[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024
[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture
Ulazni hol novog dela putničkog terminala sa chek-in šalterima i aparatima za self check-in / Render: Aerodromi Srbije

[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture

Kako je u intervjuu za Tango Six portal kazao direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, niška vazdušna luka opslužila je u avgustu 51.877 putnika, odnosno ukupno 313.178 putnika od početka 2023. godine. Sa niškog aerodroma trenutno je moguće leteti ka 13 destinacija u letnjoj sezoni.

Tango Six je prošlog utorka bio prvi medij koji je obišao gradilište novog dograđenog dela pristanišne zgrade i danas prvi objavljujemo rendere planiranog izgleda enterijera.

– Očekujemo da, ako se tekuća godina nastavi ovim tempom, a verujemo da hoće, oborimo rekord godišnje opsluženih putnika iz 2019. godine kada smo imali 422.254 putnika. Svi meseci ove godine bolji su od uporedivih meseci 2019. godine. – ispričao je za Tango Six Zdravković i kazao da se kraj izgradnje novog dela terminala očekuje najkasnije početkom oktobra ove godine.

Pogled sa krajnjeg desnog dela novog dela terminala / Render: Aerodromi Srbije
KD kontrola biće postavljena na spratu / Render: Aerodromi Srbije

– Upravo smo krenuli u nabavku opreme za opremanje novog dela terminala i to će uslediti nakon završenih građevinskih radova. Stari deo zgrade će takođe biti rekonstruisan u istom visinskom nivou kao novi, jednom kada se novi završi. Plan je da novi deo terminala bude odlazni a stari, jednom kada se rekonstruiše, služi za dolazne letove. – objašnjava Zdravković.

Tango Six je imao priliku da obiđe gradilište novog dela terminala prateći tok putnika. Površina novog dela zgrade je oko 7.500 kvadratnih metara i imaće kapacitet od 1.500.000 putnika na godišnjem nivou. Imaće 4 čekin šaltera, 4 linija KD kontrole, 8 kućica za pasošku kontrolu, na dograđenoj platformi biće mesta za istovremeno parkiranje aviona na 6 pozicija. Novi deo terminala imaće 5 izlaza i fizički i tehnički ostavljenu mogućnost za eventualnu kasniju instalaciju jednog avio-mosta.

Deo sprata na kojem će se nalaziti komercijalni sadržaj i ilustracija moguće instalacije jednog avio-mosta / Render: Aerodromi Srbije
Nakon prolaska KD kontrole, pasoške kontrole i Duty Free toka na spratu, putnici silaze u prizemlje u čekaonicu odlaznog hola sa 5 izlaza / Render: Aerodromi Srbije

Kako je direktor Aerodroma Srbije kazao za Tango Six, novi deo terminala imaće i biznis laundž od 50 kvadrata, poseban VIP ulaz i dnevni kapacitet u vršnom času saobraćaja od 604 putnika. Na spratu novog terminala nalaziće se i Duty Free, kao i svi komercijalni i drugi sadržaji koji trenutno nedostaju u staroj zgradi.

Kada je airside deo u pitanju, planira se izgradnja novog tornja kontrole letenja, proširenje glavne platforme i prilaza platformi, izgradnja rulne staze sa izolovanom parking platformom, sanacija kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze i rekonstrukcija rulnih staza sa novim sistemom za odvodnjavanje. Planira se i izgradnja zaštitnog pojasa RESA (Runway End Safety Area) ispred praga pravca 29 i ucevljenje rujničke reke.

Plan proširenja rulnih staza i platoforme / Grafika: Aerodromi Srbije

Platfoma aerodroma će se nakon završetka novog dela i rekonstrukcije starog dela putničkog terminala povećati sa 27.500 na 87.708 kvadrata. Ovo će omogućiti povećanje sa sadašnjih 4 parking pozicija za avione na 11.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs