„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“
"Besmislene su i tendenciozne tvrdnje SКL da je radnike koji žele da stupe u štrajk upozorenja, rukovodstvo SMATSA-e "sateralo u ćošak" / Foto: Vazduhoplovna akademija

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore saopštila je danas, nakon jutrošnjeg saopštenja jednog od sindikata ove agencije, da je „naveden niz optužbi na račun SMATSA-e kao poslodavca i na račun rukovodstva“.

– Radi pravovremenog i istinitog informisanja javnosti, kao i radi zaštite poslovnog ugleda SMATSA-e u domaćoj i inostranoj javnosti, prinuđeni smo da odgovorimo na izrečene optužbe:

Netačne su tvrdnje SКL (Sindikata kontrole letenja) da je rukovodstvo SMATSA-e odbilo vođenje pregovora o zaključivanju novog Кolektivnog ugovora. Ovim se još jedanput potvrđuje spremnost SMATSA-e kao poslodavca da te pregovore otpočne bez odlaganja, a u skladu sa propisima država osnivača SMATSA-e. Besmislene su i tendenciozne tvrdnje SКL da je radnike koji žele da stupe u štrajk upozorenja, rukovodstvo SMATSA-e „sateralo u ćošak“ pravnim nasiljem koje se ogleda u izbacivanju iz Кolektivnog ugovora.

Кolektivni ugovor čija je primena u septembru 2024. godine produžena, nije ni na jedan način umanjio dosadašnja prava zaposlenih, a pogotovo nije usmeren protiv interesa Republike Srbije, kako to navodi SКL. Prava iz postojećeg Кolektivnog ugovora ostvaruju podjednako, kako zaposleni koji su članovi SКL, tako i zaposleni koji su članovi drugog reprezentativnog sindikata (Nezavisnog sindikata Кontrole letenja – NSКL). U skladu sa odredbama Zakona o radu, prava iz Кolektivnog ugovora ostvaruju i svi ostali zaposleni u SMATSA-e koji nisu članovi nijednog sindikata.

Zahtev SКL da SMATSA poštuje i primenjuje Finasijski plan je apsolutno besmislen, pošto SMATSA sve poslovne aktivnosti sprovodi u skladu sa Finansijskim planom SMATSA-e za 2024. godinu. Na sadržinu Finansijskog plana za 2024. godinu, saglasnost su dale Vlada Republike Srbije i Vlada Crne Gore.

Zahtev SКL za uvećanje troškovne baze za najmanje 12% u odnosu na 2024. godinu, je tema koja ni u jednoj državi sveta nije predmet kolektivnog pregovaranja i ne obuhvata sindikalnu borbu za prava zaposlenih, već predstavlja direktno mešanje u vođenje poslovne politike privrednog društva SMATSA i ostvarivanje javnog interesa u oblasti vazdušnog saobraćaja država osnivača.

Prilikom planiranja troškova poslovanja za narednu finansijsku godinu, rukovodstvo SMATSA-e dosledno primenjuje odredbe međunarodnih i nacionalnih propisa koje se odnose na SMATSA-u, usklađuje te troškove sa realnim i održivim prihodima SMATSA-e, a sve kako bi se održala finansijska stabilnost poslovanja SMATSA-e i pratila odgovorna fiskalna politika vlada država osnivača agencije.

Rokovodstvo SMATSA-e će, kao i uvek do sada, u saradnji sa predstavnicima osnivača i nadležnim državnim organima, voditi brigu o odgovornom poslovanju kompanije i o efikasnom ostvarivanju javnog interesa Republike Srbije i Crne Gore u oblasti vazdušnog saobraćaja. – stoji u odgovoru Kontrole letenja Srbije i Crne Gore.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs