BEG airport status
Zbog čega su privremeno zatvoreni sportski aerodromi kod Podgorice i Nikšića? Tango Six je u oktobru 2014. godine izveštavao sa velikog aero-mitinga generalne avijacije na Ćemovskom polju u organizaciji matičnog aero-kluba / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Zbog čega su privremeno zatvoreni sportski aerodromi kod Podgorice i Nikšića?

Kako je sredinom meseca javio Avioportal.me, sportski aerodromi Ćemovsko polje kod Podgorice i Kapino polje kod Nikšića privremeno su zatvoreni. Kako se navodi u izveštavanju crnogorskog sajta, odobrenja za upotrebu su suspendovana zbog toga što operateri aerodroma u predviđenom roku nisu otklonili „neusaglašenosti konstatovane tokom nadzora“.

Tango Six je zatražio zvanično objašnjenje od crnogorskog vazduhoplovnog regulatora. Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore konstatuje da aerodromi ponovo mogu proraditi za saobraćaj generalne avijacije i obuku pilota, ukoliko operateri, ovoga puta na vreme, otklone uočene nedostatke.

– Agencija za civilno vazduhoplovstvo je dana 09. 06. 2023. godine, donijela rješenja o privremenom ukidanju odobrenja za upotrebu letilišta Ćemovsko polje i Kapino polje, kao kategorisanim letilištima. Ova rješenja su donijeta nakon što je nadzorom, u odnosu na oba letilišta, konstatovano da ne ispunjavaju uslove pod kojim su izdata odobrenja za upotrebu ovih letilišta. – rekli su iz ACV-a za Tango Six.

Vazduhoplovna fešta 2014. godine bila je jedno od najvećih okupljanja „male avijacije“ u regionu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Naglašavaju da su neusaglašenosti koje su bile osnov za donošenje rešenja konstatovane još tokom 2021. godine i da su, od tog trenutka, rokovi za otklanjanje nedostataka više puta produžavani.

– Iako je Agencija više puta upozoravala operatore letilišta na obavezu preduzimanja mjera, u cilju otklanjanja konstatovanih neusaglašenosti, do zatvaranja neusaglašenosti od strane operatora letilišta nije došlo, što je uslovilo izdavanje Rješenja o privremenom ukidanju odobrenja za upotrebu letlišta koja su donešena na period od 6 mjeseci.

Period od 6 mjeseci je ostavljen operatorima letilišta, kao još jedna otvorena mogućnost, da preduzmu mjere na otklanjanju konstatovanih neusalašenosti, što bi dovelo do povraćaja odobrenja za upotrebu letilišta Ćemovsko polje i Kapino polje u pređašnje stanje.

Trenutno se površine ovih letilišta koriste za letenje uz odobrenje pilotu za takozvana “vanaerodromska slijetanja i polijetanja”, ali se ne mogu vršiti komercijalne operacije, i letilišta se ne mogu koristiti za letove u cilju izvođenja obuke pilota. – kazali su iz Agencije za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

le

Baš divno objašnjenje… Ni jedne jedine rečenice o konkretnim razlozima (udubljenja na pisti, neadekvatno obilježena pista ili taxi way, pokidana ograda oko uzletišta, neispravni vatrogasni aparati, problemi sa dokumentacijom…. ama baš ništa da navedu…

Odgovori
А

Све је у стандарду, онако, како ми то радимо, Српски!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@ Bulatovic Nebojsa Samo malo matematike i poznavanje velicine Srbije reci ce vam sledece: Francuski tanker C-135FR ima protok od oko 1500 litara u minutu. Rafal ima unutrasnje rezervoare od oko 4700 litara. Dakle nekih 3 minuta traje kompletno punjenje. Brzina kojom lete avioni je izmedju 500 i 600 km/h. Matematika kaze sledece: 600 /…

14. Mar 2025.Pogledaj