Kako je saopštila agencija Beta, sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) danas je najavio štrajk upozorenja za subotu, 26. oktobar od 17 do 18 časova, zbog, kako se navodi: „nezadovoljstva nizom odluka rukovodstva kompanije, među kojima je i odbijanje da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora“.
Beta prenosi da se u odluci o stupanju u štrajk upozorenja navodi da zaposleni traže započinjanje pregovora radi zaključivanja novog Kolektivnog ugovora, kao i poštovanje i primene finansijskog plana agencije za 2024. godinu, sa naglaskom na internu preraspodelu planiranih sredstava.
– Zahteva se i uvećanje troškovne baze, odnosno prihoda SMATSA od rutnih naknada u 2025. godini za najmanje 12 odsto u odnosu na ovu godinu. – stoji u saopštenju sindikata.
Beta je označila (verovatno samo prenevši) sindikat SMATSA-e kao „najbrojniju sindikalnu organizaciju u vazduhoplovnom sektoru Srbije“. Sindikat je naglasio da će tokom trajanja štrajka upozorenja obezbediti minimum procesa rada koji je utvrđen Odlukom o minimum procesa rada u SMATSA.
Betino prenošenje saopštnja sindikata pominje i zaposlene SMATSA-e i članove štrajkačkog odbora. Da obe grupacije „ne žele da štrajkuju, ali da su primorani na takav potez, jer ih je rukovodstvo SMATSA sateralo u ćošak, najpre pravnim nasiljem kojim ih je protivzakonito izbacilo iz Kolektivnog ugovora, a potom i zbog niza neodgovornih odluka suprotnih interesima SMATSA i njenih zaposlenih, kao i interesima Republike Srbije“.
– Pozivamo sve strane na dijalog u kojem bismo došli do rešenja u interesu svih strana, povratili neophodnu stabilnost u SMATSA i time sprečili da do štrajka upozorenja uopšte i dođe. –
Sindikat kontrole letenja zatražio je početkom meseca da Vlada Srbije hitno reaguje, jer je rukovodstvo SMATSA odbilo da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora, a potom je, kako Beta prenosi, protivzakonito produžilo važenje postojećeg Kolektivnog ugovora kome je istekao rok, bez pristanka i potpisa sindikata.
Nikola P.
I kamen bi pokvarili ….
Ciro86ue
Znajući predsednikovu skorašnju retoriku o SMATSA nešto mi se čini da država neće trčati da pomogne sindikatu…
Yrraf
U prevodu mi bismo dodatne benefite jer nam se ovi iz postojećeg kolektivnog ugovora ne sviđaju i onda ćemo da insinuiramo kako je sudbina galakisje ugrožena lošim odlukama uprave i da ne navedemo ni jednu jedinu, jer što bismo, pa ćemo kad na galamu izboksujemo dodatne benefite na ionako najveću platu u državi, sve to lepo da poližemo i zaboravimo jer smo ispunili cilj. Ako se krši zakon ili donose štetne odluke od strane uprave onda se traži ostavka iste ili podnosi krivična prijava, ne traži se veća plata. A ako se traži veća plata onda se to tako i zove.
Slavke
Druze, jos bolji je zahtev za povecanje rutnih naknada za 12%, kao da o tome odlucuje samo SMATSA, to je ipak koncenzus SMATSA, EUROCONTROL, operatera, komisije za saobracaj… Mogu da dobiju max % zvanicne inflacije, ali je problem u tome sto je na teritoriji Evrope pritisak na smanjenje rutnih naknada (deflacija u vecini drzava, povecani troskovi goriva, duzi letovi oko Rusije i ratnih zona Ukrajine i Bliskog Istoka i dr. koji povecavaju troskove operacija), tako da je i zadrzavanje postojecih uspeh
Ivica
Vrlo je jasno i sta je prekrseno i sta se trazi
Djuka
>> to je ipak koncenzus SMATSA, EUROCONTROL, operatera
Cenu navigacionih usluga ipak odredjuju drzave ponaosob:
https://ansperformance.eu/acronym/crco/#:~:text=Airspace%20users%20which%20fly%20in,behalf%20of%20the%20Member%20States.
Eurocontrol CRCO je vise centralno mesto za obracun, uplate i isplate.
Miks
Da li oni uopšte mogu da štrajkuju, zar oni ne spadaju u onu grupu kao vojska i policija? Pitam jer zaista nisam upoznat sa materijom, ne deluje mi logično da ova institucija sme stupiti u štrajk i time dovesti tolike živote putnika u opasnost.
Zoro
Smeju da štrajkuju, nisu državni organi. A ne ugrožava se ničija bezbednost, jer se štrajk unapred najavi, tako da aviokompanije mogu na vreme da računaju na kašnjenja i zaobilaženje. Štrajk se sastoji samo od ograničenja broja letova tokom štrajka, npr ako inače ima 30 letova na sat, tokom štrajka može da prođe samo 10, ostali čekaju ili zaobilaze.
Miroslav
Aj razmisli o tome sto si rekao, ako bi kontrolor jednostavno ustao sa radnog mesta u kljucnom momentu I recimo dodje do nesrece u kojoj poginu ljudi, to se ne zove strajk vec ubistvo iz nehata.
Miki
Dosta sam leteo poslom kojekude, i nailazio sam na štrajkove kontrole leta, kojekude. Svede se na to se letovi otkazuju, ili sleću na alternative aerodrome. Svi započeti i tranzitni letovi se isprate, dok neko uvek sedi i servisira neophodne i neizbežne rutine.
Naravno da kontrolori ne ustanu odjednom iz stolice i prestanu da se javljaju pilotima.
Lixa
Sramno ponašanje kontorlora, koji celu firmu i ostale zaposlene maltretiraju svojim bahatim ponašanjem.
mtw
Шта је тачно бахато?
Zoro
I kako maltretiraju?
Bogdan
Vreme da se cuje glas Radovanovica,Delevica,Mrksica…trose se sindikalni dani kao carape,hahaah.Ono kad mislis da sedis na dve stolice pa ti obe izmaknu.
Лазар
Jel to predsednik Sindikata i izvrsni odbor odabranih koji je nedavno rusio sindikat za upravu?Kako bese „greju kauc zimi“ i vise se radi u kancelariji.Juce radio protiv svojih a danas?