[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025
Srpska premijera na RIAT-u: „Rode“ u centru najvećeg vojnog aero-mitinga na planeti
Jedan od desetine nezaboravnih trenutaka na fešti koju svaki vazduhoplovni entuzijasta mora bar jednom doživeti. Srpski C295MW bio je na mestu sa kojeg se najbolje pratila dinamika / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Srpska premijera na RIAT-u: „Rode“ u centru najvećeg vojnog aero-mitinga na planeti

Najveći vojni aero-miting na svetu, „Royal International Air Tattoo“ – skraćeno RIAT, završen je juče nakon tri dana. Prema rečima organizatora, preko 150.000 ljudi posetilo je ovaj vojno-vazduhoplovni spektakl.

Od 248 letelica koje su doletele iz 28 inostranih zemalja u Veliku Britaniju, jedna se posebno izdvojila. Ne možda po činjenici da je u pitanju bio Erbas C295 (na RIAT-u su ovaj tip izložile četiri zemlje u tri različite verzije) već da su Vojska Srbije i RV i PVO odlučili da pošalju svoj najnoviji tip aviona i prvi put posle ko zna koliko decenija učestvuju kao prava „airshow ekspedicija“.

Zadatak je poveren 138. transportnoj avijacijskoj eskadrili koja zapravo predstavlja i najiskusniju jedinicu u srpskom RV i PVO kada su gostovanja na inostranim aero-mitinzima u pitanju. „Rode“ su 2011. i 2013. godine gostovale u Austriji na „Airpoweru“, bili su na statici u Kečkemetu dva puta a posetili su i Brno, Dansku i Tursku.

Rekordna posećenost – sva tri dana rasporodata unapred / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Iako bi možda dolazak sa jedinim preostalim Antonovom 26 predstavljao veću atrakciju, vremena se menjaju. Srbija je postala i Erbas mušterija i ta činjenica je već počela da se reklamira na inostranim vazduhoplovnim dešavanjima. Svkako je i za prvi put ka ovakvoj destinaciji sigurnije poslati letelicu za koju znaš da ima mnogo manju šansu da pokvari.

Nakon za njih rutinskog leta a za Tango Six jedinstvene prilike da iskusi jednu tipičnu misiju „Roda“, šestočlana posada Erbasa C295MW „29502“ započela je svoj šestodnevni boravak u bazi britanskog i američkog ratnog vazduhoplostva Ferford. Planirano je da se na Batajnicu vrate danas u popodnevnim časovima.

 

U centru stajanke i britanskih srca

Prvo iznenađenje, pored izuzetne organizacije i veličine događaja, bila je pozicija koju je organizator namenio srpskom transporteru na stajanci. Sivi Erbas postavljen je na njenom samom centru. Centru stajanke koja je dugačka par kilometara i za koju zaista treba kondicija.

„Kaza“ na upornicama, kako ne bi došlo do debalansa prazne letelice. Unutar kabine postavljene su sve moguće konfiguracije osim VIP prevoza: transport paleta, trupno sedenje, MEDEVAC nosila i putnička sedišta / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Drugo iznenađenje bila je zainteresovanost profesionalaca i entuzijasta za srpsko gostovanje. Od kolega koji su takođe naručili ili dobili „Kazu“ u slično vreme kad i Srbija, do britanskih hobista i entuzijasta, kojima nema ravnih.

„Rode“ su tako razmenjivale prišivke, gostili su mlade entuzijaste, davali autograme i komunicirali sa posetiocima. Od kurtuazne vojne diplomatije do autentičnog entuzijazma da se popriča, inspiriše i sazna nešto novo.

Razmenjivanje iskustva sa kolegama. Kanađani su za preko 15 sati leta dovezli svoju „Kazu“ u SAR varijanti. Sa RV i PVO posadom koja je bila na RIAT-u ranije su se družili u Sevilji / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Neverovatna plejada likova, i entuzijasta. Statistički se u jednim oružanim snagama morao naći Srbin – kadet Lukić iz holandske vojske / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
RIAT – mesto za fotografije koje sigurno ne mogu nastati nigde drugde / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Pitaj posadu: „Koliko ih imate?“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Malo iznad od 20 parkiranih F-16ca, pored C-390 i C-17 / Foto: RIAT

Novo operativno iskustvo (sletanje na jedan od najzauzetijih vojnih aerodroma poštujući ograničene vremenske slotove), interakcija sa impozantnim brojem inostranih kolega i entuzijasta, predstavljanje oružanih snaga i svog vida na izuzetan način – „Serbian Air Force 502“ i njegova posada čekirali su sve stavke.

Sada je pitanje: na koje aero-mitinge ići u budućnosti, šta sve od letelica poslati i kako to logistički izvesti?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tango Six Portal (@tangosix)

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

gr

koliki je onaj c-17 pokraj naseg. ako je toliko veci c-17 koliki je onda c5??? mrcina

Odgovori
Ni

Pitaj googla i saznaces…nama tolika(sto kazes mrcina)u vojne svrhe uopste nije ni potrebna jer je nasa zemlja mala tako da je i ovaj odlican…

Ne

Nislija

Ma lepo bi doslo jos par komada neke srednje nosivosti.

Mi

eheheh ovaj mali ko mrvica u usporedbi

Б

Драго ми је што полако опет постајемо део цивилизованог света

Odgovori
Bo

Још мало па можемо и да учествујемо у сопстевном бомбрадовању.

И тај „цивилизовани“ свет је пијавица које ће се потлачени једном решити.

Мислим, свашта бих ти још рекао, али би било јако непристојно.

NO

@Boki
Baš tako, kratko, ali suštinski objašnjeno. Pametnom dosta.

Re

Izuzetna reportaža kao i uvek od najboljeg vazduhoplovnog portala na ovim prostorima.Samo da je što više ovakvih dešavanja gde učestvuju naši piloti.Sticanje iskustva u što više naleta je neprocenjivo.Lepo je danas biti pilot kad se prilično leti na svim letelicama u VS i u MUPu.

Odgovori
Mi

Petre, fenomenalna naslovna slika, kapa dole!

Odgovori
lo

E da je bilo srece pa da odu svi I An26 i Casa i Mig29 i Orao i Supergaleb g4 i G2 ala bi to bio sow za poetioce navikle na zapadnu tehniku.
Ali sta je tu je dobro je da je ista i otislo, odavno nismo nigde gostovali.
Nesto mi mala poseta za onoliku britaniju?

Odgovori
Ac

Upravo ulazi u VAP Srbije

Odgovori
Ne

Da se ide gde god se moze i sa cim god se moze. Turci poslali Fantome, znaci Mig 29, An26, Mi35, bi bili kurioziteti!

Odgovori
Si

Ona slika sa vertikalcem u krupnom planu, jeli ono U2 u letu pored samog vertikalca sa lijeve strane??

Odgovori
Pe

Jeste.

Si

Savrsen tajming. Odlicna fotka. Ne mogu ni zamisliti koliko je tesko takvu relikviju drzati u letu.

Wa

Poslušajte pesmu / sa lirikom / iz Valensije koja peva o tužnoj sudbini stjuardese Vesne Vulović iz JATovog DC-9 koji se srušio iznad Čeških Kamenica 1972. i koja je jedina ostala živa posle pada sa visine od 10.160 metara – La Fumiga-RECORD MUNDIAL I Official Music Video .

Odgovori
Mi

A što ništa ne piše na avionu: registracija, Serbian Air Force

Odgovori
ma

Gospodine Vojinoviću odlična reportaža i fantastične fotografije, pogotovo naslovna fotografija! Hvala T 6 na sjajnoj reportaži i lepim vestima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs