Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Nove fotografije Erbasa H145M u VIP šemi bojenja otkrivaju detalje o njegovoj opremljenosti za misiju
VIP obojeni Erbas ima instaliran meteo radar ali, bar za sada, nema AMPS sistem / Foto: Erbas

Nove fotografije Erbasa H145M u VIP šemi bojenja otkrivaju detalje o njegovoj opremljenosti za misiju

Nakon što je Tango Six krajem decembra prošle godine bio prvi medij koji je objavio fotografiju srpskog vojnog Erbasa H145M u VIP šemi bojenja, danas vam donosimo dve nove fotografije „14531“ u letu.

Danas prvi objavljujemo najnoviju fotografiju helikoptera u letu nastalu u Nemačkoj, u bazi Erbas Helikoptera u Donevortu.

Druga fotografija, nemačkog fotografa Rajnera Švejmajera, iz donjeg rakursa otkriva da „14531“, bar za sada, nema instaliran sistem za aktivnu samozaštitu AMPS. To efektivno čini druge Erbasove helikoptere ratnog vazduhoplovstva koji imaju instaliran ovaj sistem (u maskirnoj šemi) kao sigurnije letelice za prevoz VIP ličnosti. Kako je Tango Six već pisao, helikopter Helikopterske jedinice MUP-a H215 koji zapravo jedini trenutno prevozi civilni državni vrh ima instaliran AMPS.

„Vojni VIP“ deo je narudžbine od 10 helikoptera H145M BK.117D3m sa petokrakim nosećim rotorom. Kako je Tango Six do sada izveštavao, sve letelice biće isporučene sa HForce 3 sistemom upravljanja vatrom.

Kako Tango Six saznaje, posade 890. mešovite helikopterske eskadrile Pegazi trenutno su na obuci za ovaj tip Erbasa u Nemačkom gradu Donevertu gde se nalazi i proizvodno postrojenje Erbas Helikoptera. Pegazi, bazirani na Batajnici, dobiće tri helikoptera iz nove tranše, „14531“ u VIP konfiguraciji, jedan u SAR i jedan u Utility namenama.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Hi

Helikopter je u bojama narodne zastave RS, ako se planira za prevoz visokih državnika i funkcioner RS mora se makar dodati grb RS dvoglavog orla sa ocilima kao što i stoji na državnoj zastavi. Ustav jasno definiše šta je državna a šta narodna zastava i ko sme iste da ističe. E sad što vojska na avionima ima narodnu zastavu to je ajde samorazumljivo, ali ako prevoze državnike mora državna a ne narodna zastava na helić.

Odgovori
PS

To se rešava nalepnicom…

Si

Glupost. Ovo nije zastava, ovo je šema bojanja, stilizovana, koja je inspirisana nacionalnim bojama.

Il

To nije zastava, to je helikopter

Mi

Lupetas zvanična zastava je i zastava bez grba

Re

Krstaš barjak je naša prava zastava

ni

na kraju ce celo vazduhoplovstvo da predje na VIP letelice

Odgovori
Rp

Nalepnica : „Bolja cena „!

Mi

Hocemo li ih uskoro naoruzati jos necim, sem kontejnera sa mitraljezom?Game su matore, Mi-35 imamo u smesno malom broju, pa je valjda jedini ogican potez da se H145M naoruza necim ozbiljnijim.

Odgovori
Vl

Možda je i najbolje da Mi 35 i ostane u malom broju (4 kom. koji su već plaćeni, 4 komada u upotrebi i oni sa Kipra) a da ubuduće razmišljamo o Ka 52 ili Mi 28. 18 komada bi bilo neki minimum. Game i H145M više ne zadovoljavaju za takve vojne namene (neozbiljno je i pomišljati o tome da se reskiraju helikopteri na prvoj liniji fronta s obzirom da su ugroženi od manpads-a i ostale trupne pvo) a Mi 35 je po novim trendovima prevaziđen…

Sl

Što više VIP letelica i vozila, to je ono što je realno najpotrebnije vojsci i policiji

Odgovori
Me

Jel to sad od svakog tipa helikoptera u vojsci i MUP-u imamo po jedan VIP?

Odgovori
PS

Mislim da ne. Samo ovaj i SuperPumu (i starog Sikorskog S-76B kojeg će valjda da prodaju jer ga imaju samo jednog u floti pa im se ne isplati da ga drže).

Il

Ovo nije zastava vec helikopter

Mi

Svaki puta kada vidim tu plavu boju , doslovno mi dođe da povraćam. Najgora plava paleta ikada…

Odgovori
re

Kome je ovaj cirkus pao na pamet. Čoveče, radi se o VOJNOJ letelici a ne o šarenoj vašarskoj atrakciji kojoj će se vojska diviti kada načelnik sleti na obližnju livadu.

Odgovori
Il

Nije borbena letelica pa da bude zelena ili kamuflazna boja.

Th

Sta ce vojsci VIP helikopter ? A onda jos u ovakoj shemi obojen.
Svi vojni helikopteri trebali bi biti standartno opremljeni.
Od AMPS, HForce3, meteo radara do bocne dizalice.

VIP letelice su vise za drzavni vrh kao premijer i predsednik.
Ako vec postoji jedan VIP H125 u sastavu MUPa onda bi se
moglo nabavit jos jednog. Mozda i 2 VIP H145.
Drzavni vrh bi se trebao stititi od strane MUPa. Tu mislim na SAJ.
Vojni vrh od vojne policije. Njega da stite KOBRE.

Kad smo kod sheme. Nije li bilo bolje da su vojni helikopteri obojeni
kao ona MI-35 ? Samo tamnije. Meni se dopada shema madjarskih
H145M.

Odgovori
Mi

Pa evo da ja malo branim državu. Ne treba mi sendvič… :P

Ova konkretna letelica se nikada neće boriti.

Ali piloti će imati sate leta. Za borbene vežbe, boja nije bitna te i ovakav kanarinac može biti korišćen za sve vežbovno trenažne letove vojske i policije.

Ako bude baš frka da i vip letelice idu u borbu (ne daj bože daleko bilo), prefarbace se to časkom.

PS

@ Miki
Nema potrebe za prefarbavanjem. U vazduhu je nebitna boja osim na ono što skreće pažnju autor članka, da se po boji zna da je u ovom neki VIP. Jedino bitno za maskiranje na zemlji, u vazduhu skoro svejedno.

Ci

„Za razliku od vojnih, svi MUP-ovi Erbas helikopteri imaće meteo radar firme Telephonics, model RDR-1600. Razlog za ovo leži u fizičkoj poziciji radara koji se na civilnoj verziji nalazi na nosu dok vojna verzija (odnosno one vojne verzije koje će biti čisto borbene) na toj poziciji mora imati senzore Hensoldt AMPS sistema za aktivnu samozaštitu“?

Th

@PSA
Odma vidis golim okom da je to VIP letelica. Sam znas da bi on bio
primarni cilj. Sta da glumi mamca na bojistu ?

VIP letelice MUPa mogu se u ratu koristiti u humanitarne svrhe.
Transport ranjenih, dostava lekova i hrane/vode. Kao ne borbene
letelice trebali bi biti po konvenciji zasticeni. Ako plava boja ne
bude dovoljna moze se postavit dodatne znakove.

Vl

A i vi kolege komentatori ste baš čudni. Video nam je predsednik da se Bajden vozi u tri ista helikoptera, Putin isto, pa čak i pokojni Prigožin u dva ista aviona. Po čemu je on gori od njih? Dakle, možemo očekivati da i vojska kupi i jednog H 215 u VIP konfiguraciji.
A komšije neka se ne žale jer kada žaba vidi da se konj potkiva digne i ona noge…

Mi

Odvratno izleda.

Odgovori
Yo

Kičerica do bola…
U nedostatku ideja – ili dizajnera – nafarbali zastavu preko cele letelice…

Vl

Meni je baš super. Treba to još drečavije sa sve miljeom na instrument tabli…

Al

Koji je to po redu VIP helikopter i čemu tolika potreba za ovakvom namenom. Da ne komentarišem dalje.

Odgovori
Ni

Po meni je glupost što vojska ima „VIP“ helikopter za pokazivanje. Čisto rasipanje novaca i molim vas, da li ostale armije imaju „VIP“ helikoptere? Fali nam dosta helikoptera za vojsku a oni i to malo nabavljaju za stranačke aparatčike da se pokazuju švalerakama i jeftinom demagogijom i parolama ispiraju mozak svojim glasačima. Za sada imamo 2 VIP helikoptera i 4 (Mi-35M moderna, bez maljutki) borbena?!? Kao onomad voz za freskama. Po meni je ovo stranačka priča koja treba da se završi tako što će se dovesti VOJNI helikopter u red sa farbanjem i korištenjem. Ja za ovo ne plaćam porez, nego za vojsku. Ovako nije bilo ni za vreme „diktatora“ Tita. Čovek se prevozio u avionima u standardnoj šemi JRV i PVO bojenja. Ovde fali samo parizer na repu i logo partije. Ljudi u vojsci koji su ovo potpisali su pali na najniže grane. Jednom rečju – sramota!

Odgovori
PS

Nije to baš tačno. Imala je i JNA što šta VIP, pa i više VIP aviona JAK-40 i to do relativno skoro su bili na stanju. Kao što ih imaju i druge zemlje i vojske sveta. A i u brojanju helikoptera ste podbacili.
Meni jeste čudno što je prvo gotov VIP helikopter umesto ostalih, ali „šlihtanje je osnovna ljudska potreba“ što bi rekao jedan moj drug, pa to nije strano ni ERBAS-u.

ma

Da li stvarno mislite da je Vojsku bilo ko pitao za nešto?

Ni

@PSA
da, bili su u normalnim bojama i opremi, kada je sve ga bilo u normalnim brojkama za celu vojsku. Za VIP helikoptere znam da nije. Sada kuburimo sa modernom tehnikom ali su izgleda u prednosti prvo prevozi političara a posle može i vojska da očekuje neki helikopter. To je ono što je sramotno. Isti fazon sa nekim službenim kolima, u inostranim vojskama je normalno da budu u SMB boji a ovde ih je blam da se voze u takvim službenim kolima pa ima dosta crnih Škoda sa zatamljenim(?!?) staklima sa vojnim tablicama. Nije do helikoptera već do mentaliteta/etike ljudi koji o tome odlučuju.

А

@Nikolaj

„Čisto rasipanje novaca i molim vas, da li ostale armije imaju „VIP“ helikoptere?“

Од америчких маринаца, примера имаш да набрајаш колико хоћеш на свим континетима. С друге стране, тачно је да читава та служба ВИП транспорта све чешће бива издвојена из састава ваздухопловства и полиције и бива организована у засебну службу.

„da, bili su u normalnim bojama i opremi, kada je sve ga bilo u normalnim brojkama za celu vojsku.“

Па баш и не. Јесте да нису били баш у овој шеми, али такође није тачно да су ЈаК-40 били у камуфлажи, већ су и они вукли шему фарбања испирисану бојама заставе.

Ja

Pre svega potrebno je stvoriti adekvatnu skraćenicu u duhu srpskog jezika a ne pozajmljenu – VIP. Budimo dosledni, dakle Jako Bitne Odobe tj. JBO.

Odgovori
VJ

Dobra skraćenica, u duhu jezika. J kao je

DR

Ja bih ostavio VIP od „veze i poznanstva“ i uveo NAVIP od „naročite veze i poznanstva“

Be

Cuvena meksiko plava kao na yugo 55

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs