BEG airport status
[RAT U UKRAJINI] Teška situacija za ukrajinske snage na istočnom frontu, Slovenija Ukrajini poslala borbena vozila pešadije M-80A, ukrajinski piloti lovci obaraju ruske krstareće rakete Železnička kompozicija sa borbenim vozilima pešadije M-80A koje je Ukrajini donirala Slovenija.

[RAT U UKRAJINI] Teška situacija za ukrajinske snage na istočnom frontu, Slovenija Ukrajini poslala borbena vozila pešadije M-80A, ukrajinski piloti lovci obaraju ruske krstareće rakete

Na pragu petog meseca rata u Ukrajini, stanje na frontovima, naročito na istoku, nimalo nije povoljno za ukrajinske snage. Ruska vojska nastoji da okruži grad Severodonjeck oko koga se već nedeljama vode borbe, blizu je ulaska u susedni Lisičansk, a u rejonima mesta Zoloto i Gorsko opkolila je veću grupu ukrajinske vojske (procenjuje se oko 2.000-2.500 vojnika) što je potvrdio i ukrajinski Generalštab. Na severu su ruske snage pojačale artiljerijske i raketne udare na Harkov i njegovu okolinu, na jugu ukrajinska vojska pokušava sa napadima na Hersonsku oblast, za sada sa promeljivim uspehom.

Zamenik ministra odbrane Ukrajine Vladimir Karpenko izjavio je da je ukrajinska Kopnena vojska do sada izgubila 30 do 50 posto vojne tehnike, Karpenko je konkretno naveo gubitak 400 tenkova, 1300 borbenih vozila pešadije i 700 artiljerijskih oruđa. Izneo je i podatak da je za pokrivanje linije fronta neophodno 40 brigada, svaka sa po 30 tenkova, 100 borbenih vozila pešadije i 54 artiljerijska oruđa.

Satelitski snimak jedne od pogođenih naftnih platfomi u Crnom moru, Datum je 22. jun 2022, a vidi se gašenje požara na platformi.

U proteklih nedelju dana Ukrajinci su ponovo dejstvovali na Zmijsko ostrvo, potom na tri naftne platforme ruske kompanije ‘‘Čornomornjeftgaz‘‘ 40 km istočno od pomenutog ostrva, kao i na jedan ruski brod. Rusija je saopštila da je uspešno odbila napad na Zmijsko ostrvo iako se na satelitskim snimcima može videti da je tamo skoro bilo požara. Francusko ministarstvo odbrane je u svojoj analizi ratnih dešavanja u Ukrajini navelo da je ruska vojska kao odgovor na napad na ostrvo, dejstvovala i po ciljevima koji se nalaze na svega 10 km od ukrajinsko-rumunske granice.

Ukrajinci su pogodili ruski brod odnosno tegljač ‘‘Spasilac Vasilij Beh‘‘ što je dokumentovano snimkom sa optoelektronskog sistema bespiotne letelice Bajraktar. Iako je prvo javljeno da je brod, koji je na Zmijsko ostrvo prevozio raketni sistem PVO Tor, pogođen protivbrodskom raketom Harpun, kasnije su se pojavile informacije da je ipak u pitanju manja raketa, najverovatnije Brimstone koja je lansirana sa nekog čamca ukrajinske ratne mornarice. Prema ruskim izvorima od 33 člana posade, 10 je nestalo. Za naftne praltforme se navodi da je barem jedna pogođena protivbrodskom raketom, ruski izvori navode da je 7 ljudi nestalo, a 94 je evakuisano od kojih je troje ranjeno.

Nove isporuke zapadnog naoružanja Ukrajini sadrže i nemačke samohodne haubice PzH 2000, ministar odbrane Ukrajine Oleksij Reznikov izjavio je da su oruđa već u službi, dok je nemačka ministarka odbrane Kristina Lambreht navela da je ukupno 12 PzH 2000 isporučeno iz Holandije i Nemačke (7 iz Nemačke). Na najnovijem objavljenom spisku nemačke vojne pomoći nalaze se i rezervni delovi za lovce MiG-29. Oleksij Reznikov objavio je juče i da su SAD isporučile samohodne višecevne lansere raketa HIMARS. Slovačka je najverovatnije poslala 4 transportna helikoptera Mi-17 kao i jedan laki višenamenski Mi-2, dok Češka planira da isporuči još dva, sveže remontovana desantno-jurišna helikoptera Mi-35. Interesantna pošiljka stigla je iz Slovenije koja je donirala 35 borbenih vozila pešadije M-80A koja se u slovenačkoj vojsci ne koriste još od 2000-tih godina.

Pilot ukrajinskog MiG-a 29 na jednoj od vežbi lansira infracrveno samonavođenu raketu vazduh-vazduh R-73.

Ukrajinska vojna avijacija je i dalje aktivna što se može videti iz sveže objavljenih video snimaka i fotografija. Ministarstvo odbrane Ukrajine saopštilo je da njeni piloti lovci obaraju ruske krstareće rakete. Kako se navodi, nakon njihovog lansiranja koje biva rano uočeno, utvrđuje se pravac leta što omogućuje upozorenje za vazdušni napad u mnogim regionima Ukrajine. Uzbunu dobijaju i dežurni lovci koji zatim poleću na presretanje u parovima. Ukrajinci tvrde da se ruske krstareće rakete lakše mogu otkriti jer imaju takvu pogonsku grupu da ostavljaju jak toplotni trag što pilotu lovca omogućuje lakše otkrivanje i uništenje iste, jer lovački avioni kojima je opremljeno RV Ukrajine imaju kvantnu optičku lokacijsku stanicu (tzv. KOLS). Ovome da dodamo da je američki Foreign Affairs pre nekoliko dana preneo informaciju da ukrajinska vojna avijacija u skorije vreme ima 20-30 letova letova na dnevnom nivou, a u ovaj broj je najverovatnije uračunat i nalet većih bespilotnih letelica.

Višemesečne spekulacije o tome da se iznad Ukrajine koristi i ruski višenamenski borbeni avion Su-57, potvrdio je pre nekoliko dana u izjavi za Interfaks zamenik ruskog premijera Jurij Borisov. On je naveo da su avioni leteli, kako pojedinčano tako i u grupi od nekoliko aviona, da su bili efikasni kada je u pitanju borbeno dejstvo i da su kritike veoma dobre.

Borbeni helikopter Mi-25NM sa raketom “Izdelije 305“ / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Još jednu novost vezanu za upotrebu vazduhoplovne tehnike objavila je RIA Novosti, ruske Vazdušno-kosmičke snage navodno koriste borbene helikoptere Mi-28NM naoružane sa najnovijim lakom višenamenskom vođenom raketom ‘‘Izdelije 305‘‘. Raketa ima startnu masu od 105 kg, masa visokoeksplozivne fragmente bojeve glave je 25 kg, prečnik rakete je 200 mm, dužina 1,945 m, maksimalni efikasni domet je 14,5 km, brzina do 230 m/s, glava za samonavođenje GSN je optička termovizijska, vođenje je kombinovano – inercijalno uz korekciju putem satelitske navigacije i u završnoj fazi samonavođenje uz mogućnost učešća operatora.

 
Od relevantnih dokaza gubitaka letelica iznad Ukrajine, u proteklih desetak dana imamo video snimak obaranja ruskog desantno-jurišnog helikoptera Mi-35M u rejonu Ravnopolja, Donjecka oblast. Moguće je da je u istoj oblasti oboren i ruski jurišnik Su-25, Ukrajinci su prikazali snimak zarobljenog pilota, navodno je ponovo u pitanju plaćenik, major VKS Rusije Andrej Fedorčukov koji je radio za grupu Vagner. Još jedan ruski Su-25 izgubljen je 21. juna, avion je pao u Rostovskoj oblasti, a pilot je poginuo. Prema nezvaničnim ruskim izvorima avion je zakačio dalekovod, ali se spekuliše da je možda bio oštećen iznad Ukrajine. Ukrajinski mediji preneli su 18. juna vest o sahrani ukrajinskog kapetana Sergeja Mehede koji je bio pilot helikoptera, njegov Mi-8 je navodno oboren dva dana ranije u rejonu Kramatorska.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Th

Lepo. Slovenci su pametni. Rese se onog smeca iz doba Yugolslavie.
Mogli su to prodat Srbiji. Da to modernizuju u pokretne kutije za
odstrel.

Odgovori
Ri

@Thomas.

Ma odlicno su to Slovenci izveli Isto ko i Slovaci dadose sve sto su imali, pa ce sad ima da uzmu keredit za neke mnoho skupe polovnjake.A ovi Slovaci sad mole Cehe i Poljake da im beane vazdusni prostor dok njihovi F16 ne stignu. E bas su se usrecise duznickim robstvom.

N

@Ris
Pošto živim u Sloveniji, mogu reci da znam velo dobro ovu situaciju. Ova vozila nisu upotrebljavana više od 20 godina. Znaci nikakvo “dužničko ropstvo” se nije otvorilo s tim i nikakvo slabljenje odbrane nije prouzrokovano. Poklonili su jih Ukrajini i dobili od USA garanciju da će dobiti oružje koje god bud bili izabrali u većoj protivvrednosti od vrednosti ovih M80A.

Fe

@ N

U zamenu za ovo dobijaju kredit za kupovinu, toliko o tome.

TT

Thomas Svako BVP je kutija za odstrel protiv PO sistema.

N

@Feline
Slo dobija veću protivvrednost od doniranog. Znaci da se u svakom slučaju mora dodati još neka sredstva, naravno ako budu želeli nešto modernije.
Win-win situacija, em se rešili stare opreme, koju ne koriste od 2000 godine, em imaju “u dobrom” neka sredstva za opremu koju su ionako želeli kupiti u budućnosti.

Gl

@feline
budi iskren, da li bi zaista voleo da je svet pod rusko-kineskim „vodjstvom“, da su oni sila broj „jedan“. Da li bi taj svet bio bolji, lepsi od ovoga danas ?! Tvoja mrznja prema amerima je nadrealna. Ja razumem da nisu idealni, ali, alternativa je …jeziva.

@Aleksandar
procitaj tekst „https://www.nedeljnik.rs/i-buducnost-je-istorija-rusko-japanski-rat-i-moguce-pouke-za-putina-i-tok-ruske-invazije-na-ukrajinu/“

Rusija je gubila mnogo bitaka, ali je uglavnom dobijala ratove. Razlog… imala je na svojoj strani ogromnu teritoriju, vremenske uslove i broj stanovnika. Ali nikada nije imala ovako brojno vise protivnika u jednom ratu (cak ni u WWII). Tehnologija je znacajno eliminisala vremenske uslove i velicinu teritorije, broj ratno sposobnih na suprotnim taborima je uravnotezen (cak je Rusija u solidnom minusu…ovo nije samo rat Ukrajina vs Rusija). Svi dosadasnji ratovi Rusije uglavnom su se zavrsavali sa „aneksijom“ (blaga rec) dela teritory of enemy. Npr, deo teritorije Kine, Japana, Poljske, Finske, Ukrajine, … sustinski nema susedne zemlje od koje Rusija nije odgrizla neko parce. Da ne pominjemo Ceceniju i slicne. Rusija je prenaduvan balon.
Rusija ne shvata da ce je Kina progutati. Putin ocigledno nije dorastao poziciji na kojoj se nasao. Ovo sto trenutno Rusija radi, savrseno odgovara samo Kini.
Za relativno skorije vreme (20-50 godina) predvidjam da ce laserska oruzja eliminisati opasnost od svih oblika raketa (cak i interkontinentalnih). Sta onda ostaje Rusiji cime ce da preti svetu ?
Za 20-50 godina svet ce biti energetski neovisan od fosilnih goriva. Sta onda ostaje Rusiji cime ce da preti svetu ?
Za 20-50 godina vazne sirovine dobavljat ce se iz svemira (asteroidi, druge planete,…). Sta onda ostaje Rusiji cime ce da preti svetu ?
Trenutno, Rusija moze da napravi poremecaje (energetika, hrana, sirovine,..). Dugorocno, Rusija je gubitnik.
Ovo sto se sada desava je licni Putinov rat. Rat coveka koji ne razume proslost, sadasnjost a ponajmanje buducnost.

Iv

Ukrajinci nisu normalni šta sve prihvataju.To je kao da je neko nađa donirao 99te jastrebe i G2.Izginuše kao budale.Evropljani se otarasiše krša i loma Ukrajinci izginuše.Rusi su rekli,budu li dobili iole šta ozbiljnije Kijev će biti sravnjen sa zemljom zato su i Ameri odustali i šalju samo muzejski tehniku.Što se tiče Slovenaca oni su poznati kao velika Vojna sila pa imaju viškove da doniraju.

mi

Gledajte u budućnost, tamo ćemo se sresti Vi i ja

budi iskren, da li bi zaista voleo da je svet pod rusko-kineskim „vodjstvom“, da su oni sila broj „jedan“. Da li bi taj svet bio bolji, lepsi od ovoga danas ?! Tvoja mrznja prema amerima je nadrealna. Ja razumem da nisu idealni, ali, alternativa je …jeziva.

Iako pitanje nije za mene osećam potrebu da se izjasnim i da uđe u zapisnik,ja bih voleo jer od ovoga jezivije ne može.
Ameri su od najomiljenije nacije postali najomraženija nacija na svetu i to za svega 30 godina. Od kad su pobedili u hladnom ratu pretvorili su se u svoju suprotnost od zemlje slobode i ljudskih prava postali su hegemon i zločinačka armada koja uništava zemlje po celom svetu.

Mi

@ Gledajte u budućnost, tamo ćemo se sresti Vi i ja

Rusija nije nikakav prenaduvan balon, to je bila Ruska Imperija/SSSRa u kojoj je bilo 40% Rusa, u Ruskoj Federaciji danas zivi oko 80% Rusa.

Ako je nesto na ovom svetu pranaduvani balon to je ekonomija SAD ciji se veliki deo vrednosti bazira na prodaji nafte za dolar, a o unutrasnjim podelama, rasnim, klasnim. kulturoloskim itd. je suvisno i govoriti.

Rusija nece nigde otici, nece nestati ma sta natofili mastali, to je nacionalna drzava Rusa i kao takva je stalna kategorija.
Sto se tice lasera i asteoida mislim da malo previse gledate zvezdane ratove.

Takodje Rusija ne preti „svetu“ niti „svet“ preti njoj, Rusija preti zapadu i vice versa. zapad nije svet vec 10% istog.
Zapad je u zadnjih 70 godina cinio sve da oslabi i u krajnjoj liniji dezintegrise SSSR, a nakon toga i Rusku Federaciju, ovo sto Rusija radi je reakcija na to.

om

E rusofili moji dobro vam je rekao Gledajte u budućnost….
Što to vi u Srbiji dobivate sa ovime, ako se situacija bude zaoštravala a bude, kriza mora zahvatiti Europu i najperspektivnija zajednica od 700 milijuna ljudi naći će se u problemima u prelaznoj fazi, ali tu postoji toliki kapacitet da će EU izaći iz problema. Gdje će Rusija ja se pitam i kako će Srbija koja ovisi o Europi proći u to okruženju. Očito je da Rusija još dugo dugo neće biti normalan susjed jer ovo što rade i ovo što pomračeni umovi govore nije normalno. Gdje se Srbija tu vidi, možda neutralnom, ne nikako okruženje u kojem se nalazi vide ju duboko rusofilnom.
Europa i šire će morati bez Rusije jer Rusi su zaglibili i neće im biti oprošteno niti im se više vjeruje. Vas vodi srce a ne um, biti ćete braća dok ćete biti ruski interes. Aj probajte stati na stranu Europe, nema šanse.
Dakle Rusija nije tehnološka država i karte su sada na stolu.
Zapadna tehnologija više neće i ne može tamo, a Kina dobro zna što i kako će sa Rusima, dobiti će onoliko koliko će im Kinezi dati a ne onoliko koliko žele i trebaju,do nekog trena kada Kinezi budu pokazali pravo lice i udarili medu tamo gdje se najmanje nada. Nikada siromašna Rusija neće moći zadovoljiti kineske ekonomske apetite dok joj zapad kupuje preko 70% proizvodnje. Taj BRIKS Putinova je maštarija i za Kinu ne predstavlja nikakvo tržište. Kinesko tržište je Europa, Kanada,Australija,Japan ,SAD, dakle razvijeni svijet i oni si ne mogu to dopustiti i čekati da se ovi mnogoljudni razviju i počnu ozbiljnije kupovati njihovu proizvodnju. Politika zapada postaje otvoriti vrata Kini koliko je to njima u interesu a ne da ih Kinezi sami razvale. Ako treba i trgovinski rat ali Kinezi znaju da bi tada bili na koljenima jer Kina opstaje samo ako proizvodi inače joj propada sve što su postigli u zemlji i u svijetu. Kina ne može sama tu je njeno prokletstvo, premaleni a mnogoljudni. U Kini se javljaju ljudi koji razmišljaju drugačije od Ksija, naprimjer Li Ke Či Jang koji mu otvara oči zato ovaj lagano balansira jer zna da nema vajde od Rusije, a ne smije se zamjeriti zapadu.

Ma

@ omniameamecumporto E moj Rusofobi gedajte u budućnost malo.
Pitam se šta će biti sa svima vama, kad vas Ameri ostave na cedilu kao nedavno svoje saveznike u Avganistanu!? Na jesen/zimu vam ne ginu energetske restrikcije i nestašica osnovnih životnih namirnica pa vi vidite šta ćete i kako ćete. A ceo Svet nije EU i SAD, naduvavate stvari. A neko je lepo ovde primetio, kako su SAD od omiljene svetske nacije postali najomraženija za svega 30 godina. Kina, Indija, Brazil, RF i Arapske nacije su budućnost ne SAD i EU. Zapišite i gledajte…

dr

omnia. čovječe ti si zaista lik,

St

@Thomas
U vazduh leti M80 ko i svaki drugi oklopnjak tipa Patria ili Boxer prema tome molim lepo.

Th

@Strela
M-80 busi i pancirni metak. Ko moze to usporedit.
M-80 je BVP. U cemu bi radije sedeo ?
Hej Slaveni. Jos ste zivi.

Ma

@Thomas teško da i prvu verziju BVP M 80 može da probuši pancirni metak, a kamoli M80A ili M 80 AB1, možda eventulano ako ga pogodi sa zadnje strane gde je najosetljiviji. Dakle sa čeone strane BVP M 80 A je otporan na pogotke do kal 30 mm, sa bočne do 14,5 mm a sa zadnje do 7,9mm.
Problem kod BVP je slab top od 20mm i zastarele rakete Maljutka tj njihovo zastarelo navođenje. O da vozio sam se u BVP-u iako sam bio komandir na M 84 A i vrlo dobro znam šta može, a šta ne može da uništi BVP i tenk. Mnogo zavisi od ugla pod kojim vas nešto pogodi, dosta zavisi i od maskiranja vozila, kao i od same posade. Svakako BVP M 80 bolje štiti od psoade od M 113 koji se sada šalju kao donacije u Ukrajinu. Ništa bolje ne štiti ni PAtria, nemojmo se zavaravati…

St

M-80a je game changer.
Rusi su inace u ozbiljnom problemu ako pored sve lovacke avijacije i PVO sistema dometa 1000 km ukrajinci imaju 30 borbenih letova dnevno, i to 4 meseca od pocetka rata.

Odgovori
Re

Sta te to cudi ? Srbija je sve vreme rata mogla da izvodi letove,tj imala je sacuvane avione, iako je 7 puta manja od Ukrajine i imala je 10 puta manje aviona i helikoptera od danasnje Ukrajine…bitno je da mogu da lete, ali Jos bitnije je da nmg nista time da postignu

Le

Линија фронта је 2450 км, мислим да то све говори.

St

@Realno
Hoces da kazes da su 1999. nasi avioni leteli i lovili krstarece rakete? A odakle su poletali? ne znam kako se na ukrajinskom kaze babicke i zabicke.

Da

@feline
budi iskren, da li bi zaista voleo da je svet pod rusko-kineskim „vodjstvom“, da su oni sila broj „jedan“. Da li bi taj svet bio bolji, lepsi od ovoga danas ?

Alo čoveče hoćeš da budeš rob ? Razmišljaš o tome kome ćeš dupe da ljubiš ?
Niti želim da budem pod Amerikom, Britanijom, niti pod bilo kojom zemljom!
Hoću da budem nezavistan i da živim u svetu zasnovanom na jednakosti i zakonu ! Ako se priključimo nekom savezu to da bude jer mi želimo i gde nas žele, uvažavaju i poštuju a ne da nas ucenjuju ! Toliko na ovu izdajničku misao

da

Zamenik ministra priznao da su izgubili 400 tenkova.Ukrajina je možda na papiru imala 2000 tenkova..Verujem da danas ne raspolaže sa više od 200 komada sa sve doniranim kantama iz poljske i češke..Slom armije je veoma blizu.Kad Rusija oseti momenat ubaciće u igru još 20 oklopnih brigada i istok ukrajine postaće ruski za sva vremena.

Odgovori
St

Stvarno mislis da Rusija ima 20 oklopnih brigada u rezervi?
Cuvaju ih za bas taj poseban momenat, kad Putin oseti trnjenje üpredelu donjeg abdomena, a onda kad udare uz pesmu ‘dvajes druge Putin udario

Dr

20 oklopnih brigada je vise od 1000, ko zna koliko pratecih vozila i PVO sistema plus i nekoliko desetina hiljada ljudi . kladio bih se da rusi to nemaju u rezervi, kao ni logistiku za sve to.
Da imaju udarili bi pre 120 dana punom snagom ui zavrsili sve pre mobilizacije ukrajinaca i dopremanja pmoci sa zapada.

va

ako su ovi izgubili 400 kolko su tek izgubili agresori

Mi

Naucio Rus odavno kako se igra poker. I uvek po koji kec u rukavu. Ovo se sada igra Ruski šah. Ukrajina će biti prepolovljena, sravljena sa zemljom, a onaj mali deo koji bude ostao da se zove Ukrajinom biće prisiljen na pakt, i demilitarizaciju.
I nemojmo misliti da će ovo da se skoro završi. Ukrajina je zgodan poligon za sve. Tu se sad kale ratnici I testira tehnika. Isto kao I Koreja, Vijetnam, Avganistan, SR Jugoslavija.

Mi

*Stojko Rezervnih svakako da imaju, ali rezervisti se ne salju u ovaj rat iz politickih razloga.

Ix

Dodatnih 20 brigada? Ti ocigledno nemas pojma o organizaciji ruske armije, BTR konceptu itd. Ukupno imaju 200 BTR na papiru a to je ekvivalent 20 brigada.

Ix

Moja greska, ako brigadu cine 3-4 bataljona to je onda naravno vise. Ruski BTR imaju mnogo tehnike ali jako malo ljudi.

Mr

Sigurno postoje neke kalkulacije I na ruskoj strani..zasto ne moze udariti jako u jednom momentu. Mozda se drži rezerva za baltik I Kinu a mozda su želje da se u ovaj konflikt uvuce neko treci. Sigurno da rusi imaju problema sa logistikom.. pretpostavljam da se ceka zima.. redukcija plina u europi ili bar puno vece cijene. Prosjecan rus zivi kao pas… ali ako padne standard prosjecnom građanu njemacke..hm..zna biti svasta.

Ri

@N
Sve sto Slovenija dobija je jedan veliki dug i jedan ogromni neprijatelj koji nezaboravlj i neprasta. Pitam se sta ce da se desi kad vas Ameri ostave na cedilu kao one u Avganistanu ili u Vijetnamu.

@gledajte u buducnost i tamo cemo se sresti vi i ja.

Sta mi imamo od toga US liderstva, da li smo slobodniji, bogatiji, sigurniji,dali nam se u bilo kom aspektu poboljsalo zivot ,pa ma gde bili u ex Yu ili u svetu.
Rezutati tog lidestva
su neprestani ratovi,milioni mrtvih, desetine miliona izbeglica,na desetine unistenih zemalja, raspad globalne ekonomije i saveznisto Kine i Rusije.Svet se menja i bice mupti polaran svidjalo se to nama ili ne.Mozda Ameri shvate da nisu svemocni pa se vrate izvornim vrednosima onim o kojim ti pricas, ali cisto sumnjam.

Sh

@ Da da
Pa glavni isporučilac tenkova Ukrajini je – Rusija. :)
@Ris
Sve što Slovenija dobija je tržište Ukrajine kada se sve ovo završi. ;)

Mi

30 letova avijacije dnevno uracunato sa vecim BPL … to da ali od toga se vrate samo oni koji lete duboko u teritoriji Ukraine.

Gledao juce, za mene koji je bio u ratu 91/92 jedan zastrasujuci vide – bez krvi, eksplozija pucanja – ukrainski rov, u njemu 10-tak ljudi a snima ih dron ne znam sa koje visine, ali prilicno nisko. Jedan vojnik scucuren u rovu (potkopan bocno rov da mogu da se zavuku) gleda direktno u kvadrokopter vidi mu se lice bez treptanja i pomeranja. Ostali leze podvuceni u rovu neko na ledjima neko potrbuske okrenuti prema cidu rova.

Jedino sto mogu da ocekuju je udar artiljerije ili VBR-a ne daj Boze TOS-a …

Na neko proslo vreme stravican pomak u ratovanju … ne znam da li bih sada bio spreman na takvo nesto.

Odgovori
Mi

Od putinovih placenika nema ni V od vojske.Tacno da Ukrajinci imaju dovoljno kvalitetnijeg i modernog naoruzanja,zgazili bi putinove kozojebce sa Kavkaza i putinovu nazovi vojsku ko iz sale.Putofili pricaju vec skoro 4 meseci kako je ukrajinska vojska pred slomom a oni jos izvode po 30 borbenih letova,izvode ofanzivne akcije protiv Rusa i mnogo toga.U principu u skladu sa svojim mogucnostima.Tesko placa ruski narod ovaj rat koji ce mnogo dugo trajati…

Odgovori
Fl

Polako Obilicu, pa sav problem je to sto navijaci Ukrajine tvrde da zaostali Rusi nemaju nista, kad tamo Ukrajina ratuje prackama i samostrelima.

Da li ti je mozda nekad padalo na pamet da bi smo i mi malo bolje prosli da smo bili bolje naoruzani od Zapada? Isto vazi i za Ukrajinu, a nisam ja terao Zelenskog da odbacuje Minski sporazum, a sad o tome mogu da sanjaju.

Ne

Pa ako smo realni i iskreni rusi su napali sa 200k vojnika zemlju koja je mobilisala oko 700k, tako da ih trenutno melju sa artiljerijom cak su i ukrainci priznali da dnevno gube preko 300 ljudi. Npr u Vijetnamu kad je SV konacno napao juzni nedeljno su gubili jedan bataljon pa ti sracunaj 2+2.

Al

Stvarno bolesna, priča. Za koji mjesec ni Evropa više neće imati šta da pošalje u Ukrajinu. Ovo još nije rat između Rusije i Ukrajine nego samo intervencija od nekih 200.000 vojnika koji su napali 900.000 vojnika. Dobro ukopanih i spremnih za rat. Zar stvarno neko misli da Amerika i Evropa voli Ukrajince? To što im daju oružje ne znači da ih vole nego da im produžavaju agoniju. Kojih 30 naleta dnevno a grad za gradom pada. U čemu će platiti ovaj rat Ukrajina osim u teritoriji ili u dolarima sveže naštampanim bez ikakvog pokrića. Dolazi zima, duga i hladna. Tu će se vidjeti ko je ovdje ustvari naj veći gubitnik. Sve mi se čini da će to biti ovi mali sateliti u Evropi koji su nastali protekcijom i zaštitom Amerike a nikada nisu imali svoju državu. Kada Ameriku pojedu njihova inflacija i njihova vlast. Sa njima će pasti i većina država koja se krije iza njenih leđa i prijeti ježu golom gu… om! Samo laici ne vide da je Amerika ta koja jedina gubi svoj uticaj kao suveren a kada ga izgubi prvo će se odreći ovih svojih udaljenih satelita od kojih nema ama baš nikakve koristi.

mi

@Aleksandar kako im samo dozirano pomažu, tužno je videti kako se jedna država nađe u tako bezizlaznoj situaciji. Proxy rat, uvaljivanje kredita , pomoći, besomučno zaduživanje uz svo moguće licemerje ovog sveta sa jedne strane i rušilačka mašinerija Rusije sa druge. Da se ne lažemo, osnovni atribut ovog sukoba je puko razaranje.One države koje zaista hoće da pomognu Ukrajini to ne mogu a onima koji mogu je sve ovo poligon za nešto drugo.

V-

Naravno da je dozirano.

Jedini nacin da ovo svrsi na dobro nije Ukrajinska pobjeda nego da rusi sami maknu putina i sacuvaju rusiju.

TT

Milos Obilic

Ukrajinska vojska od pocetka ovog sukoba nije sposobna ni za jednu ofanzivu, bar ne preko nivoa bataljona i zauzimanja nekog sela, a i to obicno privremeno.

Brane se staticno, ukpani u gradovima, pasivno reaguju na Ruske manevre i inicijativu.
Tako se rat sasvim sigurno gubi, traje dugo ali se gubi.
Sve drugo je prica za tabloide i mase.

TT

Vkok
Ne postoji niti je postojala bilo kakva sansa da Ukrajina pobedi u ovom ratu.
Rusija ce zauzeti jugoistocnu Ukrajinu ma koliko vremena za to trebalo.
Svi visoki oficiri pa i zapadni koje sam cuo se slazu sa ovim, problem je sto ljudi citaju zutu stampu pa se sada kao svi iznenadjuju.

Pa

I kod Rusa, sa tricavih 90 odstvo podrske Putinu, i apsolutnu nezainteresovanost na stav zapada, javno se emituju zapadni kanali, i ici ce do kraja. Spas je da se ovi i oni ‘darko’ fazoni herojski jave da pomognu braci ukrajincima, da ne truju ovde iz fotelja kojekude. Ali kako ce kad pusku nikad videli nisu, kao i ostalo iz vojnicke obuke. Ali zato znaju sve bolje od bilo kog Rusa….

Ix

>> Brane se staticno, ukpani u gradovima, pasivno reaguju na Ruske manevre i inicijativu.

Ja pratim sve nemacke ex generale svakodnevno kada ih na medijima propituju o razlicitim temama vezanim za ovo, takodje po neke britance i amerikance s vremena na vreme i svi smatraju da Ukrajina vodi moderan odbrambeni rat. Rusi ne izvode nikakve manevre niti imaju bilo gde inicijativu. Besomucno granatiraju relativno mali prostor vec par nedelja i napreduju dnevno 100 metara, ako pratis mape videces da dvak 2-3 dana po neki zaseok bude uzet. Do sada, svaki pokusaj „manevra“ ruske vojske u ovoj specijalnoj operaciji (sic.) zavrsavao je delimicnom ili potpunom destrukcijomm njihovog oklopa i logistike cim bi se izlozili ukrajinskim zasedama, dronovima, artiljeriji itd. tako da ne znam sta se tebi prividja ali losa gudra je u pitanju…

TT

@Ixylon

Nisam naravno mislio na oficire koji su redovni gosti televizija poput CNNa ili BBCa i ostalih nebuloza, mass medija, tu se samo i pozivaju oni koji ce da ponavljaju mantru njihovih politickih elita.

Mislio sam na ozbiljne visoke vojne oficire, poput na primer glavnokomadujuceg snagama vojske SAD u Evropi generala Stephen Twittya, pukovnika Douglas Macgregora, pukovnika/senatora Richard Blacka itd..

Svi se oni slazu u jednom, Ukrajina je izgubila ovaj rat i ne postoji nacin da ga dobije, ono sto joj se savetuje je da pocne pregovore sa Rusima dok nije prekasno tjs, dok ne izgubi jos teritorije.
Zapad tu ne moze da uradi nista da promeni tok rata, razlika u vatrenoj moci je nanadoknadiva.
Imate hvala Bogu internet pa potrazite, ne mogu ovde da vam ostavljam linkove intervjua sa YTa.

Sto se tice inicijative i manevara, ja ne znam da li mi pratimo isti rat ali ovaj koji ja pratim tu mogu da primetim da je Ukrajina izgubila 80% svoje obale mora, 1/4 teritorije i 1/3 vise stanovnika.
Ako vi mislite da je to moguce bez manevra napadaca onda ne znam sta da vam kazem..

Ukrajina reaguje na incijativu Rusije tokom celog rata, Rusi prebaciju snage od Kijeva, Harkova do Hersona kako im se prohte, Ukrajina nije pokrenula ni jednu ofazivu koji je bar na brigadnom nivou, ukopani su u gradovima i selima i cekaju napad, svakim danom gubi teritoriju, ponekad par sela i naselja, a ponekad i gradove od 450,000, 350.000 ili 100.000 stanovnika poput Severodnjecka pre neki dan.
To nisu nikavi „zaseoci“ vec gradovi poput Novog Sada, Sarajeva ili Subotice, i to ih gubi rekordnom brzinom, ponekad za samo par dana. sto je blago receno katastrofa.

Uz to zvanicni podatak Ukrajinskih zvanicnika je taj da ista gubi bataljon vojske dnevno (ranjenih, zarobljenih i ubijenih) sto jasno potvrdjuje stavove visokih vojnih zvanicnika poput generala Stephen Twittya da je ovaj rat za Ukrajinu izgubljen i da je samo pitanje koliko ce trajati.

Staticna odbrana protiv tehnoloski nadmocnijeg neprijatelja vodi u potpuni poraz, zivi bili pa videli..

Ix

Sta cemo TT, meni je penzionisani nemacki general sa integritetonm, osoba jako popularna u zemlji, ipak veci autoritet i kredibilan izvor da me inforimse o stanju u ovome ratu od nekog Kadirova ili Rogosina. I CNN kredibiliniji izvor podataka od Zvezde!

Ja takodje pratim jednog Ukrajinca volontera i pratim austrijskog oficira sa vojne akademije koji redovno analiziraju i izvestavaju o stanju na ratistu preko oficijelnog kanala te institucije. Austrija je neutralna drzava. Nemacka je drzava koja je do poslednjeg trenutka defakto drzala stranu Rusiji tako da tu ne moze biti reci o propagandi.

TT

@Ixylon

Ja sam imenom i prezimenom citirao Americke oficire od kojih je jedan general, trenutni zapovednik US snaga u Evropi, zamimljivo kako ne pominjete ono o cemu sam pisao vec Kadirova i Rogozina koji nisam ni pomenuo.
To se danas zove trolovanje.

Br

Ne znam sta se desilo sa onolikim vestima i analizama „ozbiljnih“ medijskih kuca i zapadnih analiticara o tome kako Ukrajina pobedjuje na svim frontovima i kako Rusi sigurno gube rat… Ili procene o devalvaciji rublje u odnosu na dolar, o totalnom krahu ruske ekonomije, o nemogucnoti izvoza energenata… Izgleda da su sve pogresili.

Odgovori
Le

Jesi ti cuo izjavu direktora najvece ruske banke Sber kad je iznio procjenu prije par dana da ce Rusiji trebati 10g. da se oporavi od zapadnih sankcija. Radi se o sankcijama koje su do sad na snazi zadnjih 4 mjeseca. To je pod uvjetom da sankcije odmah prestanu i oporavak krene odmah. Realnost je da ce sankcije potrajati najvjerovatnije u desetljecima koja slijede. Ili mislis da je i on pogrijesio?

K

Pa dogodila se promjena situacije, sto je to tako tesko shvatiti? Rusi su porazeni na sjevernom i svjero-istocnom pravcu napredovanja, nameseni su im teski gubitci i morali su se potpuno povuci. Na istocnom pravcu napredovanja su u pocetku potpuno zaustavljeni i ukrajina, unatoc pomanjkanju odlucujuce pobjede, odrzava liniju fronta, a tek je po juznom pravcu napredovanja rusija uspjesna sve do Mikolajiva.

Kasnije, kako je rusija povukla i regrupirala preostale jedinice sa sjevernog i sjeveroistocnog bojista, promijenila svoju stratesku paradigmu, smanjila ambicije i vratila se obliku ratovanja na kakav je navikla, pocinju i polagani uspjesi ruske vojske na sada mnogo manjem frontu. Trenutacna situacija u kojoj Rusija nanosi gubitke ukrajini i polako ju izguruje iz Luhanska ne znaci da prvi mjesec rata nije bio urnebesna plejada ruskih neuspjeha i fijaska.

Mi

Nikada nisu ni bili u pravu ali to je deo propagande, Ukrajina gubi rat od samog pocetka ali je sada nemoguce to sakriti.
Sada se ta propaganda menja, sada se ide na to da se stvori narativ kako je Ruska vojska smece zato sto nije zauzela Ukrajinu, drzavu vecu od Francuske, za par dana.
Neki sada padaju i na tu glupost kao sto su padali i na onu prvu o pobedi Ukrajine.

Ni

@K
„Rusi su poraženi na sjevernom pravcu…“

Nisu poraženi već su se povukli u znaku dobre volje nakon Istanbulskih pregovora. Da su odlučili da ostanu tamo ukopani, ne bi ih niko isterao ni za 3 godine

Le

Toj dobroj volji kumovalo je 20.000 mrtvih rusa

Mi

Leni

Ti stvarno verujes da je Rusa izginulo 20.000 na tom pravcu?
Pa ukupno gore ih nije bilo vise od 40.000.
Jedino ako su nuklearku na njih bacili..

Le

Ne govorim samo o tom pravcu vec ukupno. Nedostatak ljudstva na citavoj liniji fronta usljed velikih gubitaka se rjesavao povlacenjem trupa sa neprioritetnih pravaca. Njihovi ukupni gubici utjecali su na povlacenje sa sjevera.

Mi

Leni

Ukupno sa proruskim snagama moguce ali povlacenje sa severa je izazvano time sto se Ukrajinska drzava i vrh nisu urusile u haosu, tada je bilo jasno da se Kijev ne moze zauzeti brobom sa tolikim brojem snaga.
To je bio plan A, ovo sto sada gledamo je plan B..

Sh

Pa Rusi su već izgubili rat. Imaju nenadoknadive gubitke. I analize su tačne. Mogu Rusi da zauzmmu još neku varoš u Luganskoj oblasti, ali tu sve staje. Jer nemaju snage za više. Što se ruskih gubitaka tiče, ogromni su. Ukrajinske je zbog cenzure i vrlo stroge kontrole informacija jako teško proceniti, ali su definitivno, proporcionalno snazi, manji od ruskih.

Ni

@Leni
Ukupan broj poginulih Rusa na svim pravcima je 4,200 mrtvih od pocetka do sad (bez DNR i LNR), to potvrdjuju nezavisni izvori BBC i opozicioni mediji. Sve ostalo su budalaštine ukrajinske propagande koja uporno krije razmere svoje katastrofe iako je Ukrajina danas presla 50,000 mrtvih potvrdjenih imenom i prezimenom.

Dz

Bela zastava iz rova spasava glave, poslao vo ljude u klanicu

Odgovori
Ac

Narod gine, sudbinu i zivot te dece niko ne spominje…prepucavamo se ovde i navijamo. A kad izdjemo do marketa i benzinske, psujemo i Ruje i Amere.
Zao mi je sto se Ruje i Ameri opet Tuku preko Evropskih ledja.
Kako uvek nasednemo?

Odgovori
Mi

Šta god stave ispred Rusa u Ukrajini na glavu mu svaki dan padne 50000 granata raketa većeg kalibra od 82mm. Sa mogućnošću da bez problema dupliraju to. Ukrajina do sad nije uspela da prebaci više od 5000. A rezerve iz doba SSSR su potrošene , Artiljerija koja stiže iz NATO je u drugom kalibru i njena municija ne može da se koristi u artiljeriji koja im je ostala iz SSSR. Što znači da će vatrena moć svakim danom biti još manja od 10 na prema 1!!!!! U takvim ne ravnopravnim uslovima tehnika, oprema ,ljudstvo samo mogu da se žrtvuju da bi se kupilo nešto vremena. Koje opet Ukrajini donosi sve veća razaranja i propast.Rusima sada odgovara samo bezuslovna predaja i ništa drugo. Našli su formulu za pobedu a sa druge strane sankcije su mnogo više naškodile zapadu nego njima . Više su do sad zaradili prodajom energenata nego za dve godine u miru. Sve ovo očekujem da se završi do zime.

Odgovori
Ix

>> Artiljerija koja stiže iz NATO je u drugom kalibru i njena municija ne može da se koristi u artiljeriji koja im je ostala iz SSSR.

Nisi razumeo poentu, sovjetski kalibar Ukrajini je neperspektivan jer ga ne moze nabaviti, dok 155mm moze stici od bolo koje zapadne drzave tako da su izvori nepresusni…

Č

@ Ixylon

Problem koji muči Ukrajince je da su ostali i bez municije i bez oruđa u kalibru 152 i 122mm a imali su ih par hiljada pre početka rata, a sad su spali na stotinak od 155mm koje Rusi takođe uništavaju, a što se municije tiče tu zavise od Zapada 100% – uništene su im sve fabrike municije, razne kovačnice i radionice ipak nisu baš u stanju da nadomeste proizvodnju u uništenim fabrikama.

Ne bi bilo ovakvih prebrzih povlačenja niti tolikih objašnjavanja “prednosti” “taktičkog povlačenja” iz Severodonjecka, a kako izgleda veoma brzo i iz Lisičanska da stvar nije postala krajnje ozbiljna. Posle nekog ovakvog povlačenja pistoji opasnost i od rasiula i sloma, to ne treba gubiti iz vida.

Te
Yo

Ma ne sme se biti statičan u ma koliko dobro utvrđenim rovovima protiv tehnološki naprednijeg protivnika koji uz to ima do 40 puta veću artiljerijsku vatrenu moć i maximalno koristi i avijaciju na liniji fronta…
Praktično vežbaju gađanje i neprestano melju protivnika svakodnevno ga pomalo potiskujući – a maximalno ga iscrpljujući…
Još je gore povući se u gradove i tu pokušati odsudni otpor nadajući se da će gubici suprotne strane biti toliki da odustanu.
Ima snimaka i bliske borbe – i to navodno ultra obučenih inostranih dobrovoljaca sa Zapada u urbanim uslovima – Rusi ih prosto love i u takvim situacijama gde nemaju izraženu prednost u tehnici – pa ni u broju…
Druga stvar što je borba u takvim uslovima skoro uvek lutrija u manjoj ili većoj meri, a razaranja i žrtve – i među zatečenim civilima – exponencijalno rastu…
Ovo je vrlo ozbiljna tema za preozbiljne profi vojnike visokog ranga – jer možda bude zahtevala i reformisanje našeg pristupa odbrani…
U 1. fazi komandu ima Generalštab – i lako oklopljenim snagama se za nekoliko dana zauzima teritorija površine Velike Britanije, a u drugoj – artiljerijskoj fazi – kolektivna komanda se menja jednim generalom i ukrajinski gradovi u Donbasu kreću da padaju jedan za drugim pod snažnim pritiskom…
Pominje se i treća faza – kakva će biti ne znamo – ali ima snimaka ogromnih kompozicija natovarenih tenkovima na putu za Donbas…
Uzgred – pominje se i to da su Rusi izveli vazdušni napad na pvo u okolini Odese a na samo 20-ak km od rumunske granice u sklopu odgovora na ukrajinske napade na Zmijsko ostrvo…
Rusi lete regularno svuda – kad i koliko misle da treba…

Odgovori
Ix

Bilo bi dobro da se povezes sa ukrajinskim generalstabom da im objasnis par stvari.

Č

Zapadni posmatrači konstatuju da ukrajinska avijacija ima pilote ali da se oseća manjak aviona, veoma ohrabrujuće, a imali su oko 200 lovaca pre početka.

Odgovori
Sh

@Kada je to Ukrajina imala 200 lovaca u operativnoj upotrebi?
Od 1994. – nikada. Piloti im i nisu nešto utrenirani, tek su od 2014. počeli ozbiljno da shvataju nužnost postojanja avijacije, i tada su malo počeli da ulažu u nju. Što se VKS Rusije tiče, ovo je totalni fijasko.

Mi

Ixylon poenta je je da imaju 100 m777 i 14 samohodni topova zapadne proizvodnje od kojih je već podosta uništeno, i par hiljada Artiljerijskih oružja iz SSSR. Za koje ne maju municiju i ne mogu da je nabave. Ako protivnik svakog dana ispali po 50000 projektila na tvoje položaje i urniše ti vojsku čime misliš da uzvratiš?? Ostaje ti samo da ukopavaju pešadiju i nadaju se da će im nestati municije. To još nikom nije uspelo …

Odgovori
Al

Za sada izgubljeni gradovi:

Mariupolj, 450.000
Herson, 300.000
Melitopol, 150.000
Berdiansk, 120.000
Severodonjeck, 120.000
Lisičansk, 115.000
Rubižne, 60.000
Enerhodar, 55.000
Izjum, 45.000
Nova Kahovka, 45.000
Tokmak, 30.000

I to onako, pobrojao skoro pa iz glave, a geograiju Ukrajine i ne znam.

Ix

>> 14 samohodni topova zapadne proizvodnje od kojih je već podosta uništeno

Sto je babi milo to joj se i snilo

Ukrajina sve vreme provodi aktivnu odbranu i ratuje po nemackim/NATO principima (Auftragstaktik, decentralizovano zapovedanje), nema nikakvih ukopavanja osim starih linija fronta od 2014.

Cesto je u medijima potrebni stvarato slike o herojskom otporu, linijama koje ne smeju pasti itd. Stanovnistvo pred TV u sred rata ne razume sta je aktivna odbrana, zamena teritorije za vreme itd.

Sh

Kao prvo i Rusima polako, ali sigurno, ponestaje municije. I oni su potrošili dosta rezervi iz SSSR-a. Drugo, osim što uglavnom nasumično rokaju 50.000 projektila, osim oko stotinjak snimaka, nema nešto mnogo validnih dokaza o preciznom delovanju te artiljerije. Što se Ukrajinaca i njihove pešadije tiče, oni su jako dobro ukopani.

Ix

>> Drugo, osim što uglavnom nasumično rokaju 50.000 projektila, osim oko stotinjak snimaka, nema nešto mnogo validnih dokaza o preciznom delovanju te artiljerije.

Potpuno nasumicno, ima gomila video snimaka gde se recimo u pozadini vide dejstva po zasejanim poljima, dakle stotine crnih tacaka levo i desno od nekog blatnjavog puta i raskrsnice i nikakav trag da je tu neko pogodjen…

Č

Zapadni mediji tvrde da je Ukrajins bila izložena izuzetno žestokim napadima avijacijom i krstarećim raketama celog dana, i iz pravaca Cenog Mora i iz pravca Belorusije, moguće je da su Rusi napipali HIMARSe u transportu.

Bilo je toliko demorališuće da Arestovič i Podoljsk prete odmazdom. Toliko o “malim” zalihama precizne municije.

Odgovori
Fe

Gde su sad oni koji su tvrdili da Rusi nemaju preciznih raketa? Ode Artjom skroz na skroz, a izgleda da je i Ivčenko Progres ponovo napadnut, gde li će TB2 da nađe sad motore?

Odgovori
no

TB2 ce naci motore kao i dosad, kod ROTAXa u Austriji.

Mi

Jedno zanimljivo opažanje za brzinu napredovanja. Kolima sam pre neki dan stigao do CG, negde oko 360km, normalne vožnje oko 6h. Zamislite samo front dugačak preko 2000km gde treba napredovati dnevno po 100km i to sve pod uslovom da se svi predaju bez borbe, samo da se dovuče logistika i ljudstvo koje će zauzeti novu oblast ili grad na upravljanje. I pod nekim idealnim uslovima trebalo bi najmanje dva meseca da se zauzme cela zemlja, a ovako uz svu pomoć zapada trajaće ovo baš dugo, dugo. Biće svakako zanimljivo na jesen i u zimu kad Rusi krenu da koriste svoje adute u punoj meri jer svi znamo ko je najbolja zimska vojska na svetu, a da ne govorimo tek o zavrtanju gasa Evropi koja će teško uspeti do tada da diverzifikuje izvore snadbevanja.

Odgovori
Fe

Ukrajina je, pošto joj pomorske bitke nekako ne idu od ruke, rešila da se vrati drevnoj zaporoškoj tradiciji rečnog gusarenja na Dnjepru. Iz američke donacija dobijaju mini rečnu flotilu, sa ukupno 18 čamaca, tri različita tipa, od kojih i 10 primeraka patrolnoh čamaca Sea Ark Dauntless. Možda se ljudi pripremaju za obezbrđenje buduće granice sa D/LNR? ;)

S obzirom na nepretenciozne dimenzije plovila, biće moguće da se dopreme do Dnjepra i bez cirkumnavigacije Zmijskog Ostrva, tu kao da se uspostavila neka neprijatna tradicija, Rusija je tu neprikosnovena, kao nekad Zvezda na Marakani

Odgovori
Sh

@Feline: pomorkse bitke im nešto ne idu? Pa ovo ni Kiseljov nije izjavio! :)
Pa toliko im ne ide da su potopili krstaricu, najmoderniji spasilački brod ČF, veliki desantni brod, par naftnih platofrmi i 5 patrolni-jušnih čamaca i jedan desantni čamac. Evo danas ode još jedan Pancir na Zmijnom ostrvu.
Tačno, Rusija je neprikosnovena. Ispala je očajnije vođena od Iraka, čak su i Saudijci uspeli da izgledaju profesionalno u poređenju sa njima. :)

Mi

Pa ne moze se reci ni da pomorske bitke idu Rusima OK. Izgubili su dosta mornara, jedan od najvecih ratnih brodova, jedan manju, i Ono ostrvo i dalje prima udarce.
kapa dole Ukrajincima jer se bore za svaki pedalj i koriste sve sto imaju po svaku cenu.

Sto se tih čamaca tiče, to moze da bude veoma opasno ako montiraju protivbrodske rakete na njih. Naravno da se to ne radi inace, ali svasta smo videli do sada i iznenadili se bezbroj puta. Pravi rat je u pitanju, a ne neki americki gde je sve isplanirano unapred jer je protivnik 10-100 puta slabije naoružan.

Mi

Ixylon padaju gradovi redom . Vojska Ukraine se povlači po brisanom prostoru izložena napadima iz vazduha. Sami priznaju da imaju ogromne gubitke . Što se tiče zaliha oružija SSSR 😄😄😄 89, godine su imali zalihe za 50 godina aktivnog rata sa mnogo većim silama od Ukraine. Vojska Ukraine sem Harkova nema više mogućnosti da koristi gradove za ukopavanje i pravljenja nekakvih Staljingrada. U ostatku Ukraine su Ukrajinci većina stanovništva pa će malo teže da se odluče da ih koriste kao živi štit. A i Ruse će da bude baš briga kad su onako rasturili Mauirioplj gde je pola Ruskog stanovništva. Naravno na CNN Moskva samo što nije pala …realnost ipak drugačija. Niko od zemalja koje su donirala svoje oružije nije dobio ništa!! Poljaci su ostali bez mnogo toga nit smeju više da pomenu Galiciju a Ameri ne daju tenkove avione nikom bez$$$$$$$$ To sve govori kako se ovo završava.

Odgovori
ar

Zalihe oružja SSSR-a su zalihe oružja SSSR-a koji je prestao da postoji prije 3 decenije…i u kakvom su stanju te rezerve najbolje pokazuju tenkovi T62 koji se koriste u regiji Hersona…Što se tiče količina municije koje ruske snage imaju – one su sigurno velike, ali imajte na umu da je front ogroman i dnevni utrošak je enorman, dolaze i prvi izvještaji da je Bjelorusija počela davati municiju Rusima, ali i da Iran preko svojih proxya iz Iraka šalje RPG i sitnu municiju…To baš i ne govori pohvalno o tim velikim zalihama.
Veoma važno pitanje je održavanje – potrošnja (krzanje) cijevi artiljerijskih oruđa i njihovo održavanje je veoma skup proces a u ratnim uslovima objema stranama je to izuzetno težak zadatak (npr.zamjena cijevi kod haubica ali i tenkoviskih topova se vrši na nekih 2.000 ispaljenih projektila). Tako da i to bjesomučno pucanje iz modernih haubica ne može vječno trajati…sve ima rok trajanja.
Moje je mišljenje da niko ne smije podcijeniti ogromne rezerve Rusije, ali isto tako nema osnova i da se iste precijene….izvođenje ruske vojske u borbenim dejstvima se pokazalo – u najmanju ruku traljavo, gdje je najveće razočarenje svakako ruska avijacija…pa i mornarica….

Mi

Meni je od svega ovde najmanje jasno (i moguce) da ukrajinski piloti Migovima presrecu ruske krstarece rakete.
Da li je zaista izvodljivo tako nesto sa obzirom na sve. Teoretski mogu da dobiju info od NATO kada su ovi ispalili podzvucne krastarece rakete koje onda lete dosta dugo ako su im ciljevi skroz na zapadu Ukrajne. U tom slucaju moze MiG-29 da poleti iz skrovista i nadje i presretne X-55 recimo sa svojom R-73. Ako gadjaju jug ili istok, onda nema sanse jer ne bi nikad stigao na vreme. Te krstarece lete dosta nisko i pratiti ih radarom sa zemlje kako bi se Migovi mogli navoditi daje jos malnje vremena.
Mislim da je sve izmisljeno, ili preuvelicano bukvalno do nebesa.

Odgovori
Pe

Krstareće rakete može da prati AWACS iznad Poljske ili Rumunije, pa da navodi avijaciju na presretanje, ne mora da to bude radar sa zemlje. Meni nije jasno šta sprečava Ruse da svaki napad krstarećim raketama prate MiG-31 visoko iznad Belorusije i da čekaju da neko poleti da ih presretne.

Fe

@ Petar

Previše se veruje raznim “analitičarima” – Zapad je zadnje ozbiljne ratove vodio pre pojave telefona sa kamerama pa može da se izmišlja šta ti se prohte i piše ono što čitaoci hoće da čuju – to se u Americi zove džingoizam a drugde nacionalizam. Da je krstareću (a i balistički) raketu tako lako presresti ne bi Saudijska Arabija i UAE imali onolike probleme sa Hutima. Saudijska Arabija ima u Avakse i Patriote, pa opet naftni terminali i aerodromi stradaju.

Mi

@Petar
Ne znam koliki domet AWACS ima bas iz Poljske i Rumunije da prati niskoletece krstarece rakete iznad istoka Ukrajne. Videli smo snimke tih raketa kako prelecu i vidi se da sve lete na ispod 500m. Verovatno imaju nacina da vide bombardere koji ih ispaljuju sa velike visine ali jos dalje istocno u Rusjij mozda sa drugacijim zemaljskim radarima.
Domet AWACS radara na optimalnim visinama je ispod 500km, tako da kad se te krstarece spuste nisko slabo ih vidi i u tom dometu.

Feline
Upravu si za SA i probleme sa hutskim/iranskim krstarecim raketama. Sada citamo kako su Rafali poslati da ih love :-) Fin zadatak za pilota. Igraju se lova i nema brige od PVO.

Yo

Možda SU-25 zaslužuje posebnu analizu – s obzirom na to da je jedna od glavnih „zvezda večeri“ – pa još na „oproštajnoj turneji“…

Odgovori
Mi

Slazem se. Jedinii problem je sto jako malo informacija imamo (procentualno) o akcijama. Pise se i vidi di po koji snimak letenja, resetanja, i kad je pogodjen. Realnost je ustvari da leti svaki dan po Ukrajni i to verovatno vise nego svi avioni i Bajraktari zajedno. Isto vazi i za Mi-24/28 i Ka-52. Nemoguce je brojati uspesne akcije.
Moze se samo pretpostaviti da su uspesni svaki dan kad kad nema vesti o obaranju.

Č

Rat Ukrajini ide tako dobro da se na CNN-u javno razmatra “šta bi predstavljalo pobedu za Ukrajinu”, a Džonson “upozorava” da “ne smeju da se Ukrajini nameću nepovoljni uslovi za mir” – kao da je i u ovom slučaju nastavak politike drugim sredstvima ipak pod punom političkom kontrolom… Čak i veoma antiruski nastrojeni zapadni mediji izražavaju najcrnje sumnje u ukrajinske sposobnosti za neku efikasnu protivofanzivu, i kod njih provejava svest da nastanak rata samo dovodi do gubitaka teritorija, mada, s obzirom na to koliki je geopolitički rivalitet nije isključeno da rat potraje i godinama, bez mnogo obzira na logiku.

Odgovori
Fe

@ Gledajte u budućnost, omniameamecumporto

To što nekog neizbežni Pax Sinica užasava, a naročito to što taj Pax Sinica može lako da dovede u pitanje baš sve tekovine baš svih iz exYU, a ne samo relativno skorašnje tekovine devedesetih, to sile koje pokreću točan istorije ne zanima baš uopšte, guraju one napred, a ko padne pod taj točak o njemu ostane fusnota u udžbenicima istorije, i toliko o tome.

Verovanje da je bilo ko, pa i Rusija, predodređen da uvek bude na začelju je isto kao i verovanje da je neko pretplaćen na prvo mesto za sva vremena. Pa ko je normalan mogao da zamisli nekakav Pax Americana u vreme kad je Jan Sobjeski sprečio da Beč postane osmanlijska pogranična palanka, neka zabit na hiljadu kilometara od Carigrada? Irska je do skora bila jedna od najbogatijih zemalja EU, a pre 150 godina se tamo umiralo od gladi, i to toliko da još noje uspela da se demografski potpuno oporavi od toga .

Laseri iz Rata Zvezda su jako zanimljivi – rade u talasnom opsegu X-zraka, “pumpaju” se isključivo nuklearnim eksplozijama, a Regan je odma’ digao ruke od SDI kad je SSSR ničim izazvan na Savet Bezbednosti UN ‘ladno predložio zabranu space-based nuklearnog oružja za borbu protiv bioloških ciljeva – rendgen aparat za “osvetljavanje” velikih područja Zemlje X-zracima dovoljnog intenziteta da prouzrokuju radijacionu bolest, npravcati “zraci smrt” – Rusi već tada znali, i nade nije bilo da se napravi svemirski ABM zasnovan na laserima pre njih – a i zabrana nuklearnog oružja u Kosmosu bi morala da se zaobilazi, i to u situaciji lad druga strana z. Pretražiti google za X ray laser, pa će biti jasno da jasnije ne može. .Project Excalibur na Vikipediji ima tehničkih detalja.

BTW, daleko najefikasnija metoda borbe protiv nuklearnih bojevih glava je njihovo intenzivno zračenje brzim neutronima, izazivanje nepotpune fisije u “upaljaču” fuzione bombe i posle toga se sve svede na topljenje bojeve glave i malo veću radiološku bombu – tzv dud. Ovo se postigne hibridom između fisione i fuzione bombe – neutronskom bombom koja ima maksimum proizvedenih neutrona po kilotoni, uprkos svoj reputaciji ima jako mali radijus dejstva. Toliko o “eliminaciji” bilo čijeg arsenala – to je sama sebi uradila jedino Južna Afrika, pa ne vodim da je nešto time postigla…

Nade i strahovi su jedno, mogućnosti drugo.

Odgovori
om

Ukrajini treba moderna artiljerija i gomila pametnih granata.
Isto kao i raketni bacači sa pametnim punjenjem i iskoristivim kalibrom.
Zemlje zapada trebaju odmah ustupiti sve raspoložive količine, a ljudstvo treba odrađivati treninge.
U isto vrijeme Nato industrija treba pokrenuti vojnu proizvodnju. Sve drugo je gubljenje vremena. Dronovi novije generacije bitni su za izviđanje i dojavu i borbeno djelovanje.
Lako je Rusima artiljerijom i raketama uništavati sve živo jer su izvukli i troše zalihe iz prošlog
stoljeća. Odnos ispaljenih projektila je veći od 1/10, lako je tako ratovati. Mislim da je tu ključ. Koliko primjećujem ide se u tom smjeru u Europi i Americi pokreće se vojna industrija. Ako ne misle Ukrajini pomoći tako onda ne treba nikako. Nema mrcvarenja dajte im tešku tehniku i da vidiš kako bačuška bježi glavom bez obzira. I dalje mislim da im je komandni kadar nesposoban,dokaz su stalne izmjene ljudi na visokim vojnim funkcijama.

Odgovori
Te

Ukraine needs much more than ammo. They need fuel, food, infos, know-how and mych more.
Have you seen how those F-35s acted in NATO air space, close to the Snakes Island? How they were supported? It was very interesting to see. The Snakes Island is free now, btw…
No conection to the F-35s acting in our air space.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj