BEG airport status
[NAJAVA] Aero-miting u Prijedoru 21. maja Urije, prva slobodna destinacija za Franja Kluza i Rudija Čajeveca pre 80 godina / Foto: AK Prijedor

[NAJAVA] Aero-miting u Prijedoru 21. maja

Kako su saopštili organizatori, aero-klub Prijedor organizuje aero-miting povodom 80 godina formiranja Prve partizanske eskadrile na aerodomu Urije. Manifestacija će se održati 21. maja i kako je saopšteno, organizuje se uz podršku Vlade Republike Srpske.

Aero-klub Prijedor ove godine obeležava i 70 godina od osnivanja.

Prijedorski događaj biće prva namenska manifestacija sa letačkim programom nakon dvogodišnje pauze u regiji usled globalne pandemije. Učesnici letačkog programa još nisu objavljeni ali ako je sudeći po vizualu kojeg su organizatori delili po društvenim mrežama, računa se na privatnog G-2A, solo akrobatski nastup specijalizovanog aviona, kao i verovatno, mnoštvo učesnika iz regionalne zajednice generalne avijacije.

Za očekivati je da će učešće uzeti Helikopterski servis Republike Srpske sa svojim malim Belovima, Gazelama i novom Koalom. Svakako bi najinteresantnija premijera na nekom civilnom događaju ove vrste bile i dva nova helikoptera Ansat novoformiranog vazduhoplovnog sektora MUP-a Srpske, Helikopterske jedinice Specijalne antiterorističke jedinice.

Kako je Tango Six već izveštavao, Prijedor je najaktivnija livada Bosne i Hercegovine, aerodrom koji je pre nekoliko godina renoviran sredstvima evropskih fondova. Urije su jedriličarska meka i poprište tradicionalnog Blanik kupa koji je više puta u praksi dokazao umešnost prijedorčana u organizaciji vazduhoplovnih manifestacija.

Vizual najave manifestacije
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

29. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

29. Apr 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

29. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

29. Apr 2025.Pogledaj