BEG airport status
Armiji SAD isporučen prvi helikopter UH-72B Prvi isporučeni od 18 naručenih Lakota UH-72B / Foto: Airbus Helicopters

Armiji SAD isporučen prvi helikopter UH-72B

Kompanija Airbus Helicopters saopštila je u utorak 7. septembra da je iz američkog pogona Airbus Helicopters, Inc. u Kolumbusu, država Misisipi, Nacionalnoj gardi SAD isporučen prvi od 18 naručenih helikoptera UH-72B koji presdtavlja najnoviju verziju Lakote, helikoptera koji je baziran na vrlo uspešnom civilnom Erbasovom modelu H145 (prethodna oznaka EC145).

Narudžbinom i isporukom UH-72B, nastavljena je realizacija programa američke armije Light Utility Helicopter, a helikopter Lakota se već 15 godina nalazi u naoružanju armijskih helikopterskih jedinica u kojima je potpuno zamenio helikoptere OH-58 Kiowa i UH-1 Iroquois i omogućio da se rastereti flota UH-60 Black Hawk. Ukupno je od 2006. godine isporučeno 463 primerka sa oznakom UH-72A, a poslednji helikopter stigao je u jedinice septembra prošle godine.

Ono što predstavnici američke armije ističu je da je izabran dokazani komercijalni helikopter (program COTS – Commecial off-the-shelf), dakle SAD nisu potrošile novac na njegov razvoj, a kako program podrazumeva da se tokom njegove realizacije proizvod dalje unapređuje i poboljšava kroz njegovu evoluciju, nisu potrebne dalje državne investicije u istraživanje i razvijanje novih sposobnosti.

Novi UH-72B sadrži tehnologije koje povećavaju bezbednost i letne karakteristike, tu je novi noseći rotor sa pet lopatica, umesto klasičnog repnog totora primenjen je fenestron, tu su jači motori Safran Arriel 2E, Erbasov paket avionike Helionix sa naprednim dual-duplex četvoroosnim autopilotom koji omogućuje zaštitu u okviru anvelope leta kao i kod njenog prekoračenja, potom automatsko poletanje i pomoć prilikom lebdenja.

Kako navodi proizvođač, za helikopter Lakota je dostupno čak 10 različitih konfiguracija koje omogućuju izvršenje širokog spektra vojnih zadataka, letelica pruža dokazane performanse, izuzetnu operativnu pouzdanost i neprevaziđenu svestranost. Kompanija Airbus Helicopters, Inc. u svom pogonu u Misisipiju zapošljava blizu 250 zaposlenih od kojih su oko 40 procenata američki vojni veterani.

Komentari

B

Ih, da su se talibani strpeli još malo, mogli su i ovo da im maznu.

Odgovori
N

Za sta? Za izlozbu ili staro gvozdje ko sto je zavrsilo i ono sto jeostalo.

B

@Niko, pogledaj malo snimke na netu. Leti i voza talibane barem jedan Blackhawk i barem jedan Mi-17.

A

@Borko

Od ogromnog broja letelica, leteće nekolicina nekoliko godina pa će i to da ostane na polju da truli kao i gomila ostalog.

N

“ Borko i sta sad ? Imaju najace RV u regionu :). Letjet ce koji dan i onda i to ide u otpad.

L

Da im prodamo NRZ S-8?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Jel se zna da li su Orbiteri jos uvek u upotrebi, nabavljeni su jos 2008. a nismo ih videli ni na jednoj vojnoj vezbi

17. Sep 2021.Pogledaj

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend