sa imenima i datumom pogibije. Formira se stalnim pretraživanjem svih medija i društvenih mreža gde se pominju pogibije ruskih vojnika u Ukrajini

Problem je što se u medijima na srpskom (a i engleskom) citira ili UK ministarstvo Odbrane koje otvoreno vodi propagandni rat, ili ISW – neutralnost organizacije koja je u pravim rodbinskim vezama sa Viktorijom Nuland se nekim čudom ne dovodi u pitanje. Da ne pominjem da ima nekoliko saradnica državljanki Ukrajine.

@Petrovic Dusan

Moscow Times je medij nivoa Informera, a jedno vreme se oglašavao I iz Letonije. Mogla bi da se citira i Ukrajinska Pravda ili Kijev Post.

@Tedy

I am fully aware that there have been successful testa of use of missiles with GNSS (GPS) gudance against maritime targets, but one should not forget the sheer size of targets (ships), and also the fact that a ship on sea cannot easily hide from observation.

Odgovori
Pe

@Feline Clanak iz Moscow times citira postojeci usvojeni drzavni plan naoruzanja Rusije, gde jasno pise na primer koliko tenkova T-14 Armata ulaze u upotrebu do 2020, i broj Su-57 i td
Taj plan naoruzanja je zvanican dokument ruske vlade,a ne neki „Informer“ kako insinuirate.
Takodje se navodi postojeci ukaz Predsednika Rusija iz novembra 2022 kojim se prekida ovaj plan naoruzanja.Navodi se link na sajt Kremlja gde mozete procitati ukaz.
Sta je tu sporno oko Moscow times?

Ob

Mediazona kaze sledece:

Russian casualties corroborated by publicly available data as of November 4

Dakle taj broj se odnosi na sumu pogibija javno (erovatno direjtno ili indirektno ) objavljenih u ruskim medijima.

>> These numbers do not represent the actual death toll since we can only review publicly available reports

>> Defence Minister Sergei Shoigu reported that Russian army casualties stood at 5,937. This was an outright lie: our count, based on publicly available information, lists more dead in the same time frame—consequently, the real toll is likely in the tens of thousands.

Mi

@PD
Pa sta ako prekidaju dosadasnji plan ? To je dobra stvar za VKS! Zasto vas tolko brine sto menjaju kako ce da investiraju u svoju vijsku. Najgluplje bi bilo da se nista ne promeni posle svega sto smo videli u Ukrajni. Fali im jako puno da bi mogli da ispune logisticke zahteve ovakvog kopnenog ratovanja. Uvakav rat Amerika nije videla nikad a kamoli neke slabije vojske sa daleko manjim budzetima.

om

Sramotan je ovaj rat za Rusiju kako god okrenemo. Ali sad se barem razotkrilo da Rusija nije nikakva vojna sila, već diktatorska država kao Korea, sa vjerojatno najjačim nuklearnim potencijalom. Sve ostalo ne vrijedi komentirati, ništa ne valja i sve je pojela korupcija.
USA ratuje hiljadama kilometara daleko i podržana moćnom logistikom dok Rusi nemaju logistiku za prebaciti preko granice .
Kad netko kaže da Ukrajina ima cijeli NATO na svojim granicama.
Da ali koristi uglavnom samo granicu sa Poljskom, Mađari ništa. No to je nebitno, što njihove vazdušno kosmičke snage nisu odmah na početku zatvorile granicu i nebo nad Ukrajinom . Ja prosto ne mogu vjerovati da druga armija na svijetu vodi takovu ratnu taktiku i pravi takove greške. Pa plemenske poglavice bolje bi razradili ratnu taktiku.
U ovom ratu ama baš ništa nije na strani Rusije .
Kao prvo Rusi su nesposobni i totalne su neznalice. Kao drugo tehnički i tehnološki zaostali su u prošlom stoljeću, ono što im valja proizvedeno je u paradnim količinama.I na kraju treće, što je i logično moral im je nula jer ratuju u tuđoj zemlji a ljude vrbuju po zatvorima i prisilno hvataju po ulicama. Armija ne postoji jer rat im vodi privatna plaćenička vojska i Kadirovi
fundamentalisti koji mu usput i smjenjuju generale. Onaj Surovikin završiti će kao i svi prethodni. Nema tog genijalca koji može popraviti svu tu rusku trulež iznutra.

Odgovori
Ma

Gde su snimci uništenja navodne ruske tehnike ili haotičnog povlačenja ruske vojske? Gde su snimci uništenja pokretnih ciljeva izazvanih Himarsom osim onih nekoliko koje je Tedy podelio sa nama, mada drugih i nema? Mislim da ste svi opasno podcenili mogućnosti RF i ruske vojske za ratovanjem, nešto slično su govorili francuski generali Napoleonu i nemački generali Hitleru. Pogledajte snimke na Telgramu i kanalima koji nisu cenzuirasani, mnogooo je više snimaka uništenja ukrajinkse nego ruske tehnike, odnos tipa 07:01 i svi vi tvrdite da jedna strana koja doduše ima podršku zapada, i koja trpe nenormalne gubitke pobeđuje?! Polako samo kroz nekoliko nedelje će se videti dosta jasnije šta se zapravo dešavalo i da li je ovo iscenirano povlaćenje zapravo bila zamka.

Bo

nada, se je ljudi stradalo z nepotrebnom ratuda je ovo uvod u početak murovnih pregovora, previše

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: [POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

Od Irana (Persije) samo mogu da kupe Shahed dronove, a i ne bi Iranci prodali Srbiji zbog slanja oruzja Izraelu.Jedino dobro sto Vucic radi

21. Jan 2025.Pogledaj

Nekad i sad na: Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

Aerodrom ima status graničnog prelaza i zona aerodroma je granični pojas sa posebnim režimom boravka i kretanja. Ko to kontroliše,natpisi na vozilima i rotacija ništa ne znače bez dozvole kretanja koju svako lice mora imati uz sebe.Kako je sada,vidimo.

21. Jan 2025.Pogledaj

Mihailo Bogdanovic na: Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

sve dok je nepismen polusvet ( cast profesionalcima ) u obezbedjenju na vitalnim mestima, ovakve stvari-dogadjaji ce se ponavljati.

21. Jan 2025.Pogledaj

Pero na: Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

Stručni li su direktori bezbednosti koji su odgovorni za aerodrom, takođe u policiji? Da lu su na tim pozicijama ljudi koji su tu više decenija, koji poznaju aerodrom, zaposlene? Da li su u dobrim odnosima sa zaposlenima, da li ih zaposleni poštuju, cene i prate? Da li su zadovoljni svojim platama zaposleni ili su "ma…

21. Jan 2025.Pogledaj