„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom
Sindikat SMATSA-e pripretio je štrajkom na samom kraju letnje, najaktivnije, sezone u komercijalnom avio-saobraćaju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

Kako je saopštila agencija Beta, sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) danas je najavio štrajk upozorenja za subotu, 26. oktobar od 17 do 18 časova, zbog, kako se navodi: „nezadovoljstva nizom odluka rukovodstva kompanije, među kojima je i odbijanje da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora“.

Beta prenosi da se u odluci o stupanju u štrajk upozorenja navodi da zaposleni traže započinjanje pregovora radi zaključivanja novog Kolektivnog ugovora, kao i poštovanje i primene finansijskog plana agencije za 2024. godinu, sa naglaskom na internu preraspodelu planiranih sredstava.

– Zahteva se i uvećanje troškovne baze, odnosno prihoda SMATSA od rutnih naknada u 2025. godini za najmanje 12 odsto u odnosu na ovu godinu. – stoji u saopštenju sindikata.

Beta je označila (verovatno samo prenevši) sindikat SMATSA-e kao „najbrojniju sindikalnu organizaciju u vazduhoplovnom sektoru Srbije“. Sindikat je naglasio da će tokom trajanja štrajka upozorenja obezbediti minimum procesa rada koji je utvrđen Odlukom o minimum procesa rada u SMATSA.

Betino prenošenje saopštnja sindikata pominje i zaposlene SMATSA-e i članove štrajkačkog odbora. Da obe grupacije „ne žele da štrajkuju, ali da su primorani na takav potez, jer ih je rukovodstvo SMATSA sateralo u ćošak, najpre pravnim nasiljem kojim ih je protivzakonito izbacilo iz Kolektivnog ugovora, a potom i zbog niza neodgovornih odluka suprotnih interesima SMATSA i njenih zaposlenih, kao i interesima Republike Srbije“.

– Pozivamo sve strane na dijalog u kojem bismo došli do rešenja u interesu svih strana, povratili neophodnu stabilnost u SMATSA i time sprečili da do štrajka upozorenja uopšte i dođe. –

Sindikat kontrole letenja zatražio je početkom meseca da Vlada Srbije hitno reaguje, jer je rukovodstvo SMATSA odbilo da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora, a potom je, kako Beta prenosi, protivzakonito produžilo važenje postojećeg Kolektivnog ugovora kome je istekao rok, bez pristanka i potpisa sindikata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

I kamen bi pokvarili ….

Odgovori
Ci

Znajući predsednikovu skorašnju retoriku o SMATSA nešto mi se čini da država neće trčati da pomogne sindikatu…

Odgovori
Yr

U prevodu mi bismo dodatne benefite jer nam se ovi iz postojećeg kolektivnog ugovora ne sviđaju i onda ćemo da insinuiramo kako je sudbina galakisje ugrožena lošim odlukama uprave i da ne navedemo ni jednu jedinu, jer što bismo, pa ćemo kad na galamu izboksujemo dodatne benefite na ionako najveću platu u državi, sve to lepo da poližemo i zaboravimo jer smo ispunili cilj. Ako se krši zakon ili donose štetne odluke od strane uprave onda se traži ostavka iste ili podnosi krivična prijava, ne traži se veća plata. A ako se traži veća plata onda se to tako i zove.

Odgovori
Sl

Druze, jos bolji je zahtev za povecanje rutnih naknada za 12%, kao da o tome odlucuje samo SMATSA, to je ipak koncenzus SMATSA, EUROCONTROL, operatera, komisije za saobracaj… Mogu da dobiju max % zvanicne inflacije, ali je problem u tome sto je na teritoriji Evrope pritisak na smanjenje rutnih naknada (deflacija u vecini drzava, povecani troskovi goriva, duzi letovi oko Rusije i ratnih zona Ukrajine i Bliskog Istoka i dr. koji povecavaju troskove operacija), tako da je i zadrzavanje postojecih uspeh

Iv

Vrlo je jasno i sta je prekrseno i sta se trazi

Dj

>> to je ipak koncenzus SMATSA, EUROCONTROL, operatera

Cenu navigacionih usluga ipak odredjuju drzave ponaosob:

https://ansperformance.eu/acronym/crco/#:~:text=Airspace%20users%20which%20fly%20in,behalf%20of%20the%20Member%20States.

Eurocontrol CRCO je vise centralno mesto za obracun, uplate i isplate.

Mi

Da li oni uopšte mogu da štrajkuju, zar oni ne spadaju u onu grupu kao vojska i policija? Pitam jer zaista nisam upoznat sa materijom, ne deluje mi logično da ova institucija sme stupiti u štrajk i time dovesti tolike živote putnika u opasnost.

Odgovori
Zo

Smeju da štrajkuju, nisu državni organi. A ne ugrožava se ničija bezbednost, jer se štrajk unapred najavi, tako da aviokompanije mogu na vreme da računaju na kašnjenja i zaobilaženje. Štrajk se sastoji samo od ograničenja broja letova tokom štrajka, npr ako inače ima 30 letova na sat, tokom štrajka može da prođe samo 10, ostali čekaju ili zaobilaze.

Mi

Aj razmisli o tome sto si rekao, ako bi kontrolor jednostavno ustao sa radnog mesta u kljucnom momentu I recimo dodje do nesrece u kojoj poginu ljudi, to se ne zove strajk vec ubistvo iz nehata.

Mi

Dosta sam leteo poslom kojekude, i nailazio sam na štrajkove kontrole leta, kojekude. Svede se na to se letovi otkazuju, ili sleću na alternative aerodrome. Svi započeti i tranzitni letovi se isprate, dok neko uvek sedi i servisira neophodne i neizbežne rutine.

Naravno da kontrolori ne ustanu odjednom iz stolice i prestanu da se javljaju pilotima.

Li

Sramno ponašanje kontorlora, koji celu firmu i ostale zaposlene maltretiraju svojim bahatim ponašanjem.

Odgovori
mt

Шта је тачно бахато?

Zo

I kako maltretiraju?

Bo

Vreme da se cuje glas Radovanovica,Delevica,Mrksica…trose se sindikalni dani kao carape,hahaah.Ono kad mislis da sedis na dve stolice pa ti obe izmaknu.

Odgovori
Л

Jel to predsednik Sindikata i izvrsni odbor odabranih koji je nedavno rusio sindikat za upravu?Kako bese „greju kauc zimi“ i vise se radi u kancelariji.Juce radio protiv svojih a danas?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs