Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025

Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025
Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji
C295 za neimenovanu mušteriju izložen na ovogodišnjem sajmu Farnboro / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

Erbas i indijska kompanija „Tata Advanced Systems Limited (TASL)“ objavili su juče da je u Vadodari, u Gudžaratu, Indija, otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295.

Kako se navodi u saopštenju Erbasa, objekat su svečano otvorili premijer Indije Šri Narendra Modi i predsednik vlade Španije Pedro Sančez Peres-Kastehon, u prisustvu N. Čandrasekarana, predsednika Tata Sonsa i Majkla Šolhorna, generalnog direktora Erbasove podružnice „Airbus Defence and Space“.

TASL i Erbas su partneri u projektu „Make in India“, u ovom slučaju za isporuku 56 aviona C295 indijskom ratnom vazduhoplovstvu. Pružajući podsticaj programu Vlade Indije „AatmaNirbhar Bharat“ („samostalna Indija“), ovo je prvi slučaj da privatni sektor u Indiji dobija liniju za finalnu montažu vazduhoplova.

Otvaranje pogona dolazi tri godine nakon što je Indija formalizovala nabavku 56 aviona Erbas C295 kako bi se zamenila zastarela flota aviona Avro 748. Prema ugovoru, na indijskoj finalnoj liniji će biti proizvedeno i sklopljeno 40 primeraka, dok će 16 biti isporučeno sa Erbasove finalne montažne linije u Sevilji. Do danas je već isporučeno šest aviona.

Indija će ovom nabavkom postati najveći globalni kupac transportnog C295 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Indijska montažna linija će integrisati proizvodnju „detaljnih delova“ (zakivci, gumeni delovi, stringeri, L-profili) i njihovih pripadajućih alata, zatim podsklopova, sklopova glavnih komponenti, alata, šablona i opreme za ispitivanje. Proizvodnja komponenti aviona C295 je već počela u fabrici za montažu glavnih komponenti u Hajderabadu. Delovi za prvi avion C295 koji će biti proizveden u Indiji, već su isporučeni pogonu za finalnu montažu u Vadodaru, gde će letelica biti sastavljena i potom isporučena ratnom vazduhoplovstvu Indije.

Prvi „Make in India“ C295 će se sa montažne linije u Vadodari pojaviti u septembru 2026. godine, a ubrzaće isporuku 40 aviona do avgusta 2031. godine, kako je i zahtevano ugovorom, saopštio je Erbas.

– Nabavkom 56 C295 Indija je postala najveći kupac ovog tip aviona. Program C295 „Make in India“ će proizvesti više od 85% strukturne i finalne montaže 40 aviona zajedno sa proizvodnjom 13.000 delova u Indiji, za koje je sertifikovan 21 specijalni proces i 37 dobavljača iz Indije, kako iz privatnog, tako i javnog sektora – navodi se u saopštenju Erbasa i TASL-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Tako se to otprilike radi kada imas drzavu. Ulazes, ne pravdas nesposobnost sa „to nam nisu prijatelji“, ne skidas kajmak. Indija i dalje vidimo kao zaostalu, ali setimo se i Kine pre samo dvadesetak godina, a gde je sada.

Odgovori
De

iskustvo mnogoh firmi u Nemackoj pokazuje, da poslovmo razmsljanje u Indiji nije ni blizu onoga u Kini. Moja forma se tako napatila sa indiskim dobavljacima da smo digli ruke.

Sr

@Nenad N.
Možda tako deluje, u realnosti je totalno obrnuto. Make in India kao koncept ima smisla, ali očigledno da ne postoji jasna strategija jer nema nikakve ekonomske isplativosti praviti čitav niz pogona da bi se napravilo 40ak, realno malih transportnih aviona dok druge stvari stoje u razvojnom ciklusu 30 godina.

Kina i Indija se ne mogu porediti jer su struktuirane na totalno drugačiji način gde u Kini s jedne strane možete dobiti sve potrebne dozvole, zemljište i početi sa gradnjom fabrike bukvalno u jednom danu, u Indiji vam ćesto meseci i godine nisu dovoljni, a i kada krene posao, postoji gomila nepotrebne birokratije koje vam koče biznis, a rezultat su regionalnih rivalstava pa tako imate carine između različitih indijskih država.

Indija kao celina zaslužuje veliki respekt, ali nemate pojma koliko imate sreće što ste se rodili ovde, a ne u Indiji.

Mi

a ne ne ipak je to potpuno druga kultura od kineza

Zo

“85% strukturne i finalne montaže 40 aviona zajedno sa proizvodnjom 13.000 delova u Indiji“

– a sve to manje vrijedi od dva avio motora koja će se proizvesti u Francuskoj. Tako funkcionira kapitalizam
Prijenos znanja itehnologije ? Ha,ha
Francuzima treba jeftina radna snaga i tržište

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor