BEG airport status
Zbog čega su privremeno zatvoreni sportski aerodromi kod Podgorice i Nikšića? Tango Six je u oktobru 2014. godine izveštavao sa velikog aero-mitinga generalne avijacije na Ćemovskom polju u organizaciji matičnog aero-kluba / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Zbog čega su privremeno zatvoreni sportski aerodromi kod Podgorice i Nikšića?

Kako je sredinom meseca javio Avioportal.me, sportski aerodromi Ćemovsko polje kod Podgorice i Kapino polje kod Nikšića privremeno su zatvoreni. Kako se navodi u izveštavanju crnogorskog sajta, odobrenja za upotrebu su suspendovana zbog toga što operateri aerodroma u predviđenom roku nisu otklonili „neusaglašenosti konstatovane tokom nadzora“.

Tango Six je zatražio zvanično objašnjenje od crnogorskog vazduhoplovnog regulatora. Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore konstatuje da aerodromi ponovo mogu proraditi za saobraćaj generalne avijacije i obuku pilota, ukoliko operateri, ovoga puta na vreme, otklone uočene nedostatke.

– Agencija za civilno vazduhoplovstvo je dana 09. 06. 2023. godine, donijela rješenja o privremenom ukidanju odobrenja za upotrebu letilišta Ćemovsko polje i Kapino polje, kao kategorisanim letilištima. Ova rješenja su donijeta nakon što je nadzorom, u odnosu na oba letilišta, konstatovano da ne ispunjavaju uslove pod kojim su izdata odobrenja za upotrebu ovih letilišta. – rekli su iz ACV-a za Tango Six.

Vazduhoplovna fešta 2014. godine bila je jedno od najvećih okupljanja „male avijacije“ u regionu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Naglašavaju da su neusaglašenosti koje su bile osnov za donošenje rešenja konstatovane još tokom 2021. godine i da su, od tog trenutka, rokovi za otklanjanje nedostataka više puta produžavani.

– Iako je Agencija više puta upozoravala operatore letilišta na obavezu preduzimanja mjera, u cilju otklanjanja konstatovanih neusaglašenosti, do zatvaranja neusaglašenosti od strane operatora letilišta nije došlo, što je uslovilo izdavanje Rješenja o privremenom ukidanju odobrenja za upotrebu letlišta koja su donešena na period od 6 mjeseci.

Period od 6 mjeseci je ostavljen operatorima letilišta, kao još jedna otvorena mogućnost, da preduzmu mjere na otklanjanju konstatovanih neusalašenosti, što bi dovelo do povraćaja odobrenja za upotrebu letilišta Ćemovsko polje i Kapino polje u pređašnje stanje.

Trenutno se površine ovih letilišta koriste za letenje uz odobrenje pilotu za takozvana “vanaerodromska slijetanja i polijetanja”, ali se ne mogu vršiti komercijalne operacije, i letilišta se ne mogu koristiti za letove u cilju izvođenja obuke pilota. – kazali su iz Agencije za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

le

Baš divno objašnjenje… Ni jedne jedine rečenice o konkretnim razlozima (udubljenja na pisti, neadekvatno obilježena pista ili taxi way, pokidana ograda oko uzletišta, neispravni vatrogasni aparati, problemi sa dokumentacijom…. ama baš ništa da navedu…

Odgovori
А

Све је у стандарду, онако, како ми то радимо, Српски!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Patriot na: Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

Secam se kad sam gledao naoruzanje raznih armija po Evropi i svetu tokom hladnog rata. šokiralo me je da je kvalitativno samo Albanija bila lošije naoružana u Evropi, kvantitativno su samo Austrija i Belgija na kontinentu imale manje naoruzanja. U regionu je znacajno prednjacila NR Bugarska koja je imala i više i modernije naoružanje da…

21. Dec 2024.Pogledaj

Jovan na: Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

@Rex: Inženjeri tog doba jesu bili genijalci u istom tom dobu,... stvari se veremenom menjaju, nemojte omalovažavati...

20. Dec 2024.Pogledaj

Pajo na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

@Jordan, tema o prodaji F16 je toliko puta prezvakana i obranjena i opet napišete potpunu neistinu. Dakle, F16 iz Izraela RH mogla kupiti ali bez izraelske nadogradnje što RH nije htjela. A na novom natjecaju SAD je ponudio nove F16 blok 70 što RH nije prihvatila zbog cijene i roka isporuke.

20. Dec 2024.Pogledaj

Ilija Nikolic na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

svako bi voleo da vozi skupi mercedes ali isti put može preći sa znatno jeftinijim vozilom.Necemo valjda bombardovati Beč, Rim ili Istanbul.Ali piloti hoće rafal (mercedes)pa sta kosta da košta.Preskupo je da se za jedan avion plati preko 100 miliona dolara,a ni to nije konačna cena.Mogao se kupiti znatno jevtiniji avion sličnih karakteristikama.Osim toga prodavcu…

20. Dec 2024.Pogledaj

Pavle na: Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

A da jeste bezao, uz onoliko elektronsko ometanje sigurno je bio vrlo ugrozen. šta ga je jurilo, antičke sa5 ili sa2?

20. Dec 2024.Pogledaj