Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture
Ulazni hol novog dela putničkog terminala sa chek-in šalterima i aparatima za self check-in / Render: Aerodromi Srbije

[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture

Kako je u intervjuu za Tango Six portal kazao direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, niška vazdušna luka opslužila je u avgustu 51.877 putnika, odnosno ukupno 313.178 putnika od početka 2023. godine. Sa niškog aerodroma trenutno je moguće leteti ka 13 destinacija u letnjoj sezoni.

Tango Six je prošlog utorka bio prvi medij koji je obišao gradilište novog dograđenog dela pristanišne zgrade i danas prvi objavljujemo rendere planiranog izgleda enterijera.

– Očekujemo da, ako se tekuća godina nastavi ovim tempom, a verujemo da hoće, oborimo rekord godišnje opsluženih putnika iz 2019. godine kada smo imali 422.254 putnika. Svi meseci ove godine bolji su od uporedivih meseci 2019. godine. – ispričao je za Tango Six Zdravković i kazao da se kraj izgradnje novog dela terminala očekuje najkasnije početkom oktobra ove godine.

Pogled sa krajnjeg desnog dela novog dela terminala / Render: Aerodromi Srbije
KD kontrola biće postavljena na spratu / Render: Aerodromi Srbije

– Upravo smo krenuli u nabavku opreme za opremanje novog dela terminala i to će uslediti nakon završenih građevinskih radova. Stari deo zgrade će takođe biti rekonstruisan u istom visinskom nivou kao novi, jednom kada se novi završi. Plan je da novi deo terminala bude odlazni a stari, jednom kada se rekonstruiše, služi za dolazne letove. – objašnjava Zdravković.

Tango Six je imao priliku da obiđe gradilište novog dela terminala prateći tok putnika. Površina novog dela zgrade je oko 7.500 kvadratnih metara i imaće kapacitet od 1.500.000 putnika na godišnjem nivou. Imaće 4 čekin šaltera, 4 linija KD kontrole, 8 kućica za pasošku kontrolu, na dograđenoj platformi biće mesta za istovremeno parkiranje aviona na 6 pozicija. Novi deo terminala imaće 5 izlaza i fizički i tehnički ostavljenu mogućnost za eventualnu kasniju instalaciju jednog avio-mosta.

Deo sprata na kojem će se nalaziti komercijalni sadržaj i ilustracija moguće instalacije jednog avio-mosta / Render: Aerodromi Srbije
Nakon prolaska KD kontrole, pasoške kontrole i Duty Free toka na spratu, putnici silaze u prizemlje u čekaonicu odlaznog hola sa 5 izlaza / Render: Aerodromi Srbije

Kako je direktor Aerodroma Srbije kazao za Tango Six, novi deo terminala imaće i biznis laundž od 50 kvadrata, poseban VIP ulaz i dnevni kapacitet u vršnom času saobraćaja od 604 putnika. Na spratu novog terminala nalaziće se i Duty Free, kao i svi komercijalni i drugi sadržaji koji trenutno nedostaju u staroj zgradi.

Kada je airside deo u pitanju, planira se izgradnja novog tornja kontrole letenja, proširenje glavne platforme i prilaza platformi, izgradnja rulne staze sa izolovanom parking platformom, sanacija kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze i rekonstrukcija rulnih staza sa novim sistemom za odvodnjavanje. Planira se i izgradnja zaštitnog pojasa RESA (Runway End Safety Area) ispred praga pravca 29 i ucevljenje rujničke reke.

Plan proširenja rulnih staza i platoforme / Grafika: Aerodromi Srbije

Platfoma aerodroma će se nakon završetka novog dela i rekonstrukcije starog dela putničkog terminala povećati sa 27.500 na 87.708 kvadrata. Ovo će omogućiti povećanje sa sadašnjih 4 parking pozicija za avione na 11.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs