BEG airport status
HeliRussia 2022: Rosteh predstavio nove verzije helikoptera Ansat, motore VK-650V i VK-1600V i bespilotnu letelicu BAS-200 Nacionalna vazduhoplovna ambulantna služba dobila je svoje prve Ansate novembra prošle godine / Foto: Ruski helikopteri

HeliRussia 2022: Rosteh predstavio nove verzije helikoptera Ansat, motore VK-650V i VK-1600V i bespilotnu letelicu BAS-200

U periodu od 19. do 21. maja u Moskvi je, i pored rata u Ukrajini, u organizaciji ruskog Ministarstva industrije i trgovine, održana tradicionalna Međunarodna izložba helikopterske industrije HeliRussia 2022. Ruska vazduhoplovna industrija je, pod okriljem Državne korporacije Rosteh, prikazala gotovo sva svoja dostignuća kada je u pitanju razvoj helikoptera.

Nama su svakako najinteresantnije vesti vezane su za laki višenamenski helikopter Ansat koji na ovim prostorima koristi Helikopterska jedinica Specijalne antiterorističke jedinice Republike Srpske.

Tokom sajma, direktor kompanije Rosoboroneksport Aleksandar Mihejev kazao je da Rusija ipak radi na isporuci Kamova 31. Ova izjava je reakcija na prvobitne izveštaje iz Indije da je ovaj posao ugrožen zbog sankcija Rusiji. Mihejev je takođe potvrdio da je, uprkos svemu, Rosoboroneksport (ruska državna kompanija za promociju i izvoz naoružanja) na putu da isporuči preko 200 helikoptera do 2025. godine u ukupnoj vrednosti od 3 milijarde dolara i da se pregovara o dodatnih 120 novih letelica koje tek treba da budu ugovorene.

Korporacija Rosteh saopštila je da kompanija JSC ODK Klimov koja ulazi u njen sastav, radi na razvoju motora VK-650V koji će na Ansatu, Ka-226T i drugim helikopterima zameniti strane motore. U helikopteru Ansat pogonsku grupu trenutno čine dva gasoturbinska motora Pratt & Whitney PW207K, dok Ka-226T ima dva francuska Safran Arrius 2G1.

Motorom VK-650V biće opremljeni helikopteri Ansat i Ka-226T / Foto: Rosteh

Kako je navedeno, do sada je za motor VK-650V urađen dodatak projektnom zadatku, kao i da se finalizuju rasporedi koordinacije helikoptera i motora. Za dalji razvoj motora biće primenjena najsavremenija tehnologija tzv. ‘‘digital twin‘‘ koja omogućava HPC (high-performance computing), razvoj sistema upravljanja, simulaciju terenskih uslova i optimizaciju automatizovane razmene podataka i obradu podataka.

– Uzimajući u obzir široke mogućnosti primene VK-650V, testovi na ispitnom stolu biće izvedeni na prototipovima koji imaju motore sličnih karakteristika. Ove godine helikopteru Ansat za raspoređivanje sistema moramo da obezbedimo modele u razmeri 1:1, sledeće godine moramo da isporučimo motore za letna ispitivanja. U 2024. godini planiramo da dobijemo sertifikat tipa za domaći turbovratilni motor za helikoptere Ansat i Ka-226T – rekao je Vladimir Artjakov, prvi zamenik generalnog direktora Državne korporacije Rosteh.

Prednosti VK-650V uključuju modularnu konstrukciju, dug životni vek motora i digitalni automatski regulacioni sistema tipa FADEC. Motor je pogodan za različite tipove jednomotornih i dvomotornih višenamenskih helikoptera, a u toku su njegova inženjerska ispitivanja.

Razvoj motora u klasi 500-600 KS pokrenula je 2019. godine korporacija UEC (ODK), a glavnu ulogu u razvoju motora ima kompanija JSC ODK Klimov. Demonstrator motora je napravljen 2020. godine, prvo startovanje sa paljenjem u komori za sagorevanje izvršeno je januara 2021. godine, a prvi prototip motora je takođe proizveden prošle godine.

Ruska Nacionalna vazduhoplovna ambulantna služba naručila je 37 Ansata u varijanti sa digitalizovanim kokpitom / Foto: Ruski helikopteri

Holding kompanija ‘‘Ruski helikopteri‘‘ Državne korporacije Rosteh prikazala je na HeliRussia 2022 ambulantnu i poslovnu verziju helikoptera Ansat. Bio je izložen modernizovani ambulantni Ansat koji je isporučen Nacionalnoj vazduhoplovnoj ambulantnoj službi koji je sada opremljen tzv. ‘‘staklenim kokpitom‘‘. Integrisanu radio-elektronsku opremu proizvodi koncern Radio-elektronske Tehnologije. Prvi modernizovani ambulantni Ansati su već u službi u većem broju ruskih gradova i regiona. Kako ističu iz Rosteha, zbog priprema za poletanje koje veoma kratko traju, a što je vrlo važno za hitnu medicinsku evakuaciju, Ansat je efikasna vazdušna ambulanta.

Na međunarodnom avio-kosmičkom salonu MAKS-2021, Kazanjska fabrika helikoptera i Nacionalna vazduhoplovna ambulantnaj služba potpisali su ugovore za 66 helikoptera od kojih su 29 Mi-8MTV-1, a tu je i 37 Ansata. Sanitetska služba Rosteh-a je do danas dobila 24 helikoptera od kojih 10 Mi-8 i 14 Ansata. Razvoj regionalne vazduhoplovne ambulantne službe deo je Nacionalnog projekta zdravstvene zaštite.

Motor VK-1600V će svoju primenu imati na helikopteru Ka-62 / Foto: Rosteh

Na HeliRussia 2022 prikazan je još jedan novi ruski motor za helikoptere koji se nalazi u razvoju. Reč je o motoru VK-1600V za helikopter Ka-62, a Rosteh je saopštio da je uspešno izvršio program njegovog ispitivanja. Kako je navedeno, do sada je izvedeno 25 uspešnih pokretanja demonstratora motora i da se ispitivanja nastavljaju.

U toku ispitivanja sproveden je eksperimentalni radni paket koji su podrazumevali podešavanje pokretanja motora, provera zajedničkog funkcionisanja jedinica i sistema u različitim režimima, procena dobijenih parametara radi provere usaglašenosti sa specifikacijom proizvoda. Inženjerski testovi su potvrdili usklađenost motora sa karakteristikama prve faze podešavanja. Zabeležen je stabilan rad kompresora, stabilno paljenje komore za sagorevanje, usklađenost nivoa vibracija sa utvrđenim standardima.

– U bliskoj budućnosti biće nastavljena ispitivanja demonstracionog motora sa poboljšanim elementima konstrukcije, a njegov rad biće proveren u okviru autonomnih postrojenja. Pored toga, ove godine godine planiramo da proizvedemo prve uzorke za sertifikacione testove – rekao je Vselovod Jelisejev, generalni direktor kompanije JSC ODK Klimov.

Motor VK-1600V je konstruisan za ugradnju na višenamenske i specijalne helikoptere sa poletnom masom koja se kreće od 5 do 8 tona, a prvu primenu ovaj motor imaće na helikopteru Ka-62. Konstrukcija motora omogućuje dalji razvoj različitih modifikacija (uključujući i upotrebu na bespilotnim letelicama, i kao pogonska grupa lakih putničkih i regionalnih teretnih aviona) i proširenje asortimana motora familije VK-1600V.

Snaga motora prilikom poletanja iznosi 1400 KS, u slučaju kvara motora, snaga motora može biti 1750 KS koja može trajati 2,5 minuta. Specifična potrošnja goriva prilikom poletanja je 200 g/KS-h, a motor ima elektronski sistem automatske kontrole (FADEC). Automatska regulaciona i upravljačka jedinica BARK-15V ima dvokanalnu arhitekturu, komapktne dimenzije, kombinuje funkcije instrumentacije i upravljanja sistemima motora, i ima funkcije dijagnostike i otklanjanja kvarova. VK-1600V ima pokazatelji visoke pouzdanosti i isplativosti.

Bespilotni helikopter BAS-200 korišćen je za istraživanje gravitacije u vazduhu / Foto: Rosteh

‘‘Ruski helikopteri‘‘ su na HeliRussia 2022 predstavili i bespilotni helikopterski vazduhoplovni sistem BAS-200 koji je, kako se navodi, pogodan za izvođenje pirokog spektra operacija kao što su osmatranje, isporuka tereta, traganje i spasavanje kao i poljoprivredni radovi. Maksimalna poletna masa letelice je 200 kg, masa korisnog tereta je do 50 kg, maksimalna brzina je 160 km/h, može ostati u vazduhu do 4 sata, vrhunac leta je do 3900 m.

BAS-200 čiji razvoj projekta i letna ispitivanja sprovodi Nacionalni centar za helikoptersko inženjerstvo biroa Mij i Kamov, trenutno prolazi kroz ciklus letnih ispitivanja, a letelica je prilagođena različitm vremenskim uslovima. U decembru 2021. godine obavljena je serija probnih testova tokom kojih je prvi put obavljeno istraživanje gravitacije u vazduhu pomožu bespilotne letelice. Testovi su izvedeni zajedno sa stručnjacima Aerogeofizike i centra za istraživanje i razvoj Gazpromnjefta, i potvrdili su opštu mogućnost izvođenja merenja gravitacije u vazduhu sa novom generacijom vazdušnih gravimetara koji koriste bespilotne letelice kao nosače.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

no

Ovi ubise prototipovima – koga tu kopiraju?
;-)

Odgovori
Me

„testovi na ispitnom stolu biće izvedeni na prototipovima koji imaju motore sličnih karakteristika“
Čitaj: nemaju para za pravi prototip

„dug životni vek motora“ – za ruski motor???

Odgovori

@medo s mora
Nađe se vazduhoplov koji ima motore slične motoru koji se razvija i jedan od originalnih motora se zameni motorom koji se ispituje.
Čitaj tako je jednostavnije.

Sr

@Medo s mora
Zapravo, ruski motori imaju poprilicno dug zivotni vek, vazduhoplovi generalno. U biti je razlika u racunanju istih izmedju NATO i Rusije. Primera radi u HJ MUP i VS lete Bell i Mi-8 stari 40+ godina bez ikakvih problema. Svede se sve na kvalitet odrzavanja ili konkretno nekog proizvoda, generalno govoreci, sve je to kvalitetno.

Me

@890
To što ti opisuješ je viša faza razvoja od ove na kojoj su oni.
Oni tek emuliraju novi motor sa starim motorom

Le

Predviđam sjajnu prodaju i ogromne uspehe na tržištu Rusije.

Odgovori
Fe

Motor Sič i Progres iz Zaporožja su noćas bili izloženi teškim udarima krstarećim raketama, ostade Akindži bez motora.

A tek remonti istočnih helikoptera na alternativnom tržištu…

Odgovori

@Medo s mora
Opisao sam ti fazu do koje su stigli u Kazanju u saradnji sa Klimovim.

sm

Za skeptike imam jednu podsetku. Gospodo, za razliku od na primer SAD (ali možemo i bilo koju drugu državu „zapada“ da navedemo) Rusija, Kina, Indija (i mala skromna Srbija možda na 5.ili 6.mestu iza ove tri) su države sa naj više Olimpijskih prvaka u matetematici, fizici, hemiji i drugim prirodnim (i neprirodnim) naukama. Oni samo koriste sada te ljude i ne dozvoljavaju im da odu iz zemlje da rade za Amerikance i zapadne države (što je u prošlosti bio ogroman problem za Rusiju konkretno ). Dakle, zaustavljanjem „odliva mozgova „(jedan pogan termin ali ga koristim zato što je uvrežen pa ćete znati značenje) odmah su podigli svoj državni ugled (makar za milimetar ).

I jednu anegdotu da dodam u prilog svemu. Pojavila se vest pre par nedelja da Fk Crvena Zvezda želi da dovede Artema Džubu. Par dana nakon toga iz Rusije je stigao odgovor koji od prilike može da se interpretira ovako „Može. Ali Dzuba ima platu sada kao polovina igrača CZV zajedno. Ukoliko mu ponudite zadovoljavajuće uslove, vaš je. “ Na lep način su i nas Srbe i Crvenu Zvezdu postavili tamo gde nam je i mesto. Mi smo dole, a oni su gore. Poenta je – Nije ovo ona Rusija iz 20.veka. Ovo je neka druga Rusija o kojoj ljudi u Srbiji (i na Balkanu) imaju strašno pogrešno mišljenje i shvatanje.

Odgovori
De

Gresis u par stvari. Prvo Srbija i Indija nisu tolikojake sa medaljama na tim olimpijadama. Drugo, koliko je Rusija jaka USA je jos jaca. Kina jeste najjaca sa brojem medaljaali to nema veze sa Rusijom. Ako gledamo patente, USA je prva, Nemacka druga, Kina treca. Rusije nigde. A odliv mozgova je nikad veci. Barem ti mogu potvrditi u IT sektoru. Cak i da ostaju u Rusiji, oni ce propasti kao strucnjaci. Tako da, USA, Kina, EU ocekuj progres. Rusija, pa i Indija, nula bodova.

Va

Znači motora nema, prodaće nešto sami sebi i to je to.Kina uzima mesto sssra i njihova industrija svega osvaja tržista koja nemogu do zapadne tehnike.kakvi rusi kakvi bakraći

Odgovori
Fe

Naravno da se kreće u proizvodnju motora za helikoptere, Ivčenko Progres i Motor Sič su završili karijeru.

Biće interesantno videti kome će se carstvu Erdogan privoleti kad su u pitanju motori za turske dronove, na Zaporožje očigledno više ne može da se računa, a i ako bude obnovljeno biće prekasno. Pre kupovine onih kiparskih helikoptera treba i to uzeti u obzir, i to najozbiljnije, nije samo godina proizvodnje u pitanju. A i Mi-28 se nije nešto proslavio, dakle Kamov – AH-64 nam nešto i ne nude…

Odgovori
Mi

Da tacno u Rusiji nista nije dobro Samo je u Americi dobro Jer u Rusiji je toliko lose da su i Homoseksualni brakovi zabranjeni Dve trecine sveta nisu Zapadnjaci I kod njih ni avijacija nevalja nista nevalja Uozbiljite se i pogledajte malo sire sve se velikom brzunom menja Pa i odnosi u avijaciji Konkretno Motor Sic je pogodjen ali pre toga je sve odneseno Pa vecinski vlasnik Moto Sica je Rus

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj