BEG airport status
Armiji SAD isporučen prvi helikopter UH-72B Prvi isporučeni od 18 naručenih Lakota UH-72B / Foto: Airbus Helicopters

Armiji SAD isporučen prvi helikopter UH-72B

Kompanija Airbus Helicopters saopštila je u utorak 7. septembra da je iz američkog pogona Airbus Helicopters, Inc. u Kolumbusu, država Misisipi, Nacionalnoj gardi SAD isporučen prvi od 18 naručenih helikoptera UH-72B koji presdtavlja najnoviju verziju Lakote, helikoptera koji je baziran na vrlo uspešnom civilnom Erbasovom modelu H145 (prethodna oznaka EC145).

Narudžbinom i isporukom UH-72B, nastavljena je realizacija programa američke armije Light Utility Helicopter, a helikopter Lakota se već 15 godina nalazi u naoružanju armijskih helikopterskih jedinica u kojima je potpuno zamenio helikoptere OH-58 Kiowa i UH-1 Iroquois i omogućio da se rastereti flota UH-60 Black Hawk. Ukupno je od 2006. godine isporučeno 463 primerka sa oznakom UH-72A, a poslednji helikopter stigao je u jedinice septembra prošle godine.

Ono što predstavnici američke armije ističu je da je izabran dokazani komercijalni helikopter (program COTS – Commecial off-the-shelf), dakle SAD nisu potrošile novac na njegov razvoj, a kako program podrazumeva da se tokom njegove realizacije proizvod dalje unapređuje i poboljšava kroz njegovu evoluciju, nisu potrebne dalje državne investicije u istraživanje i razvijanje novih sposobnosti.

Novi UH-72B sadrži tehnologije koje povećavaju bezbednost i letne karakteristike, tu je novi noseći rotor sa pet lopatica, umesto klasičnog repnog totora primenjen je fenestron, tu su jači motori Safran Arriel 2E, Erbasov paket avionike Helionix sa naprednim dual-duplex četvoroosnim autopilotom koji omogućuje zaštitu u okviru anvelope leta kao i kod njenog prekoračenja, potom automatsko poletanje i pomoć prilikom lebdenja.

Kako navodi proizvođač, za helikopter Lakota je dostupno čak 10 različitih konfiguracija koje omogućuju izvršenje širokog spektra vojnih zadataka, letelica pruža dokazane performanse, izuzetnu operativnu pouzdanost i neprevaziđenu svestranost. Kompanija Airbus Helicopters, Inc. u svom pogonu u Misisipiju zapošljava blizu 250 zaposlenih od kojih su oko 40 procenata američki vojni veterani.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bo

Ih, da su se talibani strpeli još malo, mogli su i ovo da im maznu.

Odgovori
Ni

Za sta? Za izlozbu ili staro gvozdje ko sto je zavrsilo i ono sto jeostalo.

Bo

@Niko, pogledaj malo snimke na netu. Leti i voza talibane barem jedan Blackhawk i barem jedan Mi-17.

Al

@Borko

Od ogromnog broja letelica, leteće nekolicina nekoliko godina pa će i to da ostane na polju da truli kao i gomila ostalog.

Ni

“ Borko i sta sad ? Imaju najace RV u regionu :). Letjet ce koji dan i onda i to ide u otpad.

Fe

@ Niko

Nemoj tako Niko, da si samo video kako Talibanska avijacija izvodi helikopterske desante i razgoni pesadiju konkurentskih organizacija, imaju oni vise helikoptera nego cela ex-YU skupa.

Le

Da im prodamo NRZ S-8?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [RAT U UKRAJINI] Rusija na severu Ukrajine otvorila novi front, još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Krim

Ex-Gastos Od Rusa me ništa ne bi čudilo da su ostavili prave avione na izvolte.Koliko su samo ostavili ispravne tehnike na početku rata Ukrima,ispade da su najveći donori Ukro armiji.Očigledno im je komanda kao i JNA 91ve.

19. May 2024.Pogledaj

Trance na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

"Nije tačno da kongres nebi odobrio" Mislim da imas vise misljenje kongresa nego sam Kongres. Naravno da ce blokirati, pa blokirali su Tursku za F-16V i za F-35, sto mislis da bi rekli Srbiji? Turska deblokada za F-16V samo zato sto je Turska oeobrila Svedsko primanje u NATO!. Taka kako sam rekao imas jako puno…

19. May 2024.Pogledaj

Trance na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

" Ika paprika12:42, 15. maj. 2024. Za 3 milijarde: – 2 eskadrile lovaca-bombardera iz Kine (zamena za Mig-29 i Orao) – 1 eskadrila trenažnih aviona – dodatni FK-3 ostane kusur " Dali mislis na Kineske J-10C ? 24 Tih aviona su oko €3 miljarde sami. Avioni kostaju oko €60 miljuna svaki, ali to je gola…

19. May 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

Nije tacno to sto pisete, jer je F-22 ucestvovao u medjunarodnim zajednickim vojnim igrama u okviru NATO i to uvek sa zastrasujucom efikasnoscu. NATIO ima u sebi previse zemalja da bas niko ne bi preneo da "F-22 ne valja". Naprotiv. Ipak, postoji prica da je upravo Raffale uspeo da "pogodi" F-22 u jednoj od takvih…

19. May 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

@Ех-Гастос Pa taj Japan je pravio Mitsubishi Zero i najvece bojne brodove u istoriji "Yamato" jos 1930-ih. F-15 i F-16 proizvedeni u Japanu bili su jace verzije, i prvi AESA radar u avionu u istoriji je bio bas na japanskoj verziji F-16. Uspeh japanske industrije je potpuno ocekivan i niko se tome nije smejao. Kina…

19. May 2024.Pogledaj