Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva nastavlja sa donacijama u domenu aerodromskog obezbeđivanja aerodromu Niš i Aerodromima Srbije

10. jul 2025

Novine za putnike na aerodromu „Nikola Tesla“: „Self check-in“, „baggage drop-off“ i optimizam ka postizanju cifre od 15 miliona putnika godišnje do kraja koncesije

10. jul 2025

[IATA AGM 2025] Izazovi bezbednosti komercijalnog avio-saobraćaja: Nedovršene istrage nesreća, problem kadrova, nedostajući motori i MRO kapaciteti

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Udruženje avio-kompanija upozorava: Evropski avio-saobraćaj gubi na konkurentnosti zbog rastućih troškova i nefleksibilnih regulativa

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Krvna slika globalnog avio-saobraćaja: Novi podaci vitalnosti prevoza ljudi i robe vazduhom

8. jul 2025

Kako je restauriran i konzerviran Titov Iljušin 14 u Muzeju vazduhoplovstva

27. jun 2025

Air France otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet

26. jun 2025

Vlada Srbije smenila Rašu Ristivojevića i za novog direktora SMATSA-e postavila Slobodana Cvijana

26. jun 2025

„Aerodromi Srbije“ najverovatnije operatori vertiporta za eVTOL letelice, „Nikola Tesla“ najavljuje nove rekorde u broju opsluženih putnika

25. jun 2025

Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u jugoistočnoj Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025
Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom
Sindikat SMATSA-e pripretio je štrajkom na samom kraju letnje, najaktivnije, sezone u komercijalnom avio-saobraćaju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

Kako je saopštila agencija Beta, sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) danas je najavio štrajk upozorenja za subotu, 26. oktobar od 17 do 18 časova, zbog, kako se navodi: „nezadovoljstva nizom odluka rukovodstva kompanije, među kojima je i odbijanje da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora“.

Beta prenosi da se u odluci o stupanju u štrajk upozorenja navodi da zaposleni traže započinjanje pregovora radi zaključivanja novog Kolektivnog ugovora, kao i poštovanje i primene finansijskog plana agencije za 2024. godinu, sa naglaskom na internu preraspodelu planiranih sredstava.

– Zahteva se i uvećanje troškovne baze, odnosno prihoda SMATSA od rutnih naknada u 2025. godini za najmanje 12 odsto u odnosu na ovu godinu. – stoji u saopštenju sindikata.

Beta je označila (verovatno samo prenevši) sindikat SMATSA-e kao „najbrojniju sindikalnu organizaciju u vazduhoplovnom sektoru Srbije“. Sindikat je naglasio da će tokom trajanja štrajka upozorenja obezbediti minimum procesa rada koji je utvrđen Odlukom o minimum procesa rada u SMATSA.

Betino prenošenje saopštnja sindikata pominje i zaposlene SMATSA-e i članove štrajkačkog odbora. Da obe grupacije „ne žele da štrajkuju, ali da su primorani na takav potez, jer ih je rukovodstvo SMATSA sateralo u ćošak, najpre pravnim nasiljem kojim ih je protivzakonito izbacilo iz Kolektivnog ugovora, a potom i zbog niza neodgovornih odluka suprotnih interesima SMATSA i njenih zaposlenih, kao i interesima Republike Srbije“.

– Pozivamo sve strane na dijalog u kojem bismo došli do rešenja u interesu svih strana, povratili neophodnu stabilnost u SMATSA i time sprečili da do štrajka upozorenja uopšte i dođe. –

Sindikat kontrole letenja zatražio je početkom meseca da Vlada Srbije hitno reaguje, jer je rukovodstvo SMATSA odbilo da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora, a potom je, kako Beta prenosi, protivzakonito produžilo važenje postojećeg Kolektivnog ugovora kome je istekao rok, bez pristanka i potpisa sindikata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

I kamen bi pokvarili ….

Odgovori
Ci

Znajući predsednikovu skorašnju retoriku o SMATSA nešto mi se čini da država neće trčati da pomogne sindikatu…

Odgovori
Yr

U prevodu mi bismo dodatne benefite jer nam se ovi iz postojećeg kolektivnog ugovora ne sviđaju i onda ćemo da insinuiramo kako je sudbina galakisje ugrožena lošim odlukama uprave i da ne navedemo ni jednu jedinu, jer što bismo, pa ćemo kad na galamu izboksujemo dodatne benefite na ionako najveću platu u državi, sve to lepo da poližemo i zaboravimo jer smo ispunili cilj. Ako se krši zakon ili donose štetne odluke od strane uprave onda se traži ostavka iste ili podnosi krivična prijava, ne traži se veća plata. A ako se traži veća plata onda se to tako i zove.

Odgovori
Sl

Druze, jos bolji je zahtev za povecanje rutnih naknada za 12%, kao da o tome odlucuje samo SMATSA, to je ipak koncenzus SMATSA, EUROCONTROL, operatera, komisije za saobracaj… Mogu da dobiju max % zvanicne inflacije, ali je problem u tome sto je na teritoriji Evrope pritisak na smanjenje rutnih naknada (deflacija u vecini drzava, povecani troskovi goriva, duzi letovi oko Rusije i ratnih zona Ukrajine i Bliskog Istoka i dr. koji povecavaju troskove operacija), tako da je i zadrzavanje postojecih uspeh

Iv

Vrlo je jasno i sta je prekrseno i sta se trazi

Dj

>> to je ipak koncenzus SMATSA, EUROCONTROL, operatera

Cenu navigacionih usluga ipak odredjuju drzave ponaosob:

https://ansperformance.eu/acronym/crco/#:~:text=Airspace%20users%20which%20fly%20in,behalf%20of%20the%20Member%20States.

Eurocontrol CRCO je vise centralno mesto za obracun, uplate i isplate.

Mi

Da li oni uopšte mogu da štrajkuju, zar oni ne spadaju u onu grupu kao vojska i policija? Pitam jer zaista nisam upoznat sa materijom, ne deluje mi logično da ova institucija sme stupiti u štrajk i time dovesti tolike živote putnika u opasnost.

Odgovori
Zo

Smeju da štrajkuju, nisu državni organi. A ne ugrožava se ničija bezbednost, jer se štrajk unapred najavi, tako da aviokompanije mogu na vreme da računaju na kašnjenja i zaobilaženje. Štrajk se sastoji samo od ograničenja broja letova tokom štrajka, npr ako inače ima 30 letova na sat, tokom štrajka može da prođe samo 10, ostali čekaju ili zaobilaze.

Mi

Aj razmisli o tome sto si rekao, ako bi kontrolor jednostavno ustao sa radnog mesta u kljucnom momentu I recimo dodje do nesrece u kojoj poginu ljudi, to se ne zove strajk vec ubistvo iz nehata.

Mi

Dosta sam leteo poslom kojekude, i nailazio sam na štrajkove kontrole leta, kojekude. Svede se na to se letovi otkazuju, ili sleću na alternative aerodrome. Svi započeti i tranzitni letovi se isprate, dok neko uvek sedi i servisira neophodne i neizbežne rutine.

Naravno da kontrolori ne ustanu odjednom iz stolice i prestanu da se javljaju pilotima.

Li

Sramno ponašanje kontorlora, koji celu firmu i ostale zaposlene maltretiraju svojim bahatim ponašanjem.

Odgovori
mt

Шта је тачно бахато?

Zo

I kako maltretiraju?

Bo

Vreme da se cuje glas Radovanovica,Delevica,Mrksica…trose se sindikalni dani kao carape,hahaah.Ono kad mislis da sedis na dve stolice pa ti obe izmaknu.

Odgovori
Л

Jel to predsednik Sindikata i izvrsni odbor odabranih koji je nedavno rusio sindikat za upravu?Kako bese „greju kauc zimi“ i vise se radi u kancelariji.Juce radio protiv svojih a danas?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs