[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025
Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji
C295 za neimenovanu mušteriju izložen na ovogodišnjem sajmu Farnboro / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

Erbas i indijska kompanija „Tata Advanced Systems Limited (TASL)“ objavili su juče da je u Vadodari, u Gudžaratu, Indija, otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295.

Kako se navodi u saopštenju Erbasa, objekat su svečano otvorili premijer Indije Šri Narendra Modi i predsednik vlade Španije Pedro Sančez Peres-Kastehon, u prisustvu N. Čandrasekarana, predsednika Tata Sonsa i Majkla Šolhorna, generalnog direktora Erbasove podružnice „Airbus Defence and Space“.

TASL i Erbas su partneri u projektu „Make in India“, u ovom slučaju za isporuku 56 aviona C295 indijskom ratnom vazduhoplovstvu. Pružajući podsticaj programu Vlade Indije „AatmaNirbhar Bharat“ („samostalna Indija“), ovo je prvi slučaj da privatni sektor u Indiji dobija liniju za finalnu montažu vazduhoplova.

Otvaranje pogona dolazi tri godine nakon što je Indija formalizovala nabavku 56 aviona Erbas C295 kako bi se zamenila zastarela flota aviona Avro 748. Prema ugovoru, na indijskoj finalnoj liniji će biti proizvedeno i sklopljeno 40 primeraka, dok će 16 biti isporučeno sa Erbasove finalne montažne linije u Sevilji. Do danas je već isporučeno šest aviona.

Indija će ovom nabavkom postati najveći globalni kupac transportnog C295 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Indijska montažna linija će integrisati proizvodnju „detaljnih delova“ (zakivci, gumeni delovi, stringeri, L-profili) i njihovih pripadajućih alata, zatim podsklopova, sklopova glavnih komponenti, alata, šablona i opreme za ispitivanje. Proizvodnja komponenti aviona C295 je već počela u fabrici za montažu glavnih komponenti u Hajderabadu. Delovi za prvi avion C295 koji će biti proizveden u Indiji, već su isporučeni pogonu za finalnu montažu u Vadodaru, gde će letelica biti sastavljena i potom isporučena ratnom vazduhoplovstvu Indije.

Prvi „Make in India“ C295 će se sa montažne linije u Vadodari pojaviti u septembru 2026. godine, a ubrzaće isporuku 40 aviona do avgusta 2031. godine, kako je i zahtevano ugovorom, saopštio je Erbas.

– Nabavkom 56 C295 Indija je postala najveći kupac ovog tip aviona. Program C295 „Make in India“ će proizvesti više od 85% strukturne i finalne montaže 40 aviona zajedno sa proizvodnjom 13.000 delova u Indiji, za koje je sertifikovan 21 specijalni proces i 37 dobavljača iz Indije, kako iz privatnog, tako i javnog sektora – navodi se u saopštenju Erbasa i TASL-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Tako se to otprilike radi kada imas drzavu. Ulazes, ne pravdas nesposobnost sa „to nam nisu prijatelji“, ne skidas kajmak. Indija i dalje vidimo kao zaostalu, ali setimo se i Kine pre samo dvadesetak godina, a gde je sada.

Odgovori
De

iskustvo mnogoh firmi u Nemackoj pokazuje, da poslovmo razmsljanje u Indiji nije ni blizu onoga u Kini. Moja forma se tako napatila sa indiskim dobavljacima da smo digli ruke.

Sr

@Nenad N.
Možda tako deluje, u realnosti je totalno obrnuto. Make in India kao koncept ima smisla, ali očigledno da ne postoji jasna strategija jer nema nikakve ekonomske isplativosti praviti čitav niz pogona da bi se napravilo 40ak, realno malih transportnih aviona dok druge stvari stoje u razvojnom ciklusu 30 godina.

Kina i Indija se ne mogu porediti jer su struktuirane na totalno drugačiji način gde u Kini s jedne strane možete dobiti sve potrebne dozvole, zemljište i početi sa gradnjom fabrike bukvalno u jednom danu, u Indiji vam ćesto meseci i godine nisu dovoljni, a i kada krene posao, postoji gomila nepotrebne birokratije koje vam koče biznis, a rezultat su regionalnih rivalstava pa tako imate carine između različitih indijskih država.

Indija kao celina zaslužuje veliki respekt, ali nemate pojma koliko imate sreće što ste se rodili ovde, a ne u Indiji.

Mi

a ne ne ipak je to potpuno druga kultura od kineza

Zo

“85% strukturne i finalne montaže 40 aviona zajedno sa proizvodnjom 13.000 delova u Indiji“

– a sve to manje vrijedi od dva avio motora koja će se proizvesti u Francuskoj. Tako funkcionira kapitalizam
Prijenos znanja itehnologije ? Ha,ha
Francuzima treba jeftina radna snaga i tržište

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor