BEG airport status
Američka armija dodelila Erbasu ugovor o kontinuiranoj logističkoj podršci flote helikoptera Lakota Vojska SAD trenutno koristi flotu od 482 helikoptera Lakota / Foto: Erbas

Američka armija dodelila Erbasu ugovor o kontinuiranoj logističkoj podršci flote helikoptera Lakota

Kompanija Erbas saopštila je 23. maja da je sa američkom armijom potpisan naknadni CLS (Contractor Logistics Support) ugovor kojim će se obezbediti rezervni delovi, materijal i inženjerska podrška za celokupnu flotu od 482 višenamenska i trenažna helikoptera UH-72A i UH-72B.

Ugovor uključuje vremenski period od 6 meseci sa opcijom za još 4,5 godina, sa potencijalnom ukupnom vrednošću od preko 1,5 milijardi dolara. Erbas će pružiti podršku na 67 lokacija u SAD i inostranstvu na kojima baziraju helikopteri Lakota. Ovo uključuje baze Nacionalne garde u 43 države, i mestu Fort Rucker u Alabami gde se se helikopterom UH-72A obavlja armijska misija Initial Entry Rotary Wing (početni kvalifikacioni kurs IERW u okviru sistema helikopterske obuke Američke armije).

CLS ugovor sa američkom vojskom je najveći ugovor po učinku za podršku helikoptera kojim Erbas raspolaže u svetu.

– Erbas je skoro dve decenije pružao izuzetne proizvode i usluge podrške za UH-72A – rekao je pukovnik Kelvin Lejn, menadžer projekta za višenamenski helikopter američke armije. Lejn je dodao da ovaj ugovor naglašava poverenje američke vojske u sposobnosti letelice i da se u američkoj vojsci raduju nastavku podrške koju ovaj ugovor pruža floti helikoptera UH-72.

– Čast nam je da produžavamo našu vezu sa američkom vojskom za još 5 godina. Erbas nastavlja da dokazuje svoju posvećenu obezbeđivanju visokokvalitetnih platformi i izvanrednu podršku muškarcima i ženama koji upravljaju ovim izuzetnim letelicama – rekao je Skot Tumpak, potpredsednik odeljenja Erbasa za vojne helikoptere u SAD. On je dodao da su u Erbasu ponosni na više od 15 godina pružanja odlične usluge i da se nadaju će se ovo partnerstvo nastaviti još mnogo godina.

UH-72B se proizvodi u Erbasovom pogonu u Kolumbusu, Misisipi dok se logistikom upravlja iz pogona u Dalasu, Teksas. 40 procenata radne snage koja radi na ovim platformama čine vojni veterani SAD. Vojska SAD koristi modele UH-72A i UH-72B za obavljanje različitih misija uključujući misije borbe protiv droge i misije Nacionalne garde na jugozapadnim granicama.

Prošle godine flota helikoptera UH-72B prešla je milion sati naleta, nekih 15 godina nakon što je prva Lakota UH-72A ušla u službu američke armije. Lakota je visokosposobna dvomotorna letelica sa modernim ‘‘staklenim‘‘ kokpitom, sistemom upravljanja i navigacijom. Lakota ostaje najjeftiniji dvomotorni armijski helikopter kada je u pitanju nabavka, posedovanje i korišćenje.

Ugovorom će upravljati Airbus U.S. Space & Defense sa sedištem u Arlingtonu, Virdžinija. Radeći u skladu sa posebnim bezbednosnim sporazumom, Airbus U.S. Space & Defense, Inc nudi napredna rešenja u ispunjavanju najsloženijih odbrambenih, bezbednosnih, svemirskih i obaveštajnih zahteva SAD. Kao dugogodišnji partner američke vlade, Erbas u Sjedinjenim Državama koristi rešenja svetske klase iz oblasti satelita, laserske komunikacije, avijacije, kako bi pomogao našim klijentima koji su fokusirani na nacionalnu sigurnost u ispunjavanju svojih zadataka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: Nije nam promaklo: Srpski H145M primećen sa optoelektronskim sistemom MX-15

@ Stojko A čime se to dejstvuje po pešadiji kad zbog opasnosti MANPADS nije pametno da se koristi automatski top?

02. Feb 2023.Pogledaj

omniameamecumporto na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Kod nas je veći javašluk nego kod vas vi barem imate Vučića koji nešto gura, iako nisam njegov fan i ne slažem se sa njegovom politikom. Mi smo trebali na vrijeme odrediti i među prvima se pretplatiti za F16 Block 70/72. Rafale je skup sistem i ako ga ne mislimo inplementirati u cijelom njegovom spektru…

02. Feb 2023.Pogledaj

SheikhZayeb na: Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

@Dax: Rusi su pokušavali i još uvek pokušavaju da sruše mostove preko Dnjepra, i ne samo preko Dnjepra. Međutim, zbog jako loše razvijenosti drumske infrastrukture u SSSR-u, većina važnih mostova prolaze kroz velike gradove, kao što su Kijev ili Dnjipro (Dnjepropetrovsk), koji su najbolje branjeni. Što su mogli da pogode, pogodili su, recimo 2. maja…

02. Feb 2023.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

@Realni UAE, visedecenijski korisnik americke opreme i jedan od najvaznijih klijenata Lokida su odbijeni za F-35. Izracunajte sami gde se u tu pricu uklapa Srbija. Ali najverovatnije bi dobili odobrenje za F-16 ili F/A-18. Mada sa nasim budzetom, FA-50 bi mozda bio najrealniji izbor ili ako bi SAAB promenio misljenje pa da nam uvale onih…

02. Feb 2023.Pogledaj

Iceman na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Tako to rade ozbiljne drzave.Bravo za komsije i u miru da ih koristite!Mi cemo izgleda nabaviti neke avione tamo 2040.godine ako se nastavi ovim tempom tj.obzirom da vlada velika neozbiljnost u drzavnom vrhu Srbije umesto da se iskoriste uzlazni odnosi sa SAD i kupi od njih neki F-18 Super Hornet Block 3 ili F-16 Block…

02. Feb 2023.Pogledaj