Nakon tri nedelje od početka rusko-ukrajinskog rata, SAD i njeni saveznici iz NATO, odlučili su poslati Ukrajini značajnu vojnu pomoć. U narednom periodu Ukrajina će od SAD dobiti do sada najveću pošiljku naoružanja i vojne opreme vredne oko 800 miliona dolara. Istovremeno, dodatna oružana sredstva šalju i drugi zapadni saveznici, a radi se na tome da Ukrajina, iz pojedinih istočnoevropskih zemalja, dobije i ozbiljnije raketne sisteme PVO malog, srednjeg i velikog dometa.
SAD će tako Ukrajini poslati 800 lakih prenosivih raketnih sistema PVO Stinger, 2000 protivokopnih sistema Javelin, 1000 lakih protivoklopnih sredstava, 6000 protivoklopnih sistema AT-4, 100 bacača granata, 5000 pušaka, 1000 pištolja, 400 mitraljeza, 400 sačmara, 25000 šlemova, 25000 pancirnih kompleta, 20 miliona komada municije za streljačko naoružanje, bacače granata i minobacače, kao i 100 taktičkih bespilotnih sistema.

Prethodno odobrena, moguće delimično već realizovana pošiljka, obuhvatala je pet helikoptera Mi-17 (verovatno su u pitanju bivše avganistanske letelice), 600 prenosivih raketnih sistema PVO Stinger, 2600 protivokopnih sistema Javelin, tri patrolna broda, 4 radara za otkrivanje pozicija neprijateljske artiljerije i bespilotnih letelica, 4 radara za otkrivanje pozicija neprijateljskih minobacača, 70 terenskih vozila HMMWV, 200 bacača granata sa municijom, 200 mitraljeza, 200 sačmara, 40 miliona različite streljačke municije, milion granata, minobacačkih mina i artiljerijskih granata, određen broj šlemova, pancira, sistema za komunikaciju i protivelektronsku borbu, minsko-eksplozivna sredstva, medicinsku opremu, pružanje usluga satelitskog snimanja i analitike.
Kako prenose pojedini američki mediji, Ukrajina će od SAD dobiti bespiltotne sisteme Switchblade koje ustvari predstavljaju dronove-kamikaze odnosno tzv. loitering munition. Nije međutim navedeno koju verziju će dobiti ukrajinska vojska, postoji Switchblade 300 mase 2,5 kg, sa autonomijom leta od 15 minuta i dužinom leta do 10 km, krstarećom brzinom od 100 km/h, maksimalnom brzinom od 160 km/h. Tu je i znatno veći i sposobniji Switchblade 600 mase 15 kg, sa autonomijom leta od više od 40 minuta i dužinom leta do 40-90 km, krstarećom brzinom od 112 km/h, maksimalnom brzinom od 184 km/h. Visina leta obe letelice je 150 do 4500 m.

Istovremeno, iz Ujedinjenog Kraljevstva saopšteno je da Ukrajini šalju raketne sisteme PVO tipa Starstreak malog dometa. Američka televizija CNN prenela je pre dva dana da SAD i saveznici iz NATO rade na tome da se Ukrajini pošalju i raketni sistemi koji se već nalaze u naoružanju ukrajinske vojske. Navedeni su laki prenosivi raketni sistemi Strela-3, laki mobilni raketni sistem Osa malog dometa, mobilni raketni sistemi S-300P i S-300V.
Za raketne sisteme S-300P smo već analizirali da ih imaju Slovačka (jedan divizion S-300PMU), Bugarska (jedan divizion S-300PMU) i Grčka (dva diviziona S-300PMU-a). Pitanje je međutim da li se ove države žele osloboditi preko potrebnih sistema za odbranu svog vazdušnog prostora, ministar odbrane Slovačke Jaroslav Nađ izjavio je da bi Slovačka mogla da ustupi svoj sistem ukoliko bi dobila odgovarajuću zamenu, i da ne može da preuzme odgovornost prebacivanja S-300 u Ukrajinu što bi stvorilo prazninu u protivvazdušnoj odbrani njegove države. Sistem S-300V ne poseduje nijedna evropska država, ali su SAD od Rusije 1995. nabavile jedan divizion radi proučavanja.
Od ostalih pomenutih sistema, navođenje Strele-3 (zapadna oznaka je SA-14) je verovatno greška pošto niko u istočnoj Evropi nije koristio ovaj sistem. Sa druge strane, gotovo sve države istočne i centralne Evrope imaju ili su imale sisteme Osa (SA-8), a ovaj sistem poseduje i Grčka. Nije nemoguće da se od pojedinih članica NATO saveza zatraže i drugi sistemi za koje Ukrajina ima obučeno ljudstvo odnosno koje koriste ukrajinske oružane snage. Reč je o lakom mobilnom sistemu Strela-10 malog dometa koga takođe imaju bivše članice Varšavskog pakta, dok bi se npr. od Finske mogli zatražiti i sistemi Buk-M1 srednjeg dometa (Finska poseduje tri diviziona, a sistem je povukla iz naoružanja 2020. godine). Na kraju, treba napomenuti i sistem Tor, koji se nalazi u naoružanju grčke vojske.

Od događaja na ratištu treba izdvojiti uspešan ukrajinski napad na vazduhoplovnu bazu Černobaevka odnosno Herson. Planet Labs objavila je satelitske snimke na kome se u plamenu vide parkirani ruski helikopteri kao i kamioni. Pretpostavlja se da je napad izvršen raketnom artiljerijom i to 15. marta. Novi snimak objavljen je dva dana kasnije gde se vidi da je uništeno 3-5 helikoptera. Snimak od 15. marta takođe pokazuje i da je pre izvesnog vremena takođe izveden napad na ovaj aerodrom, na jednoj od helikopterskih stajanki vidi se da je uništeno 6 helikoptera. Taj prethodni napad izvršen je navodno 7. marta. Osim satelitskih snimaka, na internetu je objavljen i video snimak koji pokazuje razmere štete.

U pretežno zapadnim izvora često se navodi da Vazdušno-kosmičke snage Rusije nemaju dovoljno preciznih vazduhoplovnih ubojnih sredstava. Na društvenim mrežama objavljena je fotografija vođene bombe K029BE kalibra 1500 kg čija je oznaka u VKS Rusije najverovatnije UPAB-1500B-E koja se koristi borbenim dejstvima u Ukrajini. Ova bomba čija je masa 1525 kg, masa bojeve glave 1010 kg, namenjena je za uništavanje utvrđenih zemaljskih i ciljeva na vodi, ima maksimalni domet od 50 km (kada se odbaci sa visine od 15 km), vođenje je kombinovano, inercijalno i satelitski, deklarisana kružna greška odnosno CEP je ne veća od 10 m, ima upaljač kod koga je primenjena veštačka inteligencija sa tri režima odlaganja detonacije.
Pera
Možete li da pojasnite „Sistem S-300V ne poseduje nijedna evropska država, ali su SAD od Rusije 1995. nabavile jedan divizion radi proučavanja“?
Ne sumanjam da se ovo desilo, ali to ima smisla koliko i „Rusija je od SAD kupila jedan F-35 radi proučavanja“.
Грга
Фактор Јељцин очигледно.
Soniq
Rusija i bivse zemlje SSSR-a su devedesetih rasprodavale opremu ne pitajuci mnogo za razloge. Zato se i SAD sada mogu videti i migovi i HIND-ovi itd.
Фантазијо
Nekompletnu s-300 posedovala je Hrvatska.
NN
Nema smisla jer bi Rusija 90ih prodala rodjenu majku za dolar, a i prodala je, za razliku od SAD koje to nikada ne bi uradile jer su jedina ekonomska supersila. Propast ekonomije u SSSRu i raspad je bio uzrok raznih „neverovatnih cuda“ tih godina.
Nikola
Zapad nakon Hladnog rata nikad nije pruzio prijateljsku ruku Rusiji jer bi Rusija ekonomskim jacanjem postala predvodnik Evrope, cilj je naravno dovesti na vlast likove poput Jeljcina ili Navaljnog i onda pokupujes sve fabrike za 3$ i eksploatises radnu snagu za 300-400$ mesečno dok motaju kablove i rade poslove koji bi u EU bili zabranjeni. Da 2014. nisu uvedene sankcije Rusiji, ona bi već ekonomski po BDP stigla Francusku.
Borna
Ekonomska situacija Rusije ( prije ovih sankcija) nema veze sa zapadom. Rusije je( kao i RH) opljackana u privatizaciji, gdje su se rudnici i tvornice prodavali za kikiriki, a Putin je sve to amenovao kada je došao na vlast, uostalom googlajte njegovu bivšu ženu i obitelj. Rusiju su opjackali oligarsi uz pomoc jeljcina putina i slicnih.
Zelenski V
Zelenski
Vase obrazlozenje je smisljeno i racionalno.Ja sam ito to pisao u prethodnim komentarima o odnosu Poljaka prema Rusima nakon Katyna,i predvidao da ce barem jedno stoljeca Urainci dozivljavati Ruse kao ne bas prijatelje.Ukraina ne moze izgubiti jer ljudi izlaze goloruki pred tenkove.Vazno je opremanje vojske Ukraine ali je odnos populacije prema agresoru najvazniji.
frane
Poslije ovih sankcija citaces kako su SAD kupile S400 radi proucavanja, a Su 57 je dosao gratis.
Feline
@ Фантазијо
Hrvatska je imala ceo jedan osmatrački radar Ukrajinskog S-300P.
Steppenwolf
Koliko se secam DEA je nabavila S300v ali nekompletan (barem bez nekih radara). Mada imam u secanju iz Ukrajine a ne Rusiju..verovatno gresim
aha
@Nikola do kad vise sa ovakvim mitovima??? nije Zapad savrsen, slazem se, ali… za koje pare rade ljudi u firmama ruskih tajkuna koji plove na jahtama od pola milijarde dolara? kako to da slovenija, poljska, ceska..koji su prezivjeli utjecaj zapada ne zale ta time??? pruzao je zapad ruku Rusiji, ali Putina zanima jedino vojska, zato mu je trebao Krim, zato je dobio sankcije…. ponavljam, nije Zapad savrsen, ali boljeg na svijetu trenutno nema, svatko se moze pridruziti ako prihvati pravila igre…neki bi se htjeli pridruziti ali sa svojim uvjetima i svjetonazorima , koji bas na zapadu nisu popularni
Dead1
1990-ih IMF plan za Rusiju je da uniste industriju i da Ruska ekonomija se prevede na poljoprivredu i izvoz fosilnih goriva.
Oni su ocekiavli da ce Ruska privatizacija unistiti mnogo Ruskih industrija zato sto se ne mogu da takmice sa zapadom ili da ce zapadnjaci kupiti ono malo sto valja.
A uvijek je plan bio da osiromase Ruski narod preko „austerity measures“, to jest ukidanja socijalne pomoci, drzavnih usluga, ukidanja financijskoj pomoci industriji itd itd.
To i nije skriveno. Slicne planove su uveli u Sjevero Istocnu Aziju 1999-a i u Grcku i Cipar u 21-om stoljecu.
Samo sto Rusi nisu totalno slusali IMF, mongo zbog korupcije a nesto sto su to Rusi skuzili i nisu htjeli igrati tu igru.
Kako su Rusi slusali IMF tako je padao GDP:
1992- $3,100
1993 – $2,931
1994 – $2,662
1995 – $2,666
1996 – $2,644
1997 – $2,737
1998 – $1,834
1999 – $1,331 – Putin postao predsjednik
2000 – $1,771
2001 – $2,100
2002 – $2,377
2003 – $2,975
2004 – $4,102
….
2021 – $10,100
Da su Rusi radili kao sto je IMF/Amerika trazila, danas bi BDP po stanovniku bio $2,500 – $3,000 po stanovniku a ne $10,100 po osobi.
frane
Dead1
Zasto si izostavio godine 2014. pa nadalje. Mozda zato jer je GDP bio 16.000 pa je za samo 6-7 godina pao na 10.000 usljed sankcija uvedenih zbog aneksije Krima. Tadasnje sankcije su bile presmijesne naspram danasnjih. Za koju godinu moci ces GDP Rusije pisati trocifrenim brojkama.
about:blank
>> ima smisla koliko i „Rusija je od SAD kupila jedan F-35 radi proučavanja“.
USA je supersila pobednik hladnog rata u kome se SSSR raspao. Taj raspad je bio toliko brutalan da je sve bilo moguce 90tih. S-300 da prodaju Amerima jos i nekako, da vidite kako su im se zene po svetu j*bale za devize dok su im se muskarci kod kuce alkoholizirali i ubijali. To je bilo tek ludilo…
Srdjan
Bas me interesuje tih 25000 ljudi za šlemove kako će ući iz Poljske ili možda Moldavije … peške možda ,noseći ručno te stignete i javlene …!? Sad kada se uništi ta vojska koja je u okruženju .. kako će da odjekne
Pera
Da li mislite da su pre neki dan u vozu za Kijev bila samo trojica premijera ili je možda u tom vozu bilo i razne vojne opreme, možda i ljudstva?
Moravac
Ukrajina se oslanja na Slovačka, Rumuniju i Poljsku… NATO države koje kontrolišu njihovi vojnici. Rusi kontrolišu granicu prema Rusiji, Belorusiji i delimično prema moru. Centralni deo kontrolišu Ukrajinci. Na Zapadu Ukrajine ukrajinski vojnici izvode vežbe, obučavaju se, odmaraju… tu mogu da unesu i pripreme sve.
Marko
A tko će to uništiti? Rusi? Rusi na samom zapadu ne mogu ni prismrditi avionima i zato mogu koristiti samo krstareće. Krstareće nisu dobre za pokretne ciljeve i moraš znati gdje gađati i unaprijed sve isplanirati.
Tako da Rusi ne mogu zaustaviti dotok oružja jer ne mogu kontrolirati zapad Ukrajine. Ako i nešto unište, to će biti samo zato jer su imali dojavu gdje se nešto trenutačno nalazi…
Zelenski
„sad kada se uništi ta vojska koje u okruženju“…
aha.
rusi su u startu izgubili rat jer NEMAJU motiv za ratovanje, a ako su ga i imali izgubili su ga u prvim okršajima. Iz tog razloga sada rusi ruše gradove do temelja ubijajući podjednako i Ukrajince i ukrajinske Ruse.
motiv=0 bodova, od početka krivo informirani, ratuju u tuđoj zemlji za koju su mislili da je bratska i koju su okupirali nacisti (wtf??)
Logistika= izgubljeni, stalni nedostatak hrane i goriva. lako se vidi po masovno ostavljanim vozilima i sredstvima bez goriva i punih vreća krumpira pokradenih po kućama
planiranje= izjalovilo se već nakon prvih 48 sati kada su očekivali ulazak u Kijev kao „oslobodioci“ i opću predaju Ukrajine. Kašnjenje sa operacijom uzrokovalo je ostajanje u blatu i vožnja samo po cestama gdje ih rokaju.
rezultati= nisu uspjeli i već su nakon prvih 6 dana morali uvesti preko 50% snaga planirane za napad. Da, došli su do pred Kijev – ali sporo. Nema velikih napredovanja ni danas. Nemaju rezervnih snaga koje bi ostavljale na zauzetom teritoriju, prolaze kroz sela i gradove ili ih najčešće obilaze.
Stavljanje ročnika u napadne postrojbe je greška velikih razmjera. Nedostatak borbenog morala prisilio je velike zapovjednike da odlaze na teren. Rezultat toga je 4 mrtva generala (kada se to zadnji put u nekom ratu desilo?
Problemi sa municijom, raketama… koliko god su „demantirali“ da ih nema (a ima) sada traže od Kineza vojnu pomoć.
Moderna borbena sredstva, uglavnom su se viđala na paradi u Moskvi, u Ukrajini više od 80% toga je još iz bivšeg SSSR-a.
Sa druge strane Ukrajina dobiva masovnu pomoć u oružju, a nisu još ni proveli potpunu mobilizaciju.
I da skratimo priču – masovne i žestoke sankcije i osuda Rusije cijelog, ali doslovce cijelog svijeta zbog agresije na Ukrajinu dovršit će ovu priču unatoč medijskoj blokadi unutar Rusije. To najbolje pokazuje i distanciranje Kine zadnjih dana. Unutarnji problemi za Rusiju tek dolaze i pitanje je kada i koliko će trebati da se oporave. Ono što je posebno bitno je odnos Ukrajina-Rusija kojem će trebati sto godina da se popravi ili dovede u normalnu.
Pa sad na kraju – kako mislite da će se uništiti ukrajinska vojska? Stajanjem izvan gradova i masovnih bombardiranjima istih?. Imaju ukrajinci gubitaka, ali ne više od rusa, a onog trenutka kada Ukrajina ovlada nebom, a hoće -obzirom na to što još uvijek imaju i što im tek dolazi, počet će masovna rokanja i bježanija ruskih snaga. Jedino je pitanje da li je putin toliki idiot da bi upotrijebio bilo kakvo nuklearno ili u „lakšoj varijanti“ kemijsko naoružanje. Onda je zapečatio sudbinu Rusije, ali i svih nas ostalih uokolo, odnosno svijeta.
nadam se da neće biti brisanja komentara. Samo sam naveo činjenice.
Aleksa
@Zelenski
Slazem se sa svim, samo mislim da je smesno misliti da ce Ukrajina ovladati nebom. Mada sama cinjenica da Rusi sa mnogo vecim snagama to nisu do sada uspeli da urade je pobeda za Ukrajinu.
Kamikaze dronovi ce medjutim ozbiljno usporiti Ruse i nanositi stravicne gubitke jer oni nemaju odgovor za njih.
Rusi su ovaj rat izgubili nakon 72 sata, samo je pitanje koliko mrtvih ruskih mladica, unistenih komada vojne tehnike i ekonomskog razaranja onaj manijak mora da vidi pre nego sto zaustavi ovo ludilo.
Milos S
@Zelenski… RF nemoze da ratuje kao USA ili NATO sa 15000m visine ili 2000 km daleko. Jednostavno nemaju toliku avijaciju i potrebnu količinu pametnih raketa bombi… Kolika je količina svega toga potrebna za Ukrajinu kad je za Srbiju trebalo 1000 aviona par hiljada krstarećih projektila ,100000T bombi….bez kopnenog napada? Ali zato kopnena armija je i više nego dovoljna da završi posao. A svaki kopneni rat znači i gubitke na svojoj strani. Do sada je bilo da gledamo USA razaranja država ,nažalost i učestvujemo u svemu tome,
Ko je očekivao video igricu ili tome slično grdno se prevario. Tamo se vodi pravi rat. Ukrajina je planirala da počisti otcepljene regione i zasigurno se dobro naoružala ali su ih Rusi pretekli i preventivno napali. Sigurno da ima velikih gubitaka jer protivnik nisu neki slepci i banana države koje USA npr može da bombarduje kad i kolko hoće. i Sve ovo što navodiš u svom komentaru je daleko od realnosti. Nit su Ukrajinci tako jadni i bedni miroljubivi( 175000 hiljada vojnika naoružanih do zuba su poslali da spale Donjeck Lugansk) Nit su Rusi krenuli tako bezveze u jedan krvav i dug rat . Zasigurno u zapadnoj propagandnoj mašineriji Ukrajinska vojska je pred Moskvom a u realnom životu ih polako melju ………..
Srdjan
Videćemo za nedelju – dve kada se obelodani pravo stanje na terenu !
Feline
@ Zelenski
Evo ih ti tvoji “motivirani Ukrajinci”, sve sam tvrdi profesionalac, lepo se vidi, daju izjave u svojstvu ratnih zarobljenika. Dobro je dok je za medije, nego šta će kad ih sprovedu kod tužioca u Donbasu? Neki su stigli i da se presvuku u pokradenu civilnu odeću, ne bi li se izvukli kao “izbeglice”. Čim su Rusi pripucali UKR oficiri i policija su hrabro pobegli i ostavili mobilisane da se sami snalaze. Očigledna je velika profesionalnost i motivisanost kod ukrajinske strane…
https://youtu.be/PClj57dhoS4
https://youtu.be/YTsU4k1aMOo
Feline
I još treba pogledati ruske komentare ispod ovih klipova, niko ne likuje, žao ljudima naroda koji Zelenski pomoću policije, naoružanih desničara, neonacista i opasnih ludaka (Azov, Desni Sektor i sl) tera da ginu za njegovu fotelju…
Dead
Zelenski – ma kakav motiv. Nacisti i Japanci su bili fanatici dok je mnogo Amerikanaca desertiralo i postali gangteri i pijandure u Parizu p Njemacka i Japan izgubili rat.
Cisto sumnjam da bi Rusi ista bolje radili da ih napadnu Amerikanci i siluju zenu i prodaju djecu u roblje.
Problem je citava Ruska vojska – oni i dalje zive u 1939-42-oj a sto se tice kvalitet podoficira i logistikie, 1700-21-e kad su se borili protiv Svedana u Velikom Sjevernom Ratu.
Ocigledno ne razumju moderne ratovanje. Ne razumju moderne taktike, ili zasto su komunikacijski sistemi vazni.
Ne razumju kako da koriste aviaciju – tu imaju Su-30 i Su-34 pa ga koriste kao da je Il-2 Sturmovik nad Kurskom 1943-e!
A o kvalitetu pjesdaije – pa to je za ne vjerovati koliko su losi.
madpal
Ciji su helikopteri unisteni na tom aerodromu :) ? S obzirom da na njima ima veliki broj Ukrajinskih letelica, uglavnom neispravnih. Ne bi me cudilo da su sve to Ukrajinske letelica sa otpisa koje samo stoje parkirane, kao sto se i sada na snimcima vidi.
ivan1
Madpal bio je jedan snimak koji su snimili ruski vojnici sa napadnutog aerodroma, brdo opreme izgorelo i unisteno i komentar da neki helikopteri nisu uniisteni (sto znaci da neki nisu).
Živojin Banković
ivan1
Тај снимак је и постављен у овом чланку.
Živojin Banković
madpal
То смо и оставили као могућност, али се ипак на оном снимку стајанке где су уништени камиони, види да су тамо руски хеликоптери.
Украјински су вероватно на удаљеним стајанкама.
MrNo
Bile su neke price da su ameri nabavili s300v ili samo neke njegove delove ali preko belorusije a ne direktno od rusije ako me secanje ne vara
Mile onaj stari
Resili ameri da se bore dobposlednjeg ukrainskog vojnika ili sta vec. Pa salju i oruzije za koje je potrebna lepa obuka ili ce poslati svoje ljude u vidu dobrovoljaca.
A stalno se servira britansko vidjenje sukoba gde ruska vojska minimalno napreduje. Ajde rasporedite tih 200000 ruskih vojnika na teritoriju koja je osvojena i koju Rusi kontrolisu ispada da je jedan u Malom Mokrom Lugu a drugi na Miljakovcu – i to rade prilicno uspesno.
Mariupolj je skoro ociscen vecina iz Azova je u nekoj celicani, juce je izaslo cak 43 hiljade ljudi jer jednostavno nema vise toliko Banderovaca da ih sprecavaju i koriste ko zivi zid.
A prica o napadima na civilne objekte – gledam snimke gde su Ukrainci smestili haubice i VBR-ove u dvorista kuca i odatle tuku – posle umesto unistenog orudja postavljaju srusene kuce po netu.
Gde je Wali – nesto se ne javlja? A brod Vasilij Bikov se pojavio u luci – a bilo objavljeno da su ga ostetili sa obale.
Problem je sto za te dronove kamikaze treba ozbiljna obuka i verovatno ce ih koristiti USA osoblje – e to se vec moze smatrati ukljucenjem NATO-a u ukrainski rat a to je ozbiljna prica.
milinko
Da li se iko seća kada su rusi slali oružje Vijetnamcima?
Borna
A gdje su ruski generali…i kakvi crni nacisti, Ukrainci brane svoju zemlju od agresora, koji bunca i u čije laži ni oni sami ne vjeruju( zato ukidaju instagram)…
Nego, kada hrabri Putin bude posjecivao bojiste, hoće to raditi gol do pojasa ili se ipak bude obukao…a ne čekaj, neće ici na bojiste niti ce posjecivati ranjene, Kremlj je rekao da to nije u planu.
Mile onaj stari
@Milinko – to su bila sasvim druga vremena i drugi odnosi – postojao je Varsavski pakt sa druge strane NATO ali to nije toliko bitno – vec je ovde receno ali aj ponovo – ovde je bolje poredjenje Kube i dopremanja ruskih projektila na nju i odluke Kenedija da ako treba udje u rat i to nuklearni jer se nazad vise nije moglo. Sada je ceo NATO hteo da udje u Ukrainu a najvise USA i Rusi su primenili isto pravilo kao i Kenedi za vreme Kubanske krize. Samo se NATO nije povukao pa je izbio rat i to preventivni.
Drugo tada su ratovali ali nisu uvodili sankcije izmedju NATO i Varsavskog pakta vladalo je to neko precutno slaganje oko nekih stvari …
@Borna – ah da sram ga bilo (Putina) svi USA predsednici su uzeli puske u ruke i pravac prva linija … nije njima tamo mesto, tu pricu mozete servirati negde drugde ali ovo je vreme svakakvih sloboda zar ne?
Zelenski V
Mile onaj stari.
Dali si mozda gledao kako goloruki Ukrainci zaustavljaju kolonu Z tenkova?Ukraina ne moze izgubiti isto kako i Afganistan nije od SSSR i USA.Samo je pitanje gubitaka mladih Rusa i Ukrainaca.Koliko vidim za Putina to uopste nije problem ,isplati 35 000E u Rubljima po jednom mladom Rusu, i kao svi mirni.
Gastos
@milinko
secaju se, ali Rusi nisu slali oruzje od tada, a imali su puno prilika obzirom na sve americke invazije, kojih se valjda secas.
Davor
Mile molim te da mi pojasniš šta Ruska vojska radi u Ukrajini?!
Krunoslav
Ameri su glavni neprijatelji jel da? Pa dal’ bi zaista Ukrajinci bili spremni ginuti za amere? Ili možda imaju glavu za razmišljanje. Pa ne žele predsjednika sa zlatnom WC školjkom postavljenim od Kremlja. Možda baš žele da svake 4 godine idu na izbore a da pri tom političari ne stradaju od novičoka i ne dobiju metak i šetnji.
Matan
Čitam več par dana, da Rusi žrtvuju staru tehniku koja je ionako za rashod, šaljući ih u napad, i onda kad Ukrajinci unište to, otkriju svoje položaje, slijedi uništavanje tih položaja bombama, raketama, artiljerijom itd..
Ima smisla, samo neznam, kako su odredili koje su posade za rashod… Po snimcima ubijenih ruskih vojnika, vidi se različite uniforme, čak dosta i civilnih bundi i odječe, izgledaju kao nečija Teritorijalna Obrana, a ne profesionalna vojska.
To je ipak brojno velika kopnena sila s velikom vatrenom moči, bez obzira na starost tehnike, i na otvorenom su brzo nadjačali ukrajinske snage, koje su imale izbor ne povuči se u urbano područje i da izginu svi, pa onda i ta urbana područja izgube, ili da se povuku unutra i pruže otpor na sebi povoljnijem terenu. Odabrali su ovo drugo, zato se sad i dešava ogromno razaranje urbanih područja od Rusa.
Problem je, što stanovništvo nije očekivalo invaziju, mirna područja su postala ratno polje u prekratkom vremenu, realno, Rusi su doveli rat tamo gdje ga nije bilo. Optužbe da se Ukrajinci povlače u urbana područja su nelogične… To su NJIHOVA urbana područja. Ko da su Rusi krivi što su branili Lenjigrad ili Staljingrad u gradu.
E sad, unatoč velikom razaranju, napredovanje je usporilo, zbog puno uspješnijeg otpora, potrebne su ogromne i svježe snage za dalje, ali i za osiguranje linija opskrbe… Zbog brzog početnog napredovanja, ostalo je puno ukrajinskog stanovništva iza linija, velike rupe na frontu kojima se doprema oružje i ubacuju jedinice koje rade rusvaj u pozadini i na lance opskrbe. Rusima je još najmanji problem osvojiti ili pregaziti neki prostor, ali rat nije samo osvajanje, nego i držanje pod kontrolom, izbjegavanje gubitaka, zadržavanje osvojenog..
Kad sve to sagledaš, izgleda da su Rusi zagrizli malo više nego što mogu, Ukrajina ipak nije što i Gruzija ili Čečenija. A to me i brine…
Poraz i velike gubitke, Rusija ne smije priznati, uzdrmat će im vlast i državu… S druge strane, neprijatelji će iskoristiti priliku, da osramote i oslabe Rusiju koliko god mogu.. kao što Rusija sad izbjegava ovo zaustaviti dok ide u njihovu korist, tako će i druga strana, ako krene naopako, ako uspiju zaustaviti Rusiju, svaki novi dan rata više će štetiti Rusiji nego Ukrajini.
Nažalost, to nadigravanje će se plačati u životima, u sve večoj cijeni, dok ne postane neprihvatljivo, a tek onda slijede pravi pregovori. Za sad, za Rusiju su gubici još uvijek prihvatljivi, s obe strane. Ukrajina trenutno i nema izbora. Ono što se od njih traži, jednostavno je neprihvatljivo, čista kapitulacija i predavanje suveriniteta drugoj državi, ovdje se uooče ne govori o gubitku teritorija, nego nečem puno gorem. Dakle, za njih gubici i dalje igraju sporednu ulogu, i dalje su manji nego što su spremni podnijeti, jer alternativa je, što?
Biti nova Bjelorusija? To očito Ukrajinci ne žele, jer da žele, ne bi do ovog ni došlo.
Tako da… Dugo će ovo još trajati, jedino sam u to siguran…Prekid vatre će možda smanjiti žrtve i razaranja, ali mir će se teško vratiti, sve dok se Rusi ne povuku.. Vidjet ćemo…
Petrovic Dusan
@Matan Vase objasnjenje je kao da kazete da Crvena zvezda namerno pusti da gube 0:6 od Partizana, da bi iskoristili nepaznju Partizana kad se opuste jer vode sa 6:0, pa ce im u zadnji momenat zabiti 7 golova i pobediti Zvezda.Cudna neka taktika…
Зуне
Матане, то ово што видимо је право стање руске армије, нема ту калкулисања, ово су јединице сматране за елитне у Русији.
Армате, Су57, Су 30/35, чак и Т90 су ретке зверке, прототипови, и задужене за одбрану Москве. Јуче чак била фотографија уништеног Т80УМ2 прототипног руског тенка.
Dead1
Krunoslav, Ukrajinci mozda se bore za Ukrajinu ali umiru za Amerikance. Ovaj rat je bio Americka zamka.
Znaju na zapadu jos od 1990-ih da Rusija nece ikad dozvoliti Ukrajini da ude u NATO. A Amerikanci od 2007-e guraju i Ukrajinu i Gruziju da udu u NATO (iako Francuzi i Njemci su protiv toga).
I tako 2008-e Rusija porazila Gruziju a 2014-e pocne rat sa Ukrajinom.
I dalje Amerikanci huskaju Ukrajinu da se protivi Rusiju, A naivni Ukrajinci vjerovali da ce ih NATO ili SAD spasiti.
Sad se vidi istina – Ukrajina je bila Americka zamka a Rusi upali u nju i sad je katastrofa i za Ukrajinu i za Rusiju.
A ovo je i dobar posao za Ameriku u Evropi. Vise se ne prica o samostalnoj Evropskoj vojnom savezu nego svi sve vise podrazaju NATO i tako Americko vodstvo.
Zaista genijalni rezultati za Ameriku:
1. Rusija ekonomskih unistena.
2. Ruska knovencijonalna snga neutralizirana
3. Evrope ponovo pod Americkim vodstvom.
Borna
In 1994, the United States acquired components of the system from Belarus and in 1995, it purchased a number of missiles, launchers, and a command and control element for the system for testing purposes.
Kupili kao i brdo toga…nakon ekonomskog sloma SSSR-a…
Živojin Banković
Borna
Да, постоји и инфо да су од Белорусије купили елементе система фамилије С-300П.
Feline
@ Borna
E baš taj S-300P Rusi su skroz na skroz razbucali antiradarskim raketama, i to mnogo više komada nego što ima van Ukrajine. Već je devedesetih počeo da zastareva…
Inače lepo videlo (i čulo) šta se dešava i sa doturenim oružjem, i sa magacinima u kojima je bilo smešteno, a i “hrabrim dobrovoljcima”. Preživeli su pobegli glavom bez obzira u Poljsku posle par detonacija…
Sima
Dobiće s300 pvo sisteme od nato zemalja kao i avione mig 29 i su 24/25, što su dobili??? Očigledno da mogu da računaju Ukrajinci na lake prenosne sisteme PO i PVO i to je sve.
Boki
Mislim da je grčki S 300 verzija PMU1. Deceniju mlađi od ukrajinskih. Neke razlike postoje ali se mogu ukrajinski operateri brzo obučiti.
Za finski buk se može naći podatak da je mlađa verzija m 1-2. Opet nije toliko drugačiji od starih m1 ukrajinskih. Ali oni se godinama ne koriste. Pitanje koliko vremena treba da se dovedu u operativno stanje.
Za razliku od aviona, pvo sisteme je lakše pokloniti, dostaviti. Netreba neka infrastruktura za korišćenje, kao aerodromi za avione.
Ali ostaju isti politički problemi i rizici. Moguća ruska osveta ka zemljama donatorima opreme. Pogotovo ka Bugarskoj i Slovačkoj, zavrtanjem gasa.
Inače i Srbija ima razne opreme koja je iz sovjetskog doba, ista kao Ukrajinska. Strele 10, helikoptere Mi 8, Neva, radari.
Možemo i mi biti na udaru pritisaka i ucena.
Borna
Zanimljiv clanak…
https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/elitna-jedinica-ukrajinske-vojske-je-najveca-putinova-nocna-mora-udaramo-ih-dok-spavaju-15172027
Objasnjava sve one snimke sa dronovima koje prikazuju unistavanje/unistene ruske tenkove i kamione, ali kljucno je da puno podataka dobijaju od NATO-a….
Gastos
@Borna
evo jedan zanimljiv za tebe
https://topwar.ru/193700-privedeny-svezhie-dannye-o-posledstvijah-raketnogo-udara-po-javorovskomu-poligonu-vo-lvovskoj-oblasti.html
B
Zaista zanimljiv clanak
Feline
Zanimljivo da se nije uzelo u obzir da je dotični aerodrom mogao isto tako (i još bolje) da izgleda i posle prelaska Rusima u ruke…
Zanimljivo je da je pušteno u opticaj posle pada Izjuma i žestokih Ruskih udara po aerodromu u Kramatorsku, morao je da se pravi medijski spin da se Ukrajinska populacija ne bi mnogo pitala kako će nadalje “branioci Mažino linije” da se snabdevaju i kako Komičar namerava da spreči potpuno opkoljavanje… a i da se neko ne zapita šta je sa “hrabrim braniocima” Mariupolja, više ne “brane” sam grad, sad Azov brani čeličanu, vlasništvo svog sponzora i finansijera.
Dok god se pregovara Rusi prekidaju paljbu, i to se proglašava za “veliku pobedu”, dok ne zapucaju ponovo, a onda se opet “uspešno brane” sve nova i nova mesta…
SheikhZayeb
Koje potpuno opkoljavanje? Gde vi vidite potpuno opkoljavanje? Čega? Kijeva? Harkova? Sumija? Pa sama činjenica da nisu uspeli da zauzmu čeličanu tri nedelje dovoljno govori o mogućnostima ruske vojske. I prilikom tih napada je poginuo Oleg Mitjaev general major, komandant 150. motostreljačke divizije. I posle mi pričate o opkoljavanju? Nego recite mi šta koristite, da i ja probam. :)
Što se aerodorma tiče, postoje satelitski snimci koji pokazuju stanje pre i posle ukrajinskih napada, kao i snimci odvlačenja oštećenih Mi-28, Mi-24 i Mi-8Amtš kroz Herson, kamionima. https://twitter.com/UAWeapons/status/1504920449515466760
Što se ukrajinskih helikoptera tiče, oni nisu bili parkirani kod terminala, već na izdvojenom delu, vidite GoogleMaps.
Feline
@ SheikhZayeb
Najveća opasnost od opkoljavanja preti Ukrajinskim jedinicama na utvrđenim linijama prema Donbasu – oko 70 000 ljudi, to tvrde i zapadni komentatori i baš svako vojno lice koje uopšte daje izjave za medije…
Ono na šta uopšte ne računaš, a što zapadni mediji prećutkuju je da je Ukrajina (a i Belorusija i Rusija) tokom Marta i Aprila pravcati okean blata, poznata ruska rasputica, videće se tek šta će da bude kad se Ukrajinska stepa malo ocedi – iz Kijeva nisu badava najavljivali “prestanak ratnih dejstava u maju” – znaju i oni šta će tada da se dešava, a do tada su na milost i nemilost ruske avijacije – da je tačno što Večernji i Jutarnji verglaju (kao i B92) zašto bi se za Ukrajini tražili avioni i PVO sistemi svuda redom?
SheikhZayeb
@Feline: konačno da ste se setili rasputice! :) Nagradno pitanje: kako bi ocenili vojskovođu ili štab koji je pokrenuo invaziju usred rasputice, i to vojske koja je pre toga provela oko 30 dana na terenu i spavala po šatorima? Kako bi ocenili činjenicu da nemaju kvalitetne gume, pa su prikovani za puteve i da im stalno nestaje goriva, hrane i municije?
Kada se ruska stepa malo „ocedi“ Rusija neće više imati čime da ratuje, ako se ovakav tempo gubitaka nastavi.
Što se ruske avijacije tiče, pa ona trpi katastrofalne gubitke, pre svega zbog loše obučenosti posada i nepostojanja kooordinacije između KoV, trupne PVO i VKS. Radio veze su im se raspale, a nemaju ni navođenih bombi koliko treba.
Što se linija prema Donbasu tiče, one su već poodavno povučene, više ne postoje. Postoji samo opkoljena 12. brigada Nacionalne garde Ukrajine i 501. bataljon 36. brigade mornaričke pešadije VMSU kao i jedna četa tenkova. I tamo je juče stradao pomoćnik komandanta za moralno-političko vaspitanje, kapetan I ranga Andrej Palij, pored komandanta 150 motosttreljačke divizije, general-majora Olega Mtijaeva. Ostatak ukrajinskih snaga prema Donbasu se povukao i delovi tih snaga se trenutno bore za Severnodonjeck.
Do maja Rusija neće moći ni da uguši neki ustanak, a kamoli da sprovodi operacije ovakvim tempom.
Zelenski V
Veliki je nesrazmjer u snazi na papiru ,ali najvaznije je moral i pravda ,koji je svakako na strani Ukraine.Putin je popio snkcije kojih se nije nadao,i sada se poziva na ,,junastvo ,,Rusa,ali je zaboravio da su Rusi pokazivali junastvo kada su branili sebe i domovinu .Sada je sasvim druga prica i naravno da ce ruski mladici nastojati izvuci zivu glavu a ne junacit se za Putina. Putinu je Zapad mrski ,omrazeni i nemoralan ,dok istovremeno njegovi poslusnici pa i on sam svoju djecu salje na skolovanje na taj isti Zapad i istovremeno kupuje za njih ,,dace ,,po Londonu za milione Funti.Bas me zanima dali rocnici znaju za sve te dace od Lavrova i co.
Gastos
@Zelenski V
Nesrazmer je bio NATO protiv Srbije, a ovo je najpribliznije ferki koju cemo da vidimo za svog zivota. Pogledaj na papiru koliko je ruskih snaga u dejstvima, a koliko Ukrajina ima.
Ako se Amerika brani u Iraku, nece se Rusija braniti na drugom kruznom autoputu oko Moskve.
Feline
@ Zelenski V
Da su mediji objektivni kao što su navijački oni bi se setili da prenesu i činjenicu da je zbog topljenja snega Ukrajina sad jedan veliki okean blata, ali ono se neumitno suši, a Rusija ima 12 000 tenkova, dok je Ukrajini ostalo svega nekoliko stotina – ruska avijacija suvereno gospodari nebom nad Ukrajinom.
Ko misli da Rusi nemaju apsolutnu nadmoć u vazduhu jer tako tvrde prozapadni mediji i Ukrajinska propaganda, nek se zapitaju zašto se svi polomiše tražeći avione i PVO sisteme za Ukrajinu? Čeka Zelenskog dugo toplo leto, sa samo Kijevom i možda još par gradova u obruču, uništenim zalihama, bez municije, i savdemoralisanim “braniocima”, pa će onda da objašnjava da “mir nema alternativu” i da prihvata redom baš sve što se zahteva, i naravno, postićiće pregovorima bitno manje nego što je mogao pre pustošenja i tolikih žrtava…
A tek kad rat stane, pa krenu Ukrajinski “patrioti” da izvoze hranu, Ukrajina je svetski izvoznik br 2, odmah posle Rusije, a Ukrajinci nisu platežno sposobni dok svetske cene divljaju…
Od njegove mudre vladavine Ukrajina ima da se oporavlja narednih 50-100 godina…
todos
Pitanje za stručnjake. Na flightradar 24 pojavljuju se prijavljeni f16. Otkud borbeni avioni na globalnom radaru?
Borna
Ako avion leti u kontroliranom prostoru,mora imati transponder, koji na stalne upite radara kontrole letenja daje podatke o registraciji aviona, tipu,ruti,trenutnoj visini i brzini. Podatke od radara kontrole letenja dobija i flight radar. Zato se vide i tankeri i dronovi i ostale letjelice.
Hal Tejas
I ja vidjam nad Rumunijom EF Tajfune.
omen
@todos
Na flightradaru se vide letjelice koje imaju ukljucen ADS-B, tj. same se identifikuju.
Грга
Исто као што видиш Глобал Хоукове и разне друге извиђачке авионе можеш и њих, ако су им укључени транспондери.
Miki
Gde je leteo?
Dok lete u mirnodopskom vazdušnom prosotru, pa još međunarodne letove, lete sa uključenim transponderima i kao prijavljeni letovi. Normalno je da se vide na flight radar.
SheikhZayeb
Pa pojave se kada uključe transponder.
Zonzi
Jednostavno, lete s uključenim transponderima, što povećava sigurnost prometa.
Svarog
Kako odakle pa ukljucili transponder pobogu.
todos
@Miki
Dva su kružila oko granice Rumunije i Moldavije. U blizini je bio i tanker.
Tedy
In my humble opinion, they fly with the transponders on as a message for the public. The radars, which, as a general rule, have IFF capabilities, can detect and identify a boggie as being friendly or foe without any transponder being on or off. Transponders, in those cases, are, mainly, for show of force purpose. Just my opinion, as an amateur.
about:blank
Ja ne znam kao je recimo u Srbiji ali kada se u Nemackoj obavlja vezbovni vojni let vi morate zatvoriti deo ili celi jedan airspace za civilni saobracaj. Kada vojni vazduhoplov samo prelece on mora ukljuciti ADS-B transponder. Flightradar poseduje mrezu prijemnika ADS-B signala. To su uradjaji koje je relativno jednostavno napraviti u samogradnji. U principu vam treba programabilan TV tuner i eventualno Ethernet modul za prikljucak na mrezu/internet ako hocete da obavljujete te podatke na nekom sajtu ili ih prikupljate/obradjujete…
Tedy
Mainly, they want to say, keep calm, we’re here. We’re watching. All good.
Feline
@ Borna
Već se i u CRO medijima nazire da je Komičar u bitno težoj situaciji nego što se može čuti u medijima, i da je druga faza operacije Bagration na pragu.
Neko ko se malo više razume u ratovanje od svih nas, penzionisani general Ante Kotromanović:
“ Kazao je i kako je za Ukrajince trenutačno najteža situacija na jugu, kod Mariupolja, koji je opkoljen već danima i gdje su ruske postrojbe već došle do centra grada i gdje se vode ulične borbe na život i smrt.
Iznimno teška situacija je kod Harkiva i kod još nekih gradova koji su pod stalnim napadima. Za gradove u okruženju postavlja se pitanje imaju li još svježih snaga i koliko još streljiva i hrane imaju, što će biti ključno za dalju obranu. Kada je riječ o Kijevu, kazao je da je svaki novi dan važan i za Kijev, ali i da je to grad koji sada brani više od 100.000 vojnika i policajaca.”
https://m.vecernji.hr/vijesti/kotromanovic-ukrajinci-ce-se-morati-odreci-jednog-vaznog-dijela-svog-teritorija-a-putina-moze-svrgnuti-samo-jedna-sila-1571869 – m.vecernji.hr
SheikhZayeb
1. Osim Mariupolja i (delimično) Černjigova nijedan veći grad se ne nalazi u okruženju. Borbe se trenutno vodje u Izjumu i Severnodonjecku.
2. Rusija nije obezbedila ni pozadinu, već je prikovana za puteve, a deluju samo noću. Kako se to dešava da im se konvoji uništavaju u debeloj „pozadini“?
Od druge faze operacije „Bagration“ nema ništa, jer je prva faza doživela totalni fijasko. Te bajke o 12.000 tenkova ostavite za laku noć, u upotrebi je oko 3.400 tenkova, ovo ostalo je konzervaciji. O obučenosti posada ruskih tenkova ne bih da trošim reči – ispod svake kritike.
E sad, tačno je da mediji navijaju za Ukrajinu, ali čak je na informacionom planu Rusija totalno zakazala! Za razliku od Zelenskog, Putin se pojavio samo na jednom mitingu i blebeće iz kancelarije, a informativni program im je poluretardiran. Diplomatija je takođe zakazala. O obaveštajnoj pripremi ne treba trošiti reči.
Ivan Užice
Mogu da daju Ukrajincima sve što imaju ništa neće promeniti situaciju.Ukrajina je završila svoje snove o NATO-u i Eu.Mogu da šalju šta hoće,vidim i fotke famoznih Barjaktara rasutih po zemlji u komadima.Ukrajina je platila skupu cenu jer je verovala zapadu,sada će ostati u ruševinama.Evo Vam vesti iz prve ruke iz Moskve.U Moskvi sve po starom i kao da nije rat,bukvalno normalno stanje.Svega ima i ništa nefali.Ovo je prilika da se Rusija okrene sebi i razvija svoju industriju.Naravno Bmw,Jonson&Jons i mnoge druge i dalje rade u Rusiji i radiće,Nemačka i dalje kupuje gas i tako…
Petrovic Dusan
@Ivan Užice Zapravo je u Moskvi bitka za secer u radnjama medju penzionerima, a ekonomija ce im se vratiti na nivo 1991-1993.
Ne sme da se kupi dolar, a sa svog racuna ne smete podici vise od 10000$ osim u rubljama za 1/4 kursa dolara.
Nije isto izgubiti bespilotnu letelicu kojom neko upravlja dzojstikom i nije povredjen, kao izgubiti tenkove i druga vozila sa zivom posadom kao Rusi.
Uostalom, ekonomski najjace zemlje sveta ce lako poslati nove Barjaktare, a piloti sa dzojstikom su samo dobili novo iskustvo.
omniameamecumporto
Svega ima i ništa ne fali….pa da izgleda kao da Rusija dijeli božićne pakete u Ukrajini. Ako baš i ništa ne fali, falit će životi mladića koji se više nikada neće vratiti, falit će miris Europe koji je otišao u nepovrat, falit će ljudi koji će početi iseljavati jer će Moskva postati selendra. Stvarno pričaš onako putinofilski.
Meni će Rusija faliti ali Putin se nije trebao niti roditi ako me razumiješ.
Borna
Da sve je savršeno, ne smiju se kupovati devize, burza se ne otvara vec 24 dana, kamate su skocile samo na simbolicnih 20%, facebook,instagram i slično je zabranjeno, Putin se naslikava u jakni od 13000€, prenosi na televiziji se prekidaju, ako kažes rat ides u zatvor, ruska zastava je zabranjena na svim natjecanjima, i da, poginulo je izmedju 4 i 6 generala,ali to se svima desava….a najdraže mi je ova prica iz slobinog vremena, sankcije se super, budemo se razvili zbog njih…aha,sigurno….
YPT
@PD
Nema potrebe da eksploatišete tuču oko šećera. Sećate li se otvaranja „Linde“ i tuče oko istog tog šećera i pilića?
Realista
Ako je ijedan sukob na kugli zemaljskoj potvrdio da istina prva strada u ratu to je ovaj ovde.
Rusi su imali gubitke na aerodromu iz najglupljeg mogućeg razloga – zaboravili koliko je domet smerča. Po njihovom priznanju izgubili su par helikoptera koji su bili na stajanci i nekoliko cisterni.
Ukoliko bude želje, može se vrlo efikasno sprečiti dostavljanje bilo kakvog ozbiljnijeg oružja, jer su isto tako naivno oni na pogođenom poligonu mislili da ih neće niko dirati, ne znam samo iz kog razloga, pa im se desilo šta im se desilo.
Nemojte se zamlaćivati da se Ukrajinci mogu odbraniti prenosnim sredstvima za napad na tenkove i niskoleteće letelice. Pogodite par dalekovoda oko Kijeva i sa odbranom je gotovo. Da ne pričamo o mnogo strašnijim stvarima koje mogu biti spuštene na glave. Potražite kako to izgleda u Mariupolju i još par manjih gradova oko Harkova. Ljudi ikako da uklavire da težište i cilj napada nije Kijev, već linija od Harkova do Zaporožja i dalje do Moldavske granice, što će reći cela crnomorska obala i debelo zaleđe.
Tu je industrija, energetika i plodna zemlja.
U Mariupolju je 10-15 hiljada ljudi a na samom jugoistoku i do 70.000. I to su, pored Kijeva, najspremnije i najobučenije jedinice koje Ukrajina ima. To što na njih pada svakog dana je neverovatno, a sa svakim danom ima sve više i ranjenih i poginulih i porušenih ili probijenih linija odbrane. Gde god se desilo da su promolili nos van naseljenog mesta od jedinica i opreme nisu ostali ni dugmići.
Svi koji su očekivali da rat bude gotov za 2-3 nedelje nemaju veze sa realnošću. Ukrajina je ogromna, ima veliku vojsku, ili je bar imala, i ukopavaju se već 8 godina. Setite se da je za malu SRJ trebalo 78 dana da poklekne, i to zato što su počeli da napadaju elektrane i dalekovode.
Rusija ima toliko municije još iz vremena SSSR da mogu da priušte sebi ispaljivanje koliko god je potrebno salvi i da probaju od naoružanja sve što im padne na pamet.
Neko je pomenuo moral i volju za ratovanjem – pa rešenje i za to se upravo odvija pred nama – Čečeni, Dagestanci, Ingušeti, i par desetina hiljada boraca sa Bliskog Istoka nema taj problem pa će poslati njih u Ukrajinu.
Onog trenutka kada bude rešena vojna grupa vojske Ukrajine na istoku (poginuli komadanti i grupe istok i grupe sever a komandant operacija je smenjen), rat je praktično odlučen, jer Kijev zamenu za njih nema. Nakon toga je put ka Dnjepropetrovsku i Zaporožju otvoren. Ko iole nešto zna o vojnoj strategiji ima ideju šta to znači. A ove stvari će se dešavati u naredne 2-3 nedelje. Prvo na severu padaju Izjum i Severodonjeck (Ukrajinci drže južne okrajke na današnji dan), na jugu Maurilolj i oslobađaju se snage za pokret ka severu. Jedinice vojske Ukrajine imaju dva izbora, da pokušaju povlačenje i izašu na otvoreno ili da bukvalno budu preorani. Nikakav izbor.
SheikhZayeb
Zaboravljate par sitnica. Prva je ta da su se Ukrajina, baš kao i Rusija u vreme SSSR-a ozbiljno primpremale za nuklearni rat, tako da imaju planove za popravljanje dalekovoda, kao i podzemne dalekovode, a svaka važnije institucija ima generatore. Kijev nije Gadžin Han ili Krupanj, pa da zavise od par dalekovoda.
Što se prenosnih sredstava tiče, objasnite mi, molim Vas, odakle ovoliki ruski gubici?
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Milos S
@Realista tako sam nešto I ja razmišljao. Tako su i Ruski stratezi razmišljali izgleda. Ali izgleda da je Ukrajina u saradnji sa USA spremila iznenadjenje. U Mauriopolju je 89posto stanovništva Rusi!!!! U Harkovu preko 60posto,Odesa isto ,manje više po celoj istočnoj Ukrajini je slično. Sve što Ukrajina ima da je spremno za borbu nalazi se u gradovima na Istoku. I vrlo dobro znaju ako ih izvuku na otvoreno da su gotovi. Ukrajinski civili su već u Poljskoj a ovi po skloništima su Rusi i koriste ih kao živi štit. Svako razaranje pogibiju predstavljaju kao masakr Ukrajinaca i poželjno je da toga bude što više!!!! Uglavnom zbog toga i snage RF trpe velike gubitke . Za Ovolike ratne operacije i količinu razaranja 900 mrtvih civila ???? Brojke sve govore . Ruska superiornost u tehnici sada nema nikakav značaj jer su dospeli u situaciju da bukvalno pucaju u svoj narod da bi uništili AZOV i slične. Kojima opet odgovara da se što više uništi civilnog stanovništva i sve to predstavi kao uništavanje Ukrajine……
SheikhZayeb
@ MilošS: Pa kako se onda ti Rusi bore protiv te iste Rusije? Zar je moguće da 1.000 pripadnika Azova kontroliše grad duplo veći od Novog Sada i istovremeno se bori protiv Rusa?
Milos S
Seikh Zyeb pa nebore se. Po podrumima su pokušavaju spasti živu glavu i svoje familije. Što se tiče kontrole u Mauriopolju je u obruču 14000 pripadnika Ukrajinske vojske. To je sasvim dovoljno, naročito ako su na snazi ratni zakoni i policijski čas. A to podrazumeva ko bude na ulici legitimna je meta ……… Ako si u mogućnosti da pogledaš i priloge ,vesti druge strane koliko toliko se može steći realnija slika šta se tamo dešava. Naprimer. Juče na CNN iCBS ide prilog ispred uništenog bloka zgrada u Mauriopolju. Takodje i RT1 snima svoj prilog sa druge strane bloka zgrada. Ovi prvi su našli dve žene sa malom decom koje tečno govore engleski. Pričaju kako je sve uništeno pobijeno a one eto kuvaju hranu na ulici da bi preživeli. Ovi drugi sa druge strane iste zgrade organizovali humanitarni punkt ,dele pomoć,vodu,Poljska kuhinja deli obroke, na stolovima desetine mob tel. Da se ljudi jave da su živi. Stotine ljudi u redovima čekaju da uzmu sve to. Naravno histerija plač i priča kako su ih Ukrajinci pozirali kao živi štit a oni su Ukrajinski Rusi ……. Prava istina o svemu tome je verovatno negde izmedju.
omniameamecumporto
Nebitno….nebitna je više ratna taktika Rusa, ona je totalno promašena i više se ne temelji na nekoj vojnoj strategiji koje nikada nije niti bilo već na razaranju i dezinformacijama. Nešto se događa u političkom vrhu i bogatom estabilišmentu. Putin ima sve manje suradnika u svojoj blizini. Šojgua nisam davno vidio, Lavrov se iznenada okrenuo nad Sibirom i nije otišao u Peking. Privatni avioni lete sve učestalije prema Uralu i Sibiru. Putin ima problem i to gadan, sav je anksiozan nabuhli i plete jezikom dok govori. Dosta novinara iz državne televizije i drugih provladinih medija ponudilo je otkaze, nema ljekova… inzulina …sve je poskupjelo, drastično.
Putin je zbunjen nervozan i sam, sjetim se kako je Šojgu prije dva tjedna odreagirao kada mu je naredio da spremi nuklearni arsenal.
Nije dobro, ovaj čovjek je opasan, opasno je to što je stvorio sustav u kojem ima apsolutnu vlast.
Razumijem rusofile u Srbiji ali Putofile nikako, jer mogao bi nam doći svima glave ,on je bolesni psihopat i egocentrik kojeg jedino može srušiti neki general ali oni ljigavci oko njega sigurno ne , ali kako kad se krije, jučer je izašao i ko zna kad će opet.
Doći će dan i to vrlo brzo kad ćete svi vi Putofili napuniti gaće i moliti da Vladimiroviča proguta zemlja . Koje simbolično ime.
B
Pa vi da ste pametni glavni cilj bi vam bio stabilna Rusija ili ako nista drugo da jednostavno ne cackate mecku upravo iz razloga koje navodis (nuklearne tehnike, ovo sto navodis oko stanja Putina i ruske drzave je kukanje na nivou malog deteta i nema veze sa realnoscu, a takvo emocionalno zavaravanje i propaganda moze sve skupo da kosta). Neka starija normalnija garnitura zapadnih politicara jos pre 1997 godine je procenila da svako dalje sirenje NATO na istok predstavlja neprihvatljivu pretnju i rizik upravo po NATO i zapadne drzave clanice, nego djavo vam neda mira.
Feline
@omniameamecumporto
Ovo što pišeš su 1) posledice dezinformacija iz medija pod čijim si uticajem. 2) baš sve tvrdnje koje si izneo su i same dezinformacije par ekselans – bez dodira sa stvarnošću, smišljene da izazovu određeni efekat kod gledalaca/čitalaca…
Milos S
Podatak da u Mauriopolju je 80posto stanovništva Rusko,Harkovu oko pola ,Odesa 70posto,……slično je svuda na istoku Ukrajine. I u svim tim gradovima je smeštena kompletna vojska Ukrajine. Oko 3 miliona Ukrajinaca sa istoka zemlje je pobeglo u EU. Znači ko je ostao i koga koriste kao živi štit??Ukrajinsko rukovodstvo zadovoljno trlja ruke ,ionako su poslali 175000 vojnika,nacionalista,plaćenika,….da očiste IstokUkrajine. A sad je ispalo da im još i Putin pomaže u čišćenju. I još će pred medjunarodnom zajednicom svaki poginuli civil biti Ukrajinac ubijen od strane RF. Vrlo teška situacija za RF i Putina. Sva nadmoć u tehnici i mogućnost Sravnjivanja gradova je sada beskorisna jer u tim gradovima su ostali samo Etnički Rusi i AZOV,BANDEROVCI,…… Otud i veliki gubici u tehnici ljudstvu, zato su i komandu na terenu preuzeli najiskusniji gen. I samim tim izložili se napadima. Vrlo ne zavidna situacija za RF i Putina. I ne vidim način da to mogu uspešno da reše.
Feline
@ Milos S
Zaboravljaš da to nije Srbija devedesetih nego Rusija, i da Kina pretiče Ameriku, ko je mislio da “čisti” Ukrajinu od Rusa i svega ruskog sada traži mišju rupu da se u nju zavuče.
Ruska avijacija, dronovi i helikopteri nanose katastrofalne gubitke Ukrajincima, a sad Zelenskom ide na ruku rasputica – topljenje snega pretvori i Rusiju i Ukrajinu u more blata, ali blato se neumitno suši, pa će se videti šta se dešava kad tenkovi krenu a nebom krstare ruski avioni. Rešio Zelenski da opkoljava Rusiju pa će da završi u opkoljenom Kijevu… Ima Ukrajinci da budu sprovedeni na paradu u Kijevu kao fon Paulus & Co posle Staljingrada kroz Moskvu
Petrovic Dusan
@Feline napokon ste nesto tacno napisali-Kina zaista moze da prestigne ekonomski Ameriku ako se bude razvijala ovim tempom, i to 2048 godine.
No za sad je Amerika ekonomija broj 1, i ko zna sta ce biti za 26 godina.Eto Rusija do pre mesec dana bili 11 ekonomija sveta, a sad je pitanje da li ce uopste biti u prvih 20, ili iza 20 mesta.
YPT
Za sve one koji su se pitali, a gde je Rusima nešto iz 21. veka…
Izgleda da su se skladišta naoružanja iz doba SSSR potrošila, pa su sada prešli na zabavljanje planete Kinžalima. Još jedna pobeda Ukrajine i Zelenskog, zar ne?
Petrovic Dusan
@YPT Upotreba kinzala samo dokazuje da Rusija nema prevlast u vazduhu i posle cak mesec dana rata!Jer nema nikakvog smisla poslati tako slozenu raketu da unistava nepomican cilj u jednoj Ukrajini.
Da rat ide dobro po njih-Rusi bi poslali avion sa obicnim bombama .
Ovako, Ukrajinci ce prosto podeliti skladista municije na mnogo manjih, a Rusija nema dovoljno Kinzala da pogodi svaki podrum i svaku kucu u ogromnoj zemlji kao Ukrajina.
SheikhZayeb
Pa gde je to nešto iz 21. veka? Ispalili su dva Kinžala, koji je tek ušao u operativnu upotrebu.
frane
Jel taj kinzal nosi trupe. Dok im noga ne stane na odredjen teritorij djaba im kinzal. Ukrajina ce mobilizirat na milione ljudi, a Putin nema vremena. Sankcije ga pojedose da Kinu moli za pomoc.
Grisha
Ne znam bre, šta ti ovde oricas. Ti ko da zelis da neko dobija po glavi. Kao da bi ja 99, posto sam Slovenac Srbskih korena, navijao za NATO da vas poubijaju do zadnjeg……….
Da neko uziva i navija za nekog manijaka koji baca bombe po ljudima….mislim. Zaboravio si kako vam je bilo 99.
Neko je naveo brojke od 1000 krstarecih na Srbiju….pa dajte ljudi upotrebite glavu. Pa Srbija bi bila kao Panonska nizina. Da su Ameri radili kao Rusi, ne bi trebalo 78 dana, nego sedmicu dana. Kad ste isli na mostove..,da su to Rusi, oni bi vas bombardovali. Ameri ipak nisu.
Covece nađi nesto lepo u zivotu i hrani se pozitivom, a ne da navijas gde ce jih vise poginuti. Svi smo ljudi, zar ne?
Medo s mora
Potpuno promašena upotreba hipersoničnog oružja.
Projektil koji je zamišljen da zaobiđe protivzračnu obranu nosača aviona je upotrebljen za gađenje skladišta municije.
Šteta je načinjena, ali nebitna.
Ovo je samo merketinška akcija, da se pokaže da zaista funkcioniraju.
Efekat je slab ili nikakav.
Realista
Nisu potrošili još. Kada pomislim kolika skladišta je bivša JNA imala ne mogu ni da zamislim šta je sve zakopano po zemljama bivšeg SSSR-a.
S vremena na vreme podsete sve neverne Tome sa čime i kako mogu izvršiti udare. Ko iole poznaje osnove fizike neka izračuna na brzinu udarnu snagu kinžala pri brzini od 10 maha i masi bojeve glave od 480kg. Realno, eksplozivno punjenje nije ni potrebno.
Ipak, sve ovo nije predstava i ljudi ginu. Treba da stane što pre, ali kako stvari stoje neće bar još 4-6 nedelja.
YPT
@frane
@PD
Realnost je da će Rusi ovaj rat dobiti po bilo koju cenu. Bio jedan, stojedan ili ni jedan Kinžal, to neće uticati na ishod rata. Možete navijati za Ukrajinu, ali to neće promeniti tok ovog rata. Pravda za koju se toliko zalažete, ne postoji i nikada nije ni postojala na globalnom nivou.
SheikhZayeb
@Realista: Realno, recite mi, koliko Kinžala Rusija zapravo ima? 10? 20? To je praktično leteći Iskander, i kao takav je vrlo, vrlo skup. I uštao je u operativnu upotrebu tek prošle godine.
Petrovic Dusan
Dosta zanimljiv clanak o dronovima koje dobija Ukrajina – switchblade – koji stanu u ranac vojnika i mogu se lansirati bez posebne pripreme, a sami pronalaze i unistavaju tenkove.Navodi se da je ugovorenih 100 komada jako mali broj, te da nije sasvim jasno da li je u pitanju jaci model ili slabiji (koji ne moze unistiti teze oklopljeno vozilo kao tenk, ali moze transportna vozila).
https://breakingdefense.com/2022/03/ukraine-is-getting-switchblade-it-should-be-just-the-first-wave-of-loitering-munitions-for-kyiv/
Grisha
Kao se ide za obe varianti, takođe Turski Bayraktari, neka bi bili najnoviji modeli. Sta je stvarno istina, videt cemo za neko vreme.
Ukri koriste i komercialne dronove i to prerađene da mogu da nose 5kg granatu, ne moze unistiti tenk, ali moze BMPove i PVO, sto je za jeftin dron, velika bojna vrednost. I u inventaru ima toga mnogo
Petrovic Dusan
Pogledao sam na youtube ove switchblade-vrlo nezgodna stvar.nosi se u rancu, jako je malo, tiho, leti oko 70km/h a sliku prati operater na omanjem tabletu.
Amerika se potrudila da nigde nema nijednog snimka dejstva ove sprave; a samo u Avganistanu su preko 4000 koristili.
Uglavnom za likvidiranje vodja Isisa i Talibana, i td.Pretpostavlja se da je 100 komada vrsta eksperimenta,da vide kako se Ukrajinci sa tim snalaze.I niko nigde ne kaze da li je manji model, kojih je vise proizvedeno ili veci koji unistava i tenk.
Ipak i taj mali moze veliku stetu da napravi.
Ovo je ratovanje 21 veka, a ne glupave hipersonicne rakete kojima gadjaju podzemna skladista..
To je ono sto znamo, a ko zna sta im jos salje Amerika za sta nikada nece priznati…nije tek tako zaustavljena ruska vojska i imaju toliko zrtava…
xman
Postoji jedna zackoljica sa Switchbladom, nepisano je pravilo da operater mora da bude spreman da unisti sistem pre nego sto padne u ruke neprijatelju. Opasnost industrijske spijunaze i reverzibilnog inzinjerstva je neprihvatljiva.
Miloš77
@Petrović Dušan
Mnogo si siguran ti u te pametne precizne raketice i Switchblade dronove. Budućnost ratovanja jeli?
Gde su onda američke pobede?
Spominješ Avganistan. Jesi pogledao statistike koliko je civila kolateralna štete tamo bilo od strane USA? Da trudili su se.. Eto koliko su efikasno ta oružja što su po tebi budućnost ratovanja.
Jel se sećaš možda i poslednjeg projektila koji je Amerika ispalila u Avganistanu?
Posle 20 godina „hirurškog“ čišćenja saberi i oduzmi sve pa nam kaži kolko I’m se isplatilo to Switchblade okružuje, pa i sva ostala moguća taktika, vreme i pametno oruźije.
Zamisli tek da su Talibani bili naoružani kao Ukrajinci sa svim kontaktima i informacijama iz satelita na raspolaganju najveće sile na svetu.
Miloš77
@PD
Još jedna stvar. Ako su najmoćnije rakete ikad lansirane iz vazduha (Kinžal) po tebi glupe hipersonične rakete onda nam objasni zašto se tvoji omiljeni najnapredniji Amerikanci toliko trude da naprave svoju hipersoničnu raketu? Mora da nemaju druga posla..
Mislim da ti još uvek ne praviš razliku između video igrica i pravog rata između dve dobro naoružane sile. Amerika takvoniskustvo nije imala od Vijetnamskog rata koji je isto izgubila kao i ovaj zadnji.
ivan1
Gledam i ne verujem sta su uradili Rusi od Mariupol, koliko civila su pobili i na sta su spremni jos. I sta im je ideja kad zavrse, da naprave Ausvic i pobiju i ono sto je ostalo? Najgore mi je sto dobar deo Srbije to izgleda podrzava, iskreno me je sramota ! Rusi su mi se zgadlili za sva vremena.
Boža M
Civili koji izlaze iz Mariupolja govore da ih ubija ukrajinska vojska, da ih drže kao živi štit, otimaju im hranu i slično. Ne znam gde se vi informišete, ali na Zapadu su ubijene civile u Donjecku od ukrajinskog projektila točka predstavljali kao ukrajinske civile koje su ubili Rusi.
Zapad baš masno laže. Šta reći kad oduzimaju privatnu imovinu ruskih građana, ucenjuju sportiste i umetnike, zabranjuju Dostojevskog, pa čak i ruske mace?! Slepa mržnja.
omniameamecumporto
Sve stoji ….imaju nepresušni arsenal za ubijanje i rušenje.
Ali….što slijedi, koliko to može potrajati. Slijede nemiri u Rusiji neće to odmah,jasno mi je. Zapadu ne preostaje ništa drugo nego nego izolacija koju će Europa skupo platiti. Ali Rusija ide u reset. Prosječni Rus je skroman ali ljudi koji su imućni nisu baš. Nema potpune blokade informacija ali ima informacija na kapaljku i straha.
IT sektor je internacionalna djelatnost. Ti ljudi prvi bježe jer mogu raditi bilo gdje. Struka i inženjeri koji rade za strane kompanije nemaju više sigurnost. Intelektualci koji su uvijek ispred svoga vremena ne smatraju da je ovo vračanje u prošlost dobro za Rusiju. Slijedi krvav život u strahu i lažima. Nema više onoga što su imali, dosta Rusa dobro je živjelo i trošilo na zapadu. Nema više obilnog kapitala kojim se kupuje naklonost vlastodržaca.
A što je sa onim malim ljudima koji su dali svoje sinove i muževe, pune su ih bolnice i mrtvačnice po Bjelorusiji, a što je sa onima koji su zauvijek ostali na frontu i nikad se za njih neće znati. Zapad mora sada, jer drugog izbora nema pomagati vojsku Ukrajine i oni će dobiti najbolje što zapad ima a može im se doturiti. Nije isto kad se braniš i umireš ili kad umireš kao agresor. Rusija nema vojnika a Ukrajina ima milijune. Nema Rusija bezgranično vrijeme za osvajanje, ali za svakog poginulog Ukrajinca barem se tri Rusa neće vratiti kući. Rusi su logistički kako god okrenemo u lošem položaju a to je zapravo ono najbitnije. Glad , umor, besmisao ratovanja najveći im je neprijatelj. Ukrajinci mogu vrlo uspješno prekidati sve logističke lance .Bilo bi sramota da takova velesila ne pokori Ukrajinu ali ta sramota će se dogoditi. Rusiju napuštaju oni koji ne žele više šutjeti i oni koji imaju stvaralački i tehnološki potencijal i znanje. Sramota je za zemlju koja ima sve uvjete da samostalno egzistira zapravo nije razvila gotovo ništa i ne može bez zapadne tehnologije normalno funkcionirati ,već moraju uvijek nešto od nekoga nabavljati.
Putin glumata, a sve mu je stalo, ljudi se boje i tek kad jednom bude prisiljen da se zaustavi očekuje ga surova istina.
Žalosno je što ne znamo što mu je u glavi i što ima moć da učini nemjerljivo zlo cijelom svijetu.
Nikada ama baš nikada jedan čovjek ne bi trebao imati takove ovlasti a tu je razlika između demokracije na zapadu i demokracije na istoku ili bolje rečeno jednog i drugog zla.
xman
Nova partija od 100 komada Switchblade je na proizvodnoj traci i stize za mesec dana.
Texas
Da li zaista veruješ u to da će Evropa prepuna raznolikosti (diversity is our strength, nikad objašnjeno kako, ali ajde) u slučaju ekonomskog pada ostati mirna?
Feline
& xman
Stići će taman da se oružane snage L/DNR fino opreme, Ukrajinci su im lepo donirali modernizovane tenkove T-64, a Zapad Javelin, NLAW, a sad i switchblade,tj ono što ne budu Kalibri uništili
Medo s mora
@xman
„Nova partija od 100 komada Switchblade je na proizvodnoj traci i stize za mesec dana.“
To je zamjena za one koji su već poslani.
@Texas
„Da li zaista veruješ u to da će Evropa prepuna raznolikosti (diversity is our strength, nikad objašnjeno kako, ali ajde) u slučaju ekonomskog pada ostati mirna?“
Da, postoje mehnaizmi koji to garantiraju. Osim toga, EU je već osnovala fond za obnovu Ukrajine, ali i fond za pomoć Rusiji, nakon sankcija.
Feline
Kadirov je prikazao potpuno nova zarobljene Ukrajinska oklopna vozila, jedna od njih je “Warta”, njom planira da uđe u Kijev.
Inače, izgleda da je fabrika zaposednuta, obećava prebacivanje proizvodnje u Čečenjiu, za potrebe i svojih i ruskih oružanih snaga…
Zelenskom bi bilo bolje da prihvati što mu se zahteva već sada, nego da čeka, nije isključena i parada u Kijevu, može da mu se desi da i njega provedu na čelu povorke, kao Nemce kroz Moskvu posle Staljingrada.
Inače, Ukrajinci su već više puta učestvovali na paradama u Donjecku, može da se desi i koja u Kijevu, da se oda počast Majci svih Ruskih Gradova:
И сѣде Олегъ, княжа в Киевѣ, и рече Олегъ: «Се буди мати городом русскымъ». И бѣша у него словѣни и варязи и прочии, прозвашася русью
https://topwar.ru/193750-ramzan-kadyrov-poobeschal-vehat-v-kiev-na-trofejnom-ukrainskom-broneavtomobile-varta.html
Borna
Ti se pozivas na glasilo ruske vojske i vjerujes i sve što pišu:))) Nego jesu napisali sto o onim generalima, o tome kako koriste telefone za komunikaciju i seljacima koji vuku pancire okolo:)))))
Ali evo sve, nek osvoje Ukrainu, sa kojim ljudstvom i novcem ce je zadrzati? Narod ih mrzi i nikada ih nece prihvatiti,realno na to su navikli, svi koji su imali ikakve veze sa njima, ih obozavaju, zar ne?
Evo danas su zabranili facebook i instagram, dok se Putin se sepuri u jakni od 13000€ . Za par tjedana ce postati Sjeverna Koreja sa brdom sirovina,ali ce i dalje biti Sjeverna Koreja. Oligarsi ce biti jos bogatiji, narod jos siromasniji, ali to su samo sitnice….
Veljko
@Feline. Kazu da covek mora da pazi sta ce da poželi. Mogli biste da gledate paradu u Kijevu, samo umesto Kadirova u Warti paradu bi mogao da predvodi ukrajinski civil na traktoru, sta ca da šlepa od opreme ima da se odluci na kraju rata. Mozda kakav Pantsir-S1, mozda kakav Borisoglebsk-2B , mozda kakav Tor ili Tunguska. Velik je izbor, ima tu i 2S33 Msta-SM2, TOS-1A … Ja licno bi isao na nesto provereno, T-80UK ili T-90A . Kako je krenulo mozda ce Ukrajina imati jos trofeja …
Zelenski V
Feline.
Sjecas se kada su putinofili slavili ,,kada je cijela posada razaraca zavrsila na psihijatriji,,Isto je i sada samo ruska propaganda .Ej ,pa predsjednik Zelenski se svaki dan javlja online u neki parlament,juce Izrael.Prvo je sta napravis ako nekoga napadas da ga informativno/elektronski /tehnoloski blokiras.Ali Rusi i tehnologija?Dali si ti ikada cuo za ruski mobitel ili PC??Kada nemas komunikaciju sa jedinicama na prvoj crti padaju ti generali .Ej pet generala za 25 dana.Najbolje bi bilo za Kadirova da Putin uzjasi konja raspasan i povede napad.Za sve nas bi bilo najbolje to,pa i Vas putinofile u Srbiji.
max
Rusiji bi ipak bilo bolje umjesto ovih izmišljenih planova i snova da se pocne pripremati za plaćanje ratnih reparacija, i priprema svoje generale za sudjenja za ratne zločine.
A ruskom narodu je već jasno šta ih čeka, već su prošli jednu kapitulaciju 90tih, sve im je to poznato.
Vlad
Feline,
E ovo nisi smeo da pomeneš, dirnuo su u srce i novčanik nato sendvičare koji su zadnjih 25 dana poludeli na ovom portalu (da li im je stigla nova salama, il šta više, ne znam).
Veljko,
Da li možda mislite na sve one amaterski izvedene loše fotomontaže ukrajinskih službi? Pobogu, oni su hrvatski traktor koji vuče hrvatski mig 21, predstavili kao ukrajinskog seljaka koji vuče zarobljeni ruski avion sa svojim traktorom.
Ili možda mislite na prve verzije Buk-ova i Tor-ova koje Rusi uopšte nemaju u akciji (ali ih imaju Ukri), na koje je neki tupavi operater u fotošopu nakalemio Z i proglasio ih kao uništen ruski oklop?
ili možda mislite na ukrajinske T60 koje su istim načinom „pretvarali“ u uništeni ruski oklop?
Zelenski V,
Koliko vidim, 99 % svetske proizvodnje mobilnih telefona je u Kini (ne u Rusiji, Usa ili GB). Isto važi za računare ili drugu tehniku. Zemlja kojoj se Izrael obrati da mu napravi raketu sa termobaričnom glavom, je po tvom mišljenu zaostala? Zemlja koja napravi jedno savršenstvo od Kindžala, Cirkona i Kalibra je tehnološki zaostala? Zemlja koja napravi S400 i S500 (složićeš se da su najbolji sistemi PVO danas u svetu) je zaostala?
Mogu ti dati jedan komšijski savet da vodiš računa o čemu pišeš. Ako to ne radiš, vrlo se brzo vidi koliko si stručan za ovu diskusiju. A očito nisi jer si napisao takve neistine.
Natofili (svi zajedno),
Kažete, Rusija propada? U Americi je litar goriva 200 dinara, u Nemačkoj 280, a u Rusiji 60. Kolika je cena gasa u Evropi? Ima li u Evropi dovoljno ulja, brašna, veštačkog đubreta za setvu poljoprivrednih kultura, sirovina za proizvodnju (Rusi svega toga imaju dovoljno)? Čujem da se u Nemačkoj gase neke železare?
Petrovic Dusan
@max Rusiji su zamrznute rezerve centralne banke oko 600 milijardi dolara.Vec je receno da ce se od toga naplatiti rekonstrukcija Ukrajine cim se Rusija povuce.
dosen
Kljucna je umrezenost Ukrainskog i Americkog informacionog sistema.
Ukrainci u na tome radili poslednjih 6-7 godina. Ukrainska vojska je prakticno NATO vojska koja koristi superiornu infrastrukturu vrednu nekoliko triliona dolara. Kada u realnom vremenu imate gde treba da gadjate, i sta se dogadja na bojistu i sire, mozete dobiti bitku i sa haubicama od 105mm ili minobacacima. Dronovi, pametna municija, loitering municija, razni vidovi PVO su dodatak. Rusija ce imati ogromne gubitke, sto je i cilj upravljaca.
about:blank
>> Kljucna je umrezenost Ukrainskog i Americkog informacionog sistema.
Ako mislite na NATO Joint ISR sumnjam da je UKR u to integrisana.
Mislim da je na nekom nemackom mediju spomenuto da se prikupjene informacije premanentno obradjuju negde u Nemackoj i odredjen dajdzest (ne sve) predaje ukrajincima u roku od 1-2 sata. Na zalost ne mogu da se setim gde sam to video.
Mile onaj stari
Uh – ide milion, milijarda, bilion, trilion ….
Budzet USA je 720 milijardi dolara nije ni bilion a trilion je 1000 puta veci od biliona pa znaci da je ta umrezenost izvrsena 1200 puta vecom cifrom od jednogodisnjeg budzeta USA za celokupnu odbranu …
Ajte ljudi pazite sta pisete …
Mile onaj stari
Sad videh – nekoliko triliona dolara … izvinjavam se znaci ne 1200 jednogodisnjih budzeta USA za odbranu nego nekoliko*1200 puta … vec se pogubih koja je to cifra …
I sta kaze taj umrezeni informacioni sistem od nekoliko triliona dolara – poginulo 14000 Rusa, 1000 tenkova, 200 aviona, 150 helikoptera …
xman
NATO sistem za komunikaciju je proveren i dokazan, covek u jutarnjoj setnji sa kerom naidje na rupu u parku pa mobilnim telefonom pozove astronomski institut da prijavi meteor, strucnjak sa astronomskog dolazi sav usplahiren ocekujuci bolida (strucni naziv za intergalakticke objekte koji zavrse na zemlji) iznerviran prizorom zove strucnjake za NLO, NLO strucnjak zakljucuje da letelica od celika nije vanzemaljskog porekla, razocaran zove vatrogasce da uklone ostatke…
about:blank
NATO Joint ISR ukljucuje Global Hawks, AWACS-e, orbitalne, satelitske sisteme sa SAR-om i optoelektricnim senzorima, zemaljske radare i sisteme za elektronsko izvidjanje itd. Kada se u obzir uzmu troskovi razvoja svih njegovih komponenti, instalacija i operativni troskovi u duzem vremenskom periodu, a koji su neophodni da bi sistem zaista bio operativan i funkcionalan, 1000 milijardi mozda i nije nerealno…
>> I sta kaze taj umrezeni informacioni sistem
Kao sto vidite za ovih mesec dana dosta dobro saopstava Ukrajincima sta se desava i gde da udare.
>> NLO strucnjak zakljucuje da letelica od celika nije vanzemaljskog porekla, razocaran zove vatrogasce da uklone ostatke…
Sacuvajte tu pricu za pred dragstor kada izadjete da popijete pivo sa ortacima!
xman
Nemojte tako, ja neiskusan pa rekoh da objasnim trilijone, tj. da to ukljucuje i vrste mobilnih telefona i cenu telefonskog impulsa. Sad kad ste vi to objasnili mogu lepo na pivce za zivce. Uzdravlje.
dosen
Mile sjajno je sto ste guglali sta je milion a sta trilion. To ce Srbiji mnogo pomoci u sledecem ( ne daj boze ratu). Neprijatelji Srbije ce koristiti istu tu infrastrukturu.
Govorim o engleskom trilionu – mozda je deset puta vise ili deset puta manje. Mile koliko kosta mreza satelita, veza, koliko kosta infrastruktura, operativni centri, instituti, superkompijuteri, proizvodnja, odrzavanje, ljudi, plate, penzije, r&d, logistika itd. Da Ukraina zeli da napravi ono sto sada koristi trebalo bi da se cela Ukr. proda na trzistu mnogo puta.
Mile onaj stari
Mol koji je gadjan je sluzio kao skladiste municije i parking za VBR-ove. Koliko se vidi iz snimka, ali celog, VB su dejstvovali, odvezli se do mola i usli unutra, sve snimljeno dronom koji je tu leteo a UKR PVO nije dejstvovala. I Kinzal je potrosen na vrlo efektan nacin pokazujuci i dokazujuci brzinu, neunistivost i preciznost.
To sto UKR koristi civilne objekte za smestaj vojnih vozila je njihov problem i njihova taktika na koju se odgovara na odredjen nacin.
Ali kolicina lazi narocito oko gadjanja civilnih objekate, slike vojnika sa psima, vatrogasci koji spasavaju macke … to je pre svega namenjeno zapadnoj javnosti koja se topi od neznosti pri pogledu na te tuzne psece oci …
Rece onaj iz hrvatske sto je organizovao dragovoljce da im plata ne prelazi 300E, a vec ima snimaka sa zarobljenim hrvatskim ljudima. Kao i snimaka bezanije. Azovstil je pregazen, samo je potrebno pratiti snimke sela i gradica gde su Rusi usli i videti slom UKR vojske. Cak i onaj amer sto je bio glavni inspektor za naoruzanje u Iraku rece da je ovo najbrzi prodor koji je ostvarila neka vojska u zadnjih 100 i vise godina a da je odnos poginulih 1:6 u „korist“ Ukrainaca.
Sto se tice ekonomije – pa evo vec se javljaju Turci da preuzmu restorane brze hrane u Rusiji npr… bice toga koliko hocete a oni najbrzi rade to sada … smesno koliko ljudi zadojeni zapadnim vidjenjem stvari pojednostavljeno prihvataju sta im se servira – Rusi imaju svoje metale, najjeftiniju naftu i gas, hrane za sebe, proizvodnju cega hocete … nemaju najbolju proizvodnju lekova npr. ali pogodite ko je jedan od vodecih proizvodjaca – Indija npr. pa ce trgovina ici i u rubljama i u cemu vec …
Vlad
Mile onaj stari,
Još samo da dodam…
Kada se završi formiranje novog sistema plaćanja u koji ulaze Rusija, Kina, Brazil, Iran i Indija (a Saudijci i ostala naftna bratija se već javljaju za saradnju), dolar će i definitivno propasti. Ameri neće više imati kome da izvoze svoju inflaciju. Međutim, dolar će propasti tek kada USA prethodno uništi EU i euro u uzaludnom pokušaju da ga spasi.
Milos S
Pošto je ovo vazduhoplovni portal valjalo bi nešto i komentarisati i o vazduhoplovstvu. Ionako smo ovo pretvorili u Srpsko Hrvatsko prepucavanja Koje jači Rusi ili Ukrajinci. A to nema mnogo veze sa vazduhoplovstvom. A povodom svega toga mogu reći da me je oduševio KA 52 . Postoji dosta snimaka kako dejstvuju u Ukrajini . 3 kom su do sad oborena ali je to sitnica sa obzirom u kakve okršaje ulaze i količinu vatre koju trpe. Pogodan za uništenje svega od s300 ,Buk,tenkova ,vozila, pešadije sa prenosnim ovo, ukratko savršena mašina.
about:blank
A sta te je konkretno odusevilo u „dejstvovanju“ tog helikoptera? Degutantno je da nekoga moze oduseviti razaranje i ubijanje!
SheikhZayeb
Ma savršena bi bila da se pravilno upotrebljava i da njom upravljaju obučeni piloti. Avaj, to nije slučaj, pa ih je izgubljeno 6. Plus uništeni u Hersonu.
Stojko
Sta nas briga, mi cemo ionako slabo da vozimo ruske helikoptere.
Vlad
about:blank,
SheikhZayeb,
Izgubljena su 3 komada, a vaš je veliki problem što pratite samo ukrajinsku stranu koja sve ruske gubitke množi sa 2, 3, 4 (već po proceni ili potrebi)…
A tek što su sistemi zaštite na K 52?
Ženski umilni glas blagovremeno saopštava pilotu da je na helikopter ispaljena raketa. I na to još i kaže i koji tip rakete je ispaljen i sa koje strane stiže.
Što se tiče pilota K 52 helikoptera…
Juče se pojavio snimak kako pilot izbegava ispaljen stinger. Sa snimka se lako može zaključiti da takve manevre izvodi vrhunski obučen pilot, koji upravlja izuzetnom mašinom (koja te manevre sa lakoćom može i izvesti). Takođe, u takvim situacijama treba imati i onu stvar i donositi prave odluke ma koliko one bile teške…
Grisha
Dali bi ti prihvatio da ti uzmu pola stana od reketera. Verovatno ne.
Znaci ti prihvacas Kosovo kao samostalno. Jer ako ne, onda si kontradiktoran. Za druge je bolje da prihvate da se odreknu vlastite teritorije, a Srbija Kosovu ne. Nesto ti ne klapa logika. Upotrebljavas dvojne vatle. Sasvim navijaški proruski.
Sa tim, da je Ukrajina, medjunarodno priznata I da ima jasne granice.
Rusija če se narusiti iznutra. Ne sutra ali skoro. Sto Rusi ne otvore borzu? Verovatno zbog toga sto če rublja biti vredna kao wc papir. Sada su trebali platiti 117mio dolara za ratu, da drže rublju. 150 mil ljudi I ekonomija na nivoju Nikaragve. I čime če placivati na medzunarodnim trzistima? Zasto jim ljudi srednjeg razreda beze u Finsku, Švedska, cak Gruziju,…? Verovatno sto ima Rusija predobru financijsku sliku, pa ne žele previse zaraditi. Pa idu na siromasniji zapad u EU……sarcasm on
Feline
@ PeleBC
Verovatno neki (ugrađeni / polupermanentni?) kontejner/pod sa optoelektronskom opremom za napad na ciljeve na zemlji… Su-35S je zamišljen kao air dominance fighter, sa (izgleda?) naknadno dodatom multirole / strike fighter opremom…
Najbolje da pitamo gospodina Bankovića za objašnjenje.
Mile onaj stari
„Има исту бојеву главу као и свака друга ракета. Нема велике разлике, осим што је готово немогуће зауставити“ – Bajden
Znaci ne treba brinuti oko toga … ako je to rekao Bajden onda je tako … samo komentar ima jednu rec viska a to je „gotovo“ …
Feline
@Mile onaj stari
I mnogo veću kinetičku energiju, tako da je za razliku od krstarećih raketa krajnje opasan za ukopane/utvrđene ciljeve, bunkere i sl..
Milos S
Iz ovoga svega će se izroditi WW3 ili će se svet vratiti u normalu. I sve to samo ako se veliki igrači dogovore. 30 godina nepostoji medjunarodnom pravo. Sporazumi ,povelje ,UN,dogovori, Na sceni je brutalna sila koja ne poštuje ništa!!! Počeli su USA još 90″ dok su glumili gospodara sveta a sad su im se priključili ostali.Nadam se da će svi oni shvatiti čemu ovo sve vodi i da se moraju na kraju vratiti za sto i dogovarati i poštovati dogovoreno. Inače nam nema spasa.
PeleBC
https://twitter.com/qretaxyeta/status/1506168394021842946/photo/1
Zna li neko šta visi ispod krila ovog Su-35?
about:blank
Izvesno neki optoelektronski ili IR senzori.
omen
Oprema za obuku/simulaciju borbe.