Kako je u intervjuu za Tango Six portal kazao direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, niška vazdušna luka opslužila je u avgustu 51.877 putnika, odnosno ukupno 313.178 putnika od početka 2023. godine. Sa niškog aerodroma trenutno je moguće leteti ka 13 destinacija u letnjoj sezoni.
Tango Six je prošlog utorka bio prvi medij koji je obišao gradilište novog dograđenog dela pristanišne zgrade i danas prvi objavljujemo rendere planiranog izgleda enterijera.
– Očekujemo da, ako se tekuća godina nastavi ovim tempom, a verujemo da hoće, oborimo rekord godišnje opsluženih putnika iz 2019. godine kada smo imali 422.254 putnika. Svi meseci ove godine bolji su od uporedivih meseci 2019. godine. – ispričao je za Tango Six Zdravković i kazao da se kraj izgradnje novog dela terminala očekuje najkasnije početkom oktobra ove godine.
– Upravo smo krenuli u nabavku opreme za opremanje novog dela terminala i to će uslediti nakon završenih građevinskih radova. Stari deo zgrade će takođe biti rekonstruisan u istom visinskom nivou kao novi, jednom kada se novi završi. Plan je da novi deo terminala bude odlazni a stari, jednom kada se rekonstruiše, služi za dolazne letove. – objašnjava Zdravković.
Tango Six je imao priliku da obiđe gradilište novog dela terminala prateći tok putnika. Površina novog dela zgrade je oko 7.500 kvadratnih metara i imaće kapacitet od 1.500.000 putnika na godišnjem nivou. Imaće 4 čekin šaltera, 4 linija KD kontrole, 8 kućica za pasošku kontrolu, na dograđenoj platformi biće mesta za istovremeno parkiranje aviona na 6 pozicija. Novi deo terminala imaće 5 izlaza i fizički i tehnički ostavljenu mogućnost za eventualnu kasniju instalaciju jednog avio-mosta.
Kako je direktor Aerodroma Srbije kazao za Tango Six, novi deo terminala imaće i biznis laundž od 50 kvadrata, poseban VIP ulaz i dnevni kapacitet u vršnom času saobraćaja od 604 putnika. Na spratu novog terminala nalaziće se i Duty Free, kao i svi komercijalni i drugi sadržaji koji trenutno nedostaju u staroj zgradi.
Kada je airside deo u pitanju, planira se izgradnja novog tornja kontrole letenja, proširenje glavne platforme i prilaza platformi, izgradnja rulne staze sa izolovanom parking platformom, sanacija kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze i rekonstrukcija rulnih staza sa novim sistemom za odvodnjavanje. Planira se i izgradnja zaštitnog pojasa RESA (Runway End Safety Area) ispred praga pravca 29 i ucevljenje rujničke reke.
Platfoma aerodroma će se nakon završetka novog dela i rekonstrukcije starog dela putničkog terminala povećati sa 27.500 na 87.708 kvadrata. Ovo će omogućiti povećanje sa sadašnjih 4 parking pozicija za avione na 11.