BEG airport status
Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da nisu dali odobrenje za letenje dronovima iznad centra Beograda u petak DCV demantuje da je zabranio letenje dronovima iznad centra grada za petak

Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da nisu dali odobrenje za letenje dronovima iznad centra Beograda u petak

Kako su u današnjem saopštenju za medije kazali iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva, „netačni su navodi da podnosioci zahteva nisu dobili odobrenje za letenje u Uslovno zabranjenoj zoni (LYR 8) za dan 9.6. 2023. godine“.

Iako DCV ne pominje konkretno na čiji zahtev se njihovo saopštenje odnosi, jasno je da ono usledilo nakon jučerašnjih medijskih natpisa da dronovima neće biti dozvoljeno letenje.

Direktorat je u saopštenju konstatovao da oni kao regulator izdaju rešenje koje konstatuje prethodna odobrenja „nadležnih organa“. Organi su Ministarstvo unutrašnjih poslova i Vojska Srbije koji se, kako je Tango Six ranije izveštavao, prvi pitaju po raznim osnovima da li dron može da leti i snima iz vazduha. Tango Six je još 2015. godine izveštavao o tome koliko „organi“, posebno vojska, mogu imati uticaj na odobravanje letenja civilnih dronova.

– Povodom tvrdnji i natpisa u pojedinim medijima, kao i na društvenim mrežama, objavljenih 07.06.2023. godine, u vezi sa zabranom letenja bespilotnih vazduhoplova za datum 9.6.2023.godine, u Uslovno zabranjenoj zoni LYR-8 Beograd, informišemo o sledećem.

Zahtevi za letenje bespilotnih vazduhoplova u Uslovno zabranjenoj zoni LYR-8 Beograd, regulisani su članom 15. Pravilnika o bespilotnim vazduhoplovima i članom 13. stav 2 I 3 Zakona o vazdušnom saobraćaju Republike Srbije, na osnovu kojih Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije izdaje rešenje kada nadležni organi procene da su u pogledu planiranog letenja ispunjeni bezbednosni i drugi uslovi propisani ovim pravilnikom.

Direktorat je na osnovu procene i odobrenja nadležnih organa, a u skladu sa Pravilnikom o bespilotnim vazduhoplovima, za dan 9.3.2023. godine izdao rešenje kojim se odobrava letenje u Uslovno zabranjenoj zoni (LYR 8,) za sve lokacije za koje su ispunjeni bezbednosni I drugi uslovi propisani Pravilnikom. Na osnovu izloženog, netačni su navodi da podnosioci zahteva nisu dobili odobrenje za letenje u Uslovno zabranjenoj zoni (LYR 8) za dan 9.6. 2023. godine. – navodi se u saopštenju Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Grob je težak "overkill". Pričamo o avionu za selektivnu i početnu obuku pilota pre nego što se pređe na Lastu. Dovoljno je da avion ima krila i duple komande.... Dakle, imperativ je da bude pouzdan, bezbedan i jeftin. Ne mnogo više od toga.

30. Apr 2025.Pogledaj

Markus1463 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@ KK tako će biti tj ići dok ne krenu u nekom sukobu da padaju ili da ih uništavaju na pisti kao bilo koji drugi avion. Jeste odličan Rafal, ali je ranjiv kao i svaki drugi avion, posebno od napada dronovima dok je na stajanci. A u takvim napadima ne pomažu ni kamponiri, ni antidron…

30. Apr 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Tehnologija koja se koristi u lovcima 4+ generacije, ili nekih specijalizovanih aviona za el ometanje je toliko ispred znanja bilo koga od nas da ima malo smisla nesto udarati na tu temu. Da ne spominjem da je to sve neka tehnologija iz 70-ih i 80-ih. Ovo sto sada rade tipa Tempesta itd, pokazuje takav tehnoloski…

30. Apr 2025.Pogledaj

IvicaM na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Da, samo mu ime nekako simbolise gde smo dospeli i šta trebamo raditi... ima logike.. ;)

30. Apr 2025.Pogledaj