Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

10. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024
[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture
Ulazni hol novog dela putničkog terminala sa chek-in šalterima i aparatima za self check-in / Render: Aerodromi Srbije

[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture

Kako je u intervjuu za Tango Six portal kazao direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, niška vazdušna luka opslužila je u avgustu 51.877 putnika, odnosno ukupno 313.178 putnika od početka 2023. godine. Sa niškog aerodroma trenutno je moguće leteti ka 13 destinacija u letnjoj sezoni.

Tango Six je prošlog utorka bio prvi medij koji je obišao gradilište novog dograđenog dela pristanišne zgrade i danas prvi objavljujemo rendere planiranog izgleda enterijera.

– Očekujemo da, ako se tekuća godina nastavi ovim tempom, a verujemo da hoće, oborimo rekord godišnje opsluženih putnika iz 2019. godine kada smo imali 422.254 putnika. Svi meseci ove godine bolji su od uporedivih meseci 2019. godine. – ispričao je za Tango Six Zdravković i kazao da se kraj izgradnje novog dela terminala očekuje najkasnije početkom oktobra ove godine.

Pogled sa krajnjeg desnog dela novog dela terminala / Render: Aerodromi Srbije
KD kontrola biće postavljena na spratu / Render: Aerodromi Srbije

– Upravo smo krenuli u nabavku opreme za opremanje novog dela terminala i to će uslediti nakon završenih građevinskih radova. Stari deo zgrade će takođe biti rekonstruisan u istom visinskom nivou kao novi, jednom kada se novi završi. Plan je da novi deo terminala bude odlazni a stari, jednom kada se rekonstruiše, služi za dolazne letove. – objašnjava Zdravković.

Tango Six je imao priliku da obiđe gradilište novog dela terminala prateći tok putnika. Površina novog dela zgrade je oko 7.500 kvadratnih metara i imaće kapacitet od 1.500.000 putnika na godišnjem nivou. Imaće 4 čekin šaltera, 4 linija KD kontrole, 8 kućica za pasošku kontrolu, na dograđenoj platformi biće mesta za istovremeno parkiranje aviona na 6 pozicija. Novi deo terminala imaće 5 izlaza i fizički i tehnički ostavljenu mogućnost za eventualnu kasniju instalaciju jednog avio-mosta.

Deo sprata na kojem će se nalaziti komercijalni sadržaj i ilustracija moguće instalacije jednog avio-mosta / Render: Aerodromi Srbije
Nakon prolaska KD kontrole, pasoške kontrole i Duty Free toka na spratu, putnici silaze u prizemlje u čekaonicu odlaznog hola sa 5 izlaza / Render: Aerodromi Srbije

Kako je direktor Aerodroma Srbije kazao za Tango Six, novi deo terminala imaće i biznis laundž od 50 kvadrata, poseban VIP ulaz i dnevni kapacitet u vršnom času saobraćaja od 604 putnika. Na spratu novog terminala nalaziće se i Duty Free, kao i svi komercijalni i drugi sadržaji koji trenutno nedostaju u staroj zgradi.

Kada je airside deo u pitanju, planira se izgradnja novog tornja kontrole letenja, proširenje glavne platforme i prilaza platformi, izgradnja rulne staze sa izolovanom parking platformom, sanacija kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze i rekonstrukcija rulnih staza sa novim sistemom za odvodnjavanje. Planira se i izgradnja zaštitnog pojasa RESA (Runway End Safety Area) ispred praga pravca 29 i ucevljenje rujničke reke.

Plan proširenja rulnih staza i platoforme / Grafika: Aerodromi Srbije

Platfoma aerodroma će se nakon završetka novog dela i rekonstrukcije starog dela putničkog terminala povećati sa 27.500 na 87.708 kvadrata. Ovo će omogućiti povećanje sa sadašnjih 4 parking pozicija za avione na 11.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs