BEG airport status
Američka armija dodelila Erbasu ugovor o kontinuiranoj logističkoj podršci flote helikoptera Lakota Vojska SAD trenutno koristi flotu od 482 helikoptera Lakota / Foto: Erbas

Američka armija dodelila Erbasu ugovor o kontinuiranoj logističkoj podršci flote helikoptera Lakota

Kompanija Erbas saopštila je 23. maja da je sa američkom armijom potpisan naknadni CLS (Contractor Logistics Support) ugovor kojim će se obezbediti rezervni delovi, materijal i inženjerska podrška za celokupnu flotu od 482 višenamenska i trenažna helikoptera UH-72A i UH-72B.

Ugovor uključuje vremenski period od 6 meseci sa opcijom za još 4,5 godina, sa potencijalnom ukupnom vrednošću od preko 1,5 milijardi dolara. Erbas će pružiti podršku na 67 lokacija u SAD i inostranstvu na kojima baziraju helikopteri Lakota. Ovo uključuje baze Nacionalne garde u 43 države, i mestu Fort Rucker u Alabami gde se se helikopterom UH-72A obavlja armijska misija Initial Entry Rotary Wing (početni kvalifikacioni kurs IERW u okviru sistema helikopterske obuke Američke armije).

CLS ugovor sa američkom vojskom je najveći ugovor po učinku za podršku helikoptera kojim Erbas raspolaže u svetu.

– Erbas je skoro dve decenije pružao izuzetne proizvode i usluge podrške za UH-72A – rekao je pukovnik Kelvin Lejn, menadžer projekta za višenamenski helikopter američke armije. Lejn je dodao da ovaj ugovor naglašava poverenje američke vojske u sposobnosti letelice i da se u američkoj vojsci raduju nastavku podrške koju ovaj ugovor pruža floti helikoptera UH-72.

– Čast nam je da produžavamo našu vezu sa američkom vojskom za još 5 godina. Erbas nastavlja da dokazuje svoju posvećenu obezbeđivanju visokokvalitetnih platformi i izvanrednu podršku muškarcima i ženama koji upravljaju ovim izuzetnim letelicama – rekao je Skot Tumpak, potpredsednik odeljenja Erbasa za vojne helikoptere u SAD. On je dodao da su u Erbasu ponosni na više od 15 godina pružanja odlične usluge i da se nadaju će se ovo partnerstvo nastaviti još mnogo godina.

UH-72B se proizvodi u Erbasovom pogonu u Kolumbusu, Misisipi dok se logistikom upravlja iz pogona u Dalasu, Teksas. 40 procenata radne snage koja radi na ovim platformama čine vojni veterani SAD. Vojska SAD koristi modele UH-72A i UH-72B za obavljanje različitih misija uključujući misije borbe protiv droge i misije Nacionalne garde na jugozapadnim granicama.

Prošle godine flota helikoptera UH-72B prešla je milion sati naleta, nekih 15 godina nakon što je prva Lakota UH-72A ušla u službu američke armije. Lakota je visokosposobna dvomotorna letelica sa modernim ‘‘staklenim‘‘ kokpitom, sistemom upravljanja i navigacijom. Lakota ostaje najjeftiniji dvomotorni armijski helikopter kada je u pitanju nabavka, posedovanje i korišćenje.

Ugovorom će upravljati Airbus U.S. Space & Defense sa sedištem u Arlingtonu, Virdžinija. Radeći u skladu sa posebnim bezbednosnim sporazumom, Airbus U.S. Space & Defense, Inc nudi napredna rešenja u ispunjavanju najsloženijih odbrambenih, bezbednosnih, svemirskih i obaveštajnih zahteva SAD. Kao dugogodišnji partner američke vlade, Erbas u Sjedinjenim Državama koristi rešenja svetske klase iz oblasti satelita, laserske komunikacije, avijacije, kako bi pomogao našim klijentima koji su fokusirani na nacionalnu sigurnost u ispunjavanju svojih zadataka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj